in ,

Annie’s’in Tarım Hamlesi

General Mills bünyesindeki şirket, gezegeni korumaya yardımcı olmak için sektörü, onarıcı (rejeneratif) tarıma yönlendiriyor.

Annie’s’in-Tarim-Hamlesi

YAZI: AINSLEY HARRI

Bir kap su kaynattıktan sonra, makarna ve peynir dolu bir Annie’s kutusundan bir kase ılık, kremsi lezzet yaratmak 10 dakikadan az sürüyor. Öte yandan bu basitlik, organik gıdanın öncü kuruluşlarından olan General Mills’in, ürünü geliştirmeye dönük karmaşık çabasıyla çelişiyor. 154 yaşındaki ambalajlı tüketici ürünleri devi, karbonu küresel ısınmayı artırdığı atmosfere salmak yerine toprakta tutmayı sağlayan onarıcı (rejeneratif) tarım uygulamalarının öncülerinden biri.

İklim değişikliği dünyanın dört bir yanında gıda sistemlerini tehlikeye atıp, General Mills’in Cheerios tahıl gevrekleri, Yoplait yoğurtları gibi ürünleri için kritik olan tedarik zincirlerine zarar verirken, riski azaltmak isteyen şirket yöneticileri çözüm arayışına girdi. Böylelikle, holdingin 2014 yılında 820 milyon dolara satın aldığı Annie’s gibi öncü gıda şirketlerinin uzun süredir savunduğu tarım uygulamalarını daha yakından incelemeye başladılar.

Geçen yıl General Mills, “2030 yılına kadar 4 bin kilometrekare tarım arazisinde onarıcı tarım uygulamaları geliştireceği” vaadinde bulundu. (Karşılaştırmak gerekirse; bugün ABD’de sadece 20 bin kilometrekare organik tarım arazisi bulunuyor.) Şimdi şirket, hem büyük hem küçük çiftliklerde değişimi teşvik etmek için pazardaki gücünden faydalanıyor.

General Mills’in sürdürülebilirlik ve sosyal etki baş sorumlusu Mary Jane Melendez, “Yaptığımız işin sürdürülebilirliği, Tabiat Ana’nın sağlıklı ve iyi olmasına bağlı” diyor ve devam ediyor: “General Mills şirketlerinden Annie’s Bets the Farm, bizim için gezegeni korumaya yardımcı oluyor ve sektörü onarıcı tarıma yönlendiriyor.

Atmosferdeki karbondioksit küresel ısınmayı artırıyor. Onarıcı tarım, karbondioksiti toprakta hapsediyor. İklim değişikliği ile ilgilenmemiz, hem iş hem de gezegen açısından bir zorunluluk, çünkü 150 yıl daha iş dünyasında olmak istiyoruz.”

1989’da Hampton, Connecticut’ta kurulan Annie’s, General Mills çatısı altında, peynirli pirinçten çilek marmelatlı tosta kadar düzinelerce ürün çıkararak büyüdü. Ancak hazır peynirli makarna en çok satan ürün ve Annie’s’in ABD’de gıda alanında en başarılı doğal ve organik çocuk markası olmasının arkasındaki güç.

Bu kadar büyük ölçekte çalışarak organik ürünler yaratmak zor. General Mills, birçok kez yasal düzenlemelerin mükemmel olmadığı pazarlardan malzeme tedarik etmek zorunda kaldı. Bu esnada ABD’de geleneksel tarım yapan birçok çiftçi organik tarıma geçme konusunda isteksizdi.

Bunun bir nedeni, geçiş esnasında üç yıl boyunca toprağın elverişsiz kalması, organik ürün adı altında satış yapamamaları ve verimin çarpıcı şekilde düşmesiydi. Sertifikaya hak kazandıktan sonra bile, sigorta alabilmeleri için bazen üç yıl daha geçmesi gerekebiliyor.

Tüketiciler, yirmi yıldır resmi bir Gıda Bakanlığı tanımı olan ve hiçbir sentetik böcek ilacı veya hormon kullanılmadığını garanti altına alan “organik” etiketine güveniyor ve organik gıda ürünlerini gün geçtikçe daha fazla tercih ediyor. Ancak organik yiyecekler insanların sağlığı için daha iyi olabildiği halde, gezegenimiz için daha iyi olacak şekilde tasarlanmadı.

General Mills iklim değişikliğiyle mücadele etmek için, yalnızca organik tarım arazilerinin genişlemesini desteklemekle kalmayıp aynı zamanda sektörün onarıcı tarıma yönlendirilmesi gerektiğine inanıyor.

Resmi bir kriteri olmayan ve tüketicilerin farkındalığının (görece) az olduğu bu kavram, zirai ilaç kullanımından vazgeçilmesinin ötesine geçerek toprağın zenginleştirilmesi, boşaltma havzalarının iyileştirilmesi gibi uygulamaları içeriyor. General Mills için bu, bir fırsat da olabilir.

Şirket, çiftçilerden onarıcı tarımın üç yönü hakkında veri topluyor: Çiftçiler için sürdürülebilirlik, toprağın sağlığı ve biyo-çeşitlilik. Annie’s’in müşterilerine satın aldıkları ürünlerin bu açıdan nasıl bir fayda sağladığını gösterebilmek, belirgin bir rekabet avantajı olabilir.

General Mills bünyesinde, Annies’de doğal ve organik yönetim müdürü olarak çalışan Emily Thomas, “Sadece doğal ya da organik olmanın yeterli olduğunu düşünmüyorum” diyor; “Bunlar gelecekte pazar payı kazanmaya yetmeyecek.”

Güney Dakota’da, eyaletin başkenti Pierre’in batısında bulunan, 14 bin hektarlık devasa bir alanda yer alan Gunsmoke Farms, General Mills’in onarıcı tarımla ilgili deneyimi için önemli bir yer.

Annie’s, Sixth Street firmasının 2017’de Gunsmoke’u satın almasından kısa süre sonra yatırım şirketi Sixth Street ile stratejik bir tedarik anlaşması imzaladı. Üç yıl boyunca baklagil cinsi örtü bitkileri dikerek ve başka onarıcı uygulamalarla toprak sağlığını tesis ettikten sonra Gunsmoke, ABD Tarım Bakanlığı organik sertifikasını temmuz ayında aldı.

ABD’de hayata geçirilen en büyük organik dönüşümlerden biri sonucunda ortaya çıkan, Gunsmoke’un ürettiği organik sert kırmızı bahar buğdayı, Annie’s’in ürettiği peynirli makarnada kullanılacak. Bu, tipik olarak aracılara dayanan bir sektörde, nadir bir doğrudan satın alma…

Gunsmoke’un ürün rotasyonları ve habitatta tozlaşma yöntemini kullanması, zamanla karbonun killi toprağa daha da gömülmesini sağlayacak ve burayı tamamen onarıcı bir çiftlik haline getirmeye yardımcı olacak.

Tarımda hep olduğu gibi, doğanın kendine özgü fikirleri var. Örneğin, örtü bitkisi olan yonca, çiftliğin bazı bölgelerinde yaygın. Geçen yıl, bu toprağa 35 santimetre yağmur düştü; bu, tipik miktarın iki katı ve mikro kuraklıkların neden olduğu sorunların uzantısı. Ardından COVID-19’la gelen “organik denetçiler” Gunsmoke’un sertifika sürecini askıya aldı.

Dallas Cowboys’un eski oyun kurucularından olan, Sixth Street’in genel müdürü Chad Hutchinson, tarım yatırımlarında beklenmedik şeyler ile karşı karşıya kalmayı öğrenmiş bir isim. “Uzun vadeli bir bakış açısına ve müthiş ortaklara sahip olmalısınız, çünkü işlerin iyi gitmediği yıllar olacak” diyor.

Bununla birlikte, Gunsmoke organik buğdayının ilk hasadı, aralık ayında markanın renkli peynirli makarna kutularında yerini alacak ve aynı dönemde, yeniden tasarlanan ambalajın market raflarında boy göstermesi planlanıyor. Kutunun üzerinde “İyilik toprakta başlar. Böylece lezzeti sıfırdan yaratıyoruz ”sözleri bulunuyor.

Peynirli makarna kategorisinde rekabet sert ve birçok ebeveynin de kabul edeceği gibi çocuklar dünyanın en titiz müşterileri. Ancak konu, miras almaları gereken gezegeni korumaya gelince, öyle de olmaları gerekiyor.

TOPRAKTAKİ SAVAŞ

Atmosferdeki karbondioksit küresel ısınmayı artırıyor. Onarıcı tarım ise karbondioksiti toprakta hapsediyor.

2,500 MİLYAR TON
Küresel çapta toprakta depolanan karbon miktarı


Geleneksel tarımdan onarıcı tarıma geçen bir çiftlikte önceki ve sonraki üst toprak derinliği


Geleneksel tarımdan onarıcı tarıma geçen bir çiftlikte, önceki ve sonraki organik toprak miktarı


Onarıcı yöntemlerle işlenen toprak, geleneksel olarak işlenen toprağın üç katı kadar su emebilir ve depolayabilir.

$50.1 MİLYAR DOLAR
2019’da ABD’de organik gıda pazarının büyüklüğü

%0.55
ABD’de organik üretimin toplam içindeki payı

Yazar: Fast Company Türkiye

©Fast Company Dergisi, Türkiye’de Fast Dergi Yayıncılık A.Ş. tarafından Türkiye Cumhuriyeti yasalarına uygun şekilde yayınlanmaktadır. Fast Company’nin isim hakkı ABD’de Mansueto Ventures’a, Türkiye’de Fast Dergi Yayıncılık A.Ş.’ye aittir. Dergide yayınlanan yazı, tablo, fotoğraf ve görsellerin her hakkı saklıdır. İzinsiz, kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Getir’in değeri 800 milyon dolara ulaştı

Türkiye’nin en inovatif 50 şirketi