in , ,

“Oyun sektörünün yeni ‘unicorn’u olacağız”

Mobil oyun patlamasının yaşandığı bir dönemde ‘PC’ alanına giren Elyzio’nun Kurucusu Doğan Can Yeğiner, ilk oyunlarından sonra sıranın ikincisine geldiğini söylüyor. Bununla birlikte milyar dolarlık yolculuklarının da başlayacağının altını çiziyor.

oyun-sektörü

DOĞAN CAN YEĞİNER
ELYZIO KURUCUSU

Elyzio, eski Google ve Ubisoft liderleri tarafından kurulmuş, 2 milyon dolarlık “pre-seed” yatırımı alarak yola çıkan yeni nesil bir oyun şirketi. 2,5 yıl önce, henüz bir ekibi veya ürünü yokken yalnızca iki kurucusuyla yatırım almayı başaran Elyzio, küçük ama yetenekli ekiplerle, yalın bütçelerle yüksek kaliteli oyunlar geliştirme vizyonuyla kuruldu.

Kısa sürede, geleneksel stüdyolara kıyasla çok daha düşük maliyetlerle, global ölçekte ses getiren oyunları sıfırdan geliştirip yayınlayabilen bir yapıya dönüşen Elyzio, bugün güçlü çekirdek ekibiyle hem kendi oyunlarını geliştirmeye devam ediyor hem de Türkiye gibi yetenek havuzu zengin ve hızla büyüyen bölgelerdeki stüdyolarla iş birliği yaparak yayıncılık alanında ölçeklenmeyi hedefliyor.
Elyzio Kurucusu Doğan Can Yeğiner, girişimi ve hedeflerini anlattı.

SEKTÖRDEKİ 3 FARKIMIZ

İlk yeniliğimiz, küçük ekiplerle yüksek kaliteli bilgisayar ve konsol oyunları. Elyzio, küçük ama yaratıcı ekiplerle, sınırlı bütçelerle geliştirdiği oyunlarla global ölçekte görünürlük ve etki elde edebilmekte. Geliştirme süreçlerimizde kullandığımız özgün teknolojiler ve veriye dayalı üretim metodolojilerimiz sayesinde, yalnızca 10–20 kişilik ekiplerle üretilen oyunların; binlerce kişinin çalıştığı, yüz milyonlarca dolarlık yatırım gerektiren yapımlarla rekabet edebilecek kalite ve derinliğe ulaşmasını hedefliyoruz.

İkinci farkımız, hibrit yayıncı-geliştirici yapısı. Kendi oyunlarını geliştirmenin yanı sıra, dış stüdyolara erken aşamadan itibaren destek sunan bir yapı kurduk. Bu sayede yetenekli ekiplerin fikir aşamasından global lansmana kadar olan süreçlerini uçtan uca yönetiyor, bir tür “kuluçka–yayıncı” karması sunuyoruz.

Üçüncü olarak, veri odaklı yayıncılık süreci. Mobil sektörde kanıtlanmış veri temelli yaklaşımı, PC oyun yayıncılığına adapte ettik. Oyunları ancak erken dönemde güçlü topluluk sinyalleri alıyorsak destekliyor, kaynaklarımızı ölçülebilir başarı ihtimali yüksek projelere yönlendiriyoruz.

FİKRİN “EVREKA” ANI

Fikir, geleneksel PC oyun sektörünün sürdürülebilir olmaktan uzak yapısını gözlemlememizle doğdu. Büyük bütçeler, uzun geliştirme süreleri ve düşük isabet oranları çok riskli bir ortam yaratıyordu.
“Evreka” anımız; oyun geliştirirken kullandığımız araç ve metodolojilerin, mobildeki çeviklikle PC kalitesini birleştirebildiğini fark ettiğimiz andı. Bu keşif, bizi sistematik ve tekrarlanabilir bir üretim modeli ile PC oyunları yapabileceğimizi inşa etmeye yöneltti.

KATETTİĞİMİZ YOL

2022’de iki kurucu ortakla yola çıktık, herhangi bir oyun veya ekip olmadan 2 milyon dolar yatırım aldık. 15 kişilik multidisipliner bir ekip kurduk.

İlk oyunumuz Warden’s Will, Steam’in “Most Popular Upcoming” listesine girdi ve binlerce oyuncuya ulaştı, oyuncular tarafından pozitif bir oyun olarak notlandı ve beğenildi. İkinci oyunumuz Pera Coda, sadece duyurusuyla bile VICE, IGN, PC Gamer, Variety gibi mecralarda yer alarak dünyada alanında en çok beklenen oyunlardan biri haline geldi.

Başlangıç hedefimiz; küçük, yaratıcı ekiplerle yüksek kaliteli oyunlar üretmekti. Bu modeli başarıyla kurduk ve kanıtladık. Şimdi bu modeli; Türkiye ve MENA gibi gelişmekte olan bölgelerdeki ekiplerle ölçekleyerek, küresel başarı elde eden projeleri sistematik şekilde üretmeyi hedefliyoruz. Uzun vadede Elyzio’yu, veri temelli bir metodolojiye oyun geliştiren PC oyunlarında öncü bir unicorn şirkete dönüştürmek istiyoruz.

“PC OYUNLARINDA YENİ FIRSATLAR VAR”

  • DEV BİR ALAN Oyun sektörü, yaklaşık 200 milyar dolarlık pazar büyüklüğüyle hâlâ dünyanın en önemli eğlence sektörlerinden biri.
  • SIRA PC’DE 2018 yılında mobil oyun sektörüne girmek ne kadar büyük bir fırsat sunduysa, benzer bir fırsat şu anda indie PC oyunları için mevcut. Bu oyunların ana dağıtım platformu olan Steam’de, indie oyunların pazar payı son 2 yılda yüzde 31’den yüzde 48’e çıktı.
  • PAZAR DÖNÜŞÜYOR Yalnızca tek bir kişi tarafından geliştirilen oyunların 100 milyon doların üzerinde gelir elde ettiğine tanık oluyoruz ve bu sadece bir tesadüf değil, ciddi bir pazar dönüşümünün işareti.

EN BÜYÜK 3 ZORLUK

  1. DENEYİMLİ EKİP KURMAK Türkiye’de PC geliştirme deneyimi olan yetenek azdı. Bu yüzden az sayıda olan deneyimli isimleri, genç ve potansiyelli ekip arkadaşlarımızla harmanlayarak, içten dışa büyüyen bir “okul kültürü” oluşturduk.
  2. ÇOK KÜLTÜRLÜ EKİP UYUMU Ekibimizde Fransa, Birleşik Arap Emirlikleri gibi bölgelerden çok tecrübeli ekip arkadaşlarımız bulunuyor. Farklı ülkelerde yerleşik ekip üyeleriyle kültürel ve operasyonel uyum ilk başlarda zorlu olsa da, sadece teknik becerilere değil, liderlik ve iletişim gibi becerileri gelitşrmeye de odaklandık.
  3. VERİMLİLİĞİ ARTIRMAK İçerik üretiminin zaman ve maliyet yükünü azaltmak için yapay zekâ destekli araçlar ve daha hızlı içerik üretmemizi sağlayan tool’lar geliştirdik. Kendi üretim sürecimizi neredeyse bir “game factory” yaklaşımıyla dönüştürdük.

ELYZIO’NUN KRİTİK AŞAMALARI

  1. 14 kişilik, dünya çapında deneyimli bir ekip kuruldu.
  2. İlk oyunları olan Warden’s Will yayınlandı.
  3. İkinci oyun olan Pera Coda’yı geliştirilmeye başlandı ve dünya çapında alanında en çok beklenen oyunlardan birine dönüştü.

Yazar: Fast Company Türkiye

©Fast Company Dergisi, Türkiye’de Fast Dergi Yayıncılık A.Ş. tarafından Türkiye Cumhuriyeti yasalarına uygun şekilde yayınlanmaktadır. Fast Company’nin isim hakkı ABD’de Mansueto Ventures’a, Türkiye’de Fast Dergi Yayıncılık A.Ş.’ye aittir. Dergide yayınlanan yazı, tablo, fotoğraf ve görsellerin her hakkı saklıdır. İzinsiz, kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

benim-işletim-sistemim-mutlu-erturan

Benim İşletim Sistemim: Mutlu Erturan

savunmaya-geciş

Savunmaya geçiş!