in , , , ,

İş seyahatlerinin yeni kuralı

Hibrit ekipler çağında, yalnızca satış ekipleri ve üst düzey yöneticiler değil, herkes yolların fatihi haline geldi. Deloitte’a göre, iş seyahati harcamalarının yıl sonuna kadar nihayet pandemi öncesi seviyelere ulaşmasının ve belki de bu seviyeleri aşmasının beklenmesinin bir sebebi de bu. Ancak diğer her şey gibi iş seyahatleri de 2019’da olduğundan farklı. Havayolu şirketlerinden bankalara kadar pek çok şirket, iş seyahatlerini daha kolay ve hatta biraz daha eğlenceli hale getirmek için yeni yollar yaratıyor.

is-seyahatlerinin-yeni-kurallari

İLLÜSTRASYONLAR: SATOSHI HASHIMOTO

  • Daha premium bir koltuk kapın—fazlasıyla var.
    Harcama limitleri uçuşlarda kabin yükseltmeye izin veren iş seyahati yolcularının ekonomi sınıfından kaçabilmesini sağlayan fırsatlar giderek artıyor. Zira, iş seyahati yapan kalantor yolcuların marjları artırdığını bilen havayolu şirketleri, özellikle transit ve kıtalar arası rotalarda business ve premium ekonomi koltuk sayılarını artırıyor. Örneğin, American Airlines, CEO’su Robert Isom’un deyişiyle sektörün “cazip noktalarından biri” olan lüks tekliflere yatırım yapıyor. Şirket’in yolcularına sunmayı tasarladığı ve en üst seviyede mahremiyet için sürgülü kapıların yanı sıra yatırılabilen koltuklar ve özel seyahat kitlerini de içeren “Flagship Suites” seçeneği, bu yatırımlardan biri. Bu süitler, uzun mesafeli, çoğunlukla uluslararası uçuşlardaki büyük gövdeli yeni uçaklarda hizmete sunulacak ve daha eski uçaklarda yer alan “Flagship First” koltuklarının yerini alacak. Flagship Suites’e ek olarak, premium ekonomi sınıfına da kablosuz şarj imkânı sunan, yatırılabilen, daha lüks yeni koltuklar getirilecek. American Airlines’ın, bu yıl içinde hem süitleri hem de premium ekonomi koltuklarını piyasaya sürmesi bekleniyor. —David Salazar

 

  • Havayolu şirketlerinin lounge’ları harika. Kredi kartı lounge’ları ise deneyimin bir üst seviyesi.
    American Express, Chase ve Capital One, seyahat ayrıcalıkları sunarak yüksek harcama yapan kart sahiplerini yakalamak için birbiriyle yarışırken, bu şirketlerin, çalışan yolcuların temel ihtiyaçlarını hedefleyen ve üst düzey imkanlar sunan havalimanı lounge’ları kendiliğinden cazip hale geliyor. AmEx, The Platinum Card (yıllık ücret 695 dolar) sahiplerine kullanımına açık olan dünya çapındaki 29 Centurion Lounge (ve bunların haricinde 1.400’den fazla lounge) ile bu konuda başı çekiyor. En son temmuz ayında Reagan Ulusal Havalimanı’nda (DCA) açılan AmEx lounge’unda Washington D.C. merkezli sanatçıların özgün sanat eserlerinin yanı sıra bir kokteyl bar, ofis alanları ve duş için kabinler yer alıyor. Chase’in Sapphire Reserve Card’ı (yıllık ücret 550 $), Priority Pass’in 1.500 lounge’una ve ayrıca dört özel Chase Sapphire Lounge’a erişim sunuyor. New York, LaGuardia’daki (LGA) en yenisi, özenle hazırlanmış menüler, özel banyolar ve duşlar içeren üç lüks Reserve Suites içeriyor. Bu süitler üç saati 2 bin 200 dolardan başlayan fiyatlarla sunuluyor. Chase’in havalimanı lounge ayrıcalıklarından sorumlu olan Dana Pouwels, tüm bunların havalimanı deneyimini “tamamen yeniden tasavvur etme” çabasının bir parçası olduğunu söylüyor. Capital One, Venture X Card sahiplerine (yıllık ücret 395 $) üç lounge’la hizmet veriyor. DCA ve LGA’da yeni lounge’lar açacak olan Capital One’ın, yemek odaklı bu lounge’larında José Andrés Group tarafından oluşturulan menüler sayesinde “inişler” midenize olacak. Yoğun ilgiyle baş etmek için Capital One mobil uygulamasında dijital bir bekleme listesi ve gerçek zamanlı kapasite bilgisi bulunacak. —Stirling Kelso

 

  • Maksimum verimlilik ve lüks için bir “Club” odası ayırtın.
    Deloitte’a göre 2023 yılında iş için seyahat edenlerin üçte ikisi iş seyahatlerini tatile dönüştürdü. Bu da müşterilerine iş ve eğlenceyi bir araya getirme olanağı sunan otel zincirlerinin doluluk oranının artabileceği anlamına geliyor. Bu amaçla, otel zincirleri, açtıkları yeni yerlerde “Club Floor” konseptini tekrar hayata geçirerek belirli kat veya odalardaki konukların hem iş hem de dinlenme için özel alanlara erişebilmesini sağlıyor. 2022’de açılan Ritz-Carlton New York tarafından 2022 yılında açılan NoMad’ın “Club Lounge” olarak hizmet veren 36’ncı katı ofis alanları ve her gün şefler tarafından özel olarak hazırlanan beş öğün sunuyor. Bu konsept, Hilton’un giderek büyüyen markası Signia bünyesinde bu yıl Atlanta’daki Georgia World Congress Center’ın bitişiğinde açtığı amiral gemisi olarak bilinen otelinde de yer alıyor. Marka lideri Teddy Berlin, Club Signia’nın “deneyimsel anlarının” özel bir toplantı odasından bir kokteyl bara kadar üretkenliği ve oyunu hedeflediğini söylüyor.—Madeline Nguyen

 

  • Kendi özel terminalinizle öncelikli geçişin de ötesine geçin.
    Öncelikli geçiş imkânı sunan TSA PreCheck artık yeterince cazip değil. Özel bir havalimanı deneyimi arayan yüksek profilli yolcuların varlığı, 2017 yılında, Amina Belouizdad Porter’ın özel terminal hizmeti sunmak üzere şirketi PS’yi Los Angeles Uluslararası Havalimanı’nda (LAX) kurmasına vesile oldu. Şimdi, Atlanta’nın Hartsfield-Jackson Uluslararası Havalimanı’ndaki 8 bin 575 metrekarelik yeni yeri ve pandemi sonrası ticari uçuşlarda bile konfor arayan yolcularla PS artık sadece ünlüler için hizmet veren bir şirket değil. PS’den hizmet satın alan LAX’ten uçacak yolculara şirketin terminallerine kadar eşlik ediliyor ve burada yiyecek, içecek ve masaj, manikür gibi ek hizmetler sunuluyor. Yolcular, pistten uçaklarına götürülmeden önce özel bir TSA taramasından geçiyorlar. LAX’e inen uçuşlarda ise iç hat yolcuları ve bagajları doğrudan uçaktan eve götürülebiliyor; uluslararası yolcular içinse gümrük işlemleriyle ilgilenen özel bir görevli tahsis ediliyor. Porter, “İş seyahati yapanlar için PS pürüzleri ortadan kaldırıyor” diyor. PS’nin hizmetlerinden, dört kişilik bir süit için toplam 4.850 dolar veya ortak salonda kişi başı 1.095 dolar ödeyerek faydalanılabiliyor. Yıllık üyelikler, 1.250 dolardan başlayan fiyatlarla bu maliyetleri düşürüyor. —Heidi Mitchell

 

  • Mutlaka uçmak zorunda değilsiniz
    Avrupa’da, uçuşlar yerine tren seyahatini teşvik eden düzenlemeler benimsenirken, EY gibi uluslararası ayak izi olan şirketler, şirket genelinde karbon emisyonlarını azaltacak bütçeler oluşturulmasını ve iş seyahatlerinde daha düşük emisyonlu ulaşım araçları seçilmesini bekliyor. Seyahatlerin toplam tren trafiğinin sadece küçük bir kısmını oluşturduğu ABD’de bile Beyaz Saray, federal çalışanlardan mümkün olduğunca trenle veya elektrikli araçlarla seyahat etmelerini istiyor. Beltway ahalisine yabancı olmayan Amtrak, bu yıl yeni bir Acela tren filosunu hizmete sunuyor. Başlangıçta 2021 yılı için planlanan Acela yenilemesi, 2023 yılında yaklaşık 2 milyon yolcunun eklendiği Boston-D.C. Kuzeydoğu Koridoru boyunca artan taleple aynı zamana denk geliyor. Aynı zamanda, mayıs ayında 232 bin yolcusunun yarısı iş için seyahat eden özel demiryolu şirketi Brightline, Orlando -Miami güzergahında iş seyahati yapan yolculara talip oluyor. Brightline, Las Vegas’tan Kaliforniya’ya uzanan bir rota inşa ederken, Şirket’in Kıdemli Başkan Yardımcısı Ben Porritt, Starlink Wi-Fi gibi olanakların trenleri “hareket halindeki ofisler” haline getirmek için tasarlandığını söylüyor. ” —Henry Chandonnet

 

  • Puanlarınızı biriktirin ve kendinize bir seyahat fırsatı yaratın.
    Kullanılmayan mil ve puanlardan oluşan tahmini 30 milyar dolarlık birikimden faydalanarak, uçuş rezervasyonu yapılabilmesini sağlayan Point.me’nin kurucu ortağı ve CEO’su Adam Morvitz, “Eskiden puanları stratejik olarak kullanmak ciddi ciddi oyunbazlık gerektirirdi,” diyor. Morvitz ve kendilerini “puan uzmanı” olarak tanımlayan ekibi, seyahat rezervasyonu yapmak için kredi kartı ve havayolu ödüllerini kullanmanın uzmanlık gerektiren -bazen concierge hizmeti sunanlarca halledilmesi beklenen- karmaşık sürecini; self servis, abonelik tabanlı bir arama motoruna dönüştürdü. Point.me’nin rezervasyon aracına erişim yıllık 129 dolardan başlıyor ve yolcuların, adım adım ilerleyen talimatlarla ödüllü uçuş seçeneklerini görüp karşılaştırarak rezervasyon yapabilmesini sağlıyor. Yıllık 260 dolar tutarındaki premium seçeneği, kişiselleştirilmiş bir puan stratejisi, danışmanlığı ve Point.me’nin concierge rezervasyon hizmetinden indirimli faydalanılmasını içeriyor. Point.me’nin kullanımı o kadar kolay ki American Express, müşterilerine, Point.me’nin AmEx için tasarlanmış versiyonuna ücretsiz erişim sunuyor. Kart sahipleri doğrudan AmEx Membership Rewards puanlarıyla rezervasyon yapabilir veya havayolu şirketi daha iyi bir fırsat sunuyorsa, AmEx’teki puanları ilgili havayolu üyelik programına aktararak havayolu şirketi üzerinden de rezervasyon yapabilir. Point.me şimdi de şirketlerin ilgili yöneticileriyle, Morvitz’in “tüm yıl boyunca uçuşlarda kabin yükseltmeleri ve seyahat avantajları” sağlayacağını düşündüğü şirket puanlarıyla seyahat rezervasyonu yapılabilmesi fikri üzerinde çalışıyor. Ayrıca, McKinsey ve Meta gibi bazı şirketler, çalışanlarına iş avantajı olarak Point.me üyelikleri sunuyor. —Stirling Kelso

 

  • Harcırah belgeleriniz için tasalanmayın.
    Artan iş seyahatlerinin şişen maliyetlerini yönetmek, her ölçekteki şirket için çok önemli hale geldi. Finansal otomasyon platformu Ramp’ın verilerine göre, artık, müşterilerinin yıllık giderlerinin yüzde 20’sini seyahat harcamaları oluşturuyor (Bu oran 2021’de yüzde 10’du). Ramp’in, ilgili şirketin gider politikasına göre özelleştirilen kurumsal kartları ve harcama yönetimi araçları hem ilgili yöneticiler hem de çalışanlar üzerindeki baskıyı azaltarak harcama belgelerine olan ihtiyacı ortadan kaldırıyor. Bu sistemde, şirketler, belirli satıcılardan gelen işlemleri toplu olarak onaylayıp reddedebiliyor. Böylece Ramp, onaylanan harcamalar için makbuzları doğrudan e-postalar ve Lyft gibi uygulamalar üzerinden otomatik olarak alabiliyor. Bu yıl Ramp, iş seyahatlerini planlamayı ve rezervasyonları kolaylaştırmayı amaçlayan, Priceline verileriyle desteklenen bir seyahat rezervasyon portalı oluşturdu. Bu sistemde bir rezervasyon kesinleştikten sonra, Ramp planlanan bu süre zarfında yapılan tüm satın alma işlemlerini kendiliğinden seyahat harcaması olarak sınıflandırabiliyor. Ramp CEO’su ve kurucu ortağı Eric Glyman, “Esasen, gider belgelerinizin kendi kendini düzenlemesi gerektiğini düşünüyoruz” diyor. —David Salazar
  • İşlerinizi halledin. Lounge hizmeti sunanlar, bu alanları, kablosuz şarj istasyonları, Zoom aramaları için ayrılmış özel kabinler ve yüksek hızlı Wi-Fi gibi özelliklerle donatarak üretkenliği bir öncelik haline getirdi.
  • Barda yerinizi alın. Lounge’lar uçuş öncesi içki keyfini artırıyor. AmEx, yerel esintili kokteyller sunarken; Capital One’da özel yapım bira servis ediliyor. Chase’in şarap seçkisini, NYC’de yer alan şarap evi Parcelle hazırlıyor.
  • Tazelenin. Capital One ve AmEx lounge’larında uçuş öncesi tazelenmek için duş alabileceğiniz alanlar muhakkak bulunuyor. Chase’in pahalı Reserve Suites’lerinde, yolcular için duş imkanına ek olarak Oribe markalı vücut ürünleri de sunuluyor.
  • Gürültüden kurtulun. En iyi lounge’lar, yolculara havaalanında olduklarını bile unutturabilir. Atlanta’nın yeni Centurion Lounge’ında zeytin ağaçları ve kayalarla bezeli bir bahçenin yanı sıra açık alanlar da yer alıyor.
  • Atıştırın. AmEx’in D.C. Centurion Lounge menüsü, üç şef tarafından hazırlanırken, Chase, NYC’nin West Village semtinin meşhur restoranı Joseph Leonard’ın lezzetlerini La Guardia’ya getiriyor.

Yazar: Fast Company Türkiye

©Fast Company Dergisi, Türkiye’de Fast Dergi Yayıncılık A.Ş. tarafından Türkiye Cumhuriyeti yasalarına uygun şekilde yayınlanmaktadır. Fast Company’nin isim hakkı ABD’de Mansueto Ventures’a, Türkiye’de Fast Dergi Yayıncılık A.Ş.’ye aittir. Dergide yayınlanan yazı, tablo, fotoğraf ve görsellerin her hakkı saklıdır. İzinsiz, kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

yeni-donemin-misyonu-nasıl-olmalı

Yeni dönemin misyonu nasıl yazılmalı?

ozetlerde-kaybolmak

Özetlerde kaybolmak