in , ,

Culture 100

Yıllar önce, ünlü yönetim gurusu Peter Drucker, “Kültür, stratejiyi kahvaltıda yer” sözleriyle, konunun önemine dikkat çekmişti… Gerçekten de son yıllarda şirketler bu alana odaklanıyor, kültür oluşturma ve dönüşüm stratejilerini devreye alıyor. Fast Company’nin, ERA Research işbirliği ve Kariyer.net desteğiyle yaptığı “Kurum Kültürü 100” (Corporate Culture 100) araştırması da bu alanda veri oluşturmayı amaçlıyor. Araştırmanın 4’üncüsünden de ilginç sonuçlar çıktı.

culture-100

CORPORATE CULTURE SUMMIT, EYLÜLDE

Şirket Kültürü 100 araştırmasında öne çıkan şirketler, bu alanda fark yaratanlar ve dünyadan konuşmacılarla Corporate Culture 2023 buluşmasını Eylül ayında gerçekleştireceğiz. Online olarak gerçekleşecek etkinlikte yer almak isterseniz lütfen yazın. Başkan, CEO ve İK liderlerinin katılımıyla son dönemdeki trendleri birlikte tartışacağız.

DEĞERLENDİRMEYE ALINAN BOYUTLAR

  1. Çeviklik
  2. Takım çalışması
  3. Müşteri odaklılık
  4. Çeşitlilik/Kapsayıcılık
  5. Organizasyonel mükemmellik
  6. Yenilikçilik/İnovasyon
  7. Şeffaf ve etik yönetim
  8. Sonuç odaklılık/Başarıyı ödüllendirme
  9. Saygı
  10. Sosyal şirket olma
  11. Pandemi sonrasına hazırlık

CULTURE 100 LİSTESİ

  1. Koç Holding
  2. İş Bankası
  3. Trendyol
  4. Vodafone
  5. Arçelik
  6. Migros
  7. Garanti BBVA
  8. Sabancı Holding
  9. Unilever
  10. CCI-Coca-Cola İçecek
  11. Eczacıbaşı Holding
  12. Yıldız Holding
  13. Amazon
  14. Philsa/Philip Morris
  15. Boyner
  16. BSH
  17. Getir
  18. Şişecam
  19. P&G
  20. Doğuş Otomotiv
  21. Ford Otosan
  22. Google
  23. LC Waikiki
  24. Shell&Turcas
  25. Beymen
  26. Danone
  27. TAV
  28. Brisa
  29. Turkcell
  30. Yüce Auto
  31. Eti
  32. Hilton
  33. Kaleseramik
  34. Koton
  35. Kordsa
  36. Pfizer
  37. SAP
  38. Kipaş Holding
  39. AstraZeneca
  40. Borusan Holding
  41. ISS Türkiye
  42. Microsoft
  43. Netflix
  44. Yemeksepeti
  45. Inditex
  46. Anadolu Grubu
  47. Bosch
  48. Petrol Ofisi
  49. Mercedes-Benz
  50. QNB Finansbank
  51. THY
  52. TUSAŞ
  53. Assan Hanil
  54. Mastercard
  55. Mey Diageo
  56. Adidas
  57. A101
  58. Nike
  59. Novartis
  60. KPMG
  61. Akbank
  62. Nestle
  63. Toyota
  64. Türk Tuborg
  65. Tüpraş
  66. Fersan
  67. ING Bank
  68. Baykar Tech
  69. Insider
  70. Aselsan
  71. Allianz Sigorta
  72. Anadolu Efes
  73. Aygaz
  74. Abdi İbrahim
  75. H&M
  76. Vestel
  77. STFA İnşaat
  78. THY Cargo
  79. AbbVie
  80. Enerjisa
  81. Hepsiburada
  82. Gilead
  83. Yapı Kredi Bankası
  84. Aksa
  85. Anadolu Hayat Emeklilik
  86. BAT (British American Tobacco)
  87. Bayer
  88. BİM
  89. DHL
  90. Opet
  91. Esas Holding
  92. PepsiCo
  93. Fiba Holding
  94. Mavi
  95. GSK
  96. General Electric
  97. Teknosa
  98. KoçSistem
  99. Polisan
  100. Philips

 

NAZLI YÜKSEL
ERA Research Kurucusu

SON ARAŞTIRMANIN KRİTİK MESAJLARI

  • MIT YÖNTEMİ Çalışmaya ağırlıklı üst ve orta düzeyde toplam 238 beyaz yakalı çalışan katıldı. Online anket yöntemi kullanılarak yapılan araştırmada, MIT SMR ve Glassdoor’un geliştirdiği “kültürü oluşturan boyutlar” bazında en beğenilen firmaları tespit ettik.
  • ÖNE ÇIKANLAR Tüm boyutlar toplamında genel sıralamaya baktığımızda, Koç Holding bu yıl da ilk sırada. Geçen yıla benzer olarak köklü holding ve firmaların ilk 10’da yer aldığını, Trendyol’un ilk 10 arasındaki yerini koruduğunu görüyoruz.
  • BOYUT ANALİZİ Tüm boyutlarda Koç Holding ilk 3’te yer alıyor. Migros, Arçelik, CCI-Coca-Cola İçecek ve İş Bankası, 10 boyutun önemli bölümünde bulunmalarıyla dikkat çekiyor. Google, ‘Çeşitlilik’ açısından yine 2’nci sırada yer alıyor. Şeffaf ve etik yönetim ve saygı boyutlarında ise İş Bankası 2’nci sıraya yükselmiş durumda.
    Çalışmaya katılan yöneticilere, kültür açısından, “Çalıştıkları şirketi ne derece başarılı bulduklarını” da sorduk. ‘Müşteri odaklılık ve Saygı’, bu açıdan öne çıkan ilk 2 boyutlu oluşturuyor. ‘Sonuç odaklılık/Başarıyı ödüllendirme ve İcra/Organizasyonel mükemmellik’ ise görece daha az başarılı görülen kültür boyutları olarak görülüyor.

Yazar: Fast Company Türkiye

©Fast Company Dergisi, Türkiye’de Fast Dergi Yayıncılık A.Ş. tarafından Türkiye Cumhuriyeti yasalarına uygun şekilde yayınlanmaktadır. Fast Company’nin isim hakkı ABD’de Mansueto Ventures’a, Türkiye’de Fast Dergi Yayıncılık A.Ş.’ye aittir. Dergide yayınlanan yazı, tablo, fotoğraf ve görsellerin her hakkı saklıdır. İzinsiz, kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Yemeksepeti, Çevreci ve Çevik Dağıtım Ağını “Bisikletli Kurye” ile Büyütüyor

iki-ortagin-buyuk-hedefi

İki ortağın büyük hedefi