ALİ MANSOUR
Nestlé’nin ev dışı tüketim alanında uzman iş birimi Nestlé Professional, Türkiye’de 25 yıldır faaliyet gösteriyor. Otel, restoran, kafe ve daha birçok farklı kanaldaki müşterilerinin yiyecek ve içecek kategorilerindeki çözüm ortağı olan Nestlé Professional, Türkiye’nin bir numaralı B2B müşteri deneyimi şirketi olma doğrultusunda yeni stratejiler ve planlar geliştirmeye devam ediyor. Diğer yandan da yeni yetenekleri ve girişimcileri sektöre kazandırma alanında da başarılı projeleri hayata geçiriyor. Nestlé Professional Genel Müdürü Ali Mansour, hem sektörel dönüşümü hedefledikleri stratejilerini hem de genç yeteneklere yönelik projelerini anlattı.
Nestlé Professional bu yıl Türkiye’deki 25’inci yılını tamamlıyor. Otel, restoran, kafe, eğitim, ofis, pastane, ulaşım, askeri tesisler ve hızlı servis restoranları gibi farklı kanallardaki müşterilerin gıda ve içecek kategorilerinde yaratıcı ve kârlı çözüm ortağı olarak faaliyet gösteriyoruz. NESCAFÉ marka çatısı altında kahve içecek çözümleri ve MAGGI, NESTLÉ, NESTLÉ1927 ve KitKat marka çatıları altında gıda sektöründe, ev dışı tüketim sektöründeki müşterilerimize özel sağlıklı, lezzetli yiyecek ve içecek alternatifleri sunuyoruz.
Türkiye’de 110 kişilik ekibimizle, yiyecek ve içecek olarak iki ayrı kategoride üretmenin yanı sıra hizmet de veriyoruz. Hızlı ve kararlı büyüme stratejimizle günden güne büyüyoruz. Bugün 30 bin olan müşterimiz sayımızı, kısa vadede 50 bin müşteriye çıkartmayı hedefliyoruz. Müşterilerimizin işini geliştiren çözümler geliştirmeyi önemsiyoruz.
SEKTÖREL DÖNÜŞÜM HEDEFİ
Nestlé Professional ekibi olarak bu yıl ‘Daha fazlası için birlikte dönüşelim’ sloganını önceliğimize alarak, sektörel bir dönüşümü hedefliyoruz.
Nestlé Professional’ın ev dışı tüketim sektöründeki 25 yıllık birikimine baktığımızda önemli kazanımlara sahip olduğumuzu görüyoruz. Bu kazanımlardan faydalanarak gelecek için dönüşümü gerçekleştirmek istiyoruz. Bu dönüşümü başlatmak üzere, müşteri deneyimi yolculuğunda mükemmeliyete odaklandık. Hedefimiz Türkiye’nin bir numaralı B2B müşteri deneyimi şirketi olmak. Hedeflerimiz doğrultusunda yeni stratejiler ve planlar geliştirmeye devam ediyoruz.
GENÇ YETENEKLERE DESTEK
Nestlé Professional olarak, Nestlé’nin 2013 yılında küresel bir gençlik girişimi olarak başlattığı Nestlé Needs Youth programı kapsamında geliştirdiği YOCUTA & YOBATA projesini, globalde ve Türkiye pazarında destekliyoruz. Bu desteği sağlamaktaki öncelikli amacımız, gelecek nesli istihdam için daha yetkin hale getirmek. Genç mutfak yeteneklerini YOCUTA projesiyle, genç baristaları ise YOBATA projesiyle sektöre kazandırıyor, kariyer yolculuklarında donanımlarını artırmaya yardımcı oluyoruz. Bu sayede içinde yer aldığımız ev dışı tüketim sektörüne doğrudan ve dolaylı olarak katma değer yaratıyor, Türkiye ekonomisine ve istihdama katkı sağlıyoruz.
FARKINDALIK VE DENEYİM BULUŞMALARI
Sektörün ihtiyacı olan yetenekli iş gücünü oluşturma yolunda önemli bir adım niteliği taşıyan YOCUTA ile, yeni ve gelişen iş gücüne pratik beceriler ve bilgiler kazandırdık. Bu doğrultuda gerçekleştirdiğimiz kişisel gelişim eğitimleri, mutfak uygulamaları, sektör-öğrenci ilişkileri konularında yaptığımız çalışmalar, genç mutfak yeteneklerine farkındalık ve deneyim sağladı.
Geçen yıl Dünya Şefler Günü’nde moderatörlüğünü Sinan Hamamsarılar’ın yaptığı, gastronomi dünyasında kariyer yapmak isteyen genç şef ve barista adayları ile sektörün önde gelen işverenlerine ulaşmayı hedeflediğimiz bir dijital buluşma gerçekleştirdik. Etkinlikte, Big Chefs Mutfak Koordinatörü Murat Aslan, KiMMA Coffee Roasters Kurucu Ortağı Aslı Yaman ve Divan Fabrika Direktörü Ersin Dayı da konuşmacı olarak yer aldı.
Bu yıl ise 5 Nisan 2022 tarihinde düzenlenen ve FoodinLife Genel Yayın Yönetmeni Gökmen Sözen’in moderatörlüğünde gerçekleştirilen “Kendi Kafemi Nasıl Açabilirim?” konulu webinar’ın konuğu ise başarılı girişimci ve VOI Coffee Kurucularından biri olan Deniz Özpınar oldu. Özpınar, kafe zincirlerinin kuruluşundan bugüne kadar geçen süreçteki yolculuğunu ve tecrübelerini gençlerle paylaştı.
17 Mayıs 2022 tarihinde de Gökmen Sözen’in moderatörlüğünde gerçekleştirilen bir diğer etkinliğimiz “Kendi Restaurantımı Nasıl Açabilirim” konu başlığıyla yine dijital ortamda düzenlendi. Bu etkinliğin konuğu ünlü restoran zinciri Big Chefs Genel Müdürü Gamze Cizreli oldu. Cizreli, gençlere ünlü restoran zincirinin kuruluş hikayesinden bugün gelinen noktayı ve restoran işletmenin püf noktalarını aktardı. Yıl içinde gerçekleşen tüm bu etkinliklerimize yüzlerce genç katıldı.
HEDEF 25 BİN KİŞİ
Nestlé Professional olarak, YOCUTA & YOBATA projesi kapsamında 2025 yılına kadar ise 25 bin kişiye ulaşmayı hedefliyoruz. YOCUTA & YOBATA projemiz, gençlere ihtiyaç duydukları donanımla iş gücüne katılabilmelerine imkan tanıyor. Yeme içme sektöründeki kariyer yolculuklarına da katkı sağlayan katılımcılar, Nestlé Professional’ın zengin bilgi birikimi ve deneyimlerinden yararlanarak, sektördeki konumlarını güçlendirme fırsatı elde ediyorlar. Sektöre yeni adım atacak gençler ise yapacakları iş hakkında sektörünün liderlerinden biri olan güçlü bir markanın rehberliğinde hareket ederek, fikirlerini ve iş planlarını daha kolay hayata geçirebiliyor.
Bir dizi eğitim ve sektörel bilgi ve fikir alışverişi sürecini kapsayan YOCUTA & YOBATA projesini başarıyla tamamlayan gençlerin, sektörde fark yaratan işlere imza atacağını düşünüyoruz.
HERKES KATILABİLİYOR
Bu alanda çalışmak ve kendini geliştirmek isteyen tüm gençler programlarımıza katılabilir. Online buluşmalarımızda bir sayı sınırımız olmuyor. Fiziki buluşmalara geçtiğimizde ise mümkün ölçüde maksimum kapasiteyle buluşmaya devam edeceğiz. Ancak ilgi durumuna göre etkinliklerimizi yıl içine yayarak daha fazla gastronomi öğrencisini ve genç girişimci adaylarını yanımızda görmeyi arzu ediyoruz. Bugüne kadar 26 üniversiteyle gerçekleştirdiğimiz iş birliklerimizi önümüzdeki dönemde de geliştirmeyi ve artırmayı planlıyoruz.
ATIKSIZ MUTFAK ETKİNLİĞİ
Bu yılki programlarımızı sosyal medya hesaplarımızdan anons ederek duyurmaya başladık ve 5 Nisan’da “Kendi Kafemi Nasıl Açabilirim” 17 Mayıs tarihinde “Kendi Restaurantımı Nasıl Açabilirim” konulu webinar’ımızı yaptık. Önümüzdeki dönemlerde Sürdürülebilir Mutfak–gıdaya saygı ve atıksız mutfak temasıyla gerçekleştirmeyi planlıyoruz.
Bu programlara katılmak Websitemiz ve sosyal medyamızdaki linkten kayıtlarını yaptırabilirler. Yıl içindeki diğer etkinliklerimizi de yine sosyal medya hesaplarımızdan anons edeceğiz, sektöre ilgi duyan tüm gençleri buluşmalarımıza bekliyoruz.
ADVERTORIAL