YAZI: İPEK KOŞAN
10 yıl önce yola çıktıklarında geleneksele yakın bir pazarlama ajansı yapısı oluşturmuşlardı. Buna rağmen işler yolunda gitmiş ve tekrarlanan yıllık geliri 1.2 milyon dolara ulaşmıştı.
Bu aşamada AdCreative.ai’ın kurucu ortağı Tufan Gök ve arkadaşlarının dikkatini, özellikle küçük ile orta ölçekli işletmelerin harcama yapısı çekmişti. Çünkü, çok sayıda işletme, bütçelerinin büyük bir kısmını ajanslara harcıyor, reklam için yeterli kaynak kalmıyordu. Bunun ele alındığı toplantılardan birinde şu fikir ortaya atıldı: “Neden işletme sahiplerine reklamlarını kendileri oluşturabilecekleri bir uygulama yapmıyoruz?”
Bu soruyla başlayan arayışlar sonucunda AdYouNeed ortaya çıktı. Kuruluşunu izleyen dönemde AdYouNeed, Product Hunt’ta günün ve haftanın en iyi ürünü seçildi, 30 binden fazla aktif kullanıcıya ulaştı. Ancak, kullanıcı verileri incelendiğinde, girişimi yeni bir aşamaya taşıyacak sonuca ulaşacaklardı. Sadece küçüklerde değil, büyük işletmelerde de aynı sorun vardı. Sorunun temelinde ise “yaratıcı içerik” eksikliği vardı. Kurulum ve hedef kitle seçimindeki başarı bu tarafta yoktu.
Bu farkındalık, ekibi 2020 yılında AdCreative.ai’ı kurmaya yöneltti. Henüz yapay zeka bugünkü gibi popüler değildi ve geleceği gören ekip ilerici bir adım atmaya karar verecekti. Canva gibi kullanıcıyı sıfırdan başlamaya zorlayan modelin reklamcılık için doğru olmadığına karar verip, kendi özgün modellerini oluşturma kararı aldılar.
Bunun yerine kullanıcıları “en iyi uygulamalar ve veriye dayalı önerilerle doğru noktadan başlatan” bir yolu seçtiler. Yeni yöntem, ardından düzenleme yapmalarına da olanak sağlıyordu. Tufan Gök’ün ifadesiyle, “doğru modeli” seçen AdCreative.ai kısa sürede başarılı sonuçlar aldı, hemen ardından şirkete yatırım da geldi. Şirket, bir süre sonra reklam dünyasında yaratıcı içeriklerin belirleyici unsur olduğu fikrini önceleyen ve bunu yapay zekayla optimize eden ilk platform konumuna ulaştı. Tufan Gök, “Bugün, pazaralama teknolojileri (Martech) alanında, ‘yaratıcı optimizasyon’ denildiğinde akla gelen ilk markalardan biriyiz” diyerek ulaştıkları düzeyi ortaya koyuyor.
Reklamcılık alanında ‘oyunu değiştirmek’ üzere yola çıkan AdCreative.ai’a, 2000 yılından beri Silk and Cashmere’de CEO’luk görevi üstlenen Ferhat Zamanpur da ortak olarak katıldı. Şirketin kurucusu Ayşen Zamanpur’un oğlu olan Ferhat Zamanpur, geçtiğimiz yıl görevini profesyonel yönetime devrettikten sonra Eylül ayında katıldığı startup’ta özellikle pazarlama ve iş geliştirme tarafına odaklanmakta. Ferhat Zamanpur, bu yeni girişimi ve hedeflerini Fast Company dergisi için anlattı:
GELENEKSELDEN YENİ NESİLE
Bu ajansın kuruluşu 6 yıl öncesine dayanıyor. Antalya doğumlu Tufan Gök tarafından dijital pazarlama yapmak üzere kuruldu. Bir süre sonra değişime gitti ve 2 ortağıyla AdCreative.ai’ı kurdular. Amaçları, reklam kampanyası yaratma ve yönetme sürecini baştan sona yenilemekti.
Bildiğiniz gibi, geleneksel reklam kampanyasının oluşması birkaç elden geçiyordu. Örneğin, bir moda markasını düşünelim. Kreatif direktör tasarlıyor, çekim yapılıyor, stilist ve fotoğrafçı bulunuyordu. Oluşan görsellere yaratıcı direktör bakıyor, ardından devreye metin yazarı giriyordu.
Biz bunu dijitalleştiren ve otomatize eden bir yapı oluşturduk. Örneğin, sistem, sizin derginin web sitesini tarıyor, görsellerini, yazı tarzını, marka kimliğini ve müşteri kitlesini alıyor. Yapay zekanın da katkısıyla bunları reklamlaştırıyor. Yaklaşık 20 saniyede onlarca farklı reklam modeli, grafik yaratabiliyor. Kullanıcı da beğendiği reklamı bir ücret karşılığında indiriyor. Önemli bütçe ve zaman gerektiren işlemleri, hızlı ve verimli şekilde sağlıyor.
3 MİLYON KULLANICI
AdCreative.ai kısa sürede büyük ilgi gördü ve şimdi 3 milyonun üzerinde üyesi olan bir sisteme dönüştü. Bu hızlı büyümede sisteminin basitliği de etkili oldu. Kampanya tasarlamaya başladığınızda önce üye olmanız gerekiyor. Üyelik ücreti, yapacağınız işin ve şirketinizin büyüklüğüne göre değişiyor. Paketler aylık 39 dolardan 5 bin dolara kadar çıkıyor.
Üye olduktan sonra kampanyaya başlarken web sitenizi sisteme tanımlıyorsunuz. Sistem, gerekli bütün metin ve görselleri alıyor. Size değişik reklamlar yaratıyor. Bu bizim ana feature’ımız… Bunun yanı sıra başka kullanımlar da var. Örneğin, AdCreative.ai, yapay zekayla üretilen, telif hakkı olmayan bir mankene ürün giydirme de yapabiliyor. Fotoğrafa baktığınızda gerçek insan olmadığını anlamanız mümkün değil.
YATIRIMCI İLGİSİ BÜYÜK
2024 yılı sonu itibarıyla 3 milyon üyeyi geçtik. Şu anda 4 kıtada çalışan bir ekibe sahibiz. Merkezimiz Paris’te kurulu. Avrupa ve Türkiye’nin yanı sıra, Kuzey Afrika ve ABD’de ekibimiz var. Şu an itibarıyla 80 kişiye yakınız. Şirketin merkezi Paris’te ama yazılım ekibi Türkiye’den çalışıyor. Ankara, İstanbul, İzmir, Antalya ve Samsun’da 40 kişilik yazılım ekibimiz var.
Son 1.5 yılda Koç Holding’in liderlik ettiği turda yatırım aldık. Yakın zamanda ise Tayvanlı Appier adlı yapay zeka şirketi, 38.7 milyon dolarla şirketin çoğunluk hisselerini aldı. Tokyo’da halka açık bir şirket olan Appier’in piyasa değeri 1.6 milyar dolar düzeyinde…
YENİ DÖNEM PLANLARI
AdCreative.ai bir reklam hizmeti şirketi olarak yola çıktı… İş dünyasına muazzam bir bütçe ve zaman kazandıran hizmet olarak başladı. Son 2 yılda ise ‘all on one’ marketing platforma dönüştü. Bir reklam verenin ihtiyacı olan bütün araçları sunan, yapay zeka ile çalışan bir platform.
Bir şirket düşünün, stajyer dahil herkes şirketin güncel değerini ve hedef değerini biliyor. Bütün çalışanlar bu hedeflere gidilmesi gereken yol için bilgiye sahip… Herkes bu ortak hedef için kilitlenmiş durumda… Bu önemli bir şans…
Biliyorsunuz, bütün startup’lar yola ‘unicorn’ (milyar dolar değer) olma hedefiyle çıkarlar. Bizim de çok ciddi 1 milyar dolar değere ulaşma hedefimiz var. Şu anda bizi bu hedefe taşıyacak “ara hedeflere”, almamız gereken mesafeye odaklanarak ilerliyoruz. İlk hedefimiz 2 yıl sonra 100 milyon doları yakalamak. 5 yıl sonrasında ise ‘unicorn’ olmak için kapsamlı bir yol haritamız var.
HEDEFİN NERESİNDEYİZ?
Şu anda ciddi oranda yeni müşteri edinme hedeflerimiz var. Ancak, AdCreative.ai bir “gizli tutku projesi” olarak doğdu. Sadece para kazanmaktan daha fazlasını hedefliyoruz. Aynı zamanda kendi ajansımızda da karşılaştığımız büyük bir problemi çözmek için yola çıkmıştık. Reklamcılıkta yaratıcıların gücünü artırmak ve işletmelerin daha iyi reklam sonuçları elde etmelerini sağlamak için geliştirilen bir proje olarak yola devam ettik.
Geldiğimiz noktada ise reklamcılıkta yaratıcı içeriklerin en önemli unsur olduğunu kanıtlamış durumdayız. Küçük şirketlerden büyüklere kadar çok sayıda şirket, reklamlarını optimize etmek için bizim platformumuzu kullanıyor. Veriye dayalı görsellerimiz, rastgele üretilen yaratıcı unsurlara göre çok daha iyi sonuçlar üretiyor. Bu da kullanıcı tarafında hızlı büyümeyi getiriyor.
YAPAY ZEKA FARKINA DİKKAT
- 13 KAT
Google ve Meta gibi yerlere reklam konulurken yapılan optimizasyonlarla 1 TL koyduğunuzda, 3-5 TL arası geri dönüş alınabiliyor. AdCreative’de ise 13 katına kadar çıkabiliyoruz. - %111
Aralık ayında Silk&Cashmere için bir test yaptık. Bizim reklamlara çok ciddi optimizasyon, iyileştirme ve geliştirme hep yapılır. Buna rağmen AdCreative’in yaptığı reklamda geri dönüş yüzde 111, satışlar ise yüzde 67 arttı.
AİLE İŞİNDEKİ CEO GÖREVİMİ BIRAKMAYI NİYE İSTEDİM?
Ben yapay zeka alanına geçmek için 2022 yılında tohum attım. Ailem de bu konuda beni destekledi. Aynı anlayış ve desteği aile işinde de verdiler ve Silk and Cashmere’de devam etme baskısı yapmadılar. Ben kendi isteğimle 15 sene çok sıkı bir şekilde çalıştım. Grafiker olarak başladım, her bölümde çalıştım, son 4 sene de CEO olarak görev yaptım.
Şimdi yönetim kurulunda devam ediyorum. Eylül’de AdCreative’e başladığımda uzun süredir yapay zeka alanına girmek istiyordum. Geçmiş perakende, satış ve e-ticaret deneyimimi şimdi yapay zekayla birleştiriyorum.
“REKLAMDA DEVRİM YARATMAK İSTİYORUZ”
TUFAN GÖK
AdCreative Kurucusu
- HEDEF BÜYÜK
AdCreative.ai’ı Canva ve Figma seviyesinde kullanıcı sayılarına ulaştırmayı hedefliyoruz. Küçükten büyüğe hemen hemen tüm şirketler için dijital pazarlama ve ücretli reklamcılık yapıyoruz. - VAZGEÇİLMEZ BİR PLATFORM
AdCreative.ai’ın oluşturduğu veriye dayalı görseller, manuel veya rastgele oluşturulan içeriklere göre açık ara daha iyi sonuçlar getiriyor. Bu nedenle, platformumuzun her ölçekten işletme için vazgeçilmez bir araç haline gelmesini hedefliyoruz. - MİLYAR DOLAR
Elbette AdCreative.ai’ı milyar dolarlık bir şirket haline getirme hedefimiz var. Ancak, bizim için en önemli kriter, reklam dünyasında devrim yaratarak kullanıcıların en iyi sonuçları almasını sağlamak. Teknolojimizi geliştirerek ve pazardaki en güçlü kreatif yapay zeka platformu olma vizyonumuz doğrultusunda ilerleyerek bu hedefe ulaşacağımıza inanıyoruz.