in ,

Hızlı dağıtımın gücü

10 ila 15 dakika arasında dağıtım vaadiyle kurulan şirketlerden önemli bölümü kapandı ya da satıldı. 2020-2023 arasında 30 milyar dolara yakın yatırım aldılar ama geriye sadece 4-5 şirket kaldı. Onlar da kendi ülkelerine/coğrafyalarına odaklandılar.

hizli-dagitimin-gucu
  • 900 MİLYON
    Statista’ya göre müşteri/kullanıcı sayısı 1 milyara yaklaştı.
  • %30
    606.3 – 787: 2024-2029 yılları arasında sektörün Türkiye’de büyüklüğü.
  • 7.300.000
    Türkiye’de 2029 yılı için tahmin edilen müşteri sayısı
  • 2024
    Pazar büyüklüğünün 170 milyar dolara ulaşması bekleniyor.
  • 2029
    Statista, yıllık % 9.25 büyümeyle sektör için 265 milyar dolar öngörüyor.
  • %22
    Drive Research’e göre ABD’de tüketicilerin yüzde 22’si ‘hızlı dağıtım’ yöntemini mutlaka kullandıklarını söylüyorlar.
  • %48
    Ecommercedb’ye göre müşteriler, giderek daha fazla ‘hız’ peşinde. 2022’de ‘hız’ faktörünü, fiyata tercih edenlerin oranı %43 idi, 1 yılda %48’e çıktı.
  • 1.2 GÜN
    Wunderman Thompson’a göre müşteriler, giyimde 2.57, lüks ürünlerde 2.53, teknolojide 2.42, güzellikte 2.24 ve gıdada 1.2 gün ortalama beklemeyi normal kabul ediyor.

İLK 4 ŞİRKET

  1. Gopuff/ABD
    Yatırım: 5 milyar dolar
  2. Getir-Türkiye
    Yatırım: 2.3 milyar dolar
  3. Flink/Avrupa
    Yatırım: 1.3 milyar dolar
  4. Zapp/İngiltere
    Yatırım: 300 milyon dolar

Yazar: Fast Company Türkiye

©Fast Company Dergisi, Türkiye’de Fast Dergi Yayıncılık A.Ş. tarafından Türkiye Cumhuriyeti yasalarına uygun şekilde yayınlanmaktadır. Fast Company’nin isim hakkı ABD’de Mansueto Ventures’a, Türkiye’de Fast Dergi Yayıncılık A.Ş.’ye aittir. Dergide yayınlanan yazı, tablo, fotoğraf ve görsellerin her hakkı saklıdır. İzinsiz, kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

VUCA’dan-bizi-kim-çıkaracak-

VUCA’dan bizi kim çıkaracak?

MuratKarsliogli---Bakkalkurucu

Vadi’de kurulan Bakkal’ın gözü devasa ‘etnik’ pazarda