in , , ,

“Ücret yönetimi teknolojisinde dünyada ilk 3’ü hedefliyoruz”

Compport, şirketlerin “Toplam Ücret Yönetimi” süreçlerini, teknolojiyi kullanarak daha stratejik ve adil bir süreç yönetimine dönüştürmek amacıyla 5 yıl önce kuruldu. 2023 itibarıyla 30 ülkede 150’den fazla kuruma ulaştı. Şirketin kurucu ortağı Senem Birim, girişim yolculuğunu, yaşadıkları zorlukları ve hedeflerini anlattı.

ucret-yonetimi-sureci-senem-birim

SENEM BİRİM
COMPPORT KURUCU ORTAĞI

Compport’u 5 yıl önce kurduk. Bugün 30 ülkede 150’den fazla kurumun “Toplam Ücret Yönetimi” süreçlerine destek veren, geçtiğimiz yıl da önemli bir yatırım alarak alanında güçlü konuma ulaşan şirketimizin aslında startup’tan bir üst basamağa geçtiğini söyleyebilirim. Sektöre kattığımız en önemli yenilik, çoğunlukla hâlâ elektronik tablolara dayalı olarak yönetilen ücret yönetimi sürecini teknolojinin kabiliyetlerini kullanarak daha stratejik ve adil bir süreç yönetimine dönüştürmek.

Geliştirdiğimiz ürün ile şirketlere zaman tasarrufu sağlıyor, daha hızlı karar almalarına imkân yaratıyoruz. Ayrıca Compport ürünü esnek bir yapıya sahip olması sayesinde şirketlerin hâlihazırda kullandıkları İK teknolojileri, ERP, CRM gibi sistemlerle kolaylıkla entegre olabiliyor. Bu durum şirketlere büyük bir konfor sağlıyor.

Rakiplerimizden bizi ayrıştıran önemli bir özelliğimiz ise ürünümüzün derinliği, kabiliyetleri ve farklı şirketlerin farklı ihtiyaçlarına cevap verebilecek esneklikte olması.

FİKİR NASIL DOĞDU?

Compport kurucu ortağı Sachin Bajaj ile yaklaşık 20 yıldır İnsan Kaynakları alanında uluslararası şirketlerde çalıştık. Günümüzün dijitalleşme gerçeğinden ve İK alanının bu dijitalleşme sürecinde geri kaldığı gözleminden yola çıkarak bu fikrin doğduğunu söyleyebilirim. Bu eksikliği fark ettiğimiz an, evreka anımız oldu. Bu alandaki deneyimimizi yeni nesil bir teknoloji ile buluşturarak kurumların toplam ücret yönetimi süreçlerini daha akıllı, veriye dayalı ve daha kolay yönetmelerini sağlamayı hedefledik. Günümüzde İK organizasyonlarının yüzde 80’i toplam ücret yönetimi gibi karmaşık, veriye ve analize dayalı süreçlerini ‘spreadsheet’ temelli araçlar ile yönetiyor. Manuel yürütülen bu süreç zaman kaybının yanı sıra hatalı veri girişine de yol açıyor. Son iki yıldır bu konunun oldukça önem kazandığını söyleyebiliriz. Mercer’ın 2023’te yaptığı küresel bir araştırmada; ücret yaklaşımlarının yeniden tasarlanması ve toplam ücret ve ödül stratejisinin iyileştirilmesi konularının şirketlerin 5 temel önceliği arasında yer aldığını görüyoruz. CEO’lar ve CFO’lar, artan işten ayrılma oranlarını göz önünde bulundurarak yıllık iş planlarını hazırlarken ücret konusuna büyük önem veriyorlar. Şirketlerin ücretlere ayırdığı bütçe, toplam bütçelerinin yüzde 70’lerine kadar ulaşabiliyor. Bu kadar büyük bir bütçenin daha akıllı teknolojilerle, yeni düşünce biçimleriyle yönetilmesi gerektiriyor.

ASYA’NIN EN HIZLISI

2023 yılı itibarıyla Asya’nın en hızlı büyüyen ‘ücret yönetim teknolojisi’ haline geldik. Bugün 30 ülkede yaklaşık 1 milyon kullanıcıya hizmet sağlıyoruz. Asya’nın en büyük holdingleri başta olmak üzere farklı sektör lideri kurumlar Compport’un deneyimli ekibiyle ücret artışı, satış primleri, yan haklar ve uzun vadeli çalışan bağlılığı programlarını veriye dayalı, daha adaletli ve optimal bir şekilde yönetebiliyorlar. Her geçen yıl hizmet verdiğimiz coğrafyanın genişlemesinin heyecanını yaşıyoruz.

ABD PAZARINA GİRDİK

Geçtiğimiz haziran ayında Amerika pazarına girerek lansmanımızı gerçekleştirdik. New York, San Francisco ve Chicago eyaletlerinde görev yapan ekiplerimiz ile hızla yeni müşteriler kazanmaya başladık. Bu pazarın küresel pastadaki payının yüzde 50’ler seviyesinde olduğunu göz önünde bulundurursak, önümüzdeki dönemdeki büyüme sürecimize olumlu katkı sağlayacağına inanıyoruz.

Dünyanın doğusunda doğmuş bir ürün olarak dünyanın her yerinde her sektörden kurumun aklına ilk gelen 3 ücret yönetimi teknolojisinden biri olmayı hedefliyoruz. Bu hedef için deneyimli ve çevik ekibimizle doğru bir strateji kurgulayarak adım adım ilerliyoruz. Bugün Asya, Avrupa ve Amerika’da pek çok ihalede dünya devleri ile yarışıyor, aralarından sıyrılarak tercih edilen kurum olmanın gururunu yaşıyoruz. En büyük motivasyonumuz, müşterilerimizin takdiri.
Müşteriden beslenen inovasyonun hayatımızda sürekli olması diğer büyük emellerimizden biri.

KENDİ İÇ SESİMİ DİNLEDİM

Bu yola çıkmadan önce birçok kişi iyi bir profesyonel kariyerim olduğunu ve girişimcilikten vazgeçmemi önerdi ama ben onları değil, kendi iç sesimi dinledim. Hayatın her alanında farklı taraflarıyla ilham aldığım, Türkiye için çok değerli felsefe profesörü Ioanna Kucuradi’nin etik ve insan hakları konusundaki görüşleri beni her zaman çok etkiler. Girişim yolculuğumda “etik ve insan hakları” sorgulaması, attığım her adımın değerlendirmesini yaparken bana ışık olmuştur. Ioanna Kuçuradi; her mesleğin temel insan haklarını bilmesi gerektiğini savunur.

Geliştirdiğimiz ürünümüzle şirketlerin ücret yönetim süreçlerini şekillendiriyor, çalışanların en doğal hakları olan ücretlerine etki ediyoruz. Dolayısıyla en akıllı en doğru ve en adaletli süreçlerin inşa edilmesine aracılık etmemiz lazım, ben bunu çok temel bir misyon olarak görüyorum.

3 ÖNEMLİ ZORLUĞUMUZ

  1. ALIŞKANLIKLARI DEĞİŞTİRMEK Yeni girişim, yepyeni bir alanda bir servis veya ürün sunuyorsa, en büyük zorluğu alışkanlıkları değiştirmek oluşturuyor. Kişileri bu değişime yüreklendirmek gerçekten çok zor. Compport yatırımının geri dönüşünü somut bir şekilde anlatmak ve göstermek bu zorluğun üstesinden gelmemize inanılmaz destek oldu.
  2. DOĞRU YATIRIMCIYI İKNA ETMEK Yeni bir fikirle yatırımcıları ikna etmek, oldukça çaba gerektiren bir süreç. Ancak, bu çabayı seçici bir şekilde harcamak çok önemli. Hedef, sadece herhangi bir yatırımcı değil, fikrinize gerçek değer katacak, deneyimleriyle sizi ileri taşıyacak az sayıdaki yatırımcıya odaklanmak olmalı. Eforunuzu doğru, akıllı ve stratejik olarak kullanmak önemli.
  3. ELİMİZDE OLMAYAN DİNAMİKLER Elimizde olmayan sebeplerle süreçlerimizi etkileyen pek çok dinamik oldu. Mesela 2020’de yaşadığımız Covid-19 pandemisi. Denizde rotanızda seyrederken hava koşulları aniden değişebilir, bu nedenle olası her duruma hazırlıklı olmak ve hazır değilseniz çevik bir şekilde adaptasyon sağlamak gerekir. Pandemi bizim için iyi bir deneyim oldu.

YATIRIMCIMARI İKNA STRATEJİSİ

  1. Fikrinize önce kendiniz inanmalısınız.
  2. Elde edilen sonuç ve ortaya konulan değerler.
  3. Elde edilen sonuçların yanı sıra geleceğe yönelik sağlam tahmin ile hedefler.
  4. Bilgileri etkili ve güven oluşturabilecek şekilde aktarabilmek.

Yazar: Fast Company Türkiye

©Fast Company Dergisi, Türkiye’de Fast Dergi Yayıncılık A.Ş. tarafından Türkiye Cumhuriyeti yasalarına uygun şekilde yayınlanmaktadır. Fast Company’nin isim hakkı ABD’de Mansueto Ventures’a, Türkiye’de Fast Dergi Yayıncılık A.Ş.’ye aittir. Dergide yayınlanan yazı, tablo, fotoğraf ve görsellerin her hakkı saklıdır. İzinsiz, kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

fil-egrisi-sendromu

Fil eğrisi sendromu!

basarinin-yeni-formulu-Cem-Boyner-3

Başarının yeni formülü