in , ,

İlaç sektörünün kritik oranı

Yeryüzünde yaşayan 8 milyar insanın gözü, kulağı ilaç şirketlerinin üzerinde. Herkes, onlardan ‘mutlu haber’i bekliyor. İlaç şirketleri de yeni ilaç kadar ayakta kalabilmek ve rekabet edebilmek için kritik oranın ne olduğunu paylaştı.

ilac-sektoru
UĞUR BİNGÖL

% 97

“Türkiye’de üretimin artırılmasına yönelik motivasyon ve yükselen talep, ilaç sektörünün üretimini ülkemize çekmesi için önemli bir itici güç oldu. Yerel üretim oranının ülkemiz ve hastalarımız açısından önemli olduğunu düşünüyorum. Bu nedenle Topkapı’daki fabrikamız tam kapasite ile çalışıyor. Bugün Türkiye’de sunduğumuz ürünlerin yüzde 97’sini bu fabrikamızda üretiyoruz. Neredeyse bütün ürünlerimizi Türkiye’de üretiyoruz. Bu oranla sektörde en yüksek değeri yaratan firmalardan birisiyiz.”
UĞUR BİNGÖL – Menarini Türkiye, Ortadoğu ve Afrika Başkanı

DEMET RUSS

%20

“Toplum sağlığı için inovasyona dünyada en çok yatırım yapan şirketlerden biriyiz. Global gelirimizin yaklaşık yüzde 20’sini Ar-Ge’ye aktarıyoruz.

Janssen Türkiye olarak planlananlar dahil olmak üzere 47 klinik çalışmayla ülkemizde en çok çalışma yürüten ilk 5 ilaç şirketinden biriyiz.”
DEMET RUSS – Janssen Türkiye Genel Müdürü

HAKAN ŞAHİN

% 50

“İlaç sektörü için ihracat gelirlerinin oranının önemli olduğunu düşünüyorum. Bizim stratejik hedefimiz, ihracatın payının yüzde 50’yi geçmesidir. 2020’de yüzde 43 seviyesine gelmeyi başardık. Bir başka önceliğimiz de katma değeri yüksek ilaç gruplarının satış içindeki payını artırmak. Bu oran 2020’de yüzde 31 idi. Bu oranı, biyoteknoloji ve onkoloji projelerimizle 4 yılda yüzde 50’nin üzerine çıkaracağız.”
HAKAN ŞAHİN – Nobel İlaç Genel Müdürü

GÜLDEM BERKMAN

4-5 LANSMAN

“İnovatif bir ilaç ya da biyoteknoloji şirketi iseniz, her yıl minimum 1 lansman yapmanız gerekiyor. Jenerik bir şirket iseniz de Türkiye’de ortalama 4-5 ilaç lansmanı ‘kritik oran’ olarak değerlendirilebilir. Şirkette çalışanların memnuniyeti de çok kritik bir faktör. Bu araştırmalar her yıl tekrarlanır, ülkemizde de bu araştırmaların sonucunda aksiyon planlarının hayata geçirilmesine öncelik veririz. Türkiye ortalaması minimum yüzde 80 civarında olmalı diye düşünüyorum.”
GÜLDEM BERKMAN – Amgen Türkiye CEO’su

NATASA KLICKO

21 YENİ MOLEKÜL

“2030 vizyonu kapsamında, daha düşük maliyetle, 2 katı tıbbi gelişme sunabileceğimiz bir döneme girdik. Geçen yıl şirket tarihinin en yüksek Ar-Ge yatırımı artışını yaptık. 2020’den önceki 4 yılda 3 olan ‘yeni molekül’ sayısını 7’ye taşıdık. İş ortaklıklarımızla son 9 ayda, çoğu yıl 1 olan geç evre ilaç anlaşması sayısını 4’e çıkardık. Kişiye özel sağlık hizmetlerine yatırımda yüzde 30’luk bir artış sağladık ve yıl sonunda 21 yeni moleküle sahip olmayı başardık.”
NATASA KLICKO – Roche Türkiye Genel Müdürü

Dr. BURAK CEM

20 MİLYON TL

“Novo Nordisk’in önceliğinde geleceğe yön veren tedaviler geliştirmek var. Bunun için, her yıl bütçemizin yüzde 12’sini Ar-Ge’ye ayırıyoruz. Türkiye’de de, 2015-2019 arası yapılan toplam 110 milyon lira kaynak aktarımıyla, ilk 5 ilaç şirketi arasındayız. Türkiye, 2019’da ‘Klinik Geliştirme Merkezi’ olarak konumlandırıldı. Bu proje ile yıllık ortalama 20 milyon TL tutarındaki Ar-Ge yatırımımızı 2 katına çıkaracağız.”
Dr. BURAK CEM – Novo Nordisk Genel Müdürü

ECE KAŞIKÇI

%35,8

“Koronavirüs tüm dünyada çok sayıda sektörün performansını olumsuz etkilerken ilaç sektörünün daha da değer kazanmasına yol açtı. IQVIA verileri, 2021 yılında Türk ilaç sektörünün TL bazında yüzde 35,8 oranında büyüyeceğini öngörüyor. Hızla artan teknolojik gelişmeler, sektörün kendi sınırlarının ötesine geçmesine yardım ederken yepyeni açılım alanları da yaratıyor.”
ECE KAŞIKÇI – Bristol – Myers Squibb Genel Müdürü

FERHAT FARŞİ

%11,5

“Biyoteknolojik ilaç sektörü açısından en önemli oranın yüzde 11,5 olduğunu düşünüyorum. Bu yüzde, Türkiye’deki referans biyoteknolojik ilaç satışı (5.54 milyar TL) ile biyobenzer ilaç satışı (0.64 milyar TL) arasındaki orandır. Biliyorsunuz, biyoteknolojik ilaçların yüzde 88.5’i yurt dışından büyük ödemelerle getirilir. Bunun için bu tip ilaç üretimini Türkiye’de gerçekleştirerek bu yüzde 11,5’lik oranda iyileşme sağlamamız gerekiyor.”
FERHAT FARŞİ – CinnaGen CEO

ERHAN BAŞ

%26,5

“Sektördeki en kritik nokta, ilaç fiyatlarının şu anki güncel kur olan 1 Euro= 9.0629 TL yerine, 1 Euro=3.8155 TL’ye sabitlenmesidir. Her ürünün fiyatı, bu sabit kur ile çarpılarak bulunur. İlaçların fiyat artışı da yılda bir defa belirlenir. 2020 yılı yıllık ortalama Euro artışı yüzde 26,5, 2021 yılı için belirlenecek kur 1 Euro= 4.8266’dir. Bu durum sektörün büyümesini, yatırım yapmasını ve Ar-Ge’ye öncelik vermesini zorlaştırmaktadır.”
ERHAN BAŞ – Genveon İlaç Genel Müdürü

Yazar: Fast Company Türkiye

©Fast Company Dergisi, Türkiye’de Fast Dergi Yayıncılık A.Ş. tarafından Türkiye Cumhuriyeti yasalarına uygun şekilde yayınlanmaktadır. Fast Company’nin isim hakkı ABD’de Mansueto Ventures’a, Türkiye’de Fast Dergi Yayıncılık A.Ş.’ye aittir. Dergide yayınlanan yazı, tablo, fotoğraf ve görsellerin her hakkı saklıdır. İzinsiz, kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

is-dunyasindan-haberler

İş dünyasından haberler

fast-21-zirvesi

Fast’21 Zirvesi