in , ,

Perakende nereye gidiyor?

Son 20 yılın rakamları ve uzmanların görüşleri, perakendenin geleceği için önemli mesajlar veriyor..

Perakende-Nereye-Gidiyor-

GLOBAL TRENDLER

  • Accenture’un araştırmasına göre milenyum kuşağındaki tüketicilerin yüzde 70’i, “deneyime” dayalı alışverişi, objeye odaklıdan daha fazla tercih ediyor. Bu da fiziki mağazaların geleceğinin hâlâ güçlü olduğunun mesajını veriyor.
  • URW tarafından yapılan bir başka araştırma, müşterilerin 3’te 1’inin sevdikleri mağazalara, yaşam tarzı tercihi nedeniyle gittiklerini ortaya koyuyor.
  • İnternet ve sanal ticaret gelişecek. Ancak, görünümleri farklı olsa bile fiziksel mağazalar hep buralarda olacak. Bana göre internet onları öldürmeyecek, özgürleştirecek.
    IBRAHIM IBRAHIM
    Future Ready Retail kitabı yazarı

 

  • 3 BİN
    Büyük market zincirlerinde ürün çeşidi sayısı 40-50 bin arasında değişiyor. Migros’ta 189 kategoride, 3 bin 36 markadan yaklaşık 50 bin çeşit ürün raflarda sergileniyor.
  • 10 BİN
    Türkiye’deki “süper/hiper market” sayısı 2022 yılı sonunda 10.229 olarak hesaplandı.
  • %15
    Migros CEO’su Özgür Tort’a göre Türkiye’deki meyve-sebze satışının içinde “organize” perakendenin payı yüzde 15 düzeyinde seyrediyor.

SERVET TOPALOĞLU
Topaloğlu&Partners Kurucusu
Son 20 yılın “kaybedeni” büyük alan mağazacılığı, kazananları ise “indirim ve e-ticaret” formatları olmuştu. Ancak, değer yaratamayan “indirim ve e-ticaret” şirketlerinin pay kaybettiklerini, değer yaratan konseptlerini müşterilere daha mükemmel sunmak için satış alanlarını büyüten şirketlerin ise pazar payı kazandıklarını gördük. Önümüzdeki yıllarda da trend bu şekilde olacak.

Organizedeki gelişme devam ediyor

  • Organize – 48.229
  • Geleneksel – 190.077
  • Organize payı – %20.2

Kategorilerdeki gelişme
2000-2022 yılları arasını kapsar

  • %66.8: Büfe
  • %46.1: Eczane
  • %36.2: Benzin istasyonu
  • %18.0: Parfümeri
  • %20.8: Kuruyemişçi

 

  • 33.000
    Türkiye’de son 22 yılın en hızlı büyümesini “indirim” (discount) marketler gerçekleştirdi. 2000 yılında 1000 olan market sayısı 2022 sonunda 32 bin 956 ile 33 bine yaklaştı.
  • 11 BİN
    2000 yılında Türkiye’de 136 bin 673 adet bakkal vardı. Bu rakam 2022 yılında 127 bin 872’ye geriledi. 2023 yılının ilk 9 ayı sonundaki sayıları ise 124 bin 916 olarak hesaplandı. Kısaca, bakkal sayısı 22 yılda 11 bin 757 adet azaldı.

Yazar: Fast Company Türkiye

©Fast Company Dergisi, Türkiye’de Fast Dergi Yayıncılık A.Ş. tarafından Türkiye Cumhuriyeti yasalarına uygun şekilde yayınlanmaktadır. Fast Company’nin isim hakkı ABD’de Mansueto Ventures’a, Türkiye’de Fast Dergi Yayıncılık A.Ş.’ye aittir. Dergide yayınlanan yazı, tablo, fotoğraf ve görsellerin her hakkı saklıdır. İzinsiz, kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Girişimciliği-seçecek-profesyonel-ne-yapmalı-

Hüsnü Özyeğin: Girişimciliği seçecek profesyonel ne yapmalı?

ceo-council2

CEO Council “İş Dünyasının 2024 Planları”