in , ,

“Hedefimiz dünya markası olmak”

Lezzeti kadar ulaşılabilirliği ile bitkisel içecek pazarına iddialı ürünleriyle giren Nilky, 2021’de kurulmasına rağmen her geçen gün ürün çeşitliliğini ve pazar payını artırıyor. Kurucu ortağı ve CEO’su Emre Başar Sözen, sektöre getirdikleri yenilikleri ve bundan sonraki hedeflerini anlattı.

“Hedefimiz-dünya-markası-olmak”-Emre-Başar-Sözen

EMRE BAŞAR SÖZEN
NILKY KURUCU ORTAĞI VE CEO

Türkiye’nin öncü bitkisel içecek markası olarak, kurulduğumuz günden bu yana tüketicilerin tat alma deneyimine ve ihtiyaçlarına odaklanarak yenilikçi ama aynı zamanda lezzetli ürün alternatifleri sunmayı amaçlıyoruz. Bu bakımdan öncelikle bitkisel ürünlerin lezzetli olduğu kadar ulaşılabilir olabileceğini de göstermeyi amaçlıyoruz. Nilky ürünlerine olan yoğun ilginin, bunu başardığımızın bir göstergesi olduğuna inanıyorum. Bunun yanı sıra, geçtiğimiz yıl sonunda Türkiye’nin ilk bitkisel, fermente, probiyotikli yoğurt alternatifi Probiyo’yu piyasaya sunduk. Hindistan cevizi bazlı özel formülü ve laktoz içermeyen, tamamen vegan yapısıyla sindirimi destekleyen Probiyo, kısa sürede en beğenilen ürünlerimizden biri haline geldi.

Bir başka yenilik de kahve severlerin beklentilerini karşılamak üzere geliştirdiğimiz Türkiye’nin ilk bitkisel bazlı hazır kahvesi, Wake. Kahve tutkunlarının yanı sıra laktoz intoleransı olanlar ve vegan beslenenler için de ideal bir seçenek. İş yapış anlamında ise ithal muadillerine göre bile daha yüksek kalite ürünleri uygun fiyatlarla toplumun geniş kesimine yayma stratejimizi örnek verebilirim.

GİRİŞİM NASIL DOĞDU?

Lise yıllarından beri yakın arkadaşım ve şu anda da ortağım olan Caner Peltekçi ile birlikte çıktığımız bir yurt dışı seyahati sırasında bitkisel sütleri keşfettik. İlk kez denediğimiz yulaf sütlü kahve bu serüvenin başlangıcı oldu. O güne kadar Türkiye’de bu ürünlere rastlamamıştık. İçtiğimizde yarattığı hafiflik ve aynı zamanda da lezzetli oluşu, yenilikçi bir marka yaratma yolunda bize ilham verdi. Bizim ‘evreka’ anımız buydu diyebilirim.

Türkiye’de henüz yeterince yaygın olmayan, ancak dünya genelinde hızla büyüyen bu pazarı keşfettikten sonra 2021 yılında Nilky’yi kurduk. Amacımız, sadece bir içecek markası değil, aynı zamanda daha bilinçli ve dengeli bir yaşam tarzını teşvik edecek bir marka yaratmaktı. Kısacası, bitkisel ürünlerimizle tüketicilere yenilikçi ve ulaşılabilir alternatifler sunma yolculuğumuz bu şekilde başladı.

PAZAR PAYI ARTIYOR

Nilky’nin kuruluşundan bu yana oldukça heyecan verici bir yolculuk geçirdiğimizi söyleyebilirim. İlk olarak fındık, yulaf ve badem olmak üzere üç bitkisel süt alternatifi ile pazara girdik. Ancak bitkisel süt alternatiflerimizi kısa sürede artırdık ve bugün, şekerli ve şekersiz badem, yulaf, fındık, hindistan cevizi, soya, fındıklı-çikolatalı olmak üzere 7 çeşit ürünümüz var.

Ardından kış aylarında tüketicilerimizle buluşturduğumuz glutensiz ve laktozsuz bitkisel salep ürünümüzü geliştirdik. Son olarak da kısa sürede büyük ilgi görerek aylık yaklaşık 60 bin satış adedine ulaşan Probiyo ve bitkisel bazlı hazır kahve Wake, ürün portföyümüze katıldı. Nilky severlerin yoğun ilgisi ve sevgisi sayesinde geçtiğimiz yıl ürün satışlarımız, bir önceki yıla kıyasla yüzde 55, pazar payımız ise yüzde 15 arttı. Yüksek üretim kapasitemizle yılda yaklaşık 60 milyon paket ürün üretebilme imkanına sahibiz. Bu da Türkiye, Orta Doğu ve Balkanların tüm talebini karşılayabiliriz demek oluyor. Güçlü üretim kabiliyetimizi daha da güçlü bir dağıtım ağı ile taçlandırmak en büyük hedeflerimizden biri. Başlangıçta sınırlı sayıda yerde mevcutken bugün, Türkiye genelinde pek çok noktada tüketicilerimizle buluşuyoruz. Ayrıca bu yıl itibarıyla ürünlerimiz, Türkiye sınırlarını da aşarak 10’dan fazla ülkede satışa sunuldu.

HEDEF DÜNYA MARKASI OLMAK

Her zaman vurguladığımız misyonumuzu “Türkiye’den bir dünya markası çıkarmak” şeklinde özetleyebiliriz. Ülkemizin katma değerli gıda ürünleri alanında bir marka yaratması ve bu rekabetçi alanda söz sahibi olması bizim için en büyük başarı olacaktır. Önümüzdeki dönemlerde, yüksek kalite ve rekabetçi fiyat politikamızı sürdürürken, yerel kaynaklara dayalı üretimimizle Türk tarımına ve ekonomisine katkıda bulunmaya devam edeceğiz. Müşteri merkezli yaklaşımımızla, tüketicilerimizin ihtiyaçlarına odaklanarak ürün portföyümüzü genişletmeyi ve çeşitlendirmeyi planlıyoruz. Dünya pazarlarına açılan bir Türk markasıyız. Bu bağlamda küresel arenada konumumuzu daha da güçlendirmeyi ve daha fazla noktada ülkemizi temsil etmeyi hedefliyoruz.

HENÜZ YATIRIM ALMADIK

İki ortak olarak başladığımız bu yolculukta, kendi finansal kaynaklarımızı kullanarak markamızı kurduk ve sermayemizi doğru bir şekilde yöneterek, kârlı bir işletme yaratmayı başardık. Başlangıçta aldığımız kararlar doğrultusunda, Nilky, büyüme sürecini kendi kazandığı gelirle finanse ederek devam ettiriyor. Dış kaynak konusunda henüz bir atılımımız olmadı. Ancak planlarımız arasında finansal desteği de değerlendirebileceğimiz büyük projeler var, dolayısıyla bir gün neden olmasın?

AKLIMDAKİ 2 SÖZ

  1. “İyi bir fikir, iyi bir ekiple birleştiğinde büyük bir başarıya dönüşür.” Bu, başarılı bir girişim için doğru bir iş fikri ve güçlü bir ekip oluşturmanın önemini vurguluyor.
  2. “Değişimin öncüsü ol.” Bu, bize sürekli yenilikçi olmayı ve daima ileriye doğru adım atmamızı hatırlatıyor.

EN ÖNEMLİ ZORLUK

  1. MÜŞTERİ Müşteri ihtiyaçlarını doğru bir şekilde anlamak ve bu ihtiyaçlara uygun ürünler geliştirmek için kapsamlı pazar analizleri yürüttük ve tüketici geri bildirimlerini titizlikle inceledik.
  2. KALİTE VE LEZZET Önceliğimiz olan bir başka konu da yüksek kalite ve lezzeti bir araya getirebilmekti. Bitkisel içerikli ve aynı zamanda her yaştan müşterimizin damak tadına hitap eden özel reçeteler geliştirmek ve lezzetli ürünler sunabilmek için Ar-Ge ekibimizle yoğun çalışmalar yaptık.
  3. ÇEVRE DOSTU Pazardaki konumumuzu güçlendirirken, marka kimliğimizin de bir parçası olan çevre dostu ve sürdürülebilir ürünler sunma taahhüdümüzün arkasında durduk. Bu kapsamda üretimde çevre dostu uygulamaları tercih ettik, sürdürülebilir ambalajlar kullanmaya özen gösterdik.

Yazar: Fast Company Türkiye

©Fast Company Dergisi, Türkiye’de Fast Dergi Yayıncılık A.Ş. tarafından Türkiye Cumhuriyeti yasalarına uygun şekilde yayınlanmaktadır. Fast Company’nin isim hakkı ABD’de Mansueto Ventures’a, Türkiye’de Fast Dergi Yayıncılık A.Ş.’ye aittir. Dergide yayınlanan yazı, tablo, fotoğraf ve görsellerin her hakkı saklıdır. İzinsiz, kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

“Kimlik-doğrulamada-Avrupa’da-fark-yarattık”-neslihan-ozbugutu

“Kimlik doğrulamada Avrupa’da fark yarattık”

Dijitalde-fark-yaratan-CMO'lar

Dijitalde fark yaratan CMO’lar