in , ,

Philips’ten evleri yuvaya dönüştüren yenilikçi çözümler

Küçük ev aletleri denince akla ilk gelen markalardan biri olan Philips, pandemi, sürdürülebilirlik ve dijitalleşme ile değişen alışkanlıkları hayatı kolaylaştıran inovatif ürünlerine uyarlayıp tüketicisiyle bağlarını güçlendirdi. Philips Ev Aletleri Orta Doğu, Türkiye ve Afrika Pazarlama Direktörü Esin Karadede, “Bu güçlü bağdan ilham alarak stratejimizi; “Evleri, Yuvaya Dönüştürüyoruz” olarak yeniden şekillendirdik” diyor.

Philips’ten-evleri-yuvaya-dönüştüren-yenilikçi-çözümler

ESİN KARADEDE

Pandeminin de etkisiyle daha ev merkezli bir yaşam tarzına geçilmesi özellikle küçük ev aletleri kategorisinde inovatif çözümlerin ne kadar önemli olduğunu gösterdi. Tüketicisiyle kurduğu bağları sürekli olarak güçlendirmeyi hedefleyen Philips de buradan hareketle stratejisini Evleri, Yuvaya Dönüştürüyoruz olarak yeniden şekillendirdi. Sürdürülebilirlik, iklim değişikliği kaygıları ve dijitalleşme gibi yeni tüketici trendleriyle inovatif çözümleri merkezine alan Philips Ev Aletleri’nin Orta Doğu, Türkiye ve Afrika Pazarlama Direktörü Esin Karadede, yeni stratejilerinin sonuçlarını, hayatı kolaylaştıran yeni ürünleri anlattı:

EV MERKEZLİ HAYAT İÇİN

Globalde 130, Türkiye’de ise 90 yıllı aşkın süredir zengin mirasımızla tüketicilerin hayatlarını iyileştirecek ilham veren inovasyonlar sunuyoruz. Dünyanın en önde gelen küçük ev aletleri şirketlerinden biriyiz. Türkiye’deki köklü geçmişimiz ve bu süre zarfında hemen hemen her evde bir Philips ürünü olması yarattığımız farkın en somut göstergesi. Tüketicilerimizin evlerinde Philips’e dair paylaşacak birçok hikâyesi bulunuyor. Ürünlerimiz sayesinde güçlü bağlar kuruyor ve onların hikayelerinin bir parçası oluyoruz.

Biz de tüketicilerimizle kurduğumuz bu güçlü bağdan ilham alarak stratejimizi; “Evleri, Yuvaya Dönüştürüyoruz” olarak yeniden şekillendirdik. Geçtiğimiz 2 sene boyunca pandemi döneminde “ev merkezli” bir hayat tarzına geçiş yapmamız da tüketiciler nezdinde inovatif çözümlerin öneminin daha çok anlaşılmasını sağladı. Biz her zaman olduğu gibi bu dönemde de tüketicimizi anlayarak, onlarla kurduğumuz bağı güçlendirdik.

ANLAMLI İNOVASYONLAR

Philips Ev Aletleri olarak, insanların iyi yaşamasını ve hayattan daha çok keyif almasını istiyoruz ve bunu gerçekleştirmek için de anlamlı inovasyonlar sunuyoruz. Bu inovasyonların sonucunda da ilham veren teknolojilerimiz ve sürdürülebilir çözümlerimizle insanların hayatlarını kolaylaştıran ürünler üretiyoruz.

Evimizin kalbi olarak nitelendirdiğimiz mutfakta, tüketicilerimizin lezzetli, sağlıklı ve pratik yiyecekler yapmalarına imkân veren ürünler sunuyoruz. Evlerimizdeki havayı temizleyerek, tüketicilerimizin aileleriyle daha sağlıklı ve keyifli vakit geçirebileceği ortamlar yaratıyoruz. Zahmetsiz ve hızlı ütüleme çözümüne sahip ürünlerimiz ile tüketicilerimizin her gün kendilerini kıyafetleri ile özgürce ifade edebilmelerine imkân tanırken, yüksek performanslı süpürgelerimizle zemin temizliğini dert etmeden aile ve dostlarıyla birlikte olmanın keyfini çıkartmalarını önemsiyoruz.

TÜKETİCİ NASIL DEĞİŞTİ?

Dünyanın en önde gelen ev aletleri şirketi olarak en büyük önceliğimiz her zaman tüketicilerimizin değişen ihtiyaçlarını karşılayan çözümler üretmek. Tüketicilerimizin daha yalın, çevre dostu, sürdürülebilir ürün ve hizmetleri tercih ettiklerini ve tedarik zinciri sürecinin çok daha hızlı olmasını talep ettiklerini biliyoruz.

Globale baktığımızda tüketici tercihlerinde sürdürülebilirlik konusunun oldukça önem kazandığını gözlemliyoruz. Bunun yansımalarını ülkemizde de özellikle genç kuşakta görüyoruz. Yaşanan iklim sorunları ile tüketicilerin çevreye olan duyarlılıklarında artış yaşanıyor. Daha düşük karbon emisyonunun gerçekleştiği bir dünya talep ediliyor. Dünyada tüketicilerin %65’i iklim değişikliğinden endişe duyuyor. %67’si ise çevrenin korunmasına olumlu etki edecek şekilde günlük tercih ve davranışlarını belirlediğini belirtiyor. Tüketicilerin %57’si tercihleri ve davranışlarının dünya üzerinde bir etkisinin olduğunu hissediyorlar. Biz de bu kapsamda gelecek nesillere daha iyi bir dünya bırakmak için sürdürülebilirlik alanında “Daha Az Tüketim, Daha Çok Geri Dönüşüm” stratejisini hayata geçirdik. Bu kapsamda 2020 itibarıyla Philips Ev Aletleri olarak, Türkiye dahil olmak üzere globalde faaliyet gösterdiğimiz 100 ülkede operasyonlarımızı karbon nötr olarak gerçekleştirmekten mutluluk duyuyoruz. Philips Ev Aletleri’nin “Daha Az Tüketim, Daha Çok Geri Dönüşüm” kapsamında stratejik hedefleri arasında ise 2040 itibarıyla net sıfır karbon emisyonuna ulaşmak, 2025’e kadar gelirlerin yüzde 100’ünü çevre dostu ürünlerden elde etmek, üretim faaliyetlerinde %75 yenilebilir enerji ve 7.600 ton geri dönüştürülmüş plastik kullanmak yer alıyor.

Tüketici alışkanlıklarında diğer önemli bir değişim de dijitalleşme alanında oldu. Dijital dönüşümün tüm dünyada hızlanması ve günümüzün giderek artan veri odaklı yaklaşımı; geleceğimizin daha bağlantılı ve çevik olmasını sağlayacak. Bu noktada, yeni nesil dijital teknolojileri anlamak, benimsemek ve işimizde uygulamak önemli bir rekabet avantajı yaratacak. Özellikle pazar ve tüketici trendlerine de baktığımız zaman görüyoruz ki; tüketici alışkanlıkları uçtan uca online deneyime doğru evriliyor.

HAYATI KOLAYLAŞTIRAN ÜRÜNLER

Tüketicilerimiz her gün daha sağlıklı, konforlu ve iyi yaşayabilecekleri yeni çözümler arıyorlar. Philips Ev Aletleri olarak, insanların iyi yaşamasını ve hayattan daha çok keyif almasını istiyoruz ve bunu gerçekleştirmek için de anlamlı inovasyonlar sunuyoruz.

Devrim niteliğindeki teknolojileri geliştirmek ve ürünlerimizi tasarlamak için sürekli Ar-Ge yatırımı yapıyoruz. Dünyanın dört bir yanındaki Ar&Ge tesislerimizde çalışan global ekiplerimiz, yapay zekâdan akıllı algılama teknolojilerine, lityum pillerden yüksek hızlı elektrik motorlarına kadar en yenilikçi ve üstün teknolojileri geliştirmeye odaklanıyoruz.

Bu kapsamda dünyada bir ilke imza atan Airfryer Smart Sensing teknolojimiz, mükemmel yemekler için süreyi ve sıcaklığı otomatik olarak ayarlama imkânı ile mutfakta yepyeni bir deneyim sunuyor. Tüketicilerimizin en büyük endişesine cevap veren ve sektörümüzde çığır açan OptimalTEMP teknolojimiz sayesinde ütülenebilen tüm kumaşlarda sıfır yanma riski garanti ediyoruz. Entegre bir kamera ve yapay zekâ kullanarak kumaş algılama özelliğine sahip Active Sense teknolojimiz; mükemmel sonuçlar sunan zahmetsiz bir ütü deneyimi sunuyor. Süpürge kategorimizdeki PowerCyclone 10 teknolojimiz ise; yüksek performansı sayesinde Türkiye’deki en yüksek emiş gücüne sahip torbasız süpürgeleri tüketicilerimize sunmamıza imkan tanıyor. Hava temizleme kategorimizdeki AeraSense teknolojisi ise; havadaki virüs, bakteri, alerjen ve aerosollerin yüzde 99,9’unu temizleyerek tüketicilerimizin hayat kalitesini artırıyor.

KİŞİSELLEŞTİRİLEN TEKNOLOJİLER

İnovasyon stratejimizi; tüketicilerimizin hayat tarzını yeniden şekillendirebilecek, doğa dostu ve bireysel ihtiyaçlara göre kişilleştirilebilen teknolojiler üretmek olarak tanımlayabiliriz. İlham veren teknolojilerle tüketicilerimizin hayatlarını kolaylaştırmak, her gün daha sağlıklı, daha konforlu ve daha mutlu hissetmelerine sağlayacak inovasyonlar üretmek en büyük hedefimiz.

Teknoloji sayesinde günümüzde tüm dünya giderek artan biçimde bağlı hale geldi. Akıllı cihazlar ve uygulamalar hayatımızın büyük bir parçasını oluşturuyor. Evlerimiz daha akıllı hale gelirken, teknolojilerimiz ise daha kişisel ve sezgisel hale geldi. Tüketicilerimizin mutfaktaki en büyük yardımcısı olan NutriU uygulamamız, insanların içlerindeki şefi ortaya çıkarmasını sağlayacak yüzlerce farklı lezzetli ve sağlıklı yemek tarifine sahip. Clean Home + uygulamamız da tüketicilerimize evlerinin hava kalitesini gerçek zamanlı olarak ölçen ve hava temizleme cihazına uzaktan da erişimi sağlayarak büyük bir kolaylık ve güven sağlıyor.

Philips Ev aletleri olarak, sürdürülebilir başarımızın temelinde; hayata geçirdiğimiz her inovasyonda, her lansmanda ve tüm iletişim faaliyetlerimizde tüketicilerimizi işimizin merkezinde konumlandırmamız yer alıyor. Her teknolojimizde tüketicilerimizin hayatlarını ilham vererek kolaylaştırmaya çalışıyoruz. Bu kapsamda gelecekte de onların günlük yaşamlarını fark yaratan teknolojilerle kolaylaştırmaya devam edeceğiz.

“Tüketicilerimizin hayat tarzını yeniden şekillendirebilecek, doğa dostu ve bireysel ihtiyaçlara göre kişiselleştirilebilen teknolojiler üretmeye odaklanıyoruz. İlham veren teknolojilerle tüketicilerimizin hayatlarını kolaylaştırmak, her gün daha sağlıklı, daha konforlu ve daha mutlu hissetmelerine sağlayacak inovasyonlar üretmek en büyük hedefimiz.”

Değişim isteyen yeni tüketici profili

  • %65: Tüm dünyada iklim değişikliğinden endişe duyan tüketiciler.
  • %67: Çevrenin korunmasına olumlu etki edecek şekilde günlük tercih ve davranışlarını belirleyenlerin oranı.
  • %57: Tercihleri ve davranışlarının dünya üzerinde bir etkisinin olduğunu hisseden tüketiciler.

ADVERTORIAL

Yazar: Fast Company Türkiye

©Fast Company Dergisi, Türkiye’de Fast Dergi Yayıncılık A.Ş. tarafından Türkiye Cumhuriyeti yasalarına uygun şekilde yayınlanmaktadır. Fast Company’nin isim hakkı ABD’de Mansueto Ventures’a, Türkiye’de Fast Dergi Yayıncılık A.Ş.’ye aittir. Dergide yayınlanan yazı, tablo, fotoğraf ve görsellerin her hakkı saklıdır. İzinsiz, kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

PayCore

PayCore Do’dan güvenli mobil ödeme

nestle_Ali_Mansour

“Nestlé Professional daha fazlası için birlikte dönüşüyor”