Dijital sigortacılık hizmetleriyle dikkat çeken Fibasigorta’nın Genel Müdürü Erol Öztürkoğlu, Genel Müdür Yardımcıları Buket Erşan, Erkin Gürel ve Salih İleri’nin katıldığı basın buluşmasında şirketin 2025’teki ilk 9 aylık performansı masaya yatırıldı.
Gömülü sigortacılık konusunda ciddi bir ilerleme kaydettiklerini ifade eden Erol Öztürkoğlu, Fibasigorta’nın 2025’teki ilk 9 aylık performansı için şunları söyledi: “Fibasigorta ile ilk günden bu yana geleneksel sigortacılığı dijital süreçlerle harmanlayarak sektöre yenilikçi bir bakış açısı kazandırmaya çalışıyoruz. Bu vizyonumuz doğrultusunda 2024 yılını yüzde 131 büyümeyle ve yaklaşık 1.5 milyar Türk lirası prim üretimiyle tamamladık. Henüz 2025’i tamamlamadan önceki yılın başarısını aşarak eylül sonu itibarıyla 1.5 milyar TL prim üretimine ulaştık. Elektronik cihaz sigortası, kasko, konut ve KOBİ ürünlerinde yüzde 200 büyümeyle güçlü bir performans gösterdik.”
MİKRO SİGORTA SATIŞLARI YÜKSELİYOR
Fibasigorta’yı başarıya götüren noktanın fark yaratan sigortacılık anlayışı olduğunu vurgulayan Öztürkoğlu, “Sigorta ürünlerini müşteriye tam da ihtiyaç duyduğu anda sunarak daha erişilebilir ve görünür hale getiriyoruz. Bu noktada Türkiye’de öncülerinden olduğumuz gömülü sigortacılık modeli, sigorta sektörünün geleceğini şekillendiren en önemli alanlardan biri haline geldi. Gömülü sigorta özellikle elektronik cihaz, fintech ve e-ticaret sektörlerinde büyük bir ivme kazandı; Türkiye’de mikro sigorta satışları son iki yılda yüzde 60 artarken, bu modelle yılda yaklaşık 4 milyon poliçe üretiliyor. Biz de Fibasigorta olarak sadece iki yılda 400 bine yakın poliçeye ulaştık” dedi.
Gömülü sigortacılığın artık günlük yaşamın bir parçası haline geldiğinin altını çizen Öztürkoğlu, “Sigorta, internet üzerinden yapılan alışverişlerden seyahat rezervasyonlarına, kargo ve teslimat hizmetlerinden kısa dönemli konut kiralamalarına kadar birçok alanda işlem akışına entegre ediliyor. Bu dönüşümün etkisiyle bugün küresel sigorta dağıtımının yüzde 4’ünü oluşturan gömülü sigortacılığın 2032 yılına kadar yüzde 16’ya ve 1,5 trilyon dolarlık brüt prim üretimine ulaşması bekleniyor. Sadece mal ve kaza sigortalarında bu oran yüzde 30’a kadar çıkacak. ABD’de pazar büyüklüğünün 2027’de 150 milyar dolara, 2032’de ise 500 milyar dolara; Avrupa ve Çin’de ise 200 milyar doların üzerine ulaşacağı öngörülüyor. Türkiye’de ise bu oran henüz yüzde 3 civarında” diye ekledi.
POLİÇELERİN YÜZDE 75’İ GÖMÜLÜ
Öztürkoğlu, Fibasigorta olarak bu dönüşümün Türkiye’deki önemli bir parçası olmanın gururunu yaşadıklarını paylaştı. Bankalar, pazar yerleri, online ve offline mağazalar, mobil ve web platformlar ile çağrı merkezleri üzerinden yürüttükleri çok kanallı satış yapısı sayesinde müşteri ağını her geçen gün genişlettiklerini aktaran Öztürkoğlu, şu şekilde devam etti: “Toplam poliçe üretim adedimizin yaklaşık yüzde 75’ini gömülü sigortacılık modeliyle elde etmiş durumdayız. Bu hizmetimizi yalnızca cep telefonlarıyla sınırlandırmıyor, tablet ve robot süpürge gibi hayatımızı kolaylaştıran elektronik cihazları da dahil ederek geniş bir kapsamda müşterilerimizle buluşturuyoruz. Yeni satın alınan cihazların yanı sıra yenilenmiş cep telefonları için de güvence sunuyor, müşterilerimize ikame cihaz avantajı tanıyarak rakiplerimizden ayrışıyoruz. Cihazların kullanım ömrü uzadıkça teknolojik atıkların azaltılmasına katkıda bulunuyor, kaynakların aşırı kullanımının önüne geçiyor ve karbon salımının azaltılmasına yardımcı oluyoruz. Türkiye’nin önde gelen telekomünikasyon şirketleriyle yaptığımız iş birlikleriyle yenilenmiş ürünlere sunduğumuz sigortalar sayesinde dönüşüm ekonomisine katkıda bulunuyor, sürdürülebilirliği destekliyoruz.”
GENÇLERİ DAHA FAZLA DAHİL ETME ÇABASI
Esnek ve teknoloji odaklı olmanın özellikle genç müşteri potansiyeli için gerekliliğinin altını çizen Öztürkoğlu, 2026 hedeflerini de şöyle açıkladı: “Sigortacılık alanında hayata geçirilen birçok teknolojik yatırım işlemlerin çok daha hızlı, kolay ve kişiselleştirilmiş halde yapılmasını sağlıyor. Dijitalleşme, sigorta süreçlerinin sadeleşmesine ve bireylerin sigortaya erişiminin kolaylaşmasına katkıda bulunuyor. Bugün Türkiye’de sigorta penetrasyonu yüzde 2,3 seviyesinde. 18-25 yaş arasındaki sigortalı oranı ise ortalama olarak yüzde 6 civarında. Biz Fibasigorta olarak bu yaş grubunda yüzde 9’luk bir sigortalı oranına sahibiz. Yani sektöre kıyasla yaklaşık yüzde 50 daha yüksek bir orana ulaşmış durumdayız. Bu oranı yükseltmek ve müşterilerimizin hayatlarına doğrudan temas edecek çözümler sunmak için çalışıyoruz. 2026’da yapay zekanın iş süreçlerimize entegrasyonu, müşterilerimize ulaştığımız kanal sayısının artırılması ve siber, parametrik sigortalar gibi niş ürünlerle portföyümüzü genişletmek öncelikli hedeflerimiz arasında. Türkiye’de sigorta bilincini artırmak ve daha fazla gence ulaşmak da her zaman ana hedefimiz. Bu kapsamda ‘Gençlerin Güvence Haritası’ araştırmasını gerçekleştirdik. Araştırma gençlerin sigortaya bakışı, güvence anlayışı ve gelecek hedefleri doğrultusunda sigortacılık beklentileri için güçlü bir içgörü sunuyor.”