in , ,

‘Ana hedeflerimiz arasında dijital dönüşüm var’

BSH Türkiye’nin CTO-COO’su Hakan Mandalı, şirketinde dijital dönüşüme önderlik ediyor, müşteri deneyiminde fark yaratmak için stratejiler oluşturuyor. Bu kapsamda Endüstri 4.0 ve yapay zeka çalışmalarına ağırlık verdiklerini aktarıyor. Mandalı, “Bulunduğumuz dönemi dijital dönüşüm yılı ilan ettik” diye konuşuyor.

BSH-Türkiye

HAKAN MANDALI

BSH olarak dijitalleşme serüveniniz çok önceye dayanıyor. Bu alandaki deneyimle pandemi süreci gerek BSH gerekse sektör adına olumlu geçti. Tüketici ihtiyaçları ve pazar dinamikleriyse devamlı değişiyor. Beyaz eşya sektörü önümüzdeki 10 yılda nereye gidecek?
Dijitalleşmenin etkisiyle içinde bulunduğumuz dönemin sektörümüz için “dijital dönüşüm yılı” olacağını söyleyebiliriz. BSH Grubu olarak biz de kendimizi daima dönüştürüyoruz. Beyaz eşya ve elektrikli ev eşyaları üreten ve satan bir şirket olmanın yanı sıra kişiselleştirilmiş dijital işlev, hizmet ve içerikler sunan bir şirkete evrildik, evriliyoruz. Dijital çağda artık önemli olan tüketicinin konfor alanını genişletmek, günlük yaşam kalitesini yükseltmek, zamandan tasarruf sağlamak.

İş yapış biçimleri nasıl değişiyor? Nereye gidiyor? Tüketici beklentilerindeki değişim ne yönde?
Şu anda tüketici elektroniği sektörünün ‘evin içine’ odaklandığını söylersek yanlış olmaz. Pandemi nedeniyle insanların evlerinde daha fazla zaman geçirmesi, hayatlarını kolaylaştıracak yenilikler peşinde olması sektörü buna itiyor. Hızla gelişen teknolojik platformları ve veri alt yapılarını bu beklentileri en iyi şekilde tatmin edecek ürün, servis, teklif ve deneyimleri tüketicilerimizle buluşturmak üzere etkin bir şekilde kullanmaya ve tüm iş süreçlerimizi hızla dönüştürmeye odaklanıyoruz. Örneğin, BSH olarak makine öğrenimiyle cihaz parçalarının ne zaman arızalanabileceğini öngörmek için verileri kullanıyor, cihaz yaşam döngüsünü ve tüketici memnuniyetini iyileştiriyoruz. Bu sadece tüketici odağında değil döngüsel ekonomi odağında da atılmış bir adım. Sahip olduğumuz CRM tüketici verisini etkin kullanarak, tüketicilerimize online satış kampanyaları ve segment ihtiyaçlarına uygun fırsatlar sunduk. Ürün tedarikimizi en sorunsuz şekilde gerçekleştirebilmek ve teslimatlarımızı zamanında yapabilmek için pandeminin ilk günlerinden itibaren önlemlerimizi aldık. Böylece talebin arttığı ancak tedarik konusunda sıkıntılı olan bir dönemi başarılı şekilde yönettik. Ayrıca bu yıl ziyaretçilerimizin memnuniyetini ölçümleme ve yorumlarını değerlendirmede yeni bir yöntem de uygulamaya başladık.

Bu yılın “dijital dönüşüm yılı” olduğunu belirtiyorsunuz. Bugünden 2030’a baktığımızda dijital dönüşüme giden yolda ihtiyaçlarınızın neler olduğunu gözlemlediniz? Satıştan sonra en önemli konunun tedarik zinciri olduğunu belirtmiştiniz. Buradaki başlıca zorluklar nelerdi?
Dijital dönüşümde dünyanın en büyük yetkinlik gelişim merkezi MEXT ve Avrupa’nın en büyük uygulamalı araştırma merkezi Fraunhofer Enstitüsü’nün iş birliğinde, MESS üyelerine özel tasarlanan eğitim programıyla Endüstri 4.0 konusunda emin adımlarla ilerliyoruz.

‘Dijital dönüşümün bilgi bankası’ olarak nitelendirilen Enstitü ile iş birliği yapılarak, MESS üyelerinin teknoloji dönüşüm yol haritalarının belirlenmesi adına tasarlanan dijital olgunluk değerlendirme çalışmasına biz de katıldık. Bu çalışma, firmaların dijitalleşme yolculuğunda güçlü ve gelişime açık yönlerin belirlenmesini hedefliyor. Her firmanın ihtiyacına özel dijital dönüşüm yol haritasını çıkarılıyor. Fraunhofer Enstitüsü ile bu dijital olgunluk değerlendirmesine katılan her kurum için, teknolojik ilerlemeleri ve yeni doğacak ihtiyaçları tespit etmek amacıyla her iki yılda bir değerlendirme yapılacak.

Mevcut fabrika büyüklüğünüz ve üretim kapasitenizden bahseder misiniz?
BSH, dünyanın önde gelen beyaz eşya üreticisi ve Avrupa beyaz eşya pazarının lideri olarak, Avrupa, Amerika, Latin Amerika ve Asya’da bulunan 39 fabrikasında inovatif beyaz eşya ürünleri üretiyor. Bu 39 fabrikanın en büyüğü ve en önemli AR-GE ve inovasyon merkezi ise Çerkezköy, Tekirdağ’da bulunuyor. Yaklaşık 550 bin metrekare alana kurulu BSH Çerkezköy fabrikasının 280 bin metrekarelik kapalı alanında üretim yapılıyor ve bu fabrika Türkiye’nin yabancı yatırımlı en büyük beyaz eşya üretim tesisi olarak öne çıkıyor. Yaklaşık 6 milyonluk üretim kapasitesine sahibiz.

‘GRUBUN CİROSUNUN 5.1’İ İNOVASYONA GİDİYOR’

“Grubun cirosunun yüzde 5.1’i dijital teknolojiler başta olmak üzere Ar-Ge yatırımına ayrıldı. Türkiye’de en fazla yatırım yapan beyaz eşya üreticisi olduğumuz gibi, Ar-Ge harcamalarımız ve patent sayımızla da öne çıkıyoruz. Her gün 3 patentli buluşa imza atan BSH Ev Aletleri için inovasyon, teknolojiyi yaratma sürecinin vazgeçilmez bir parçası. Bu doğrultuda 2008 yılındaki yasal düzenleme çerçevesinde Türkiye’nin ilk Ar-Ge Merkezi sertifikasına sahip şirketi olarak, ülkemizde geliştirdiğimiz patentli teknolojilere sahip inovatif ürünleri dünya pazarlarına ihraç ediyoruz.”

ADVERTORIAL

Yazar: Fast Company Türkiye

©Fast Company Dergisi, Türkiye’de Fast Dergi Yayıncılık A.Ş. tarafından Türkiye Cumhuriyeti yasalarına uygun şekilde yayınlanmaktadır. Fast Company’nin isim hakkı ABD’de Mansueto Ventures’a, Türkiye’de Fast Dergi Yayıncılık A.Ş.’ye aittir. Dergide yayınlanan yazı, tablo, fotoğraf ve görsellerin her hakkı saklıdır. İzinsiz, kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Sandoz-Turkiye

Sandoz Türkiye’de Bayrak Değişimi

Özcan-Tahincioğlu

Tahincioğlu yeni yılda 4 yeni proje başlatıyor