in , ,

LEGO® 90’ıncı yılını kutluyor

36 ahşap parçadan oluşan tahta oyuncaktan, dünya devi bir oyuncak markasına dönüşen LEGO’nun 90 yıllık yolculuğu devam ediyor.

lego

Danimarkalı bir marangoz, 90 yıl önce, Danimarka’nın Billund şehrindeki atölyesinde bir dizi küçük tahta oyuncak tasarladı. İlk koleksiyonunda arabaları, uçakları ve yoyoları içeren 36 mütevazı parça vardı ve hepsi o bölgedeki çocukların dünyayı öğrenmelerine yardımcı olmak için özenle tasarlanmıştı. Ama Danimarkalı marangoz Ole Kirk Kristiansen’in 90 yıl önce bugün, yani 1932’de tahmin edemeyeceği şey, LEGO Group’un dünyanın en büyük oyuncak şirketlerinden biri olacağı idi. Küçük bir atölyede başlayan yolculuğu, her yıl milyonlarca çocuğa oyun oynamaları için verecek sıra dışı başarıya dönüştü.

İlk patent 6 yıl sonra
Ole’nin ilk ahşap oyuncağını yapmasından yirmi altı yıl sonra oğlu Godtfred, sonsuz sayıda yaratıcı yapım olanakları sunan, bugün bildiğimiz birbirine geçmeli LEGO® parçasının patentini aldı. Mütevazı tek bir yapım parçası 18.000’den fazla LEGO ürününün temelini oluşturdu.

Ole’nin eğlenceye ve yüksek kaliteli oyuncaklara olan tutkusu yıllar geçse de onun en büyük mirası olarak etkisini sürdürmeye devam etti. Aslında “LEGO”, “İyi Oyna” anlamına gelen iki Danca “Leg ve Godt” kelimelerinden geliyor. Ama LEGO İyi Oyna Araştırması’nın 2022 sonuçlarına göre, oyun sadece eğlence ile ilgili değil, aynı zamanda çocukluk yıllarında kaydedilen gelişim, mutluluk ve tüm aile için kendini iyi hissetme halinin de ayrılmaz bir parçası.

Oyunun büyük gücü
2022 LEGO İyi Oyna Araştırması’na göre, neredeyse tüm ebeveynler, oyun oynamanın çocukların yaratıcılıklarını (%93), iletişim yeteneklerini (%92), problem çözme becerilerini (%92) ve güven duygularını (%91) güçlendirdiğini düşündüklerini söylüyor. Çocuklar ise oyun oynamanın kendilerini mutlu ettiğini (%97), rahatlamalarına yardımcı olduğunu, kafalarını okuldan uzaklaştırdığını (%95) ve hatta oyunun kendileri için en sevdikleri öğrenme yolu olduğunu paylaşıyor.

Sürdürülebilir gelecek
LEGO parçası, 1999’da yani ilk kez tasarlanmasından 40 yıl sonra, “Yüzyılın Oyuncağı” seçildi. Bugün bildiğimiz LEGO parçasının tasarımı 1958’den beri aynı kaldı, yani 60 yıl önce üretilen parçalar bugün yapılanlara uyuyor.

LEGO, 2030 yılına kadar tasarımı değiştirmeden ya da kalite veya güvenlikten ödün vermeden, tüm temel LEGO ürünlerini daha sürdürülebilir malzemelerden yapmayı hedefliyor.

Sürdürülebilir kaynaklı şeker kamışından yapılmış yaklaşık 150 LEGO parçası ve 2021’de geri dönüştürülmüş PET plastik şişelerden üretilmiş bir prototip LEGO parçası görücüye çıktı.

LEGO bir aile markası!
Oyun sadece çocuklar için değil. Birlikte oynamak tüm aileyi daha mutlu ediyor, daha güçlü aile bağları kuruyor. LEGO’nun araştırmasına göre, ebeveynlerin yüzde 95’i, kendilerini iyi hissetme hallerini artırıyor. Her 5 ebeveynden 4’ü, yani yüzde 85’i, LEGO yapım parçalarıyla oynadıklarında daha mutlu olduklarını söylüyor(1).

(1)Çocukların %67’si oyun yoluyla yeni şeyler öğrenmeyi sevdiklerini söylüyor. Ki bu oran; aile üyeleri, okul/öğretmenleri, arkadaşları veya diğer çocukları aracılığıyla veya online araçlar üzerinden öğrenmeyi sevdiklerini söyleyen çocukların %’sinden daha yüksek.

ADVERTORIAL

Yazar: Fast Company Türkiye

©Fast Company Dergisi, Türkiye’de Fast Dergi Yayıncılık A.Ş. tarafından Türkiye Cumhuriyeti yasalarına uygun şekilde yayınlanmaktadır. Fast Company’nin isim hakkı ABD’de Mansueto Ventures’a, Türkiye’de Fast Dergi Yayıncılık A.Ş.’ye aittir. Dergide yayınlanan yazı, tablo, fotoğraf ve görsellerin her hakkı saklıdır. İzinsiz, kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

nestle_Ali_Mansour

“Nestlé Professional daha fazlası için birlikte dönüşüyor”

CEO’lar-Jeopolitik-Riskleri-Nasıl-Yönetmeli-

CEO’lar Jeopolitik Riskleri Nasıl Yönetmeli?