in , ,

Türkiye’nin en inovatif 50 şirketi

Fast Company dergisi tarafından ABD’de gerçekleştirilen Most Innovative Companies araştırması, Türkiye’de büyük bir ilgiyle başladı. Şimdiye kadar yeni bir araştırmaya yapılan en yüksek düzeyli başvuru alan “En İnovatif Şirketler” çalışması, Digital 100 Platformu’nda yer alan liderlerin jüri üyesi olarak değerlendirmeleriyle tamamlandı. Şirketlerin başvuruları, kurum değil, başvuru yaptıkları “İnovatif Ürün”, “Hizmet”, “Girişim” ve “Model” bazında değerlendirildi.

01. GETİR

UYGULAMA
“Belli sayıda market ürününü, 10 dakika içinde müşteriye ulaştırmak ve ödemeyi dijital olarak almak” iş modeliyle piyasaya çıkan Getir‘in 2020’yi 1,5 milyar TL üzerinde ciroyla kapatacağı tahmin ediliyor.

Nazım Salur: “Sabırlı Büyüme Peşindeyiz”

02. ARÇELİK

SOLUNUM CİHAZI
Arçelik, yoğun bakım hastalarının kullanımı amacıyla ilk yerli ventilatörü geliştiren ve üreten şirket oldu. İlk yerli olmasının yanı sıra bu cihazın benzerlerine göre öne çıkan birçok ekstra özellikleri de bulunuyor. Bunlardan en önemlisini ise Covid-19 tedavisinde kullanılan çok yüksek oksijen debisi verebilmesi oluşturuyor. Arçelik, kısa sürede 5 bin adet cihazın üretimini tamamladı. Öncelikli olarak Türkiye’deki hastanelerin solunum cihazı karşılandı, ardından ihtiyaç sahibi 20 ülkeye yaklaşık 2 bin 660 adet cihaz ihraç edildi. İhtiyaç sahibi ülkelere ise ventilatör bağışı gerçekleştirildi.

03. VİSPERA

YAPAY ZEKA
Vispera, görüntü işleme/yapay zeka yordamları sayesinde akıllı soğutucular, akıllı dolaplar ve akıllı raflar geliştiriyor. Bu sayede perakende operasyonlarının takibini kolaylaştırıyor, verimlilik artışı sağlıyor ve mükemmel mağaza deneyimi yaşatıyor. Şirketin son yeniliği ise mağaza içindeki ürünlerin gerçek zamanlı takibini mümkün kılan bir teknoloji oldu. Vispera, son bir yıldır hızlı büyüme içinde yoluna devam ediyor. Kurucusu Aytül Erçil, “Aralarında Almanya ve ABD’nin olduğu 17 ülkeye ihracat yapıyoruz” diyor. Erçil, “Doğruluk”, “raporlama, müşteri desteği ve bakım” gibi konularda dünyadaki rakiplerden daha başarılı aldıklarını belirtiyor ve ekliyor “Ciromuz, 2018 ve 2019 yıllarında, bir önceki dönemlere göre 2.7 kat arttı.”

04. ANATOLIA GENEWORKS

YENİ KORONAVİRÜS TANI KİTİ
Anatolia, Dünya Sağlık Örgütü (WHO) virüsün genetik kodlarını yayınladıktan birkaç hafta sonra, Şubat ayı içinde Ar-Ge çalışmalarını tamamlayıp Bosphore Yeni Koronavirüs (2019-nCoV) Saptama Kiti ürün grubunun ilk versiyonunu piyasaya çıkardı. Bu kit salgının yayılımından hemen önce Batı ülkelerinde kullanımına sunulan ilk IVD-CE sertifikalı ürünlerdendi. Şubat 2020’den bu yana 50’den fazla ülkede kullanılan KİT’ler, 2020 yılının 9’uncu ayı itibariyle 5 milyonun üzerinde kişiye teşhis konulmasını sağladı. Özellikle İtalya ve Polonya’da salgının kontrol altına alınmasında aktif rol oynadı, çok sayıda ülkeye ihraç edildi. İngiltere’deki laboratuvarların en çok tercih ettiği ürünler arasında yer aldı.Koronovirüs’ün genomunun 3 farklı bölgesini ayrı ayrı saptayarak yüzde 100 güvenilirlikte sonuç veren KİT’ler arasına katılan son versiyon ise tek bir mix’te 5 virüsü tespit edebiliyor.Şirketin cirosu ilk 3 ayda geçen yılın aynı dönemine göre 17 kat artı ve 235 milyon TL’ye ulaştı. İhracattaki artış ise 50 kat arttı, 199 milyonu yakaladı.

05. REENGEN

NESNELERİN İNTENETİ
Bir enerji AI & IoT Platformu olan Reengen; ticari binalar, endüstriyel tesisler ve yenilenebilir enerji santralleri için bulut tabanlı enerji iş zekası çözümü sunuyor. Veri bilimi odaklı IoT Platformu, binlerce binadan enerji ve operasyon verisi toplarken, tesisler için enerji tasarrufu, operasyonel verimlilik, enerji satın alma optimizasyonu ve kestirimci bakım katma değerlerini sağlıyor. Platform ve platforma entegre çalışan IoT haberleşme ünitesi ile protokolden bağımsız her sensör/cihaza bağlantı kütüphanesini oluşturabilme, karar destek mekanizması, büyük veri analizi ve uzaktan izleme/kontrol uygulamalarını içerir. Kurumlar, platform sayesinde yüzde 15’e kadar enerji maliyet tasarrufu ve yüzde 60’a kadar operasyonel verimlilik sağlayabiliyor.

06. ÜLKER

ALİAĞA BİSKÜVİLİK BUĞDAY
Bu projenin amacı yüksek kalitede ve sürdürebilir üretim, buğday tedarikini güvence altına almak idi. Binlerce materyal kullanılarak yıllarca süren melezleme ve seleksiyon çalışmaları yapıldı, verim, kalite, fizyoloji gibi ayrıntılı analizler yürütüldü. 2 yıl süren çalışmalar sonucunda tescile uygun bulunarak tescil edildi ve ‘Aliağa’ adı verildi. İlk hasat da 300 ton ile bu yıl gerçekleştirildi. Yeni buğdayın en önemli farkları ise şunlar:

  • Mevcut buğdaylara göre dekar başına sulu arazide yüzde 17-20, kuru arazide ise yüzde 40-60 arasında verimli. Çiftçilerin gelirinde yüzde 20 ile yüzde 50 arasında artış görülüyor.
  • Bu buğdayın ekimi Türkiye’de yaygınlaştığında toplam rekoltenin 1 milyon tona kadar artışına neden olabilecek.
  • Su kaynaklarını daha az tüketiyor. Tarla verimi yüksek, saman verimi sağlaması nedeniyle çiftçiye ek gelir olanağı sunuyor.

07. BANABİ

GIDA DAĞITIMI
Yemeksepeti bünyesinde kurulan Banabi, online market alışverişi anlayışına yeni bir boyut kazandırma strateji izliyor. Buna göre, kendisini, A noktasından B noktasına bir ürün ulaştırmaktan fazlası olarak tanımlıyor. Onun yerine “müşterinin istediği ürünü en hızlı şekilde götürebilen servis” yaklaşımını tercih ediyor. Banabi, Nisan 2019’da İstanbul’un belli semtlerinde hizmet vermeye başladı. Şimdi 20 şehirde, 2 bin 500 ürünü 15 dakikada kullanıcılara ulaştırıyor. 6 ay sonunda en az 1 kere sipariş veren kullanıcı sayısı da 1.3 milyona ulaştı.

08. TİKO

PROPTECH
Tiko, “Proptech” alanında, Avrupa’da faaliyet gösteren bir big data şirketi. Her gün download ettiği 1 milyondan fazla veriyi değerlendirme algoritmalarına dahil ediyor. Bu sayede satışta olan evleri ziyaret etmeden değerlendirebiliyor. Gayrimenkul satışı için başvuranlar, 24 saat içinde bir teklif alıyor, kabul edenlerle 7 gün içinde noter huzurunda satış gerçekleştiriliyor. Bu alandaki başarı örnekleri Madrid ve Barcelona’da yaşandı. Madrid’de satışa çıkan evlerin yüzde 15, Barcelona’da ise yüzde 17’si Tiko’ya geliyor. Oran daha küçük şehirlerde yüzde 25’e çıkıyor. Satışa alınan evler ortalama 72 günde satılıyor.

09. ANADOLU SİGORTA

GÖRÜNTÜDEN HASAR TAHMİNİ
Anadolu Sigorta’nın (AS) Yapay Zeka ile Görüntüden Hasar Tahminleme projesi, gelişmiş yapay zeka ve derin öğrenme teknolojilerini kullanıyor. Bu proje ile Anadolu Sigorta’nın metal yakalı asistanının yeteneklerine görüntü işleme özelliği de ekleniyor. Görüntü işleme ve makine öğrenmesi teknolojileri fotoğraflar üzerinden tahmini hasar tutarı belirleme, finansal risk yönetimi ve suistimali engelleme gibi temel odakların yanı sıra kompleks veri problemlerinin çözümüne de olanak sağlıyor. Geleneksel oto hasar süreci, normal koşullar altında ortalama 25 gün sürerken, yeni çalışma süreyi yüzde 80 düzeyinde aşağıya çekiyor.

10. THREAD MOTION

AKILLI ELDİVEN
Akıllı Eldiven, insan hareketlerini analiz edebilen bir yeteneğe sahip. Bu özellikleriyle süreçleri hızlandırıyor ve iş kalitesini yükseltiyor. Ayrıca her endüstride çözüm üretebilme kapasitesine de sahip. Şirket yöneticileri, daha iyi anlaşılması için perakendeden şu örneği paylaşıyor: “Büyük bir perakende şirketinin deposunda geleneksel el terminalleri ve ‘akıllı eldiven’ ile iki ayrı uygulama yaptık. Aynı süreçleri izlediğimizde akıllı eldivenin yüzde 42-50 arasında zamandan tasarruf sağladığını gördük.” Aynı şekilde bir otomotiv parça üreticisinde uygulandığında ise akıllı eldiven ile görüntü işleme operasyonu, hat sonunda kullanılan 10 bin Euro değerindeki fotoğraf çekme cihazlarının tamamen hattan kaldırılmasını sağladı. Böylece artık operasyon tek bir eldiven ile yürütülmeye başlandı.

11. BİRLEŞİK ÖDEME SİSTEMLERİ

PAYSAFE
PaySafe ürünü, Fintech-as-a-Service (FaaS) altyapısı ile kurumların nakit akışının daha efektif yönetilmesi amacıyla geliştirildi. Ürün, finansal IoT teknolojileri ile bankacılık sistemine entegre olan online akıllı kasa fonksiyonunu yerine getiriyor. Şirketlerin çeşitli merkezlerindeki kasalarında biriken nakit para, personel tarafından PaySafe’ler içine koyulduğu anda, gün ve saat fark etmeksizin, kasanın doluluğu paralelinde ilgili tutar algılanıp şirketin banka hesabına yansıtılır.

12. CBOT

CHATBOT’LAR
CBOT, kurumlara yapay zekaya dayalı diyalog/metin bazlı çözümler sunuyor. 3 ürün patenti ve semantik alanında, Avrupa Birliği ITEA 7. Çerçeve Programı çerçevesinde devam eden 6 projesi var. Şirketin geliştirdiği teknoloji, makine öğrenmesi ve doğal dil işleme yetkinliklerine sahip. Bu kapsamda Türkçeye özel doğal dil işleme yeteneği barındıran ve bunu makine öğrenmesi ile gerçekleştiren bir platformdur. CBOT’un iş modeli, bu platform üzerinden şirketlerin ihtiyaçlarına uygun chatbot ve sanal asistanlar geliştirilmesine dayanıyor.

13. GARENTA/Moov

PAYLAŞIM EKONOMİSİ
Moov, yaygın olarak kullanılan istasyon bazlı hizmet veren araç paylaşımı modelinden farklı olarak serbest dolaşımlı araçlarla hizmet veriyor. 2 yıl gibi kısa bir sürede 2 milyon defadan fazla kiralama adetine ulaştı. Uygulama, Eylül 2018 yılında kullanıma açıldı. İlk ayda günde bin kiralama yapılırken, bu sayı 5 binin üzerine çıktı.

14. MUSIXEN

SOSYAL AĞ
Musixen, müzisyen ve sahne sanatçılarının canlı performanslarla dünyaya açılmasını ve keşfedilmelerini amaçlayan bir platform. Oyunlaştırılmış destek kurgusu, online biletleme ve kişiselleştirilmiş hediye video fonksiyonları ile sanatçıların gelir elde etmelerini de hedefliyor. Kullanıcıların, zaman ve mekandan bağımsız, hayranı oldukları sanatçılarla iletişime geçmelerine de olanak sağlıyor. Konser ve tiyatro deneyimini ev ortamına taşıyor.

15. METEKSAN

DRON TESPİT RADARI
Meteksan’ın yerli ve milli olarak geliştirdiği sistem, otonom hareket eden drone’lar başta olmak üzere çok sayıda tehditi saptayabilmesidir. 40 derece yükseliş açısı ve yüksek tespit menzile sahip bu yeni teknoloji, küçük drone’ları bile tespit edebiliyor.

16. DUCKT

MOBİLİT
Duckt, tüm mikromobilite sektöründeki yıllık 30 milyona yakın yeni aracın tek bir noktada park, kilitlenme ve şarj hizmeti almasını sağlayan, global patentli bir teknoloji çözümü. Dünyada ilk defa düzenlemeler doğrultusunda şehirlerle partner olabiliyor, yeni kar modelleri oluşturuyor. Operatörler ise daha efektif operasyonlar yapıyor. Şirket, üretimine 15 Ağustos 2020’de başladı. 1,5 ayda AB ve ABD’ye 3 bin 400 istasyon satışı gerçekleştirdi. Bu satışla, pandemiye rağmen, 2021 hedefine şimdiden ulaşıldı. 4 aylık ciro 4 milyon Euro’yu bulacak.

17. ZORLU ENERJİ

ZES ŞARJ İSTASYONLARI
Zorlu Enerji’nin 2018 yılında hayata geçirdiği ZES markası, Türkiye’deki elektrikli otomobil sahiplerinin yolculuklarını kolaylaştırmayı ve elektrikli araç devinimini hızlandırmayı hedefliyor. Aynı zamanda, çevre dostu, tasarruflu, düşük emisyonlu ve sessiz olan elektrikli otomobillerin yaygınlaşmasıyla, yenilenebilir enerjinin kullanımını da desteklemeyi amaçlıyor. ODD verilerine göre 2019 yılında Türkiye’de 222 adet elektrikli, 39 adet “plug-in hibrit” otomobil satışı gerçekleşti. 81 şehire, 333 lokasyona ve 590 soket sayısına ulaşıldı. Pazar payında ise yüzde 60’ı geçti.

18. TURKCELL

BEST OFFER
Müşterinin geçmiş işlem ve alışkanlıklarını işleyen yapay zeka destekli teknoloji. Kişiye özel belirlenen, müşterinin tercih etmesi en muhtemel “en iyi teklifler”, müşteriye mağaza trafiğinin en yoğun olduğu kasa noktasındaki işlemlerde, tam “karar verme” anında otomatik sunulur. Oluşturulan bu akıllı sistem sayesinde tek bir işlem esnasında kişiye özel tüm fırsatlar çevik şekilde belirleniyor ve doğru zamanlama ile etkin bir kullanıcı deneyimiyle sunuluyor.

19. IYZICO

IYZICO KORUMALI ALIŞVERİŞ
Iyzico, yaptığı araştırmada, “Türkiye’de internet alışverişlerinin önündeki en büyük engelin, tüketicilerin yüzde 62’sinin satın aldığı ürünün kendisine ulaşmama endişesi” olduğunu gördü. Bu sorunu ortadan kaldırmak amacıyla iyzico Korumalı Alışveriş geliştirildi. Kısa sürede bu ürün 50 binden fazla sitede, 2 milyondan fazla tüketici tarafından tercih edildi.

20. İSKEFE

DERİDEN KATMA DEĞER YARATMA
Atık deriden üretilen gıda jelatini hammaddesinden insan dokusunu temsil edebilen ve yapay doku organ oluşturma çalışmalarında kullanılan hidrojel ürünleri üretimi. Bu amaçla gıda jelatini yüzde 99.9 oranında saflaştırılıyor ve 3 boyutlu yazıcıda kullanılabilir hale getiriliyor. Üretilen ürünün global pazarlarda kilogram fiyatı 10 dolar üzerinde seyrediyor.

21. PAYCORE

SOFT POS
SoftPOS teknolojisi, herhangi bir ek cihaza gerek kalmadan, Android telefonlar ile tabletleri POS terminaline dönüştürüyor. PIN destekli SoftPOS teknolojisi sayesinde, dünyanın dört bir yanındaki üye işyerlerine, düşük maliyetli kart kabul edebilme olanağı sağlıyor. Böylece, işletme sahiplerinin kişisel mobil cihazları bir ödeme cihazına dönüşebiliyor. Bu ürünü kullanan işletme sayısı 10 bini geçi.

22. İSTANBUL BÜYÜKŞEHİR BELEDİYESİ

AÇIK VERİ PORTALI
Portalda İBB, bağlı kuruluşları, iştirak şirketleri tarafından yürütülen çalışmalar sırasında toplanan veri setleri akademisyenler, araştırmacılar, girişimciler ve vatandaşlar tarafından kullanılmak üzere birçok kategoride paylaşılıyor. Öncelikle İBB’nin Ulaşım, Çevre, Enerji alanlarında topladığı açık veri setleri paylaşılıyor. İBB, Açık Veri Portalı ile Türkiye genelindeki kamu ve özel sektörün de katılımıyla açık veriye ilişkin bir ekosistem oluşturulmasını amaçlıyor. Böylelikle farklı sektörlerin gelişimine katkı sağlanacak.

23. AVYOS

EYESENSE
Türk Telekom için geliştirilen Eyesense uygulamasıyla, görme engellilere, selfie çekerken sesli yönlendirme olanağı sunuluyor. Aynı zamanda etraftaki nesneler de tanınarak nesne tanıma modunda seslendiriliyor. Eyesense, renk tanıma ile beyaz/renkli çamaşır karıştırma sorununun çözümüne de katkı yapıyor.

24. KALYON HOLDİNG

İNŞAATTA SANAL/ARTIRILMIŞ GERÇEKLİK
5 milyon nesneden oluşacak şekilde 3D tasarım modeli, Kalyon BIM (Yapı Bilgi Modelleme) tasarım ekibi tarafından oluşturuldu. Bu sistem şu olanakları sunuyor: “Üç boyutlul tasarım modelleme, Fotogrametrik gerçeklik modelleme (Reality Modelling), 5 Boyutlu Dijital Proje Yönetimi Sistemi, yapay zeka sistemleri ile nesne tanıma ve arttırılmış gerçeklik AR teknolojisi.”

25. BEAD DIGITAL

TİCARİ BİNALARDA İNSAN DAVRANIŞ ANALİZİ
ML tabanı IoT sistemi ile binaların mimari yapısına bağlı kalarak kullanım alışkanlıklarının gün içinde değişimi 2 boyutlu olarak oluşturuluyor. Binanın sıcaklık, aydınlatma, hava kalitesi ve mimari yapısının, bu alışkanlıkları nasıl etkilediği analiz ediliyor. Böylece bina yönetimi ve alan kullanımı için en optimum düzey hedefleniyor.

26. ECZACIBAŞI VİTRA

V-CARE AKILLI PANEL
Bu panel, banyodaki kullanıcı ve ortam verilerini topluyor; yorumluyor ve uzaktaki bir sunucuya bu bilgileri ileterek farklı çıkarımlar yapılmasına olanak sağlıyor. Akıllı ev ekosistemine entegre, bulut bilişim platformuna sahip tek ürün.

27. MİGROS

AKILLI STOP SİSTEMİ
Yeni teknoloji, reyondaki ürünleri tanıma ve kasaların doluluk oranları ile mevye/sebze reyonlarındaki ürünlerin stok durumunu da anlık izliyor.

28. BORUSAN LOJİSTİK

ETA PLATFORMU
Kamyoncuları ve yük sahiplerini buluşturan dijital platform Avrupa’nın 3’üncüsü haline geldi.

29. İSTANBUL MODERN

SANATA SARIL
İstanbul Modern Sanat Müzesi, pandemi döneminde sanatın farklı disiplinlerini, müzenin içeriklerini ve eğitimlerini evlere taşıdı. 2019’da fiziki olarak 360 bin kişi müzeyi gezerken, 17 Mart-30 Eylül 2020 arasında dijitalde 500 binin üzerinde sanatsevere ulaştı.

30. CHECK LIST

GÜVENLİK
PCI Checklist, geliştirmiş olduğu FSA (Fintech Security Accelerator) ürünü ile tamamen SaaS olarak 10 binlerce işyerinin denetimini yapmayı mümkün kılıyor.

31. SESTEK

SES TANIMA
Yeni teknoloji, yapay zeka destekli ürünler sayesinde, müşteri taleplerinin yüzde 30’unu, bir müşteri temsilcisine ihtiyaç kalmadan yanıtlayabiliyor. Bu sistemde ses tanımada başarı oranı yüzde 96’ya yükselmiş durumda.

32. GARANTİ BBVA

UGI
200’e yakın bankacılık işlem yapabilen UGI’ye Ağustos’ta “yeni yazılı iletişim” özelliği de eklendi. Bu özellikle haftalık kullanım oranı yüzde 40 arttı. Müşterileri anlama/doğru yönlendirme oranı yüzde 89’a ulaştı.

33. FAREFFECT

ORGANİK GIDA KURUTMA
Yeni teknoloji, hiçbir kimyasal uygulamaya gerek kalmadan, orijinal yapısını koruyarak gıdayı kurutuyor, enerji harcamasını 10 kat aşağıya çekiyor.

34. FALADDİN

DİJİTAL KAHVE FALI
Kahve falı, tarot ve astroloji gibi mistik öğretilerin kadim bilgileriyle derin öğrenme yeteneğini harmanlayıp, kişiye özel analiz sunan bir algoritma. Dünya çapında 25 milyon kişi tarafından indirildi.

35. MENAPAY

SÜPER APP
MenaPay, ilk blockchain tabanlı mobil SuperApp olarak dijital cüzdandan para transferine pazar yerinden Twitch bağlantısına kadar çok sayıda ürünü içinde barındırıyor.

36. BENCKISER

FINISH SU ENDEKS
Su rezervleri ile ev, tarım ve endüstriyel su kullanım miktarlarını bir formülde birleştiren, sürekli olarak hesaplanan bir endeks, 70’in altında kuraklık, 100’ün üzerinde bolluk işareti veriyor.

37. FIGOPARA

FIGOSKOR
Uygulama, alıcı ve satıcı arasındaki ticaretin finansmanını kolay, ulaşılabilir hale getiriyor, tedarik zinciri döngüsünü hızlandırıyor. Şirketlerin skorunu, bilanço ve kredibilite ölçütleriyle değil, makina öğrenmesiyle de hesaplıyor.

38. LASKA ENERJİ

LASTİK GERİ DÖNÜŞÜMÜ
Atık lastikleri özel işlemden geçirerek değerli ürünler ( Geri dönüştürülmüş karbon siyahı, biyoyakıt, biyogaz ve saf çelik) üretiyor.

39. VOLTLINES VOLTLINES

PERSONEL SERVİSİ DÖNÜŞÜMÜ
Sistemin hedefinde şirketlerin personel servisi işini dönüştürme var. Bu sayede yolculuklar dijital takip ediliyor, puanlama yapılıyor, ücretlendirmede çalışanların yolculuk sıklığı esas alınıyor.

40. PAYM.ES

WHATSAPP’DAN ÖDEME
500 binin üzerindeki kayıtlı satıcı sayısına sahip Paym.es, Whatsapp üzerinden ödeme almaya başlayarak, elektronik ödeme hizmetlerine uzak bireyleri sisteme katmayı hedefliyor.

41. ABDİ İBRAHİM

YETENEK RADARI
Sistem, deneyimli tıbbi tanıtım temsilcisi adaylarının işe alım süreçlerini, yapay zeka çözümlerinden faydalanarak maksimum dijitalleşme ile tamamlamayı amaçlıyor.

42. YOUTHALL

SMATCH
Yeni nesil kariyer uygulaması, aday ve işverenin birbirlerinde aradıkları kriterlere göre eşleşmelerini sağlıyor. Eşleşmeler ilerledikçe, sistem makine öğrenme esasına dayalı ilerliyor ve yapay zekayla destekleniyor.

43. REMOTE

UZAKTAN ÇALIŞMA
RemoteTeam.com, uzaktan çalışan şirketleri hedefliyor. Maaş ödemelerinden harcamalarına, ekibe yeni katılan kişilerin entegrasyonlarından kullanılacak araçların belirlenmesine çok sayıda hizmeti tek platforma taşıyor.

44. OTOKOÇ

ARAÇ İSTEDİĞİN YERDE
Müşterinin online olarak kiraladığı aracın, kendi belirledikleri yere teslim edilmesine ve alınmasına dayalı bir sistem… 1 yılda 4 bin araç kiralaması bu sistem üzerinden yapıldı.

45. BORDA TECH

HASTANE KONUM TABANLI İŞ TAKİBİ
Hastanelerin çeşitli bölümlerine yerleştirilen konum belirleyiciler ve personele teslim edilen RFID etiketler sayesinde, konum tabanlı iş takibi hayata geçirildi. İş taleplerinin atanması, hastaların beklemesi gibi süreçler daha verimli hale geldi.

46. MEDRICS

HASTANE DENEYİMİ
Hastalara, mobil cihazlar üzerinden sunulan 40’a yakın farklı senaryo ile hizmet veriyor. Böylece hastaneden randevu almalarından hastane içindeki deneyimlerini en üst düzeye çıkarmayı hedefliyor.

47. AGUMENCY

ARTIRILMIŞ GERÇEKLİK
Augmency, artırılmış gerçeklik olanağı sağlayan ve başa takılan giyilebilir “Cyclops hmd” adını verdiğimiz cihaz, Türkiye’de tasarlandı ve üretildi.

48. DELIVERI APP

KARŞILAŞTIRMA UYGULAMASI
Getir ve Banabi gibi anlık dağıtım yapan online marketlerin sunduğu “ürün fiyat” ve “teslim sürelerini”, tek bir uygulamada gerçek zamanlı/lokasyon bazlı karşılaştıran bir ürünü olan Deliveri App, metasearch bazlı çalışıyor.

49. ALAPALA

AKILLI MAKİNE
Şirket tarafından geliştirilen “vals” makinesi, sınırlı veri alma ve yorumlama becerisi olan PLC kontrol sistemi yerine gömülü sistem teknolojisini kullanan elektronik kart ve “Akıllı Ekran”a sahip. Bu sayede, veri alma ve yorumlama kabiliyetinde çok büyük ilerleme sağlandı.

50. PEGASUS

EXPRESS BAGAJ
Yolcuların, online kanallardan check-in işlemlerini tamamladıktan sonra sıra beklemeden, self servis olarak, tüm uçuşlara ait bagajlarını teslim etmelerini sağlayan platformdur. Eylül sonu itibariyle ortalama 550 bagaj bırakma bu sistem ile yapılıyor. Eskiden her kontuarda bir görevli çalışıyorken, artık 5 bag drop cihazı için tek bir çalışan kontrol amaçlı duruyor.

JÜRİ ÜYELERİMİZ

Ali Güven Netcad CEO, Behçet Yumrukçalı Techdata CEO, Burak Aydın SabancıDx CEO, Burak Ertaş Sahibinden.com CEO, Cahit Erdoğan Yapı Kredi GMY, Cemal Akar Tempo CEO, Çiler Ay Cbot Kurucusu, Demirhan Şener Multinet CEO, Derya Matraş Facebook Bölge Başkanı, Emre Alaman HP Türkiye CEO, Emre Hantaloğlu Lenovo Türkiye CEO, Emre Kurttepeli Endeavor Başkanı, Erol Bilecik Index Group YKB, Erol Özgüner İBB CIO, Ersin İnankul İGA CIO, Fatih Uysal Kariyer.net CEO, Fikret Ballıkaya Bilkom CEO, Gül Erol Yıldız Holding CIO, Güngör Kaymak HPE Türkiye CEO, Hakan Aran İş Bankası GMY, Hakan Karamanlı Tam Finansman CEO, Levent Kızıltan Eczacıbaşı YKÜ, M. Rauf Ateş Fast Company Kurucusu, Müjdat Altay Netaş CEO, Nevzat Aydın Yemeksepeti CEO, Oğuz Sezgin Koç Holding Dijital Lideri, Sina Afra Tiko Kurucusu, Sinan Kılıçoğlu Deutsche Telekom Business, Soner Canko Danışman, Talat Yeşiloğlu Fast Company YY, Tayfun Topkoç SAS Türkiye CEO, Uğur Candan SAP Türkiye CEO, Volkan Sözmen IBM Türkiye CEO, Zehra Öney Wtech Başkanı

Yazar: Fast Company Türkiye

©Fast Company Dergisi, Türkiye’de Fast Dergi Yayıncılık A.Ş. tarafından Türkiye Cumhuriyeti yasalarına uygun şekilde yayınlanmaktadır. Fast Company’nin isim hakkı ABD’de Mansueto Ventures’a, Türkiye’de Fast Dergi Yayıncılık A.Ş.’ye aittir. Dergide yayınlanan yazı, tablo, fotoğraf ve görsellerin her hakkı saklıdır. İzinsiz, kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Annie’s’in-Tarim-Hamlesi

Annie’s’in Tarım Hamlesi

sosyal-etki-donusumu

Sosyal etki dönüşümü