in , ,

Yeni nesil hedef

Kimse “ciro” ve “kâr” gibi hedeflerin önemsiz olduğunu savunmuyor. Ancak, “ileri liderlik” ve “yeni nesil” (New breed of CEO) liderlerin döneminde artık daha fazlası gerekiyor. Bu gerçeği gören liderler, yıl sonu hedeflerinin yanına insana dokunan yenilerini ekliyor.

yeni-nesil-hedef

ABD’de özellikle pandemi döneminde en dikkat çekici performansı gösteren liderlerden biri Airbnb CEO’su Brian Chesky oldu. Konaklamanın neredeyse durma noktasına geldiği bir dönemde şirketini başarıyla yönetti. Müşterilerine geri ödemeler yaptı, işletme sahiplerine 250 milyon dolara yakın destek verdi. Doktor, hemşire ve benzeri “ön cephe” savaşçılarına Covid-19 döneminde ücretsiz konaklama tesislerini açtı.

Chesky’nin bu yaklaşımını, Gordon Haskett adlı danışmanlık şirketinin yöneticilerinden Robert Mollins, “Yeni tür bir CEO tarzı” olarak değerlendirdi ve ekledi: “Lider olarak sadece bilançonun alt tarafına bakmak yerine daha fazlasına özen gösteriyor. Daha fazla kâr yerine, farklı hedeflere odaklanıyor.”

Gordon Haskett’in “New breed of CEO” (Yeni nesil/yeni tür CEO) yaklaşımı ABD’de oldukça yankı uyandırdı. Şirket liderlerinin, modern şirket tarihi boyunca peşinden koştukları “Ciro, kâr, büyüme” gibi hedeflerinin yanına, en az onlar kadar önemlilerinin konulması gerektiği düşüncesi, büyük ilgi gördü.

Dünyaca ünlü yönetim uzmanı, Harvard Üniversitesi’nden Prof. Rosabeth Moss Kanter ise bu tür yaklaşımı, “Advanced leadership” (İleri düzeyde liderlik) olarak nitelendiriyor. “Geleneksel hedefleri vardır ama izledikleri stratejiyle daha büyük etki yapmayı isterler” diye tanımlıyor. Ona göre, bu tip liderler, uzun vadeli bakarlar. Ekiplerini ve şirketlerini daha iyi bir yere getirmeyi amaçlarlar. Çeyreklik kâr hedefleriyle yollarına devam etmezler. Prof. Kanter, “En önemli özellikleri amaç peşinde olmaları ve etki yaratma istekleridir” diye konuşuyor.

“Yeni tür CEO” olarak tanımlanan liderler, doğal olarak satış artırmak, büyümek ve kâr elde etmeyi stratejilerine dahil ediyorlar. Ancak, çalışandan çevreye, müşteriden iş ortaklarına kadar, kendilerine “yeni nesil” hedefler de koyuyorlar…

Kadın liderlik hedefi

CEO’ların yeni yıllık hedefleri arasında yer alan göstergelerden biri “kadın çalışan” ve “kadın yönetici” oranı… Neredeyse bütün şirketlerde benzer hedefler var. Borusan Holding CEO’su Erkan Kafadar, 2015 yılında bu amaçla “Borusan Eşittir” platformunu kurduklarını, ölçümlemek için de “Cinsiyet Gözlüğü” programını hayata geçirdiklerini söylüyor.

Borusan’ın hedefi, “2 yıl içinde kadın işe alım oranlarında ofis çalışanları için yüzde 40 artış” sağlamak. Saha, atölye ve fabrika çalışanlarında ise bu oranı yüzde 10’a taşımayı hedefliyor. Erkan Kafadar, “3 yıl içerisinde üst yönetimde yüzde 30, orta yönetimde ise yüzde 40 kadın oranına ulaşmak istiyoruz” diye konuşuyor.

MediaMarkt CEO’su Yenal Gökyıldırım’ın “score card”ında da kadın önemli bir yer tutuyor. “Elektronik perakendeciliğinde kadın oranının düşük olduğunu” belirten Gökyıldırım, “Bunu değiştirmek istiyoruz ve ilk adımı da attık. Bugün genel müdürlüğümüzün yüzde 43’ü, yöneticilerin ise yüzde 41’i kadınlardan oluşuyor. Bu oranları daha da artırmak için “Kadının Hikayesi, Yarının Hikayesi” diyerek çalışmalarımıza başladık” diye konuşuyor.

Amgen Türkiye, kadınların şirkete katılımını ve üst düzeye geçişini destekliyor. Bu nedenle de Türkiye CEO’su Güldem Berkman’ın hedefleri arasına girmiş durumda. Berkman, bu doğrultuda teşvik uyguladıklarını belirtiyor. Hedefini ise “Yönetim ekibimizde yüzde 60 olan kadın yönetici oranını biraz daha yukarı taşımak istiyoruz” sözleriyle vurguluyor.

Karbonsuz şirketler dönemi

Dünyada olduğu gibi Türkiye’de de CEO’ların yıllık ve uzun vadeli hedefleri arasında “karbon emisyonu” konusu var. BSH Türkiye CEO’su Gökhan Sığın, “karbon emisyonlarını azaltmak için yenilikçi çözümler üzerinde çalışıyoruz” diyor. Bu kapsamda enerji tüketimini azaltma, kendi yeşil enerjilerini üretme, ağaç dikimi gibi yöntemlere başvurduklarını söylüyor. Sığın, “2019-2020 yılları arasında enerjide 6.6 mliyon kWh düzeyinde tasarruf sağladık, böylece 2 bin 700 ton karbon emisyonunu azalttık” diye konuşuyor.

P&G Türkiye ve Kafkasya CEO’su Tankut Turnaoğlu, şirketinin önümüzdeki 10 yıl boyunca “karbon nötr” olma sözü verdiğine dikkat çekiyor. Buna göre sera gazı emisyonlarını yüzde 50 azaltıp, tüm üretim tesislerinde yüzde 100 yenilenebilir elektrik satın alacaklarına dikkat çekiyor: “Faaliyetlerimiz nedeniyle oluşan sera gazı emisyonuna eş değerde karbon yararı gerçekleştireceğiz.”

Facebook Bölge Başkan Yardımcısı Derya Matraş, “Her ay 3 milyardan fazla insanın birbiriyle bağlantı kurmasını sağlayan bir şirket olarak sorumluluğumuzun farkındayız” diyor. Doğru ve güncel bilgi sağlamak için İklim Bilim Bilgi Merkezi’ni hayata geçirdiklerini belirtiyor ve ekliyor: “Bilimsel çalışmalar bize önümüzdeki 10 yılın, iklim değişikliğinin doğurabileceği en kötü etkileri azaltmak için belirleyici bir dönem olacağını söylüyor. Biz de karbon emisyonu azaltma hedeflerimizi yalnızca kendi operasyonlarından değil, tedarikçilerimiz tarafından üretilen emisyonları da içerecek şekilde genişlettik.”

İçeriden daha fazla terfi

İspanyol giyim perakendecisi Zara’nın başkanı Pablo Isla, başarı kriterlerini sayarken, “İçeriden terfi bizim için çok önemlidir” diye konuşmuş, eklemişti: “Bu, yöneticilerin işlerini çok iyi bilmelerini, kendilerini adamalarını da beraberinde getirir. Geçen yıl dünya çapında 25 bin kişiyi bir şekilde terfi ettirdik.”

Pablo Isla’nın şirketi için belirlediği bu hedef, çok sayıda şirket için de geçerli. Vodafone Türkiye CEO’su Engin Aksoy, “İşe başladıkları ilk günden itibaren çalışanlarımızın kariyer gelişimlerini önceliklendirmeye ve onlara farklı kariyer fırsatları sunmaya odaklanıyoruz” diyor. Bu stratejiye göre, Vodafone’da bir pozisyon açıldığında, önce şirket içindeki potansiyel adaylar değerlendirmeye alınıyor. Aksoy, “Red Experience adını verdiğimiz bu kariyer yaklaşımı kapsamında açılan bir pozisyonun içeriden adaylarla doldurulma oranı yüzde 75’in üzerine çıktı” diye konuşuyor.

Yaşar Topluluğu da bu konuya önem veren gruplar arasında yer alıyor. Holding CEO’su Mehmet Aktaş, “Bizim grup kendi yöneticisini kendi yetiştirir. Bu sebeple, içeriden terfi oranımız yüzde 50’nin üzerindedir. Kurumun kültürüyle yetişmiş insan kaynağını geliştirerek başarıya ulaşmak önemli bir hedeftir” diye konuşuyor.

MediaMarktSaturn Perakende Grubu CEO’su ve MediaMarkt Türkiye İcra Kurulu Başkanı Yenal Gökyıldırım, “içeriden terfi” için yürüttükleri çalışmaların sonuç vermeye başladığına dikkat çekiyor: “Terfilerdeki satış takımı lideri oranı yüzde 20’den 25’e, müşteri deneyimi yöneticisi oranımız yüzde 13’ten yüzde 33’e, satış/kasada bulunan işe alımlarımızda oran yüzde 29’dan 33’e yükseldi.”

Çalışan bağlılığını artırmak

Gallup’ın dünya çapında yaptığı araştırmaya göre “çalışanların şirkete bağlılığı” en düşük düzeylerde seyrediyor. Çalışanların yüzde 85’inin “bağlı” hissetmemesi de bunu ortaya koyuyor. Yüzde 81’inin de mevcut işlerinden ayrılmayı “göz önünde bulundurduklarına” dikkat çekiyor.

O nedenle CEO’ların önemli bölümü bu konuyu “hedef” listesine almış durumda. Borusan Holding CEO’su Erkan Kafadar, “çalışan bağlılığını” uzun süredir takip ettiklerini söylüyor: “Tüm grup şirketlerimizi kapsayan, 2020 yılı Borusan Grup sürdürülebilir bağlılık skorumuz 77 olarak gerçekleşti. Bu rakama pandemi gibi zor bir dönemde 4 puanlık iyileşmeyle ulaştık.

Çalışan bağlılığındaki bu başarının etkisini, düşük “turnover” oranlarımızda görüyoruz. 2020 yılında kendi isteği ile ayrılan beyaz yakalı çalışan oranı binde 8 oldu. Bu oran, 2019 yılındaki yüzde 1.6’nın oldukça altında kaldı.”

Vodafone Türkiye CEO’su Engin Aksoy, “En çok çalışılan şirket olma” hedefiyle ilerlediklerini söylüyor. Bu hedef için çalışanlardan geribildirim almaya özen gösterdiklerine dikkat çekiyor ve ekliyor: “İki yılda bir Spirit Beat adlı anketimizi uyguluyoruz. İş yapış şeklimizi, amacımızı, stratejimizi ve Vodafone ruhunu değerlendiriyoruz. Sonuçlarına göre genel ve departman bazında aksiyonlar alıyoruz. Son anketimize göre çalışan bağlılığı skorumuz yüzde 80 ve bunu yukarı çıkarmayı hedefliyoruz.”

Malzeme odaklı kaynak verimliliği

Kale Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Zeynep Bodur Okyay, “kaynak verimliliği” hedefini önemsiyor. Ona göre, dünyanın içinde bulunduğu durum, sürdürülebilirliğin önemini bir kez daha teyit etti. Bu konuya katkı yapmak, dünyayı korumak amacıyla “kaynak verimliliğini” esas alan bir strateji izliyorlar. Zeynep Bodur Okyay, “Bu anlayışla, geçtiğimiz yıl içerisinde üretim süreçlerinde malzeme odaklı geri kazanım çalışmalarını da artırdık” diye konuşuyor.

Geri kazanım oranlarında yüzde 70’in üzerinde artış sağlayarak hem üretim için gerekli kaynaklardan (su ve enerji) tasarruf ettiklerini hem de hammaddelerin sürdürülebilirliğine katkı yaptıklarını belirtiyor. Hedefini, yüzde 70 oranını yukarı çekmek olarak koyuyor: “Bunun yanı sıra üretimde yüksek verimli ekipman kullanımından aydınlatma uygulamalarına kadar üretim alanlarındaki verimlilik odaklı çalışmalarıyla doğal kaynak tüketiminde tasarruf sağlıyoruz.”

Su, şirket hedefi olur mu?

ABD’de, Ecolab’in yaptığı araştırmaya göre gelişmiş ülkelerde su tüketiminin yüzde 40’ı büyük şirketler tarafından gerçekleştiriliyor. Aynı araştırma, büyük şirketlerin yüzde 74’ünde su için artık önlem almanın zamanının geldiğini, bu konuyu “öncelik” listesine dahil edeceklerini söylüyor. Ancak, yüzde 44’ü sorunu nasıl çözeceklerine dair bir plana henüz sahip değil.

Türkiye’deki şirketler arasında bu konuyu önceliklendirenlerin sayısı da artıyor. Bu şirketlerden biri de BSH Türkiye… Şirketin CEO’su Gökhan Sığın, “su konusunu” hedefleri arasına aldığını, ‘Su Tüketimini Azaltma Projesi’ni de bu kapsamda hayata geçirdiklerini belirtiyor: “2020 yılında BSH Çerkezköy bulaşık ürün grubu fabrikamızda boyahane su tüketiminde yüzde 37 azaltma gerçekleştirdik. Pişirici ürün grubunda ise yüzde 26 su tasarrufu sağladık. Böylece 2017-2020 arasında tasarruf oranı toplamda yüzde 27 oldu. 3 yıllık toplam su tüketim miktarımız 64 bin metreküp/yıl olarak gerçekleşti.”

P&G Türkiye ve Kafkasya CEO’su Tankut Turnaoğlu da “su hedefi” ile yoluna devam eden liderlerden… Bu nedenle “Boşa Harcama” projesini hayata geçirdiklerini, yılda 3.26 milyar litre suyun kurtarılmasını hedeflediklerini söylüyor: “Bu veri, 800 bin hanenin 1 aylık ve birçok ilin aylık su tüketiminin de üstünde bir rakam. Bu projeyle aynı zamanda 7.036 ton karbon ayak izi kurtarılmasını hedefliyoruz.”

Ekosistem ve etki

The Center of Social Impact Strategies’in araştırması, bahsettiğimiz “etki yaratma” hedefinin ne kadar önemli olduğunu gösteriyor. Araştırma, ABD’deki tüketicilerin yüzde 78’inin şirketlerden “kârdan daha fazlasını” beklediklerini ortaya koyuyor. O nedenle, PwC’nin araştırmasına göre liderlerin yüzde 78’i, yeni dönemde “etki yaratmanın” en önemli başarı kriteri olduğuna inandığını söylüyor. Bu şirketlere çalışanları daha fazla inanıyor ve o nedenle diğer şirketlere göre 5.3 kat daha fazla çalışma süresine ulaşıyorlar.

MasterCard, bu konuyu globalde önceliklendiren şirketlerden. Türkiye ve Azerbaycan CEO’su Yiğit Çağlayan, “Sadece çalışan ya da müşterileri değil, tüm ekosistemi önemsiyoruz” sözleriyle bu konuya dikkat çekiyor. “Etki yaratma” rakamlarını ise şöyle paylaşıyor: “2025 yılına kadar toplam 1 milyar kişiyi ve 50 milyon mikro ve küçük işletmeyi dijital ekonomiye dahil etmeyi taahhüt ettik. 25 milyon kadın girişimciye işlerini büyütmeleri için çözümler sunuyoruz. Türkiye’de de pandeminin başından bugüne gerek sağlık çalışanlarına gerekse bireylere ve işletme sahiplerine yardım eli uzatan birçok proje yaptık. Önümüzdeki dönemde de buna devam edeceğiz.”

Mutlu müşteri peşinde

Son yıllarda artan rekabet ve yeni şirketlerin piyasaya girişi nedeniyle “müşteri tatmini” oranları geriliyor. Statista’nın verilerine göre 2015 yılında yüzde 85.39 olan dünya çapında “müşteri tatmini oranı” 2019 yılında yüzde 83.04’e geriledi. 2 puanlık düşüş şirketleri, bu konuyu “hedef” listesinin üst sıralarına koymaya zorluyor. Çünkü, Frederick Reichheld’in araştırmasına göre “sadakatte” yüzde 5’lik artış, kârı yüzde 25 ile 85 arasında artırabilir.

ING Türkiye CEO’su Alper Gökgöz, bu nedenle müşteriyi “stratejinin” tam ortasına koyduklarını söylüyor. Ona göre müşteri deneyimini iyileştirmek için 3 araç var: “Doğru ölçme”, “Müşterinin sesini dinleme” ve “İhtiyaçları için yalın/etkili süreçler tasarlama.”

2020 yılında Fast Company dergisi ve Turkcell Global Bilgi tarafından gerçekleştirilen Türkiye Müşteri Deneyimi Araştırması’nda bankacılık kategorisinde birinci olduklarına dikkat çeken Gökoğuz, şunları ekliyor: “Ayrıca, ‘Net Tavsiye Skoru’ ölçümlerinde 2020 4’üncü çeyrek değerlendirme sonucunda 6 banka arasında ilk sırada yer aldık. Bu yıl hedefimiz sektör birinciliğimizin devam etmesi olacak. Mobil bankacılık müşterilerimizin yüzde 89 olan memnuniyet oranını takip ediyor, artırmayı hedefliyoruz.”

P&G, bir yandan son tüketiciye bir yandan da işletmelere hizmet veriyor. Şirketin “memnuniyet stratejisini” ortaya koyan verilerden birini Advantage Group International açıkladı. Buna göre P&G, hızlı tüketim maddeleri üreticisi/tedarikçisi sıralamasında birinciliğe oturdu. Dünyada 5 milyar kişinin ürünlerini kullandığını belirten P&G Türkiye CEO’su Tankut Turnaoğlu, Türkiye’de ise her 10 evden 9’una girdiklerine dikkat çekiyor: “Pandemi sürecinde tüketici davranışlarındaki değişimleri yakından gözlemleme fırsatı yakaladık. Her hafta 400 tüketiciyle dijital ortamlarda görüşerek kantitatif sonuçları 2 günde bir tüm organizasyonla paylaştık. Bu verilerin de ışığında, müşteri memnuniyetini en üst düzeyde tutmayı başardık.”

Yeni ürün çıkarmak kritik

Harvard Business School’un araştırmasına göre 2016 yılı itibarıyla, yılda 30 binden fazla yeni tüketici ürünü lansmanı yapılıyor. Bunlardan yüzde 95’i başarısız oluyor. Bu tabloya rağmen üretici ve perakendeciler yeni ürün “sunumuna” devam ediyor. Çünkü, müşteri talebi devam ediyor. Nielsen’in araştırmasına göre tüketicilerin yüzde 57’si, market ziyaretlerinde yeni ürün almayı tercih ettiklerini söylüyor. Catalina’nın araştırması, müşterilerin yüzde 63’ünün, şirketlerden “yenilik” beklediğini ortaya koyuyor. Türkiye’deki şirketlerin yılık hedeflerinde, pandemi etkileri sürse de “yeni ürün” sunumu yer alıyor.

Amgen Türkiye CEO’su Güldem Berkman, “İnovatif bir ilaç ya da biyoteknoloji şirketi için her yıl en az 1 lansman yapmak önemlidir” diyor. Ona göre yeni hastalık tedavisi için ürün hazırlık yatırımları gerekiyor. Jenerik ilaç için Türkiye’de 4-5 ürün lansmanı kritik bir oran olarak öne çıkıyor.

P&G’nin Türkiye’de farklı kategorilerde 17 markası var. Son 2 yılda 2 yeni marka ve 1 yeni ürün kategorisi eklendi. Tankut Turnağoğlu, “Pandemiye rağmen yeni ürün ekleme stratejimize devam ettik” diye konuşuyor.

ALİ ÜLKER

ALİ ÜLKER
Yıldız Holding

65 bin çalışanımızın yüzde 38’i kadınlardan oluşuyor. Üst yönetimde bu oran yüzde 20’nin üzerinde… Global düzeyde kadın istihdamı ve temsili hakkında en başarılı uygulamaları genele yaymaya odaklıyız. Örneğin, Suudi Arabistan’da kadın çalışan istihdam eden ilk şirket olduk.

ALPER GÖKGÖZ

ALPER GÖKGÖZ
ING Türkiye

Kadın yönetici oranlarını takip ediyor, eşit ücret politikasını benimsiyoruz. Yönetim seviyesinde eşitliğin kurum kültürünü zenginleştirdiğine ve performansı iyileştirdiğine inanıyoruz. ING Türkiye’de yönetici kadın oranımız (müdür ve üstü) yüzde 40, bu oranı yüzde 50’ye çıkarmayı hedefliyoruz.

DERYA MATRAŞ

DERYA MATRAŞ
Facebook

2030 yılında değer zincirinde net sıfır emisyona ulaşmak için bir hedef belirledik. Gelecek 10 yıl boyunca da yeni karbon giderme teknolojilerinin geliştirilmesine yardımcı olmak, operasyonlarımızdan ve değer zincirimizden kaynaklanan karbon emisyonlarını azaltmak için çalışacağız.

YENAL GÖKYILDIRIM

YENAL GÖKYILDIRIM
MediaMarkt

Uzman bir kuruluşla “Müşteri Deneyimi Yol Haritası” çalışmamızı gerçekleştiriyoruz. Bugün NPS (Net Tavsiye Skoru) veya müşteri memnuniyet skorumuzda yüzde 230’luk bir artış sağladık. Bu oran, 13 ülke arasında NPS büyümesinde bizi de birinciliğe taşıdı.

ENGİN AKSOY

ENGİN AKSOY
Vodafone

2025 yılına kadar çevresel ayak izimizi yarıya indirmek için, sera gazı emisyonlarımızı yüzde 50 azaltmayı, elektriğin yüzde 100’ünü yenilenebilir kaynaklardan elde etmeyi, şebeke atıklarının yüzde 100’ünü yeniden kullanmayı, yeniden satmayı veya geri dönüştürmeyi taahhüt ederek daha döngüsel bir ekonomiye geçmeyi hedefliyoruz.

MEHMET AKTAŞ

MEHMET AKTAŞ
Yaşar Holding

Topluluk genelinde kadın yönetici oranı yüzde 21’e ulaştı. Holding merkezinde kadın çalışan oranı yüzde 48, kadın yönetici oranımız ise yüzde 40. Her iki oranı da yükseltmeyi hedefliyoruz.

0 KARBON

“2025 yılına kadar ‘karbon nötr’ şirket olacağımızı taahhüt ettik ve altına imzayı attık.”
HAKAN BİNBAŞGİL – Akbank Genel Müdürü

% 30

“3 yıl içerisinde üst yönetimde kadın oranını yüzde 30’a çıkaracağız.”
ERKAN KAFADAR – Borusan Holding CEO

% 50

“Önümüzdeki 10 yıl içinde karbon gaz salınımını yüzde 50 oranında azaltacağız”
TANKUT TURNAOĞLU – P&G Türkiye, Kafkasya ve Orta Asya YKB

+% 7

“Geri kazanım oranlarında yüzde 70’in üzerinde artış sağladık, su ve enerjide tasarruf ettik.”
ZEYNEP BODUR OKYAY – Kale Grubu CEO

4-5 yeni ürün

“Türkiye’de jenerik ilaç alanında yılda 4-5 yeni ürün lansmanı kritik bir düzeydir.”
GÜLDEM BERKMAN – Amgen Türkiye CEO

+%89

“Mobil bankacılık müşterilerimizin yüzde 89 olan memnuniyet oranını artırmayı hedefliyoruz.”
ALPER GÖKGÖZ – ING Türkiye CEO

% 100

“2025’te kullandığımız tüm plastik malzemelerin geri dönüştürebilir veya doğada çözünebilir olmasını hedefliyoruz”
ALİ ÜLKER – Yıldız Holding YKB

% 75

2020 sonu itibarıyla ‘içeriden terfi’ edenlerin oranı.
ENGİN AKSOY – Vodafone Türkiye CEO

15 YIL

2020 yılı itibariyle karbon nötr banka olduk. Böylece 2035 yılı için verdiğimiz taahhüde 15 yıl önceden ulaştık.
RECEP BAŞTUĞ – BBVA Garanti CEO

TANKUT TURNAOĞLU

“E-TİCARETE YATIRIM YAPMAYA DEVAM”

“Pandeminin ilk evrelerinde Türkiye’yle birlikte Birleşik Krallık ve İtalya’da tüketicilerin yüzde 20’sinden fazlası online alışveriş yapmaya başlamıştı. Son aldığımız verilere bakarsak Avrupa genelinde hızlı tüketim ürünleri alışverişlerinde tüketicilerin yüzde 46’sının alışverişlerini düzenli olarak online yaptığını görüyoruz. Dolayısıyla bu alandaki trendleri yakından takip ediyor, hem kendi dijital mecralarımızda hem de tedarikte bulunduğumuz e-ticaret kanallarına yatırım yapmaya devam ediyoruz.”
TANKUT TURNAOĞLU – P&G Türkiye, Kafkasya ve Orta Asya YKB

ZEYNEP BODUR OKYAY

“ÖNCELİĞİMİZ ÜST DÜZEYDE KADIN ORANINI ARTIRMAK”

DAHA FAZLA KADIN
Kurucu değerlerimizden ayrılmadan bugün de şirketlerimizde daha çok kadın yönetici olsun, kadın çalışanlarımızın sayısı artsın, genç kızlarımız iyi eğitim alsın ve sanayiciliğe özensin istiyoruz. Bunu hayata geçirmeyi ve kadınların iş hayatına girişinin önündeki engelleri kaldırmayı, öncelikli hedefimiz olarak benimsiyoruz.

HER YIL YUKARI
Kale Grubu’nda kadın çalışan oranı şu anda yüzde 20 civarında… Toplam 5 bin 237 çalışanımızın 1.029’u kadın çalışanlardan oluşuyor. Üst yönetimde yer alan kadın çalışan oranı ise çok daha fazla. Bu rakamı her yıl daha da yukarı çekmek için adımlar atıyoruz.
ZEYNEP BODUR OKYAY – Kale Grubu CEO

BEGÜM DOĞAN FARALYALI

DOĞAN HOLDİNG’İN 5 YENİ HEDEFİ

SIFIR KARBON 2030 yılında karbon nötr bir organizasyon olacağız ve kullandığımız suyun yüzde 100’ünü doğaya geri kazandıracağız.

TEMİZ ENERJİ Yüzde 100 temiz elektrik üreten şirketimiz Galatawind liderliğinde yeşil enerji tedariğini önceliklerimiz arasına aldık.

KADIN ÇALIŞAN İş dünyasında da daha çok kadın lidere ihtiyacımız var. Bu çerçevede 2025’e kadar grubumuzda kadın yönetici oranını yüzde 40’a, yönetim kurullarındaki kadın oranını ise en az yüzde 30’a çıkartma hedefi koyduk.

ÇALIŞAN KATILIMI En önemli konularımızdan birini de çalışan katılımını gösteren “Entropy değeri” oluşturuyor. Hedefimiz 2025 itibari ile Entropi’nin yüzde 10’dan az olması.
BEGÜM DOĞAN FARALYALI – Doğan Holding YKB

Yazar: Fast Company Türkiye

©Fast Company Dergisi, Türkiye’de Fast Dergi Yayıncılık A.Ş. tarafından Türkiye Cumhuriyeti yasalarına uygun şekilde yayınlanmaktadır. Fast Company’nin isim hakkı ABD’de Mansueto Ventures’a, Türkiye’de Fast Dergi Yayıncılık A.Ş.’ye aittir. Dergide yayınlanan yazı, tablo, fotoğraf ve görsellerin her hakkı saklıdır. İzinsiz, kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

İskefe Holding’den Zetamatrix’e yatırım

en-yenilikci-liderler

En Yenilikçi 50 İK Lideri