in , , ,

Yapılacaklar ve yapılmayacaklar

Hibrit dünyada, iletişim platformları bizi bir arada tutuyor. Uzmanlar, bunları en iyi şekilde kullanmaya dair tavsiyelerini paylaşıyor. İşte en üretken insanların sırları…

yapılacaklar-yapılmayacaklar

ZOOM

YAPILACAKLAR

  • Önden planlayın GitLab’de “head of remote” (uzaktan çalışma yöneticisi) olarak çalışan Darren Murph’e göre, daveti gönderirken ne tür kararların alınacağına dair detayları içeren bir ajanda da gönderin.
  • Daha iyi bağlantı kurun Zoom’da “Chief People Officer” (İnsan Kaynakları Direktörü) olarak çalışan Lynne Oldham’a göre, az kişiden oluşan toplantılarda Zoom penceresini taşıyın, karşınızdaki kişinin görüntüsü aşağıda veya yanda değil, kameranızın hemen altında olsun. Bu sayede göz teması kuruyormuş gibi hissedersiniz.
  • Zoom’suz günler belirleyin Zoom çalışanları bile çarşamba günlerini Zoom’suz gün olarak belirledi. Oldham’a göre, “Bu, odaklı çalışma için zaman yaratıyor.”
  • Ortamı daha karanlık hale getirin Ekranınızın yansımasından veya gözlüğünüzdeki o halka ışıktan rahatsızsanız, arkanızda düz siyah bir arka plan olsun veya ekranınızın duvar kağıdını siyah yapmayı deneyin. Oldham’a göre, “Bu, daha az göz kamaştırıyor.”

 

YAPILMAYACAKLAR

  • İşinizi bir e-mail ile halledebilecekken toplantı yapmayın İK yazılım sağlayıcısı Remote.com’un kurucu ortağı ve CEO’su Job van der Voort’a göre, önce eşzamanlı olmayan iletişim biçimlerini değerlendirin. Herkesin “Hayır, bunu farklı zamanlarda yapalım” deme yetkisini hissettiğinden emin olun.
  • Arkadan gelen seslerden çekinmeyin Havlayan köpekler ve yüksek sesli yaprak üfleme makineleri toplantılarınızı raydan çıkarmamalı. Sesi açıp kapatmaktansa, Zoom’un arka plandaki dikkat dağıtıcı unsurların sesini kapatan gürültü önleme özelliğini açın.
  • İki toplantıya müsaade etmeyin Ofisteki çalışanlar, Zoom toplantısında asla tek bir kamerayı paylaşmamalı, özellikle de bir konferans salonundalarsa. “Önce sanal ortam” politikası benimseyin: Her çalışan kendi ekipmanını kullanmalı, bu sayede hiç kimse, olası “yan toplantılardan” dışlanmış hissetmez.

SLACK

YAPILACAKLAR

  • Görseller ile konuşun Takım iletişimini ve işbirliğini artırmak için emoji’leri bilinçli bir şekilde kullanın. Şirketin ürün yönetimi başkanı Jamie DeLanghe, “Slack’te, göz emoji’sinin birinin değerlendirme yaptığı anlamına geldiğini biliyoruz. Onay işareti ise işin tamamlandığını ifade ediyor” diyor.
  • Açık olun GitLab’den Murph’e göre, “Özel kanallar ve DM’lerin elbette bir yeri vardır, ama işleri tamamladığınız ilk yerler buralar olmamalı. Uzaktan çalışan takımlar için şeffaflık, oksijen ile eş anlamlıdır.”

YAPILMACAKLAR

  • Çıkış yapmayı unutmayın Eskiden işe gidip gelmek sınırları belirlerdi. Şimdiyse “Eve gidiyorum”, koltuktan kalkıp birkaç adım atmak demek. DeLanghe, Slack’in “Rahatsız Etme” özelliğini kullanarak bildirimleri durdurmanızı öneriyor.
  • Söyleyeceklerinizi karıştırmayın Murph’e göre, sohbet araçları, resmi olmayan konuşmalar için ideal. Gerçek anlamda iş hakkında konuşmak içinse bir proje yönetimi platformu seçin. “Resmi ve resmi olmayan iletişimlerin nerede sürdürülmesi gerektiği” açık ve net olmalı.

E-POSTA

YAPILACAKLAR

Zaman dilimleri belirleyin Oldham’a göre, çalışma saatleriniz iş arkadaşınızınki ile aynı değilse, mesajlarınızı daha sonra teslim edilmek üzere gönderin. Bu, iş arkadaşınızın iş-yaşam dengesine saygınızı gösterir.

 

 

 

YAPILMAYACAKLAR

  • İstemeden de olsa silolar yaratmayın Remote.com’dan van der Voort’a göre, hassas bir bilgi paylaşmıyorsanız e-mail göndermeyin; konuşmayı, herkesin görebileceği ve aratabileceği ileti dizilerine taşıyın. Bu, uzaktan çalışanlara sahip şirketler için çok önemli.
  • Hemen yanıt beklemeyin “A World Without Email” yazarı Cal Newport’a göre, e-maili acil olmayan duyurular için kullanın. İşbirliği, Slack gibi paylaşılan platformlarda ya da telefonu elinize alarak yapılmalı. —Stephanie Vozza

İLLÜSTRASYONLAR NICO 189

Yazar: Fast Company Türkiye

©Fast Company Dergisi, Türkiye’de Fast Dergi Yayıncılık A.Ş. tarafından Türkiye Cumhuriyeti yasalarına uygun şekilde yayınlanmaktadır. Fast Company’nin isim hakkı ABD’de Mansueto Ventures’a, Türkiye’de Fast Dergi Yayıncılık A.Ş.’ye aittir. Dergide yayınlanan yazı, tablo, fotoğraf ve görsellerin her hakkı saklıdır. İzinsiz, kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Dijital-Fabrika

Dijital Fabrika

donusurken-risk-artıyor

“Dönüşürken risk artıyor”