in , ,

“Geleceğin sağlığını tasarlıyoruz”

Heltia, mental sağlıktan beslenmeye, sigortadan evde sağlık hizmetlerine uzanan kişiselleştirilebilir, ölçülebilir ve erişilebilir çözümleriyle hem bireylerin hem de şirketlerin sağlık anlayışını dönüştürmeyi hedefliyor. Kurucusu ve CEO’su Alperen Adikti bu dönüşümü nasıl tasarladıklarını ve yeni projelerini anlattı.

geleceğin-sağlığını-tasarlıyoruz

ALPEREN ADİKTİ
HELTIA KURUCUSU

Sektöre 3 önemli yönelik getiriyoruz: Uçtan uca kişiselleştirilmiş bir sağlık yaklaşımı, ölçülebilirlik ve esneklik ile erişilebilirlik. Biz Heltia’da ilk aylarda sadece mental sağlık desteği sunuyorduk. Çok kısa bir zaman sonra beslenmeden fiziksel sağlığa, ebeveynlikten yaşam tarzı değişikliklerine kadar birçok alanda uzmanlık sunarak her bireyin farklı ihtiyaçlarına cevap verebilen çok yönlü bir yapıya dönüştük.

Son 3 yıldır da kullanıcılarımıza bu şekilde hizmet veriyoruz. Çok yakında hizmete alacağımız brokerlik ve evde sağlık hizmetleriyle de hem şirketlerin uçtan uca bir sağlık yönetimine sahip olmasının önünü açacağız hem de kullanıcılarımıza çok daha geniş bir dünyanın kapılarını aralayacağız. Bu, henüz pazarda olmayan çok yenilikçi bir yaklaşım ve şirketlere sağlıkta çok ciddi maliyet avantajı sağlayacağını öngörüyoruz.

SEKTÖRDE FARK YARATMAK

Kurumsal tarafta çalıştığımız şirketlerde sadece kullanım değil, etki verilerini de paylaşıyoruz. Heltia Insights ile mental sağlıkta stres, kaygı ve depresyon düzeylerindeki iyileşme sağlandığını bilimsel ölçeklerle raporluyoruz.

Değişen beden-kitle indeksine, farklı alanlarda yapılan görüşmelerin sürekliliğine ve tüketilen içeriklere dair detaylı veriler sunuyoruz. Bu sayede İK ekipleri somut çıktılarla karar verebiliyor. Yakın zamanda sunacağımız HRA (health risk assessment) raporlama sistemi ile de kurumların adeta bir sağlık röntgenini çekerek, mevcut durumu anlamaya ve olası riskleri önceden belirlemeye çalışacağız.

Heltia’nın değer önerisi ve altyapısı her şirketin farklı beklentisine göre kolayca uyarlanabiliyor. Küçük bir startup’tan binlerce kişilik bir kuruma kadar farklı segmentlerde kişiye özel içerik ve uzman eşleştirmesi yapabiliyoruz. Üstelik tüm bunlar mobil uygulamamız üzerinden, birkaç dakika içinde erişilebilir özellikler.

PAZARDAKİ BOŞLUĞU GÖRDÜK

Girişimi başlatırken “evreka anı”, birden fazla küçük gözlemin birleşimiyle geldi. McKinsey’de yönetim danışmanı olarak çalıştığım dönemde birçok kurumun dijital sağlık çözümlerine dair strateji üretmeye çalıştığını gördüm. Özellikle pandemi sonrası hem bireylerin hem de kurumların sağlık desteğine bakışı tamamen değişmişti. Bu alandaki hızlı gelişmelere rağmen Türkiye’de kapsayıcı, her çalışana ulaşabilen, kullanıcıyı merkeze alan ve yüksek kaliteli bir çözüm göremedim.

Bana göre eksik olan şey çok netti: Kişiselleştirilmiş, ulaşılabilir ve bütünsel bir önleyici sağlık deneyimi. İşte bu noktada bu boşluğu doldurma fikri netleşti. Sonrasında McKinsey’den arkadaşım Dinçer Karaduman’la birlikte bu yolculuğa çıkmaya karar verdik.

“HAYATLARI OLUMLU ETKİLİYORUZ”

2022’nin Nisan ayında, yalnızca 5-6 kişilik bir ekip ve büyük bir fikirle yola çıktık. Bugün ise 40’a yakın ekip arkadaşımız ve 600’den fazla uzmanımızla, yüzbinlerce kullanıcıya hizmet veren bir yapıya dönüştük. Kurulduğumuz ilk yılın sonunda P&G ve QNB gibi önemli kurumlarla başlayan kurumsal müşteri yolculuğumuz, bugün 130’un üzerinde şirkete ulaştı. Bu şirketlerin çalışanları ve yakınları bugüne kadar 130 binin üzerinde seans gerçekleştirdi. Pazarda daha önce görülmemiş yüzde 40’tan daha fazla aktiflik oranlarına ulaştık ve her yıl 4 katın üzerinde büyümeye devam ettik.

2023’ün son çeyreğinde bireysel kullanıma da açıldık ve çok hızlı bir ivme yakaladık. Sadece bir yıl içinde bireysel tarafta 350 bin üyeye ulaştık; yıllık bazda yüzde 500’ün üzerinde büyüme kaydettik. Toplamda 180 binin üzerinde görüşme gerçekleştirildi.

Bizim için bu sayılar yalnızca metrik değil; her birinin ardında, hayatlarında olumlu bir değişim yaşayan gerçek insanlar var. Büyümemizin en değerli
yanı da bu.

SEKTÖRÜN ÖNÜ AÇIK, YATIRIMCI İLGİSİ BÜYÜK

Öncelikle Türkiye’deki sağlık sektörünün büyüklüğü yaklaşık 50 milyar dolar seviyesinde ve çok hızlı büyüyen bir özel sağlık sigortası sektörü mevcut. Sadece 2021-2024 arasında dolar bazında 2.6 kat büyümeden bahsediyoruz. Allianz’ın beklentisi, bu rakamın önümüzdeki 10 yılda 5 kat daha büyüyeceği yönünde. Bu da yatırımcıların oldukça ilgisini çekiyor. Global arenaya baktığımızda birçok ülkede bütünleşik, önleyici aksiyonları merkeze alan ve oldukça kişiselleştirilmiş hizmetler sunan sağlık startup’ları çok başarılı noktalara geldiler. Bu modelin Türkiye’de de uygulanabileceğine dair inançları artıyor.

ZORLUKLARI NASIL AŞTIK?

  1. Kapsayıcı bir hizmeti sade sunuyoruz.
  2. Klinik kaliteyi kırmızı çizgimiz haline getirdik.
  3. Önleyici sağlığın değerini anlatıyoruz.

Yazar: Fast Company Türkiye

©Fast Company Dergisi, Türkiye’de Fast Dergi Yayıncılık A.Ş. tarafından Türkiye Cumhuriyeti yasalarına uygun şekilde yayınlanmaktadır. Fast Company’nin isim hakkı ABD’de Mansueto Ventures’a, Türkiye’de Fast Dergi Yayıncılık A.Ş.’ye aittir. Dergide yayınlanan yazı, tablo, fotoğraf ve görsellerin her hakkı saklıdır. İzinsiz, kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Corporate-Culture-2025

Corporate Culture 2025

benim-işletim-sistemim-mutlu-erturan

Benim İşletim Sistemim: Mutlu Erturan