in , , ,

Türkiye’nin Kadın Patronları

Fast Company Dergisi’nin Vodafone Türkiye ile birlikte 3’üncüsünü açıkladığı “Kadın Patronlar 100” (Female Founders 100) listesine bu yıl e-ticaret başta olmak üzere online şirketler damgasını vurdu. Bu gruptaki girişimciler yükselirken, pandemiden etkilenen bazı kadın kurucular ise yerinde saydı ya da bir miktar geriledi. Çok sayıda girişimci kadın da listeye ilk defa dahil oldu.

Türkiye’nin-Kadın-Patronları1

Fotoğraf: Pixabay

Bu liste nasıl hazırlandı?

  • Alanında Türkiye’de bir “ilk” olan “Kadın Kurucular 100” (Female Founders) araştırması, Fast Company dergisinin ikinci sayısında, Nisan/Mayıs 2020’de açıklandı.
  • Birkaç yüz kadın girişimciden veri toplamak, onları ortak bir amaç doğrultusunda ikna etmek gerekiyordu. Fast Company’nin bu konuya verdiği katkı nedeniyle yeni listeye büyük bir ilgi oldu.
  • Geçen yılın araştırmalarında bazı verileri “yatırımcılardan” almış, birkaç şirket için de sektör liderleri ve yatırımların katkılarıyla “tahmin” yapmıştık. Bu listede birkaç “tahmin” dışında bilgi paylaşımı yüzde 100’e yakın oldu.
  • O nedenle bu yılki araştırmayı hazırlamak, geçen yıldan çok kolay oldu. Kadın girişimciler büyük bir açıklıkla verilerini paylaştılar. Hepsine çok teşekkür ediyoruz.
  • Geçen 2 yılda olduğu gibi 2022’de de ciro rakamlarını yine “bir aralık” olarak yayınlamayı tercih ettik. Amacımız, şirketlerin tam verilerini yayınlamak değil. Çünkü, çok sayıda girişimcinin yatırımcılarla görüşme ve anlaşmaları var. Bu nedenle onların bu taleplerine saygı gösterdik.
  • Çok geniş kapsamlı bir araştırma yapsak bile liste için ulaşamadığımız kadın girişimciler olabilir. Bu konuda önerilerinizi bekleriz. Böylece her yıl daha iyisini birlikte oluştururuz.

KADIN KURUCULAR 100

50 Milyar
1- Demet Mutlu
Trendyol 1

25-30 Milyar
2- Hanzade Doğan
Hepsiburada x

4.5-5 Milyar
3- Gülden Yılmaz
Koton 2

2.5-3 Milyar
4- Nihan Çolak Erol
Enuygun.com 3

2-2.5 Milyar
5- Oya Aksoy Gülen
Edibe Aksoy Sürücü
Likit Kimya 5

1.750-2 Milyar
6- Yonca Ulusoy
Otonet 4

1.250-1.5 Milyar
7- Oya Okur Erciyeş
Sefamerve.com 6

1-1.250 Milyar
8- Sezen Saral
Reeder 19

900 Milyon -1 Milyar
9- Hande Çilingir
Insider 13

800-900 Milyon
10- Şehlem Akbulut
Paymes 9
11- Berna Gözbaşı
BRN Yatak 7

650-700 Milyon
12- Başak Taşpınar Değim
Armut.com 10

600-650 milyon
13- Gamze Cizreli
BigChefs 11

500-600 Milyon
14- Hande İzmirlioğlu
Dolap 8
15- Hatice Öz
Lokman Ecza Deposu 14
16- Özlem Tura Kozankurt
Pimtaş x
17- Yasemin Açık
Seza Çimento 12

400-450 Milyon
18- Ecem Baran
Alictus 16

250-300 Milyon
19- Pelin Kenez
Zeplin 17

200-250 Milyon
20- Zeynep Dağlı Kastro
Momento 15
21- Sena Öktem
Martı X

150-200 Milyon
22- Selin Ezer
App Samurai 21

120-150 Milyon
23- Selen Yorgun Tavit
Selen Kozmetik x
24- Nur Gökman
Hitit Bilişim 24
25- Nurcan Özdemir
Epsa 39
26- Nur Ger
Suteks 27
27- Leyla Kayhan Elbirlik
Efeler Çiftliği x
28- Sultan Tepe
Tepar 30

100-120 Milyon
29- Melis Güçtaş
Modacruz 20
30- Nesrin Karaoğlu
Karaoğlu Peyzaj 36
31- Meltem Aydın
SCA Metal 34
32- İlkay Yıldırım
Burpol Polimer 45
33- Nilüfer Durak
Solvoyo 48
34- Ayşen Zamanpur
Silk&Cashmere 25

90-100 Milyon
35- Kıvılcım Pınar Kocabıyık
Akko Marka 31
36- Aslı Elif Tanuğur Samancı
SBS 22
37- Tülin Yazıcı
Dress Best 49

80-90 Milyon
38- Perihan Çöçelli
Persu Deri 28
39- Banu Tekin Işıltan
Zoom İletişim 23

70-80 Milyon
40- Seda Dicle
Grimelange X
41- Emine Sertdemir
Yeses Teknoloji X
42- Mine Taşkaya
G Tech X

65-70 Milyon
43- Aslı Orhan
Denokids 52
44- Selin Kurnaz
Massive Bio X

60-65 Milyon
45- Tuğçe Yılmaz
Gezimanya 32
46- Duygu Ak
Mirsis Bilgi 44
47- Füsun Ünal Tüysüz
Asset Medical 43
48- Zümrüt Doyram
Hotelya X

55-60 Milyon
49- Reyhan Cepcik
Fırsat Bu Fırsat29
50- Sevginar Baştekin
1K Kimya 40

50-55 Milyon
51- Büşra Yapıcı
Petektar Tohumculuk37
52- Canan Özdemir
The House Cafe 38
53- Pelin Özer
MPM Gıda 55
54- Ayşe Şule Bilgiç
Düşyeri 46

40-50 Milyon
55- Pınar Kaftancıoğlu
İpek Hanımın Çiftliği 33
56- Gökçe Yıldırım Kalkan
Simsoft 47
57- Ayça Eroğlu
Regin 53
58- Melda Akın
D14.ai 71
59- Özlem Turhan
Workcube 62
60- Neslihan Ö. Ortakkasapbaşı
Identify 56
61- Gökçe Nur Oğuz
Playable Factory 54

30-40 Milyon
62- Ülker Tek Gürpınar
Ayrotek 64
63- Deren Öztürk Mataracı
Cosmed 58
64- Lale Maro
Maro Teknoloji 70
65- Bedriye Hülya
Bfit ve Muzipo 57
66- Banu Ahıska
Nobium 76

25-30 Milyon
67- Nazlı Uyanık Yıldız
Agrinatura 72
68- Bahar Yurt
Tatlan Gıda 75
69- Funda Baltalı
Baltalı Gıda 60
70- Tülin Akın
Tabit 63
71- Gülşah Gürkan
Gülsha 69
72- Çiler Ay
CBOT 77
73- Duygu Akbudak Özgün
Denebunu 59
74- Münteha Adalı
Güvensan 35
75- Bahar Sunman
Tria Tech 35

20-25 Milyon
76- Gülay Özgön
Nesiller 68
77- Müjgan Aydın
Abone Sepeti 67
78- Zeynep Arca Şallıel
Arcadia Vineyards 79
79- Hatice Bilici
Talia Snacks X
80- Arzu Küfündür
Localtime 74
81- Canan Bayrak
Manibux 84
82- Seden Gürcü
Youth Works 78

15-20 Milyon
83- Gizem Sevinç
Kolay İK 87
84- Melis Abacıoğlu
Wellbees 89
85- Duygu Kılıçoğlu
FineDine 85
86- Didem Altınbaşak Tulgan
Rafinera 65
87- Filiz Akkaş
Mapsis 66
88- Ufuk Peker
Momentum BT 73

10-15 Milyon
89- Sevgi Salman Ünver
Genomedis 92
90- Ebru Baybara Demir
Cercis Murat Konağı 93
91- Ebru Yıldırım
Ollang X
92- Zeynep Dereli
Tink Okulları 80
93- Müge Yalçın
MY Executive 97
94- Aytül Erçil
Vispera 81

5-10 Milyon
95- Zehra Çataltepe
Tazı 100
96- Begül Eray Sezgin
Masraff 82
97- Buse Berber Örçen
Mindfulmind 83
98- Dilara Bostancıoğlu
Teamfluencer X
99- Sadriye Görece
BlindLook X
100- Merve Ülker
Nuts’all 96

Listeden öne çıkanlar

  • Bu yıl en önemli çıkışı, doğal olarak e-ticarete dayalı şirketler gerçekleştirdi. Trendyol, Hepsiburada, Enuygun ve Armut gibi şirketler bu kapsamda öne çıktı.
  • Bazı e-ticaret şirketleri ise artan rekabet nedeniyle performans düşüşü yaşadılar. Bir bölümü yerinde sayarken, birkaçı da gerileme gösterdi.
  • En ciddi sorun, restoran ve kafe gibi işlere dayalı şirketlerde gözlendi. Bu gruptaki şirketlerin ciroları sınırlı şekilde büyüdü ya da geriledi. Şirketlerin kurucuları, “2022’de daha hızlı büyüyeceğiz” hedefini paylaştı.
  • Bazı şirketlerin performansını ciro büyümesinde çok artırdıkları dikkatimizi çekti. Sezen Saral’ın kurucusu olduğu Reeder, Şehlem Akbulut’un Paymes’i, Pelin Kenez’in Zeplin’i, Hande Çilingir’in Insider’ı bu kapsamda yer aldı.
  • İsmini paylaşmak istemediğimiz birkaç şirket ise “Pivot” stratejisini uygulamaya aldıklarını, yeniden yapılandıklarını paylaştı. Aralarında ortaklık ve yatırım almaya hazırlananlar da vardı.

Female Founders Club’a siz de katılın!

  • Geçen yılki araştırmamızda da dikkat çekmiştik. “Kadınlara” yönelik araştırma ve listeler yaratmak, bazı dostlarımıza “cinsiyetçi” geliyor. Haklı olabilirler. Ancak, “yüzde 50” oranını yakalayıncaya kadar bu tip “pozitif” ayrımı amaçlayan çalışmaların devamına inanıyoruz.
  • O nedenle Female Founders 100’e önem veriyoruz. Bu sayfalarda yer alanların yanı sıra listemizde çok sayıda kadın girişimci de var. Hepsini bir çatı altında buluşturmak amacıyla 2 yıl önce Female Founders Club’ı duyurmuştuk. Pandemi nedeniyle bir araya gelmeyi amaçlayan çalışmalarımızı ertelemiştik. Bu yıl buluşmalarımızı yapabileceğimize inanıyoruz.
  • Female Founders 100 oluşumunun liderliğini Trendyol Kurucusu Demet Mutlu yapıyor. Önümüzdeki günlerde, 100 listesinde yer alanların bir araya gelip, başarılarını paylaşacağı ve ödüllerini alacağı etkinlik dahil yeni buluşmaları planlıyoruz. Sizinle paylaşacağız. Siz de bize önerilerinizi iletin lütfen.

 

Demet Mutlu
Trendyol Kurucusu

“EMEA’nın lideri olacağız”

  • SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK
    Ülkemize en büyük pozitif etkiyi sağlayan şirket olma vizyonumuzla, 2022 yılında da müşteri odaklılık, uluslararası büyüme ve sürdürülebilirlik önceliğimiz olacak. Müşterilerimizin hayatını kolaylaştıracak yeni uygulamalarımızı devreye alacağız.
  • GLOBAL BÜYÜME
    Türkiye’deki yatırımlarımıza devam ederken, EMEA’nın lider e-ticaret şirketi olma hedefiyle uluslararası büyümemizi sürdüreceğiz. Böylece Türk markalarının ve yerli üreticilerin ürünlerini dünya müşterileriyle buluşturarak ülkemizin ihracat gelirlerini artırmayı hedefliyoruz.
  • DİJİTAL EKONOMİYE DESTEK
    Ülkemizdeki dijital uçurumun kapatılmasına katkı sağlamayı da sorumluluğumuz olarak görüyoruz. Başta esnaf, KOBİ, yerel üretici ve kadın girişimcilerin dijital ekonomiye geçişini artırarak, hayatın tüm alanlarında dijital dönüşümü hızlandıracağımız projeler gerçekleştireceğiz.

 

Hatice Bilici
Talia Snacks Kurucusu

“ABD’den sonra Uzak Doğu’ya gireceğiz”

  • Satışta olan ürünlerimize ek olarak Ar-Ge ekibimizin üzerinde çalışmış olduğu 2 ürünü hayata geçirmek istiyoruz. Böyle yeni katma değerli ürünlerle ABD operasyonunu genişletmeyi amaçlıyoruz.
  • Talia Snacks çatısı altında, bitkisel protein bazlı kahvaltılık gevreği, çocuk atıştırmalıkları ve evcil hayvan gıda pazarında yerimizi alacağız.
  • Sonrasında hızlı büyümeye devam eden Uzak Doğu pazarına girmeyi hedefliyoruz.

 

“Takım olarak büyüme”
Bu yılı “takım olarak büyüme” temasıyla başlattık. Bu kapsamda 3 önemli hedefimiz olacak:

  1. Yetenek geliştirme ve büyüme.
  2. Güçlü ve yetkili ekipler yaratmak.
  3. ‘Dijital tedarik zincirinde’ daha fazla odaklanmak.

Nilüfer Durak
Solvoyo Kurucusu

 

Kıvılcım Pınar Kocabıyık
Akkomarka Kurucu Ortağı

“Sorumlu restoran hareketini başlattık”
Türkiye’deki ilk uluslararası karbon nötr sertifikasına sahip olan restoran grubuyuz. Küresel bir topluluk olan Leaders for Climate Action üyesiyiz. Bizden sonraki nesiller için ‘Sorumlu Restoran Hareketi’ni başlattık. Hedefimiz, sürdürülebilirlik konusunda, öncelikle çalışanlarımız ve misafirlerimiz olmak üzere farkındalık yaratmak.

  • Bu doğrultuda yenilenebilir enerji kullanımından atık yönetimine ve kadın kooperatiflerini desteklemeye kadar birçok konuda çalışmalar yürütüyoruz. Menülerimizde coğrafi işaretli ürünler sunuyoruz.
  • Dünyada her yıl yaklaşık 1,5 milyar ton gıda israf ediliyor. Atıkların yüzde 70’inden fazlası tabağa konmadan, yüzde 40’ı ise yeme içme noktalarında oluşuyor. Gıda israfı konusunda süreçlerimizi baştan sona dönüştürdük ve ölçümlüyoruz. Atıkları en aza indirmek için personelimize eğitim veriyor, oluşan atıkları kompost dönüşümüne ve hayvan barınaklarına ulaştırıyoruz.

 

Sırada ne var?

Sezen Saral
Reeder Kurucusu

“Önceliğim sürdürülebilirlik ve inovasyon”
Geçen yıl şirketin kuruluşundan bu yana taşıdığım görevlerimi deneyimli yöneticilere devrettim. Yeni dönemde sürdürülebilirlik ve inovasyon konularında sorumluluklar üstlendim. Bu yıl BM’nin Global Compact ve Women Empowerment Principles paktlarına imza attık. Meslek liselerinde okuyan kız çocuklarına STEM eğitimi vereceğimiz projeye ve yıl sonunda çıkaracağımız ‘sürdürülebilirlik raporuna’ odaklanmış durumdayım.
Ayrıca 2021 yılının Ekim ayında açılan Ar-Ge merkezimizde yenilikçi ürünler üzerinde çalışmalar devam ediyor. Bu yıl için 3 hedeften ikisi BM tarafından konulan 17 hedeften 2’sini kapsıyor: Toplumsal cinsiyet eşitliği, Nitelikli eğitim ve Ar-Ge merkezimizde yaratacağımız ‘operasyonel mükemmellik”.

 

Gamze Ci̇zreli̇
BigChefs Kurucusu

“Avrupa’da büyümeye odaklanacağız”

  1. Artan maliyetlerle kârlılığı ve tedarik zincirini sürdürülebilir kılacağız.
  2. Yurt dışında, özellikle Avrupa’da büyümeye odaklanacağız.
  3. Teknolojiyi, CRM ve hizmete daha fazla entegre edeceğiz.
  4. İklim krizine karşı ‘sıfır atık’, ‘daha az enerji kullanımı’ ve ‘daha az karbon ayak izi’ yaratma, bir başka önemli odağımız olacak.

 

“Başarılı olmak ve belli bir ölçek yakalamak için şirket kültürünün, müşteri odaklılığın ve pazara adaptasyonun çok önemli olduğuna inanıyoruz. 2022 yılında bu 3 alan, ana odak noktalarımız arasında yer alacak.”
Melda Akın
D14.AI Kurucusu

 

“Dijitalleşmeyi 2023’te tamamlayacağız”

  1. 2022 yılında Ar-Ge çalışmalarına ağırlık vereceğiz.
  2. Soğuk oda kapıları üretimi için yatırım yapıp, yıl ortasında üretime başlamayı hedefliyoruz.
  3. Şirketimizi dijitale uyumlu hale getirmeyi 2023 yılı içinde tamamlayacağız.

Meltem Aydın
SCA Metal Kurucusu

 

2022 önceliklerim!

    1. Yeni yılda da yatırıma devam edeceğiz
    2. Ham madde ile enerji fiyatları artıyor, tedarik riski var. Bu riskleri yöneteceğiz.
    3. Lojistik önemli bir odağımız olacak.

İlkay Yıldırım
Burpol Polimer CEO

 

“İlk 3 hedefi”m

  • Uluslararası markalaşma çalışmalarına ve ihracata öncelik verdik.
  • Yeni ürünler geliştirmeyi planlıyoruz. Takviye edici gıda ve cilt bakım pazarında daha farklı ihtiyaçlara yönelik tamamen doğal çözümler de sunacağız.
  • Avrupa ve Amerika pazarında bilinirliğimizi artırmak için çalışmalarımıza devam ediyor ve bu konuda büyümeye odaklanıyoruz.

Aslı Tanuğur Samancı
SBS (BEE’O Propolis)Kurucusu

 

Sultan Tepe
Tepar Kurucusu

“Yeşil enerji dönüşümü önemli”

  1. Şirketimizin ve ürünlerimizin sürdürülebilirlik ile ilgili öncülüğünü devam ettirmek istiyoruz. Bu konuda “yeşil enerji” dönüşümü çalışmalarımızı tamamlayacağız.
  2. Tedarik zinciri konusundaki sorunları aşmak için hem lojistik hem de ham madde konularında stratejik çalışmalarda bulunacağız.
  3. 2023 yılı için yatırım fizibilitelerimizi tamamlayacağız.

 

Sürdürülebilirlik, büyüme, müşteri memnuniyeti ve dijitalleşme… Türkiye’nin “patronu kadın olan” şirketleri listesine damga vuran liderler, öncelik listelerini açıklarken bu konulara odaklanacaklarına dikkat çekiyor. Bir sonraki “hedeflerini” ise şöyle paylaşıyorlar:

 

Seda Dicle
Grimelange Kurucusu
  • “Global pazarlar için hazırlanıyoruz”
    Dijitalleşme: Tüm birimlerimizde ve iş akışlarımızda tamamen dijital yapıya geçmek üzerine özel olarak çalışıyoruz. ERP yazılımları, uzaktan çalışma sistemleri, işimizin global dünya ile entegrasyonları üzerine geliştirmeler yapıyoruz. Şu anda Londra merkezli bir şirketle dijital entegrasyon üzerine çalışıyoruz.
  • Global genişleme: Dünya genelinde yaşanan hammadde, enerji, lojistik ve benzeri gelişmeler için pazar hedefimizi geliştirmeye karar verdik. 2022 yılındaki temel hedefimiz bu oldu. Bunu başarmak için de dijitalleşmeyi birlikte yürütüyoruz.
  • Global ve yerel ekip: Bütün çalışan pozisyonlarımızı yeniden kurguluyor, yerel ve global olarak düzenliyoruz. Genişleyeceğimiz tüm pazarlarda yerel yetenekleri istihdam etme ve alt ekipler kurma sürecini başlattık.

 

Başak Tanpınar Değim
Armut.com Kurucusu

“Hedefimiz Avrupa liderliği”
Armut olarak Türkiye’nin en büyük online hizmet platformu konumuna geldik. Bu sıçrama bizi daha da isteklendirdi. Doğru teknolojilere yatırım yaparak müşteri memnuniyetini daha da artırmak ve bir sektörün internete geçişine liderlik etmek için yeni stratejiler geliştiriyor ve hızlı büyümeye devam ediyoruz.
Yurt dışı faaliyetlerimizi de hızlandırdık. Global markamız HomeRun ile Polonya, Çekya ve Macaristan pazarlarına da girerek bulunduğumuz ülke sayısını İngiltere, Romanya, Mısır ve Suudi Arabistan’la beraber 8’e çıkardık. Uzun vadede bu ülke sayını artırmak istiyoruz.
Armut.com’u Türkiye’de sağlam temeller üzerine inşa ettik. Bu sağlam temeller üzerine yurt dışı çalışmalarımız ile çıkmak istiyoruz. Avrupa liderliği hedefimizle beraber daha fazla ülkede başarılı olarak büyümeye devam etmeyi planlıyoruz.

 

Engin Aksoy
Vodafone Türkiye CEO

“Kadına destek ekonomiyi büyütecek”

  • DÖNÜŞÜM İÇİN ÖNEMLİ Yaptığımız her işin bir amaca hizmet etmesi gerektiğine inanıyoruz. En önemli amacımız toplumsal dönüşüme katkı sağlamak. Bu dönüşümde, nüfusun yarısını oluşturan kadınların önemli bir rolü var. Araştırmalar da kadınların ekonomik ve sosyal hayata katılımının teşvik edilmesine olan ihtiyacı ortaya koyuyor. Buna göre, dünyada kadın istihdamının yüzde 1 artması GSMH’yı 80 milyar dolar artırıyor.
  • GSMH’YA KATKI BÜYÜK 2025 yılına kadar tam cinsiyet eşitliği sağlanırsa, dünya ekonomisine 28 trilyon dolarlık ek katkı sağlanacak. Ülkemizi dünyanın ilk 10 ekonomisi arasına sokmayı hedefliyorsak, kadınlara ihtiyacımız var. Onların işgücüne katılımını erkeklerin seviyesine çıkarırsak, ekonomimiz yüzde 20 daha fazla büyüyecek, milli gelirimiz 170 milyar dolar artacak ve 1 trilyon doları geçecek.
  • EŞİT TOPLUM Toplumsal yaşamda eşitliğin sağlanmasını ve kadın istihdamının artırılmasını “akıllı ekonomi modeli” olarak benimsemek gerekiyor. Kadınların geride bırakılmadığı, dijital teknolojilerle daha fazla söz sahibi oldukları, her alanda seslerini duyurabildikleri ve daha eşit imkânlara sahip oldukları bir dünyayı destekliyoruz. Bu düşünceyle, kadınların güçlenmesine yönelik projeler geliştirmeye devam ediyor, kadın girişimciliğini destekliyoruz.
  • KADIN GİRİŞİMCİYE DESTEK Türkiye Vodafone Vakfı çatısı altında, 2014-2017 arasında, Türkiye Kadın Girişimciler Derneği ve Soma Belediyesi işbirliğiyle, Soma’da Önce Kadın projesini gerçekleştirdik. Kadınları, iletişim teknolojilerinin imkânlarıyla tanıştırarak, sosyal ve ekonomik hayata katılımlarını sağlamayı hedefledik. Bu projeyle 400 kadına sürdürülebilir gelir kapısı yarattık. Bu merkez de bir kooperatife dönüştü.
  • ÖRNEK KADIN 2015-2019 yılları arasında Girişimcilikte Önce Kadın projesini yürüttük. Bu projeyle, kadınların girişimcilik yoluyla ekonomiye katılımlarını sağlamayı; işini kuran, hatta istihdam yaratan kadınlara destek vermeyi hedefledik. Proje kapsamında 10 ilde yaklaşık 54 bin kadına ulaştık. Girişimcilikte Önce Kadın mobil uygulamamız 27 bini aşkın kez indirildi. Önümüzdeki dönemde de yeni projelerle kadın girişimciliğini desteklemeye devam edeceğiz.

Yazar: Fast Company Türkiye

©Fast Company Dergisi, Türkiye’de Fast Dergi Yayıncılık A.Ş. tarafından Türkiye Cumhuriyeti yasalarına uygun şekilde yayınlanmaktadır. Fast Company’nin isim hakkı ABD’de Mansueto Ventures’a, Türkiye’de Fast Dergi Yayıncılık A.Ş.’ye aittir. Dergide yayınlanan yazı, tablo, fotoğraf ve görsellerin her hakkı saklıdır. İzinsiz, kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

“Mutlu bir çalışan deneyimi sağlamaya odaklanıyoruz”

Ömer-Aras’ın-“Deneyimlerinden”

Şirket Doktoru