in , ,

Gürok Grubu’ndan gelecek için dönüşüm

Gürok Grup, “Gelecek İçin Dönüşüm” adını verdiği bütünsel iş dönüşüm programını ilk etapta LAV ve GCA markaları ile hayata geçiriyor. “Gelecek İçin Dönüşüm” programını iş süreçleri, dijital dönüşüm, organizasyon dönüşümü ve kültürel dönüşüm olmak üzere 4 ana eksende ele aldıklarını belirten Gürok Grup CTO’su ve dönüşüm liderliği görevini üstlenen Kurtuluş Yavuz “Cam sektörü ile başlayıp, veriye ve yapay zekaya dayalı, dijitalleşmeyi merkeze koyan geleceğin iş modellerini inşa ediyoruz” diyor.

Gürok-Grubu’ndan-gelecek-için-dönüşüm

KURTULUŞ YAVUZ
Gürok Grup CTO’su

Gürok Grup, şirketlerinin iş dönüşümünü “Gelecek için Dönüşüm” programı kapsamında “Geçmişe saygı duy, geleceği inşa et” sloganıyla ilk etapta GCA ve LAV markaları ile başlattı. 2023 yılından bu yana devam eden iş dönüşümü programı ile, yetenek yönetimi, iş modeli, iş süreçleri ve dijital alanlarda dönüşüm gerçekleştiren bir yol haritası ile ilerleniyor.

Geleceğin iş modellerine hazırlık

Grup şirketlerinin her birinin strateji, değer önerileri ve oyun tarzını gözden geçirip sektöründe fark yaratacak yeni başarı hikayeleri oluşturarak işe başladıklarını belirten Gürok Grup CTO’su Kurtuluş Yavuz şöyle konuştu: “Cam ile başlayıp, veriye ve yapay zekaya dayalı, dijitalleşmeyi merkeze koyan geleceğin iş modellerini inşa ediyoruz. İş yapış şeklimizi, iş süreçlerini, yönetişim modelimizi ve teknolojinin kullanımını yeniden tasarladık. Buna göre geliştirmemiz gereken yetkinlikleri ve sunmamız gereken ürün ve servisleri yeniden belirledik.”

Dönüşümün 4 bileşeni

Kurtuluş Yavuz, sürdürdükleri dönüşümü anlatırken, şu bilgileri paylaşıyor: “Gürok Grup olarak, iş dönüşümü programımızı dijitalleşme, dijital dönüşüm, organizasyonel dönüşüm ve kültürel dönüşüm olmak üzere 4 ana eksende ele alıyoruz. Manuel yürütülen bir sürecin dijital hale getirilmesine ise dijitalleşme diyoruz. Müşterinin beklediği ve ihtiyaç duyduğu hizmetleri anketler vb. ile öğrenerek tek bir bakış açısıyla ele alınıp teknolojiyle harmanlanmasına, yani dönüşümün merkezine müşteri ve çalışanın koyulmasına dijital dönüşüm diyoruz.

Organizasyonel dönüşümde ise yalnızca dijital dönüşüm yapmakla kalmayıp tüm şirketin topyekûn iş yapış ve çalışma şeklini değiştirmek gerekiyor. Son olarak ise şirkette insanların birbiriyle ilişkisi, departmanlar arası ilişkiler, iş yapış şekillerinin tamamını gözeterek sistemi insanların benimsemesinin sağlanmasına ise kültürel dönüşüm diyoruz. Dijitalleşme çalışmalarından başarısızlıkla sonuçlananların yaklaşık yüzde 70-75’inin sebebinin kültürel uyumsuzluk olduğunu görüyoruz. Gürok Grup’ta çalışanlarımızı da bu sürece dahil ederek veriye dayalı karar verme kültürünü yaygınlaştırma hedefiyle ilerliyoruz.”

Dijital çözüm ve platformlar

Dönüşümün başarılı olabilmesi için bütüncül bir yaklaşımın şart olduğunu, bu nedenle yalnızca dijital dönüşüme odaklanmak yerine bütüncül bir iş dönüşümü programı yürüttüklerinin altını çizen Kurtuluş Yavuz, şöyle devam ediyor: “Dönüşümü tasarlarken benimsediğimiz temel prensiplerimizden biri ‘bildiklerimizi unutmak ve yeniden öğrenmek’ oldu. Ticari ve operasyonel mükemmellik ve yenilikçilik hedefiyle tamamen yeni bir süreç ve yönetişim modelini devreye aldık. Etkin bir şekilde yenilikçi ürün ve servisler oluşturabilmek üzere hem şirket içinde hem de dünyayla etkin bir iş birliği yapısı kuruyoruz. Sektörlerimizde global bir vizyonla fark yaratacak dijital çözümler ve platformlar oluşturacağız. Bunlardan bir kısmı ticari ürünlere dönüşme potansiyeli de içeriyor.”

Yapay zekaya yatırım dönemi

Şirketin IT bünyesindeki yapay zekâ ve analitik ekiplerinin yanı sıra sektördeki yerli-yabancı pek çok paydaşla iş birliği ile yapay zekâ çalışmaları başlatıldı. Ticari ve operasyonel mükemmellik hedefleri doğrultusunda daha etkin müşteri hizmetleri sunmak, teklif verme gibi öncesinde günler alan süreçlerin saniyeler seviyesine inmesi, işe alım, onboarding (oryantasyon), IT hizmetlerinin sunulması, her çalışan için asistan hizmeti (toplantı notları, sunum hazırlama, organizasyon), trend ve pazar analizleri, sektörel gelişmelerin yakından takibi gibi pek çok konuda geliştirmeler devam ediyor. Veriye dayalı karar verme kültürünü geliştirmek için de yetkinlikler, süreçler, yönetişim modeli ve teknoloji alanında kritik tüm süreçler için KPI’lar belirlendi. Bu sayede süreçlerin veriye dayalı şekilde yönetilmesi, geliştirilmesi ve kararın da veriye dayalı verilmesini hedefleniyor.

Müşteri deneyimine de önem veren Gürok Grup, ürün, servis ve süreçlerini müşteriyi ve müşteri deneyimini merkeze koyan bir yapıya dönüşmek için çalışmalar yürütüyor. “Customer 360” çalışmaları ile müşteri verisinin toplanması, mimarisinin oluşturulması, daha zengin bir veriye ulaşılabilmeyi hedefleniyor.

LAV dijital dönüşüme “Momentum”la başlıyor

  • LAV bünyesinde “Momentum” sloganıyla başlatılan iş dönüşümü markayı daha güçlü kılmayı hedeflerken, ana odağı ticari süreçler olacak. Dönüşüm ile ticari operasyonlarda yeni bir iş modeline ve anlayışına geçilecek. Bu kapsamda iş süreçleri, kullanılan dijital çözümlerin yanı sıra organizasyon ve yönetişim yapısında da değişiklikler olacak. İş yapış tarzının değişeceği bu dönüşüm ile hızını ve tüm paydaşlarına kattığı değeri artıracak.

“Gelecek için GCA” ile cam ambalajda iş dönüşümü sağlanacak

  • GCA’nın iş dönüşüm programı “Gelecek için GCA” sloganıyla hayata geçti. GCA’yı geleceğe hazırlayacak bu dönüşüm, Ticari Operasyon süreçlerini ana odağına alacak ve hem süreçlerinin yeniden tasarlanmasını hem de dijitalleşmesini sağlayacak. “Gelecek için GCA”, temel olarak yeni iş yapış modeline geçerek modern dünyaya ve teknolojik gelişmelere hızlı adapte olmasını sağlarken verimliliği artıracak ve büyümeyi hızlandıracak.

ADVERTORIAL

Yazar: Fast Company Türkiye

©Fast Company Dergisi, Türkiye’de Fast Dergi Yayıncılık A.Ş. tarafından Türkiye Cumhuriyeti yasalarına uygun şekilde yayınlanmaktadır. Fast Company’nin isim hakkı ABD’de Mansueto Ventures’a, Türkiye’de Fast Dergi Yayıncılık A.Ş.’ye aittir. Dergide yayınlanan yazı, tablo, fotoğraf ve görsellerin her hakkı saklıdır. İzinsiz, kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Eczacıbaşı-Tüketim-Ürünleri-Satış-Direktörü-ve-Dijital-Büyüme-Lideri-Olgu-Savaş-Özden--(1)

Eczacıbaşı Profesyonel’den %100 sürdürülebilir ürünler

Yönetim-Kurulu-ve-Cam-Kulüp

Yönetim Kurulu ve Cam Kulüp