Ancak, Türkiye’de büyüme, bir miktar hız kaybetse de sürüyor. ETİAD Başkanı Hakan Çevikoğlu, “2023 yılı sonunda e-ticaret sektörü yüzde 100 oranında büyüdü ve 1.6 trilyon TL’nin üstüne çıktı. Bu dönemde verilen sipariş miktarı ise 5.3 milyar adede ulaştı” sözleriyle farklı bir tablo çiziyor.
YENİ YIL 3.3 TİRİLYON TL
Çevikoğlu, sektör ve Ticaret Bakanlığı’nın beklentileri doğrultusunda e-ticaret hacmini bu düzeyde beklediklerini söylüyor.
1/5
Hakan Çevikoğlu, “E-ticaretin, perakende ticaret içerisindeki payı 2023 yılı itibarıyla %20 seviyesine ulaştı. Türkiye’de artık her 5 alışverişten 1 tanesi e-ticaret üzerinden gerçekleşiyor” diyor.
E-ticaret 5 yılda 9’a katlandı (Milyar TL)
- 2019: 136
- 2020: 262
- 2021: 381
- 2022: 807
- 2023: 1.600
Türkiye’de e-ticaretin 2023 yılındaki büyüme hızı %100
Dünyadan kritik veriler (Trilyon dolar)
E-ticaretin geleceği
- 2023: 5.8
- 2027: 8.1
Sosyal e-ticaret nasıl büyüyecek?
- 2023: 1.3
- 2026: 2.9
Perakendeden aldığı pay
- 2023: %19.4
- 2027: %22.6
B2B e-ticaret
Shopify’ın araştırmasına göre, şirketler arası e-ticaret, perakendeden daha hızlı büyüyecek, ciddi büyüklüğe ulaşacak.
- 2023: 7.7 trilyon dolar
- 2030: 26.5 trilyon dolar
E-ihracatın yarını
Türkiye’de e-ihracat hızlı büyüyor. 2023 yılı sonunda 50 milyar TL büyüklük yakalandı. Bununla birlikte ihracata katkısı %2 düzeyine ulaştı. 2028 yılında bu oranın %10’u bulması hedefleniyor.
Türkiye’de e-ticaretin adetsel gelişimi (Milyar)
- 2019: 1.7
- 2020: 2.9
- 2021: 3.4
- 2022: 4.8
- 2023: 5.3
E-ihracatın, toplam ihracatta payı hızlı büyüyor
- 2020: % 0.8
- 2021: % 1.2
- 2023: %2
- 2028: %10