in , ,

Pazarlama dünyasında 2024’te neler olacak?

RTB House Türkiye Ülke Müdürü Can Tunçer, pazarlama dünyasına yönelik değerlendirmelerini yaparken, 2023’te olanlarla ilgili görüşlerini paylaşıyor, 2024 için öngörülerde bulunuyor.

Pazarlama-dünyasında-2024

CAN TUNÇER
Ülke Müdürü

Bu yıl enflasyon, ekonomik belirsizlikler, ülkemizde yaşadığımız deprem felaketi gibi zor zamanları hep birlikte yaşadık. Yalnızca ülkemizde değil, dünyanın da içinde bulunduğu ekonomik darboğaz ile bulunduğumuz bölgede de yaşananlar nedeniyle markaların çok daha kontrollü olduğu bir dönemi geride bırakmasına sebep oldu.

Pazarlama dünyasına bakıldığında ise bu ekonomik darboğaza rağmen dünyada yaklaşık yüzde 6’lık bir medya harcamasında büyüme gözlendi. Özellikle video reklamlara gösterilen ilginin arttığı, yapay zeka uygulamalarının günlük hayatımızın bir parçası olduğunu hep birlikte yaşadık. Hatta OpenAI tarafından geliştirilen ChatGPT, Google’ın Bard çözümü ile Microsoft’un tüm ürünlerine ChatGPT eklemesi gibi gelişmeler 2023’ü AI’ın yılı olarak hatırlamamıza neden olacak..

Derin öğrenme teknolojisi ile çok daha fazla kişiselleştirmeyi aynı zamanda reklam yerleşimini optimize etmeyi konuştuk. Tüketici davranışını veya marka performansını tahmin etmeye yönelik daha fazla otomasyon ve verimlilik fırsatları ortaya çıktı. Ayrıca derin öğrenme, tahmine dayalı analitiği hatta yaratıcı içerik oluşturmayı geliştirdi.

REKLAM YATIRIMLARI BÜYÜYÜR

Tahmini Medya ve Reklam Yatırımları Raporu’na göre Türkiye’de toplam yatırımlar önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 79’un üzerinde artarak 45 milyar liraya ulaştı. Medya yatırımlarında en büyük pay ise yüzde 65 ile dijital medyaya ayrıldı.

2023’ün ilk altı ayında dijitale yapılan reklam yatırımları, geçtiğimiz yılın aynı dönemine göre yüzde 75 büyüyerek toplam 24 milyar 710 milyon liraya ulaştı. Böylece dijitale aktarılan bütçe, toplam yatırımların yüzde 65’ine erişti. Yatırımların en büyük bölümü gösterim ya da tıklama bazlı uygulamalar ile video formatlara ayrıldı.

2024 NASIL GEÇECEK?

Önümüzdeki yıl çok daha fazla şirketin kendi yapısı içinde kullanıcı hareketlerine göre oluşturduğu reklam alanlarına tanık olacağız. Platformların sürekli olarak daha fazla alana, daha fazla reklam yerleştirmesi kazançlı görünüyor. Ancak, bu yeni reklamlar, kullanıcı deneyimine zarar verebileceği gibi markalar için de büyük bir karmaşa yaratabilir. Platformların, dengenin tüm paydaşlar için kabul edilebilir kalmasını sağlaması gerekecek.

2024 yılında, medya ortamında,- iyi ya da kötü – “test et ve öğren” metodolojilerinin uygulanacağına, yapay zeka teknolojilerinin çok daha derin entegrasyonlarını sağlayacağına tanıklık edeceğiz.

Üretken yapay zeka özellikle içerik oluşturmada devrim yaratma potansiyeliyle öne çıkacak. Ancak yapay zeka tarafından oluşturulan içerikler sahipliği gündeme gelecek ve fikri mülkiyet sorunları karşımıza çıkacak.

SIRADAKİ YENİLİKLER

2024 yılında Google çerezleri tamamen kaldırmayı planlarken, birçok markanın birinci taraf veri yatırımlarını artırmasını ve “adtech” şirketlerinden daha fazla “çerezsiz” çözüm isteyeceğini tahmin ediyoruz.

Reklamverenler, geçmişin denenmiş ve test edilmiş bazı araçlarının tozunu alabilecek ve gizliliğe müdahale eden tüm yükler olmadan, üçüncü taraf çerezlerinin birçok avantajını koruyacak, geliştirilmekte olan bazı parlak yeni çözümlerden yararlanabilecek.

Üçüncü taraf çerezleri ortadan kalktıkça, kullanıcının bir web sitesindeki davranışına ilişkin, söz konusu web sitesinin sahibi tarafından kendi veri tabanında toplanan ve kullanılan birinci taraf verilerinin önemi önemli ölçüde artacak. İçeriğe dayalı hedefleme, kullanıcılara ulaşmanın eski bir yöntemi olabilir, ancak üçüncü taraf çerezlerin kullanımdan kalkmasıyla daha da önemli hale gelecek..”

BÜYÜK VE KÜÇÜK OYUNCULARIN STRATEJİSİ

Yapay zeka destekli optimizasyonlar, gücünü, modellerini eğitmek ve bunları kampanya planlama, yönetim ve ölçüm paketlerinde uygulamak için en fazla kaynağa ve veriye sahip olan en büyük reklam tedarikçilerine kaydırabilir. Daha küçük oyuncular, reklamcılık için kendi ortak üretken yapay zeka çözümlerini oluşturmak amacıyla stratejik ittifaklara katılarak rekabet edebilirler.

ADVERTORIAL

Yazar: Fast Company Türkiye

©Fast Company Dergisi, Türkiye’de Fast Dergi Yayıncılık A.Ş. tarafından Türkiye Cumhuriyeti yasalarına uygun şekilde yayınlanmaktadır. Fast Company’nin isim hakkı ABD’de Mansueto Ventures’a, Türkiye’de Fast Dergi Yayıncılık A.Ş.’ye aittir. Dergide yayınlanan yazı, tablo, fotoğraf ve görsellerin her hakkı saklıdır. İzinsiz, kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Bosch-Home-Comfort

Bosch Home Comfort’tan ‘RenewTogether’ platformu

Londra’da-emlak-yatırımcısına

Londra’da emlak yatırımcısına tek noktadan tam hizmet