in , ,

Türkiye’nin en yenilikçi şirketleri

Fast Company dergisinin globalde düzenlediği “Most Innovative Companies” araştırması, “En İnovatif 50” adı ve aynı yaklaşımla, üçüncü defa Türkiye’de gerçekleşiyor. Teknoloji dünyasının önde gelen liderlerinin yer aldığı jürinin yaptığı değerlendirme sonucu “ilk 50” şirket saptandı… Bu yıl listeye yeni şirketler damgasını vurdu.

turkiyenin-en-yenilikci-sirketleri

Fast Company dergisinin globalde düzenlediği “Most Innovative Companies” araştırması, “En İnovatif 50” adı ve aynı yaklaşımla, üçüncü defa Türkiye’de gerçekleşiyor. Teknoloji dünyasının önde gelen liderlerinin yer aldığı jürinin yaptığı değerlendirme sonucu “ilk 50” şirket saptandı… Bu yıl listeye yeni şirketler damgasını vurdu. BlindLook gibi genç bir startup’tan Bayraktar gibi yüksek teknolojiye dayalı şirketlere kadar her boyuttan şirket listede yer aldı.

JÜRİ

  • Alpaslan Tomuş
    Mikro Yazılım YKB
  • Aslan Doğan
    Etiya GM
  • Aytül Erçil
    Vispera CEO
  • Barış Özistek
    Joy Games Kurucusu
  • Burak Ertaş
    Sahibinden.com CEO
  • Bülent Gürcan
    Gratis eski CEO
  • Cem Kotanoğlu
    Secure Future CEO
  • Çiler Ay
    Cbot Kurucu Ortak
  • Ebru Kılıç Eker
    Software AG
  • Emre Alaman
    HP Türkiye GM
  • Emre Hantaloğlu
    Lenovo Türkiye GM
  • Erman Karaca
    TAB Foods CIO
  • Ersin İnankul
    İGA CIO
  • Fatih Uysal
    Kariyer.net
  • Gül Erol
    Yıldız Tech GM
  • Güngör Kaymak
    HPE Türkiye CEO
  • Hakan Karamanlı
    Tam Finans CEO
  • Haktan Saran
    Assistt CEO
  • Hasan Gültekin
    Trendmicro CEO
  • İlke Çarkçı Toptaş
    Meta Türkiye Direktörü
  • İlker Sözdinler
    Birleşik Ödeme YKB
  • İnanç Erol
    NGN Teknoloji CEO
  • Kemal Cılız
    Infonet Kurucusu
  • Koray Bahar
    Figopara CEO
  • Metin Tarakçı
    Webhelp CEO
  • Mustafa Uyar
    Logitech Bölge Başkanı
  • M. Rauf Ateş
    Fastcompany Türkiye K.
  • Özgür Ercan
    Nokia Türkiye GM
  • Serdar Susuz
    Inspark CEO
  • Sina Afra
    Tiko CEO
  • Sinan Dumlu
    Netaş CEO
  • Sinan Kılıçoğlu
    deutsche telecom Türkiye
  • Volkan Sözmen
    IBM Türkiye CEO
  • Zehra Öney
    Wtech Başkanı

1. Bayraktar Teknoloji
Kızılelma
Bayraktar Kızılelma, Türkiye’nin ilk “insansız savaş uçağı” olarak tasarlandı. Birçok yönüyle teknoloji ve tasarımında dünyada “ilk”leri barındırıyor. Öncelikle Kızılelma, ileri yapay zekâsıyla Türkiye için bir güç çarpanı olacak ve inovatif bir platform olarak gelişecek. Çok Maksatlı Amfibi Hücum Gemisi ANADOLU gibi kısa pistli gemilere iniş ve kalkış kabiliyetiyle Bayraktar Kızılelma, düşük radar görünürlüğüne sahip olacak. İnsansız olduğu için en riskli görevleri yerine getirebildiği gibi agresif manevra kabiliyeti ve taşıyacağı yerli hava-hava mühimmatları sayesinde hava muharebesi de yapabilecek.

2. Boyner Mağazacılık
Boyner Now
Boyner Now’ın başlıca hedefi, e-ticarette müşterilerin yaşamak istemediği deneyimleri ortadan kaldırarak sadece Türkiye’de değil, dünyada eşi benzeri olmayan, online ve offline’ın iç içe geçtiği yepyeni bir deneyim sunmak. Boyner mobil uygulamasının ana ekranından giriş yapılarak ulaşılan Boyner Now’ın getirdiği birkaç önemli yenilik var: Sipariş anında ödeme yapmanıza gerek olmaması, 90 dakikada teslim, farklı bedenlerin getirilmesi ve beğenilen ürünün kapıda ödenerek alınabilmesi… Boyner Now, müşterileri her neredeyse, hızlı ve güvenilir şekilde istedikleri ürünü bulundukları noktaya ulaştırıyor. Yeni projenin başarısı, lanse edilişini izleyen her ay yaklaşık yüzde 25 oranındaki büyümeyle de destekleniyor. Üstelik, e-ticaret kategorisi marka sağlığı araştırmalarına göre, Boyner’in toplam bilinirliği Boyner Now lansmanıyla yüzde 15 yükseldi.

3. BlindLook
EyeBrand
BlindLook ekibine göre iletişimin ve bilginin yüzde 80’inin görme odaklı olduğu Türkiye’de 1 milyon 285 bin görme engelli yaşıyor. EyeBrand ise bu görme engelli grubu için, yüzde 100 ses odaklı, yapay zekâya dayanarak tüm görselliği sesli yönlendirmelere döken dijital bir dünya olarak yaratıldı. BlindLook ekibi şu bilgiyi veriyor: “Elimizi kuruladığımız kâğıt havludan, içtiğimiz suya kadar her şey bir markanın ürünü. Bu nedenle, yarattığımız bu ses odaklı dünyada, markaların görme engellilere sesli göz olmasını sağlıyoruz. Bu markaları da EyeBrand sertifikamızla sertifikalandırıyoruz. Bir banka uygulamasından, bir bulaşık makinesine iki bini aşkın ürünü sesli simülasyon teknolojimizle görme engelliler için kullanılabilir hale getirdik.” Sadece 1 yılda Türkiye’de 300 bini aşkın görme engelliye ulaşıldı. 13 farklı sektörden, 40’ı aşkın ulusal ve çok uluslu marka EyeBrand dünyasına dahil oldu. Görme engelliye sunulan hizmet kalitesi yüzde 600 oranında arttı.

4. TAT Gıda
Akıllı Tarım
Tat Gıda, sürdürülebilirlik stratejisi doğrultusunda 2 bin 500 dekarlık alanda dijital tarım uygulamalarını hayata geçirdi. Bu kapsamda domates tarımında çiftçi gelişimi, iletişimi ve tarımda dijitalleşmeyi yaygınlaştırmayı hedefliyor. Tat yetkilileri Akıllı Tarım projesinin ana hatlarını şöyle anlattı:
• Tarlaların gelişimi ve bitki sağlığı uydu görüntüleri ile analiz edilip ziraat mühendislerimizin yorum ve yönlendirmeleriyle çiftçilere aktarılıyor.
• Dijital toprak analizi ile dakikalar içinde sonuç alabiliyor, otomatik dümenli traktörlerle verimli tarla kullanımı ve yakıt tasarrufu sağlanıyor. Damla sulama sistemi ve sensörlerle nem kontrolü sayesinde su tasarrufu yapılabiliyor. Tüm bunlar, “Tat Lider Çiftçi” mobil uygulamasıyla çiftçilerle paylaşılıyor.
Programın başladığı günden bu yana, çiftçi gelişimi, verimlilik ve projeden faydalanan çiftçi sayısı anlamında artış kaydediliyor.
• 2021 yılında yaklaşık 2 bin 500 dekarlık alanda dekar başına 7- 8 ton olan ortalama domates verimi 11 tona çıkarılarak dünya ortalamasının üzerine taşındı.
• 2022 yılı MKP bölgesi Kgm 77 sözleşmeli çiftçi verim ortalaması yaklaşık 9.7 ton/da olarak gerçekleşti, bu rakam bir önceki yıl yaklaşık 8 ton/da’dır.
• Tat Dijital Tarla’da veriye dayalı karar destek sistemleri kullanılarak su tüketimi yüzde 30 oranında azaltıldı.

5. Hepsiburada
Yeni Nesil Alışveriş
Hepsiburada, Türkiye’nin yapay zekâya dayalı ilk ‘al ve çık’ konseptli yeni nesil akıllı alışveriş mağazasını Trump AVM içinde açıyor. Hiçbir fiziksel ödeme noktası bulunmayan Hepsiburada Smart’ta, alışverişle ilgili tüm işlemler yapay zekâ, görüntü işleme ve dijital ağırlık sensörü teknolojilerinin birlikte kullanılmasıyla gerçekleştiriliyor. Alışveriş, müşterinin Hepsiburada Smart mağazasının girişinde yer alan kiosktaki karekodu uygulamaya okutmasıyla başlıyor. Bundan sonra müşterinin tek yapması gereken, mağazaya girerek mağaza raflarında bulunan ürünler arasından beğendiklerini seçmek. Yeni nesil yapay zekâ, görüntü işleme, ağırlık sensörlü akıllı raf teknolojilerinin yardımıyla, müşterilerin aldığı ürünler anlık olarak uygulamadaki sanal sepete ekleniyor, rafa geri bıraktığı ürünler ise anında sepetten çıkarılıyor. Alışverişini tamamlayan müşteriler herhangi fiziksel bir ödeme işlemi gerçekleştirmeden ve zaman kaybetmeden mağazadan çıkabiliyor. Böylece tüm alışveriş işlemi saniyeler içinde tamamlanıyor.

6. Eczacıbaşı Holding
VolleyScience
VolleyScience, Eczacıbaşı Dynavit voleybol takımı için geliştirilmiş bir veri bilimi projesi. Projede dünyadaki farklı maçların verisi kaydediliyor ve büyük bir veri seti oluşturuluyor. Yaratılan bu büyük veri üzerine makine öğrenmesi modelleri geliştirildi. Makine öğrenmesinin sonuçları “transfer learning” yöntemiyle optimize edildi ve maç anında takımın istatistiki verileriyle karşılaştırılarak takım antrenörüne SMS aracılığıyla öneriler sunan bir sistem sunuldu. Bu projenin amacını, maç esnasında takım antrenörünün odaklanması gereken ana metrikleri paylaşmak ve böylece takımın maç kazanma olasılığını maksimize etmek oluşturuyor. Proje devreye alındıktan sonra oynanan 15 maçın 12’sinde galibiyete ulaşıldı, Avrupa’da CEV kupası kazanıldı.

7. Türkiye İş Bankası
Yeni Nesil Sergi
İş Bankası, ‘Geleceğin Bankası’ vizyonu kapsamında “Tablolarla Boğaziçi’nde Bir Gezinti” adlı sergisini Metaverse’de açtı. İnovasyon merkezleri tarafından tasarlanan ve grup şirketi İş Sanat (İş-Art) markasıyla sunulan sergi, 5-20 Nisan 2022 tarihleri arasında, merkezi olmayan blockchain ve 3D sanal gerçeklik platformu olarak temsil edilen Decentraland’da gerçekleştirildi.
İstanbul’un mavi manzarasını ve kıyılarını betimleyen çeşitli tanınmış ve prestijli Türk sanatçıların tablolarından oluşan bir koleksiyon, OpenSea’de NFT olarak Metaverse sergi ortamı için özel olarak yeniden tasarlandı. Haftada ortalama 1.000 Decentraland ziyaretçisine sunuldu.
Polygon ağındaki blockchain akıllı sözleşmeler altyapısı ile tasarlanan sınırlı sayıda (bin) özel NFT davetiyesi de fuarın 3 günlük ön izlemesi için sunuldu. Artırılmış gerçeklik sayesinde ziyaretçiler, sergi koleksiyonunun herhangi bir NFT öğesini çevrelerindeki fiziksel ortamlara yansıtabildiler.

8. Migros
Robot Destekli Ürün Toplama
Migros ve Asis Otomasyon tarafından 12 aydan kısa bir sürede geliştirilen robot destekli ürün toplama asistanı TARO, mağaza içerisinde bulunan akıllı rafların rehberliğinde en doğru ve en kısa yol haritasını çıkartıyor. Arka planda binlerce algoritmanın çalıştığı yapay zekâ ve sensör teknolojilerini kullanan sistem, böylece siparişte yer alan ürünlere hızla ulaşıyor. Akıllı raflar üzerindeki LED ışıklar ürünü göstermek için yanarak hedefteki doğru ürünü işaret ediyor. Robot üzerindeki QR okuyucuları ve sepet ağırlık sensörleriyle, ürün Migros çalışanları tarafından doğrulanarak sipariş hatasız bir şekilde tamamlanıyor. Kullanıcı dostu tasarıma sahip robot ile 3 sipariş aynı anda toplanabiliyor. Online siparişlerdeki ürün toplama hızını 5 katına çıkaran ve hatayı sıfıra indiren TARO, hem hizmet kalitesini yükseltiyor hem de operasyon süreçlerini daha kolay hale getiriyor.

9. Getir
Hızlı Dağıtım
Getir’in hedefi, müşteriye “3 dakikada taksi” vermekti. Bunu yapabilen bir sistemi, müşterinin tercih edeceğini hesaplayarak yola çıkmıştı. Taksi bir ihtiyaç ama insanların çok sayıda ihtiyacı vardı. O zaman şöyle hesap yapıldı: “3 dakikada taksi veriyoruz. Taksi yerine arabalar olsa ve içine ihtiyaç maddeleri koysak ve 10 dakikada götürsek.” Bu fikirle yola çıkıldı. 3 dakikada taksi sağlamak o dönemde 3 bin araç ile yapılıyordu. 300 araç koyarsak, 10 dakikada ihtiyaç maddelerini götürürüz diye bir formül geliştirilmişti. Neden yapmayalım diye düşündüler. Yıl 2014 idi. Dünyada ve Türkiye’de bakkal siparişi ertesi gün geliyordu. 1 saat bile yoktu. Yola çıkarken şuna karar verdiler: “Bu işi hakkıyla yapacağız, yurt dışına götüreceğiz ve Türkçe isim koyacağız.” Devamını şöyle anlatıyorlar: “Biz parayı değil, ilk sıraya ‘iyi iş yapmayı’ koyduk. Şimdi 8’inci senedeyiz. Yaklaşık 2 sene önce de Getir’in ilk yurt dışı açılımını İngiltere’de yapmıştık, şimdi 3 kıta ve 9 ülkede kuryelerimiz sokaklarda dolaşıyor. Buna ek olarak, orijinal iş modelimizi de zaman içerisinde genişleterek, GetirYemek, GetirBüyük, GetirSu, GetirÇarşı, GetirBiTaksi, Getirİş, GetirAraç ve GetirN11 hizmetlerini bünyemize kattık.”

10. Socar Türkiye
AEO
AEO ile Petkim’den STAR’a yapılan buhar transferi, Petkim RES dahil tesislerin dışarıdan elektrik alışverişi, içerideki elektrik üretimin artırılıp azaltılması, hangi basınç kademesinde ne kadar buhar üretileceği ya da farklı basınç kademeleri arasındaki buharın hangi kanaldan ne kadar ve nasıl dönüştürüleceği optimize edilebiliyor. Bu da en optimum, en verimli buhar ve elektrik üretim-tüketimi ile sürdürülebilirlik hedefine katkı sağlıyor. Analitik yöntemler Python ile gerçekleştirildi, optimizasyon çözümleyici olarak MILP (Karışık Tamsayı Lineer Programlama) yöntemleri ile Gurobi kullanıldı. Proje, veri bilimi teknolojisini kullanarak sürdürülebilirlik faydasını en üst seviyeye taşımayı hedefliyor. Üretilen enerjinin çevriminin optimizasyonu ile minimum düzeyde enerji kaybı olması da bu hedefe destek oluyor. AEO, yılda 840 bin dolar kazanım hedefi ile oluşturuldu. Ancak, 2022 yılının ilk 5 ayında 500 bin dolar yakalandı.

11. İGA
AR Shopping
AR Shopping fonksiyonu, 2022 Nisan ayında hayata geçti. Artırılmış gerçekliğe dayalı fonksiyon, kullanıcıya mağaza bilgileri, teklifler ve çeşitli fırsatlar sunarken, onlara AR karakteri CİGA da eşlik ediyor. Uçuş öncesi alışveriş yapmak isteyen yolculara sunulan AR Shopping deneyimi, onlara fırsatlarla dolu bir dünyanın kapılarını aralıyor. Duty Free’de AR Shopping fonksiyonunu kullanıcı ile buluşturduklarından bu yana 15 bin yolcu deneyimledi. İstanbul Airport mobil uygulaması üzerinden erişilen AR Shopping fonksiyonu mevcut durumda kullanıcılarına mağaza bilgileri, kampanyalar ve çeşitli fırsatlar sunuyor. AR teknolojisinin gelişmesiyle birlikte büyümeye devam edecek fonksiyon için çalışmalar da hızla devam ediyor.

12. Cognitiwe
Akıllı Raf Yönetimi
Cognitiwe’in yeni teknolojisi, taze sebze/meyvenin anlık tazelik ve stok durumunu gösteren, stok planogram analizi yapan veya üretimde daha en başta oluşabilecek kalite problemlerini tespit eden yapay zekâ çözümü sunuyor. Kullanılan görsel yapay zekâ ile perakende sektöründeki müşterilere gıda tazeliği görüntüleme, raf yerleşim takibi ve dolandırıcılık tespiti sunuluyor. Üretim sektörüne yönelik çözümler ise kalite kontrol ve hatalı üretim tespiti süreçleri ile stok yönetimi ve iş güvenliği çözümlerini içeriyor. Böylece oluşabilecek sorunları önceden fark edip önlüyor, atıkların oluşmasına, dolayısıyla zaman, enerji, bütçe kayıplarının oluşmasına engel olunuyor. Şirketin bu teknolojisi “rafta” bulunabilirlikte yüzde 15, planogram uyumunda yüzde 25 artış sağlıyor. Ayrıca rafta ürün bitmesi durumunda yüzde 35, eksik online market siparişlerinde yüzde 40 azalma sunuyor.

13. Birleşik Ödeme
Çift Kart Projesi
Başkent Çiftçi Kart’ın hedefi, Ankara Büyükşehir Belediyesi’nin Kırsal Kalkınma Hamlesi kapsamında çiftçilerini üretime teşvik eden, onlara maddi destek sağlayan ve kullanıldıkça avantajlar sunan bir sistemi mümkün kılmaktı. Bu sayede finansal teknolojilere erişimi sınırlı olan, ancak Türkiye için kritik bir önem taşıyan çiftçiler yeni nesil ödeme sistemi ile tanıştırıldı. Çiftçilerin en büyük giderleri olan akaryakıt, tohum ve gübre alışverişleri teknolojik bir altyapı ile buluşturuldu. Sadece çiftçiler değil, akaryakıt bayileri, tohum ve gübre satan bayileri de kazandıran bir sistem oluşturuldu. Sistem, çiftçinin, kayıtlı akaryakıt, tohum, gübre bayilerinden istediği ve ekolojik dengeye uygun bulduklarını tercih ederek kolay bir şekilde satın almasını mümkün kılıyor. Başkent Çiftçi Kart, Ekim 2022 itibarıyla 37 bin çiftçiye dağıtıldı. Farklı ekolojik ihtiyaçlara cevap sunabilmesi adına neredeyse Ankara’daki tüm tohum ve gübre üreticileri ile Türkiye’nin en büyük akaryakıt istasyonlarının bayileri sisteme dahil edildi.

14. DeFacto
Kumaştan Hayaller Projesi
DeFacto, sürdürülebilirliğin tüm boyutlarına dikkat çekme ve ekosisteme saygılı üretimin yanında topluma ve geleceğe çok yönlü fayda sunma hedefleri doğrultusunda 2018 yılında “Kumaştan Hayaller” projesini hayata geçirdi. Upcycle (ileri dönüşüm) projesi olan “Kumaştan Hayaller” ile DeFacto, fabrikalarından ve tedarikçilerden elde edilen tekstil atıkları ile üretim fazlası kumaş ve aksesuarların geri dönüşümünü hedefliyor. Bunu hayata geçirmek için de il ve ilçe Milli Eğitim Müdürlükleri ile protokol imzalandı. Tekstil atıkları bu protokol ile meslek liselerine gönderilerek geri dönüştürüldü. Tasarımı ve üretimi bu okullardaki öğrenciler tarafından yapılan ve DeFacto mağazalarında satılan ürünlerden elde edilen geliri ise KAÇUV’a (Kanserli Çocuklara Umut Vakfı) bağışlandı. Proje kapsamında şimdiye kadar 21 ilde, 92 okulda 4 bin 514 öğrenciye ulaşıldı. 7 bin kilo kumaş gönderildi, öğrencilerin ürettiği 2 bin 806 üründen yarısı satıldı.

15. Yemeksepeti
YEBO
Yemeksepeti, yemek ve market teslimat modellerini geliştirecek çalışmalarıyla ilgili somut adımlar atıyor. Otonom teslimat robotu olan YEBO da bunlardan biri. Türkiye’de bir ilk olan uygulamanın pilot teslimatları önce cadde ve bazı alışveriş merkezlerinde başladı. Teslimat süreçlerinin akıllı, hızlı, verimli ve sürdürülebilir bir şekilde gerçekleşmesi için geliştirilen otonom robotlara, yaz sezonunda farklı teslimat yöntemleri de eklendi. Yine Türkiye’de ilk defa Bebek’te bir tekneye drone ile yemek teslimatı gerçekleştirildi. Yemeksepeti, YEBO’nun yanı sıra jet ski ve drone teslimat modelleriyle ağını güçlendirmeyi hedefliyor. Bir yandan hızlı teslimat yaparken, diğer yandan da çevre kirliliği ve trafik sorunlarının çözümüne de katkı yapmayı amaçlıyor.

16. Akbank
Akıllı Asistan
Akbank Akıllı Asistan, aynı anda birden fazla kanalda ve konuda diyalog sürdürüp, müşterinin niyetine göre farklı konu başlıkları arasında geçiş yaparak, müşteriye kesintisiz, kişiselleştirilmiş, hızlı ve doğru çözümler sunmayı amaçlıyor. Müşterilerin niyetlerini; kuşak ve coğrafya bazlı ifade farklılıklarını da kapsayan 1000’in üzerinde intent ve 80’e yakın entity model ile 100 milisaniye altında anlıyor ve sürekli öğrenmeye de devam ediyor. Akbank Akıllı Asistan, yapay zekâ sayesinde, giriş yapan müşterileri tanıyor, onlara kişiselleştirilmiş ekranlar ile eşsiz deneyim sunuyor. Akbank Asistan’ın sunduğu temel kazanım, müşterinin dilediği an, istediğini yazarak ve insan ile iletişime geçmeden işini tamamlayabilmesi. Bu sayede yönlendirilen çağrı sayısında yüzde 85 azalma ile 30 FTE iş yükü kazancı sağlanmış. Sistem doğal dil işleme, yapay zekâ ve sürekli öğrenen model sayesinde müşterilerin kelimelerini otomatik tamamlama, hatalı kelime düzeltme ile ifade farklılıklarını tek kategoride birleştirebiliyor. Şu anda müşterilerin taleplerini karşılama oranı yüzde 90’a ulaştı.

17. Trendyol
Sepette İyilik Projesi
Trendyol’un Sepette İyilik projesi 2’nci yılını doldurdu. Sepette İyilik Hareketi ile STK’lara inovatif ve sürdürülebilir bir kaynak yaratma modeli sağlama hedefleniyor. Kapsayıcılık bakış açısıyla, eğitimden çevreye, toplumsal cinsiyet eşitliğinden girişimciliğe çok farklı alanlarda fayda sunan kurumlar kapsanıyor. Sepette İyilik ile STK’lar kendi ürünlerini Trendyol üzerinden komisyonsuz olarak tüm Türkiye’deki destekçilerine ulaştırabiliyor. Sepette İyilik kapsamında yaklaşık 3 bin ürün müşteriye sunuluyor. Ayrıca, kurumlara ürünlerin yanı sıra dijital destek kartlarıyla da ek gelir yaratılıyor. Satın alınan dijital destek kartlarının geliriyse tamamen STK’lara aktarılıyor. Program kapsamında, tek çatı altında buluşturulan 57 STK’ya 2 yılda 5 milyon TL’yi aşan ek kaynak sağlandı.

18. PayCore
DO
Dünya genelinde uzun kasa kuyrukları, her yıl perakendecilerin milyarlarca dolarlık satış kaybı yaşamasına neden oluyor. PayCore’un PayCore DO ürünü bu ihtiyacı öngörerek ödemeyi kasadan reyonlara taşıyor. Yeni nesil reyonda ödeme platformu PayCore DO, müşterilere mağaza içinde istedikleri noktada ödeme fırsatı sunuyor, kasa kuyruklarının önüne geçerken, daha hijyenik ve konforlu çok kanallı bir reyonda ödeme deneyimi yaratılıyor. Reyonda ödeme yapan müşteri, geleneksel ödeme sisteminde olduğu gibi, tanımlanmış tüm kampanya ve sadakat programlarından da yararlanabiliyor. Bu platformla ödeme, sadakat, satış ve stok yönetimi uygulamalarının tümünü tek bir ödeme kabul cihazı olan Android POS veya Soft POS’ta topluyor, müşteriye, ürünü satın alma kararı verdiği an, kasa sırası beklemeden reyonda ödeme fırsatı sunuyor.

19. Zorlu Enerji
ZES
Zorlu Energy Solutions (ZES), şehir içinde ve şehirlerarası yollarda hayata geçirdiği hızlı şarj istasyonları ile birlikte ülkemizdeki elektrikli araç sahiplerine halka açık ve kişiye özel şarj çözümleri sunuyor. Türkiye’nin 81 ilinde yaklaşık bin 500 lokasyonda 2 bin 500’den fazla araç kapasitesiyle hizmet veriyor. Kullanıcılar, şarj istasyonları üzerindeki karekodları mobil uygulamadan okutarak şarj işlemini gerçekleştirebiliyor. Zorlu Enerji, ZES ve saatlik elektrikli araç kiralama platformu Electrip markalarıyla; çevre dostu elektrikli araçların yaygınlaşmasına katkıda bulunurken, şehirlerdeki karbon salımını azaltmayı hedefliyor. Elektrikli araç şarj istasyonu işletmeciliği ile karbondioksit salımlarının yüzde 20’sini oluşturan ulaşım alanında etki yaratmayı amaçlıyor.

20. Eczacıbaşı Holding
Engenius
Topluluk, dijital dönüşümüne katkı sağlamak ve İK alanında fark yaratmak amacıyla EnGenius projesini hayata geçirdi. Bu projeyle, alım odaklı yarışmalar metaverse ortamına taşındı.
Holding, Engenius’ı metaverse platformunda yaparak yeteneklerin değişen beklentilerini karşılamayı, ilgilerini çekmeyi ve şirketin dijital dönüşüme verdiği önemi deneyimlemelerini anlamayı amaçlıyor. Online ya da fiziki alanda yapılan toplantı ve etkinlikler yerine Metaverse platformunda düzenlenen EnGenius, geleneksel kanallar üzerinden yapılan bu genç yetenek buluşmalarını farklı bir bakış açısı ve uygulama kanalıyla İK ekibinin de deneyimlemesini sağlamış. Tüm metaverse evreni, iletişim kanalları, programın dijital platform üzerindeki akışı İK ekibi tarafından tasarlanmış. Tasarlanan yeni metaverse evreniyle yaşayan bir atmosfer yaratılmış, tüm yarışmacı ve katılımcıların kusursuz bir online etkinlik deneyimlemesi sağlanmış. Etkinliğin metaverse platformunda gerçekleşmesi, sürdürülebilirlik alanında çevresel ayak izinin minimize edilmesini sağlıyor. EnGenius Metaverse Edition tanıtımı yapıldığı ilk gün 100 başvuru aldı. Bu sayı bir önceki yarışmada 7. 10 üniversite kulübüyle iş birliği yapıldı, 168 üniversiteye ulaşıldı, ajans sosyal medya hesabından yapılan paylaşımlar ve üniversite kulübü iş birlikleri ile toplamda 27.000’den fazla öğrenciye ulaşıldı.

21. CEREBRUM TECH
22. VISPERA
23. GARANTİ BBVA
24. THREAD IN MOTION
25. BSH TÜRKİYE
26. İSTANBUL MODERN
27. FİBABANKA
28. MULTİNET
29. TRIO
30. YAPI KREDİ
31. LOGO
32. ALAPALA
33. PEGASUS
34. CBOT
35. TOKEN
36. GARANTİ BBVA ÖDEME
37. POLİSAN
38. UĞUR OKULLARI
39. PETROLİG
40. ÜLKER
41. KOLEKTİF HOUSE
42. ZİRAAT BANKASI
43. BOZANKAYA
44. ESAS HOLDİNG
45. KORDSA
46. HAYAT KİMYA
47. BORÇELİK
48. MEDIANOVA SANOFİ
49. UPT
50. EVYAP

Yazar: Fast Company Türkiye

©Fast Company Dergisi, Türkiye’de Fast Dergi Yayıncılık A.Ş. tarafından Türkiye Cumhuriyeti yasalarına uygun şekilde yayınlanmaktadır. Fast Company’nin isim hakkı ABD’de Mansueto Ventures’a, Türkiye’de Fast Dergi Yayıncılık A.Ş.’ye aittir. Dergide yayınlanan yazı, tablo, fotoğraf ve görsellerin her hakkı saklıdır. İzinsiz, kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

sokagin-tasarimcisi

Sokağın Tasarımcısı

akilli-cihaz-gercekleri

Akıllı cihaz gerçekleri