in , , ,

Oyunda Dünyanın En İnovatif Şirketleri

Microsoft, Sony, Nvidia, Nintendo, Dapper Labs, Fnatic, FaZe Clan, Herman Miller, Hollow Ponds, Drest

oyun-gaming

01-02. Microsoft ve Sony’nin İnteraktif Eğlence Dünyası

Görünüşe bakılırsa, Sony ve Microsoft, oyun alanında birbirinin aynısı gibi: 2020’de, her iki şirket de yüksek profilli yeni konsollar ve çok sayıda popüler oyun piyasaya sürdü. Ancak 150 milyar dolar değerindeki oyun pazarına yaklaşımları, önemli ölçüde farklı. İşte detaylar…

Sony’nin PlayStation konsolları, geçtiğimiz yedi yılda Microsoft’un Xbox’ının bir ila iki katı arasında daha çok satıldı [Şekil 1].

Analistler, yeni PlayStation 5 ve Xbox Series X ile, bu trendin devam edeceğini tahmin ediyor [Şekil 2].

Şirket, daha fazla oyunun, daha fazla Game Pass abonesi getireceği düşüncesinde. Bu, Netflix’in her geçen gün yayına giren yeni içeriklerinin, izleyicilerini aşmasına benziyor.

Bu arada, Microsoft da oyun stüdyoları satın almakla meşgul: Geçtiğimiz sonbaharda 7,5 milyar dolar ödeyerek ZeniMax Media’yı satın aldı [Şekil 4].

5G ağı üzerinden bulut destekli mobil oyunlar, bir gün çok başarılı hale gelebilir ve insanlar konsol satın almayı tamamen bırakıp, konsola dayalı ürün ve hizmetler sunan Sony’yi zor durumda bırakabilir.

Fakat söz konusu oyun geliştirmek olduğunda, Sony önüne geleni yıkarak yolunda ilerleyen bir süper güç gibi [Şekil 5]. Şirket, konsollarının artan yeteneklerini sergileyen oyunlar üretiyor.

2020’de Sony, engelli oyuncular için daha önce benzeri görülmemiş sayıda erişilebilirlik seçeneği sunan Ghosts of Tsushima, Dreams ve The Last of Us Part II gibi ezber bozan hitleri piyasaya sundu.

Sony, Hollywood bağlantılarıyla, Spider-Man gibi filmleri oyunlara dönüştürdü ve yeni kurduğu PlayStation Productions bölümü ile çok yakında, oyunları filmlere ve TV şovlarına dönüştürecek.

Ve PlayStation’ın sürükleyici 3D ses sistemi, yeniden tasarlanarak pürüzsüz hale getirilen kullanıcı arayüzü ve yenilikçi, dokunmatik kontrol cihazları, kullanıcıların oyunu hissetmesine olanak tanıyor.

Ancak Microsoft’un gizli bir silahı var: Xbox Game Pass, abonelerin herhangi bir Xbox’ta veya bilgisayarda, istediklerinde 100’den fazla oyuna ulaşabilmesini sağlıyor.

Microsoft’un Game Pass için büyük planları var. Şirket, Azura veri merkezlerini kullanarak, kısa süre önce abonelerine, Android özellikli mobil cihazlarda Xbox oyunları oynama olanağı sunmaya başladı.

2020’de, COVID-19 yayıldıkça, evlere kapanan tüketiciler soluğu Game Pass’te aldı [Şekil 3]. Game Pass, kullanıcı sayısıyla, benzer bir hizmet sunan ve 2 milyon aboneye sahip olan Sony’nin PS Now’ını gölgede bırakıyor.

Sony, geçtiğimiz günlerde PS5 oyunlarının fiyatını yükseltti. Bu, şirketin kendine güveninin bir göstergesi. Üstelik 2021 için daha da yaratıcı oyunlar piyasaya sürüyor: Oyuncuları hacker’ların dünyasında gezinen sokak kedilerine dönüştüren Stray bunlardan biri.

O kontrol cihazlarının mırlamasını hissetmeye hazır olun.

03. Nvidia

Nvidia’nın RTX 30 serisi grafik çipleri, geleneksel grafik işlemeyi ışın izleme ile birleştiriyor ve bu sayede, oyunlar ve filmler arasındaki kalite açığını kapatıyor. Aynı zamanda yapay zeka işlemlerine ayrılmış işleme çekirdeği, oyun için uygun hızlar yakalamak üzere kısa yollar buluyor.

04. Nintendo

Faydalı ve rahat oyun Animal Crossing, Y kuşağının ve çocukların geçtiğimiz yıl aradıkları türden bir sanal kaçıştı. Oyunun sosyal unsurları, gerçek hayatta arkadaş olan kişilerin, birbirleriyle zaman geçirmesi için bir alan sağladı.

05. Dapper Labs

CryptoKitties’in arkasındaki oyun geliştiricisi, 2020’de, blockchain’e dayalı bir koleksiyon platformu olan NBA Top Shot’ı piyasaya sürdü. Bu sayede kart değiş tokuşuna ve anılara dayanan uygulamaya, kripto para dostu bir değişiklik getirdi.

06. Fnatic

Bu e-spor organizasyonu, oyuncular şampiyonluklar kazanırken markayı genişletmeye odaklanıyor: Fnatic, oyuncuların performanslarını artıracak ekipmanlara (klavyeler, fareler, sandalyeler) dayalı ürün hattı ile giyim ve aksesuarlar için Gucci gibi ortaklarla yaptığı işbirlikleri yoluyla, daha geniş bir marka inşa ediyor.

07. FaZe Clan

Gittikçe büyüyen bu oyuncu topluluğu, oyuncuların hayatları hakkında kısa videolar oluşturup yayınlayarak video oyunlarının popüler kültürde yer bulmasını sağlıyor. Aynı zamanda, geçtiğimiz sonbaharda çıkan Crimson filmiyle, film alanına da giriyor.

08. Herman Miller

Şirketin ilk resmi oyun koltuğu olan Herman Miller x Logitech G Embody, şirketin Embody modelini temel alıyor. Başlangıçta ofis çalışanları için üretilen bu model, oturulduğunda kemiklerdeki baskıyı azaltmak için yenilenip güncellenerek oyun koltuğu şeklini aldı.

09. Hollow Ponds

Birleşik Krallık merkezli geliştirici Hollow Ponds’ın I Am Dead oyunu, tuhaf bir sahil kasabasında geçiyor. Hayatını kaybetmiş bir müze küratörünün hayaleti olarak oynanan bu sıra dışı oyun, oyunculara sakinleştirici ve iyileştirici bir çıkış noktası sunuyor.

10. Drest

Bu yeni mobil oyunda oyuncuların bir bütçesi oluyor, bir fotoğraf çekimi meydan okuması yerine getiriyorlar ve modellerine giydirmek için, en iyi tasarımcıların gerçek parçalarını içeren sanal bir moda dolabına sahipler. Üstelik, birkaç tıkla Farfetch’e giderek kıyafetleri satın alabiliyorlar.

Kaynak: Omdia

İLLÜSTRASYON: BRANDON LOVING

İLGİLİ İÇERİKLER

Yazar: Fast Company Türkiye

©Fast Company Dergisi, Türkiye’de Fast Dergi Yayıncılık A.Ş. tarafından Türkiye Cumhuriyeti yasalarına uygun şekilde yayınlanmaktadır. Fast Company’nin isim hakkı ABD’de Mansueto Ventures’a, Türkiye’de Fast Dergi Yayıncılık A.Ş.’ye aittir. Dergide yayınlanan yazı, tablo, fotoğraf ve görsellerin her hakkı saklıdır. İzinsiz, kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Kurumsal Sosyal Sorumlulukta Dünyanın En İnovatif Şirketleri

Biyoteknoloji

Biyoteknolojide Dünyanın En İnovatif Şirketleri