TUNA DEMİRALP
Bayer Tüketici Sağlığı Pazarlama Direktörü
Bayer Tüketici Sağlığı Bölümü olarak, bireylerin hayat kalitelerini artıran ve önlenebilir sağlık problemlerine karşı çözüm getiren ürünler sunuyoruz. Ayrıca kişilerin ciddi sağlık sorunları yaşamamaları için önem vermeleri gereken konulara dikkat çektiğimiz, sağlık bilincini artırmaya yönelik projeler de hayata geçiriyoruz.
“Yaşam Bilimleri” şirketi kimliğimizle sağlığa etkisi olabilecek gündemleri yakından takip ediyoruz. Bu ilhamı tüm sektör ile paylaşabilmek ve böylece tüketicilerin ihtiyaçlarını bu içgörülerden yola çıkılarak daha net analiz edip, daha faydalı ve çeşitli hizmetler sunmak üzere tüketici sağlığı alanında sahip olduğumuz güncel bilgi ve içgörüleri her yıl bir değerlendirme ile tüm sektörlerle paylaşma kararı aldık.
IPSOS ile gerçekleştirdiğimiz ‘Herkes için Sağlık 2023’ analizimizle sağlık alanına ve yaşam kalitesine değer katma hedefimizde kendi etki alanımızın dışına da çıkabileceğiz. Paylaşacağımız içgörüleri inovasyondan tüketici deneyimine kadar pek çok sürece taşımak mümkün. Üstelik şimdiden farklı sektör oyuncularının bu içgörülerden faydalandığına ve verileri iş süreçlerine yansıttıklarına yönelik güzel geri bildirimler almaya da başladık.
ZİHİN SAĞLIĞI BİRİNCİ SIRADA
IPSOS ile yaptığımız ‘Herkes için Sağlık 2023’ analizimize damga vuran başlık, küresel söylemi ile ‘mental health’, yani ‘zihin sağlığı’ oldu. Sonuçlara göre, zihin sağlığı ve stres problemleri 2023’te özellikle Covid 19’un da gerilemesi ile daha çok ön plana çıktı.
IPSOS tarafından gerçekleştirilen Türkiye de dahil 31 ülkenin yer aldığı global araştırmada katılımcılara, “Ülkenizde en sık karşılaşılan sağlık sorunu nedir?” sorusu yöneltildi. Verilen yanıtlarda zihin sağlığı yüzde 44 ile ilk sırada, kanser yüzde 40 ile ikinci sırada, stres yüzde 30 ile üçüncü sırada ve obezite ise yüzde 25 ile son sırada yer aldı.
Türkiye’de ise bu tablo biraz daha farklı. Kanser hala ilk sırada yer alıyor ardından “stres” geliyor. Sıralamayı ‘zihin sağlığı’ takip ediyor ve ardından obezite geliyor. Bu verilerin ışığında bir kez daha şu çıktının altını çizmek isterim: İnsanların zihin sağlığı endişesi; dünyada yüzde 44 ile ilk sırada, Türkiye’de ise söylem değişikliği ile stres olarak yüzde 32 ile ikinci sırada yer aldı. Zihin sağlığı endişesinin küresel çapta kanser endişesinin önüne geçmesi de oldukça çarpıcı bir sonuç.
VERİLERE BÜTÜNSEL BAKIŞ
Bayer Tüketici Sağlığı olarak toplum sağlığı için çalışıyor ve sağlık okuryazarlığı alanında gerçekleştirdiğimiz projelerle bireylerin bu alandaki bilinç seviyesini arttırmayı hedefliyoruz. 2017 yılından bu yana birçok proje ile sağlık okuryazarlığını yaymak ve doğru bilginin doğru kaynaktan temini konusunda toplumu desteklemek için çalışıyoruz.
Sürekli olarak da bu alanda yeni planlama ve araştırmalarla çalışmalarımızı derinleştiriyoruz. Bu yıl da yine bu motivasyon ile IPSOS-Bayer iş birliği ile hazırlanan “Herkes için Sağlık 2023 Tüketici İçgörüleri” analizini hayata geçirdik. Biz bu içgörüleri ve ihtiyaçları hem ürün geliştirme, iletişim, eğitim ve farkındalık, sosyal sorumluluk ve amaç odaklı çalışmalar hem de Bepanthol, Redoxon, Supradyn gibi markalarımızın çalışmaları için hassasiyetle dikkate alıyoruz.
Örneğin, stresin cilt problemlerini tetiklediği ya da tam tersi durumda cilt problemlerinin psikolojiyi olumsuz etkilediği bir dünyada bu gibi içgörüler cilt bakım işimiz için çok kıymetli bir yol haritasına işaret ediyor. Daha önce Bepanthol SensiDaily markamız için yaptığımız ‘Türkiye Cilt Farkındalığı Araştırması’ndan hareketle atopik cilt sorunlarını ekrana taşıyan dizi entegrasyonumuz bu verileri iletişimimize yansıttığımız bir örnek. Redoxon ve Supradyn markalarımızla da insanların yaşam kalitelerine katkıda bulunmayı amaçlıyoruz.
Supradyn ile “Durma Devam Et” vizyonuyla zorluklar karşısında durmayıp devam eden ve mücadelenin sınırlarını zorlayan birçok insanın hayatına dokunmayı sürdürüyoruz. Daha detaylı bilgi için, Herkes İçin Sağlık 2023 Tüketici İçgörüleri Analizi’ne https://www.ipsos.com/tr-tr/herkes-icin-saglik adresinden ulaşabilirsiniz.
ADVERTORIAL