in , ,

İnsandan insana pazarlama dönemi

CIIM Busıness School, H2H kitabı yazarı Prof. Waldemar Pfoertsch sorularınızı yanıtlıyor.

insandan-insana-pazarlama

Fotoğraf: Pixabay

PROF. WALDEMAR PFOERTSCH

Philip Kotler, Uwe Sponholz ve benim geliştirdiğimiz ‘İnsandan İnsana Pazarlama’ konseptinin bir parçası olarak, dijital çağda etkili pazarlama için 5E pazarlama karması çerçevesi geliştirdik. Bu model, bilgi paylaşımına, kanalların genişletilmesine, değer katmaya, çözümler geliştirmeye ve müşterinin ihtiyaçlarını dijital olarak karşılamak üzere markayı etkileşime sokmaya odaklanıyor.

Philip Kotler, ‘4P Pazarlama Karması’nı yani 4P’yi (product, price, promotion, place [ürün, fiyat, promosyon ve yer]) uygulamaya koymuş ve daha etkileşimli, ağ bağlantılı ve müşteri odaklı bir pazar yerine uyarlamıştı. Yeni 5E Pazarlama Karması modeli ise önceki konseptler üzerine geliştirildi ancak dinamik reaksiyonlara imkan veriyor ve marka yönetimini pazarlama karmasının beşinci ögesi olarak dahil ediyor.

YENİ 5E YAKLAŞIMI

Bu konsepte göre, çeşitli araştırmalar ve vaka çalışmaları geliştirildi ve sonuçlar, dijital çağda 5E pazarlama karması çerçevesinin uygunluğunu ve etkilerini gösteriyor. Şirketler, bu modern ve esnek çerçeveyi benimseyerek; müşteri ihtiyaçlarını daha iyi karşılamak, sürdürülebilir bir rekabet avantajı oluşturmak ve dinamik dijital ortama uyarlamak üzere pazarlama stratejilerini iyileştirebilir. 5E modeli esnekliğe, müşteri odaklılığa ve teknolojik entegrasyona odaklanıyor ve işletmelere çeşitli çevrimiçi platformlar ve kanallar yoluyla müşterilerle etkin şekilde iletişim kurma olanağı sağlıyor.

Şirket yönetimi için 5E çerçevesini uygulamak, geleneksel yöntemlerin ötesine geçen daha kapsamlı bir pazarlama yaklaşımı anlamına geliyor. Bu çerçeve; dijital teknolojiler, müşteri davranışı, rekabet, sektör eğilimleri, organizasyon kapasiteleri, düzenlemeler ve küreselleşme arasındaki etkileşimi anlamakla ilgili. Şirketler, modeli bu unsurlarla uyumlu hale getirerek; dijital çağda değer yaratabilir, müşteri taleplerini karşılayabilir ve müşteri sadakatini güçlendirebilir.

NEDEN ÇOK ÖNEMLİDİR?

Dijital çağda 5E pazarlama karmasında adaptasyon pek çok nedenle önemlidir:

  • Ürünün tüketiciye hitap etmesi: Bu çalışmanın sonuçları, şirketlerin dijital çağda tüketicilerin ihtiyaçlarını daha iyi karşılamak için pazarlama stratejilerini nasıl uyarladıklarını gösteriyor. Bu çalışma kamuyu ilgilendiriyor, çünkü şirketlerin müşteri deneyimini iyileştirme ve kişiselleştirilmiş hizmetler sunmak için teknolojiyi nasıl kullandıklarına ışık tutuyor.
  • Toplum üzerindeki etki: Giderek dijitalleşen dünyada, işletmelerin dijital kanallar vasıtasıyla tüketicilerle nasıl bağlantı kurduklarını anlamak çok önemlidir. Bu çalışma, pazarlama uygulamalarının toplum üzerinde daha büyük etki yaratabilecek değişen tüketici davranışına ve tercihlerine uyumlanacak şekilde nasıl evrildiğine ışık tutuyor.
  • İşletme üzerindeki etki: Çalışmanın sonuçlarının çeşitli sektörlerdeki şirketlere yönelik etkileri vardır ve bu sonuçlar; dijital çağda rekabetçiliği sürdürmek için çağdaş pazarlama çerçevelerini benimsemenin önemini ortaya koyuyor. Bu bilgi, kamu için değerlidir, çünkü şirketlerin büyümeyi ve yeniliği gerçekleştirmek için teknolojik gelişmelere nasıl uyum sağladığına dair bilgi sağlar.
  • Literatüre katkı: Çalışma, dijital çağda pazarlama stratejileri konusunda akademik literatüre katkı sağlıyor ve bu alanda çalışan öğrencilere, araştırmacılara ve uzmanlara değerli bilgiler veriyor. Bireyler, 5E çerçevesinin ilkelerini anlayarak, çağdaş pazarlama uygulamaları ve eğilimlerine dair anlayışlarını artırabilir.

Bu 5E pazarlama karması kamu için önemlidir, çünkü şirketlerin müşterilere daha iyi hizmet etmek, işletmenin büyümesini sağlamak ve her geçen gün daha da rekabetçi hale gelen pazar ortamında rakiplerin önüne geçmek için dijital ortamda yollarını nasıl bulacaklarına dair kıymetli bilgiler veriyor.

YENİ 5E PAZARLAMA KARMASI

  1. Markayla etkileşimi yükselt
  2. Bilgi alışverişinde bulun
  3. Değeri yukarı çek
  4. Kanalları genişlet
  5. Çözümü geliştir

Sorularınızı iletmek için: [email protected]

Yazar: Fast Company Türkiye

©Fast Company Dergisi, Türkiye’de Fast Dergi Yayıncılık A.Ş. tarafından Türkiye Cumhuriyeti yasalarına uygun şekilde yayınlanmaktadır. Fast Company’nin isim hakkı ABD’de Mansueto Ventures’a, Türkiye’de Fast Dergi Yayıncılık A.Ş.’ye aittir. Dergide yayınlanan yazı, tablo, fotoğraf ve görsellerin her hakkı saklıdır. İzinsiz, kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

gelecek-ileri-malzemede

“Gelecek ileri malzemede”

yapay-zekada-daha-yolun-basindayiz

“Yapay zekada daha yolun başındayız”