in , ,

Değişim kuşağı

Bazı büyük gruplarda 2, bazılarında 3, bazılarında ise 4’üncü, 5’inci kuşaklar önemli görevler almaya hazırlanıyor.

Bazıları çoktan aile işine katıldı, bazıları ise “farklı bir deneyimden” Türkiye’ye yeni döndü… İçlerinde “girişim” Dünyasına ilgi duyanlar ile başkan yardımcısı olanlar da var. Dijitalleşme, liderlik, girişimcilik, ilişki ağı oluşturma ve yeni alanlara ilgi konusunda, önceki kuşaklardan farklı özelliklere sahip… Hepsi de “kuşak çatışması yaratmadan, değişimi yönetip, gruplarını geleceğe taşımaya” hazır olduklarını söylüyorlar.

 

Eda Dila Konukoğlu
Eda Dila Konukoğlu

Eda Dila Konukoğlu – Sanko Holding
ÜNİVERSİTE Yeditepe
Üniversitesi Moda ve Tekstil Tasarımı

MBA/MASTER

AİLE DIŞI DENEYİMİ Bolca Unlu Mamuller A.Ş.

AİLEDE İLK İŞ Grup şirketlerinde staj

BAŞLAMA TARİHİ 2010

GÜNCEL İŞ Bolca Unlu Mamuller A.Ş.

İŞ FELSEFEM Her yeni bilgiyi kabul et, eleştirmen olma ve dürüstlüğünden ödün verme.

YENİ KUŞAĞIN GÖREVİ
Aslında genç kuşağın işi kolay görünse de bizlere zorlu bir görev düşüyor. Küreselleşme ve rekabetin artmasıyla şirketler dönüşümünü 3. kuşağa bırakıyor. Dijital dönüşüm ve Endüstri 4.0, artık her şirketin günümüze ayak uydurması gerektiğini gösteriyor. Bu değişimi yaratmak için çaba göstermeliyiz. Bu yüzden genç kuşakların yenilikleri çok hızlı uygulamaları ve en az onlar kadar çalışmaları gerekiyor.

ODAK VE FARK Şimdilik grubun dışında çalışıyorum. Bütün dünyada olduğu gibi Türkiye’de de gelişen gıda sektörü dikkatimi çekti ve bu konuya odaklandım. Ağırlıklı olarak tekstil alanında faaliyet gösteren grubumuzun gıdada yatırımı yoktu. Bu nedenle gıda alanına yatırıma karar verdim. Böylelikle aile şirketimizin iş prensipleri doğrultusunda kendi girişimimi oluşturuyorum. Birbirinden değerli büyüklerimin de deneyimlerinden yararlanarak, gıda sektörüne, yeni isime aktarıyorum.

“Her şirket günümüze ayak uydurmalı. Değişimi yaratmak için çaba göstermeliyiz.”

Pelin Akın Özalp
Pelin Akın Özalp

Pelin Akın Özalp – Akfen Holding
ÜNIVERSİTE Surrey Üniversitesi,
İspanyolca İşletme Bölümü

AİLE DIŞI DENEYİMİ: Deutsche Bank Finans Departmanı (Madrid) TAV Havalimanları Holding (MT)

AİLEDE İLK İŞİ: Akfen Holding, Yönetim Kurulu Üyesi

BAŞLAMA TARİHİ 2012

GÜNCEL İŞ Akfen Altyapı Holding, Yönetim Kurulu Başkan Vekili, IBS Sigorta ve Reasürans Brokerliği, Akfen GYO, İDO ve Travelex Yönetim Kurulu Üyesi Türkiye İnsan Kaynakları Eğitim ve Sağlık Vakfı Mütevelli Heyet Üyesi ve Yönetim Kurulu Üyesi The Duke of Edinburgh International Award Türkiye Programı, Genel Başkan Yardımcısı

İŞ FELSEFEM Eğitim için gittiğim Harvard’da duyduğum bir cümle aslında benim hayat felsefemi de belirledi sayılır. ‘A vision without execution is just an hallucination’, yani “Hayalimi gerçeğe dönüştürmek için bir şeyler yapmazsam, bu sadece halüsinasyon olarak kalır.”

YENİ KUŞAĞIN GÖREVİ
İlk kuşağın kaybedecek hiçbir şeyi olmadığı için daha özgür bir şekilde hareket ederek daha fazla risk alabiliyor. Sonraki kuşakların böyle bir özgürlüğü yok. Doğrular belirlenmiş ve onların önlerine konulmuş. Alabilecekleri risk oranı nispeten daha düşük… İster istemez mevcudu korumak gibi içgüdüsel bir düşünceleri var. İki kuşağın mücadele ettikleri sorunlar da farklı… Birinci kuşak bilgiye veya network’e ulaşmakta zorlanırken, ikinci kuşak için bilgi kirliliği, network kargaşası mevcut. İkinci kuşak istediği kişiye ya da bilgiye ulaşabiliyor ama geçmişte sade ve net olan kaynaklar, bugün çok daha karmaşık. Yine aynı korumacı ve konservatif tavırla kendisi için doğru bilgiyi ve kaynağı süzmesi gerekiyor. Birinci kuşağın zamanında kurulan şirketler Türkiye çapındaydı. İkinci kuşak ise onlardan farklı olarak dünyayı da takip etmek zorunda. Çünkü, var olanı büyütmek artık ancak global oyuncu olarak, teknoloji ile fark yaratarak ve doğru network’ler içerisinde olarak mümkün oluyor.

ODAK VE FARK Odaklandığım bu alanlar birbiriyle bağlantılı olduğu kadar, hem grubun sürdürülebilirliğine hem de kurumsallaşmasına yönelik adımların sağlamlaştırılması ve geliştirilmesi üzerine sürekli devam eden ve hep takip edilmesi gereken bir projeler bütününü oluşturuyor. Fark yarattığım noktalar olarak şirketin kurumsallaşması adına yapılan altyapı hazırlıkları, kurum hafızası ve kültürünün analizi ile dijitalleşme gibi alanlar öne çıkabilir. Bununla birlikte geleceğe yönelik fark yaratma adına da ağabeyim Selim Akın ile yeni işler, sektörler ve iş alanlarının yanı sıra son dönemde adını sıkça duyduğumuz yeni nesil girişimler olan ‘startup’ları da yakından inceliyoruz.

“İki kuşağın mücadele ettikleri sorunlar da farklı… Birinci kuşak bilgiye veya network’e ulaşmakta zorlanırken, ikinci kuşak için bilgi kirliliği, network kargaşası mevcut.”

Kerem Sabancı Kamışlı
Kerem Sabancı Kamışlı

Kerem Sabancı Kamışlı – Esas Holding
KEREM SABANCI KAMIŞLI

ÜNİVERSİTE Boston Üniversitesi İşletme Bölümü

AİLE İŞİ ÖNCESİ: Ernst Young UK 2016-2019 Yenibirlider Derneği Eş Kurucusu 2012 Ontrava/Newsta 2015-2018 Goldman Sachs UK Uzun Dönem stajı 2015

AİLEDE İLK İŞİ Esas Holding / Ayakkabı Dünyası İş Geliştirme Direktörü / 2019 Ocak

GÜNCEL İŞ Esas Holding Yönetim Kurulu Üyesi

İŞ FELSEFEM En iyilerle kurulu takımlarla çalışmak ve getirisi olan ödülü paylaşmak.

YENİ KUŞAĞIN GÖREVİ
Kurucularla 2 veya 3’üncü kuşağın en önemli farkı, kanımca odakların, yani ajandaların farklı olması. Bizden önceki kuşak, daha çok mevcut olanı korumayı ve daha iyiyi yapmayı hedefliyor. Yeni kuşak ise farklı ve yeni isler yapma eğiliminde. Bu önemli farkı büyük gruplarda açıkça görüyoruz. Eğer bizden önceki kuşaklar bu tabloyu daha iyi okuyup, bir sonraki kuşağa alan yaratabilirse, o zaman ahenk içinde bir is ortamı yaratılabilir. Böylece yeni kuşakların daha başarılı bir şekilde aile isine dahil olmaları da sağlanır. Bunun yanı sıra üst kuşak daha çok yönetişim ve kurumsal düzen üzerinde dururken, genç kuşak, enerjisi gereği bu alanlara fazla odaklanmıyor. Bunun yerine daha hızlı ve esnek çözümlerle yönetmeyi tercih ediyor. Gençler hızı, eski kuşaklar ‘emin adımları’ temsil ediyor. Bu da aslında iyi bir dengeyi beraberinde getiriyor.

ODAK VE FARK Aile şirketimiz olan Esas Holding’in yönetim kurulu üyeliğini yürütüyorum. Bunun yanı sıra günlük olarak Private Equity yatırımlarımızdan biri olan Ayakkabı Dünyası şirketinde çalışıyorum. Bu şirkette markanın bir dönüşüm süreci var. Ben de bu sürece önderlik etmek ve nihayetinde başarılı bir ‘çıkış’ (exit) yapmak için altyapı oluşturmaya odaklanmış durumdayım. Zamanımın önemli bölümünü de bu çaba alıyor. Bunun yanı sıra Esas, bugün Türkiye’nin en büyük yatırım gruplarından birisi… Şimdiye kadar yaptığı 3.2 milyar dolarlık exit ile ‘Private equity’ alanının en önemli oyuncusu haline geldi. İleriki yıllarda hedefim, bu isi daha da global bir hale getirmek… Yurt dışındaki islerin bir gün Türkiye’deki islerin kat kat üstüne çıkacağını umuyorum. Esas bunu gerçekleştirebilecek altyapı ve iş kültürüne sahip. Harvard Business School, yaratılan bu başarı öyküsünü vaka çalışması haline getirdi. Demek ki, yaratılan başarı, sadece Türkiye için değil, dünya için ilham veren bir öykü haline geldi.

“Bizden önceki kuşak, daha çok mevcut olanı korumayı ve daha iyiyi yapmayı hedefliyor.”

Esra Eczacıbaşı Coşkun
Esra Eczacıbaşı Coşkun

Esra Eczacıbaşı Coşkun – Eczacıbaşı Holding
ÜNİVERSİTE Harvard Üniversitesi

MBA/MASTER INSEAD

AİLE DIŞI DENEYİMİ
McKinsey & Company

AİLEDE İLK İŞİ
Stratejik Planlama

BAŞLAMA TARİHİ 2012

GÜNCEL İŞ Dijital Dönüşüm Koordinatörü

İŞ FELSEFEM Her zaman kendinden daha üstün insanlarla çalış.

YENİ KUŞAĞIN GÖREVİ
Aile şirketlerinde ilk kuşak girişimci oluyor, işleri büyütmeye odaklanıyor, risk alıyor ve korkusuzca harekete geçebiliyor. 2. ve 3. kuşak, aile şirketinin mirasını sürdürme sorumluluğunun bilincinde olarak daha temkinli karar alma eğiliminde olabiliyor. İkinci kuşağın en önemli görevlerinden biri kurumsallaşma yolunda adımlar atmak, sürdürülebilirliği sağlamak için profesyonel yönetime geçmek. Bu süreç başarıyla tamamlandıktan sonra, günümüzün sürekli değişen şartlarına uygun, yeni yetkinliklerin tanımlanması, şirket değerlerinin gözden geçirilmesi ve inovasyonla yeni fırsatların değerlendirilmesi gerekiyor. Buralarda 3. kuşağa önemli sorumluluklar düşüyor. Biz Eczacıbaşı Topluluğu’nda üçüncü kuşak temsilcileri olarak, yaptığımız her iste, özümüzde var olan girişimcilik ruhunu, değişen koşullara uyum sağlayarak yaşatmaya ve daha da güçlendirmeye çalışıyoruz. Girişimcilik hikâyeleriyle dolu geçmişimizi hatırlayarak, hata yapmaktan korkmayan, yeni iş modelleri deneyimleyen, hatalarından öğrenen bir çalışma modeli yerleştirmeyi amaçlıyoruz.

ODAK VE FARK 2018’in basından beri dijital dönüşüm çalışmalarını yürütüyorum. Dijital dönüşüm, özünde veriden değer yaratmak, bu sayede hem tüketiciyi daha iyi tanımak hem de operasyonel verimlilik artışı sağlamak anlamına geliyor. Dijital çözümleri özümseyen bir şirket haline gelebilmek, ciddi bir kültürel dönüşümü de beraberinde getiriyor. Yeni çalışma şekillerine adapte olabilmeyi, yeni yetkinlikler kazanmayı, çevik takımlar kurabilmeyi, ‘dene-yanıl- öğren’ anlayışı ile çalışmayı gerektiriyor. Bu bakış açısı değişikliği ile topluluğumuzu geleceğin dünyasına bugünden hazırlamayı ve müşterilerimize değer katacak yeni is modellerini hayata geçirmeyi amaçlıyoruz. Bunu yaparken bir diğer taraftan da dijital kaldıraçları gündelik hayatın parçası haline getirip, süreçlerimize deger katmayı hedefliyoruz. Topluluğumuzdaki dijital dönüşüm çalışmalarının bu kültürel değişime her geçen gün hız kattığını gözlemliyoruz.

“Dijital çözümleri özümseyen bir şirket haline gelebilmek, ciddi bir kültürel dönüşümü de beraberinde getiriyor.”

Mert Çalık
Mert Çalık

Mert Çalık – Çalık Holding
ÜNİVERSİTE University of Westminster

AİLE DIŞI DENEYİM
WPP Türkiye, Secom Security London

AİLEDE İLK VE GÜNCEL İŞ: Aktif Bank dijital girişimleri (Secom Türkiye ve Ekent)

BAŞLAMA TARİHİ: Eylül 2019

YENİ KUŞAĞIN GÖREVİ Girişimci bir aileden gelen, ailemizdeki birinci ve ikinci kuşağın ardından is dünyasına adım atmış genç bir yöneticiyim. Ben aile şirketlerindeki birinci ve üçüncü kuşakları, sahip oldukları ‘girişimci ruh’ nedeniyle birbirine çok benzetiyorum ve pek çok ortak yönleri olduğuna inanıyorum. Birinci kuşak, bir is fikri bulmuş, şirketini kurmuş, bunun üzerine var gücüyle çalışarak önemli bir değer ve bir kurumsal yapı inşa etmiş. Onu takip eden ikinci kuşağın asli görevi ise bu yapıyı büyüterek, devam ettirmek ve daha da önemlisi güçlendirerek ve global anlamda kurumsal bir şirkete dönüştürerek yaşatmak olmuş. Dünyada olduğu gibi Türkiye’de de 3. kuşağı devam ettiren aile şirketi oranı yüzde 10 civarında… Böyle olunca ne kadar az sayıda aile şirketinin 3. kuşak ile devam edebildiği daha net anlaşılıyor.

Bugün çok sayıda köklü aile şirketinde üçüncü kuşak iş basında… Yurt içi ve yurt dışında deneyim sahibi, iyi eğitimli ve dijital alanı iyi bilen bu genç yöneticiler, dünyadaki değişimin parametrelerini iyi analiz ederek aile şirketlerine yansıtmaya çalışıyorlar. Bu yönüyle genç yöneticilerin içinde de tıpkı ilk kuşakta olduğu gibi sınırsız bir ‘girişim ruhu’ olduğuna inanıyorum. Üstelik kendi yönetim stillerini geliştirmek konusunda da bir hayli istekliler. Bu girişimci ruhla üçüncü kuşak, aile şirketinin köklerinin daha da güçlenmesine hizmet ediyor.

ODAK VE FARK Ben grubumuzda ağırlıklı olarak finans ve dijitalleşme konularına odaklanıyorum. Çalık Grubu olarak dijitalleşmenin ve Sanayi 4.0’ın is dünyasına yeni alanlar açtığını görüyor, bunların is modellerimiz açısından getireceği fırsatları yakından takip ediyoruz. Bu alanda öncü bir kimliğe de sahip olabileceğimizi görüyoruz. Dijital dönüşümü yönetmek, güçlü bir liderliğe ve vizyona sahip olmayı gerektiriyor. Bu vizyon bizde var. . Bu alanda öncü bir kimliğe de sahip olabileceğimizi görüyoruz. Dijital dönüşümü yönetmek, güçlü bir liderliğe ve vizyona sahip olmayı gerektiriyor. Dijitalleşmenin sunduğu fırsatlar ve olanaklardan yararlanarak, faaliyette bulunduğumuz tüm coğrafyalarda insan hayatına değer katacak çözümler üreterek refahın artmasına katkı sağlayabileceğimize inanıyoruz. İnovasyon ve girişimcilik yönümüz gereği, dijitalleşmeyi etkin bir şekilde kullanarak ‘İnsan hayatına değer katma’ hedefimize ulaşabileceğimize inanıyoruz. ”İnsan hayatına değer katmak aslında bir süreç, bir sonuç değil. Dijitalleşme buraya destek olabilir veya yeni dünya düzeninde bu misyonumuzun önünü açabilir.

Birinci kuşak, bir iş fikri bulmuş, şirketini kurmuş, var gücüyle çalışarak önemli bir değer ve bir kurumsal yapı inşa etmiş.”

Aydın Doğan Yalçındağ
Aydın Doğan Yalçındağ

Aydın Doğan Yalçındağ – BluTV
ÜNİVERSİTE Brown Üniversitesi

AİLE DIŞI DENEYİMİ
Goldman Sachs Yatırım Bankacılığı (Londra) Yeni Pazarlar, Sermaye ve Varlık Piyasaları Bölümü

AİLEDE İLK İŞİ
Hürriyet Daily News, Editör

BAŞLAMA TARİHİ 2008

GÜNCEL İŞ BluTV’de Kurucu ve CEO, AD Ventures, Kurucu ve Yönetim Kurulu Baskanı

İŞ FELSEFEM
Teknolojiye, startup ekosistemine ve ekip çalışmasına inananlardanım. Teknoloji üzerine yapılan yatırımların merkezinde olmak istiyorum. Kurucuların içindeki tutkuya inanıyorum. Tutkular, özveri ve adanmışlık benim için çok önemli.

YENİ KUŞAĞIN GÖREVİ
Kurucu kuşak, işi kuruyor ve sağlam temellere oturtuyor. Ondan sonra gelen kuşaklar ise isi büyüterek geleceğe taşımayı amaçlıyorlar. Bu durumda ikinci ve üçüncü kuşağın vizyonu iki alanda odaklanıyor. Birisi yönetimsel, diğeri ise hızla değişen ekonomi ve iş dünyasında sürekli yenilenme; dikey ve yatay olarak yatırımların, hatta is alanlarının revizyonunda hızlı karar almak. İkinci ve üçüncü kuşak, ellerinde hazır olan güçlü değerlerle kurulu isleri güncele ve geleceğe, büyüterek taşımak konusunda çok daha objektif, hızlı ve realist adımlar atabiliyorlar. Yönetimsel açıdan ise isleri birlikte yönetmek, ortak akıl koymak konusunda model oluşturmak yeni kuşağın doğal sorumluluğu oluyor.

ODAK VE FARK Gruba lise ve üniversite yıllarımdayken Hürriyet Daily News’te editör olarak katıldım. Üniversiteyi bitirince iki sene Goldman Sachs’ta çalışıp 2016 yılında Türkiye’ye döndüm. Aslında Türkiye’ye dönme amacım BluTV’yi kurmaktı. 2013 yılından itibaren internet televizyonculuğu alanında büyük bir yükseliş olduğunu gördük. Yeni nesil şirketler geleneksel medya oyuncularında ciddi izleme ve abone kaybına yol açıyor. Bu değişime adapte olamayan oyuncular, geçtiğimiz 2 sene içinde el değiştirdiler. Bu etkilerin Türkiye’ye de yansıyacağını öngörerek ailemin de desteğiyle Ocak 2016’da BluTV’yi kurdum. Simdi yarısı yurt dışından olmak üzere 550 bin abonesi var. İlk başladığımda bu kadar büyüyeceğini beklemiyordum. Aslında BluTV, seçilmiş bir kariyer planı değil. Kariyerimin gelecekte nasıl şekilleneceğini göreceğiz. Ancak, ailemin emek verdiği Doğan Grubu’na bir noktada katılıp başarısı için çalışmak isterim.

“İkinci ve üçüncü kuşak, ellerinde hazır olan güçlü değerlerle kurulu isleri güncele ve geleceğe büyüterek taşımak konusunda çok daha objektif.”

Cem Garih
Cem Garih

Cem Garih – Alarko Holding
ÜNİVERSİTE Columbia Üniversitesi, New York, Mühendislik Fakültesi

AİLE DIŞI DENEYİMİ Bechtel Londra (3 yıl), E&Y Londra (2 yıl)

AİLEDE İLK İŞİ
Ayagımın tozuyla yeni Londra’dan döndüm. Alarko’ya entegrasyon sürecindeyim.

BAŞLAMA TARİHİ
Ocak 2020

İŞ FELSEFEM Dürüst ol, cesur ol, çok çalış ve iyi ilişkiler kur.

YENİ KUŞAĞIN GÖREVİ
Aile şirketlerinde kurucular ile sonraki kuşağı ayıran en önemli özelliği, bence doğru risklerin alınmasındaki iştah oluşturuyor. Kurucular, sıfırdan bir değer yaratmak için ciddi riskler alıp, çok çalışarak kendi dönemlerinin en iyi islerini çıkarmışlar. Nispeten kurulu bir düzene katılan sonraki kuşakların, değer üzerine değer katmaları için bu risk iştahını korumaları, kurum kültürünü de bu doğrultuda yönlendirmeleri gerektiğine inanıyorum. En büyük farkı da bu oluşturuyor. Ayrıca ilk kuşak ise başladığında genelde tek basına ya da küçük bir grupla en üst düzeyde stratejiyi belirliyordu. Karar vermek, onaylamak veya yön değiştirmek, onlar için nispeten daha basit bir süreçti. Sonraki kuşaklar ise genelde daha kalabalık oldukları için değişik görüş ve beklentiler ortaya çıkabiliyor. Bu önemli bir risk ve başarı ivmelerini artırarak yollarına devam edebilmeleri için uyumlu bir takım halinde hareket etmeleri gerekiyor. Bunun için açık iletişim ve güven ortamının tesisi şart.

ODAK VE FARK
Son 2 yıldır çalıştığım Londra’da, Ernst & Young’daki görevlerimi arkadaşlarıma devrederek 2019 sonu itibarıyla Türkiye’ye döndüm. Alarko Grubu’na Ocak 2020 itibarıyla katıldım. Su anda entegrasyon ve alışma sürecindeyim. İştiraklerimizin ve Holding’in yöneticileriyle vakit geçirerek şirketleri daha iyi tanımaya çalışıyorum. Eğitim ve kurumsal tecrübem doğrultusunda gayrimenkul ve turizm is kollarına destek olmayı değerlendiriyorum. Bu alanlarda Alarko‘nun çok önemli tecrübeleri var. Bu tecrübelerden güç alarak hem Türkiye’de hem de yurt dışında yeni yatırımlar için heyecan duyuyorum. Tabii öncelikle mevcut yapıyı tanımak, bu tahlil sonucunda katkı alanlarını belirlemek gerekiyor. Su anda gözlem ve analiz aşamasındayım. Gelecek için kendimi hazırlıyorum. Bunun yanı sıra teknolojinin olanak verdiği yenilikçi is modellerine büyük ilgi duyuyorum. Nispeten son 3 yıldır, kurumsal görevlerimin yanı sıra, ailem adına, Alarko dışında teknoloji yatırımlarımızı yönetiyorum. Buradan yeni is modelleri ve yatırım dünyasındaki en iyi oyuncuları tanıma kazanımlarım oldu. Bu öğrenimleri önümüzdeki dönemde yeni is ve yatırım alanları doğrultusunda Alarko’da da gündeme getirmeyi hedefliyorum.

“Açık iletişim ve güven ortamının tesisi şart.”

Yahya Ülker
Yahya Ülker

Yahya Ülker – Yıldız Holding
ÜNİVERSİTE Koç Üniversitesi İşletme (2016)

MBA/MASTER

AİLE DIŞI DENEYİMİ
Üniversiteden sonra Londra merkezli Kantar Ajansı’nda çalıştım. Ardından İsviçre merkezli bisküvi üreticisi Kambly SA’da deneyim kazandıktan sonra Credit Suisse’te bankacılık alanında çalıştım.

AİLEDE İLK İŞİ
Yıldız Holding’deki kariyerime 2018’de, inovasyon projelerini gerçekleştiren, inkübasyon ve üniversite işbirlikleriyle Holding’in geleceğe yatırımı olan projeleri hayata geçiren Northstar şirketimizde başladım.

GÜNCEL İŞ 1 yıldır Yeni Girişimler Ofisi altında faaliyet gösteren online süpermarket (istegelsin) ve Yıldız Holding’in e-ticaret islerine liderlik ediyorum. Ayrıca “Start-up”lar ve girişimcilik dünyasıyla iletişimi daha da güçlendirmek için çalışıyorum.

İŞ FELFESEM
“Dinlemeyi bilmeyen yönetmeyi bilemez!”

YENİ KUŞAGIN GÖREVİ
Her ne kadar farklı kuşaklarda bazı karakter özellikleri değişkenlik gösterse de hedefler söz konusu olduğunda 2’nci ve 3’üncü kuşağın, 1’inci kuşaktan farklı olduğunu düşünmüyorum. Ticareti, pazarı büyütmek, dünyaya açılmak, tüketiciyi iyi anlamak, ihtiyaçlarını öngörerek yenilikler yapmak, ürünlerini ulaşılabilir kılmak… En temel fark teknoloji. Ayrıca kullanılan araçların farklı olması dolayısıyla bilginin yayılım hızının gelişmesiyle yaşanan değişimlere ayak uydurabilmek, en önemlisi şirket kültürünü bu doğrultuda dönüştürebilmek, 2 ve 3’üncü kuşağın önündeki en büyük meydan okumalar… Üstüne sürdürülebilir büyüme ve kurumsallaşmayı da koyabilenler yoluna devam edebilecek diye düşünüyorum. Genelde 1’inci kuşağın azim, kararlılık, çalışkanlık ve cesareti ön plana çıkıyor. Bu kuşağın hata yapma lüksü olmadığı gibi her şeyin en iyisine ulaşmak için durmadan çalışmak zorunda. 2’nci kuşak ise şirketleri ileriye taşıyıp, hesaplanabilir risk alabilme sansına sahip ve yeni girişimlerin yanı sıra şirketin performansının, cirosunun, portföyünün katlanarak büyümesine de odaklanıp, sürdürülebilir büyüme ve kurumsallaşması için çalışıyor. Şirketlerin yarınları olarak beklenen 3’üncü kuşak ise deyim yerindeyse, isi yarınlara hazırlamalı. İcranın daha çok profesyonellerde olacağı bir yapıda, stratejik rehberlik yapmayı ve aileden gelen ‘değerlerin’ devamlılığını sağlamayı hedeflemeli. 3’üncü kuşak, diğer kuşakların sağladığı bilgi birikimi ve olanakları da kullanarak şirketin gelişmesine katkı sağlayacak inovatif fikirler, yeni girişimler üzerine yoğunlaşmalı. Özellikle girişimcilik, şirketin dijitalleşmesi, günümüzün ticari ve is trendlerini yakından takip etme gibi konulara eğilip, stratejik rehberlik yaparak şirketi geleceğe hazırlamalı.

ODAK VE FARK Yıldız Holding 2012’den bu yana girişimcilik ekosisteminde aktif olarak yer alıyor. Ancak bu sene basında Yıldız Ventures adı altında start-up’lara ve venture capital fonlarına aktif yatırım yapmaya başladık. Ayrıca bu sene erken asama “startup hızlandırma” programını da başlattık. Start-up’ları grup şirketleriyle girişimcileri bir araya getirdiğimiz “Star’t-up Days” programı, firmalarımıza, inovatif bir yol ve bakıs açısını kazandırmanın yanı sıra grubumuzun girişimci ruhunu korumasına fayda sağlıyor. Buna ek olarak kurum içi girişimciliğe çok önem veriyoruz. Buna iki somut örnek olarak; istegelsin, yani online süpermarket platformu ve Bizim Tarifler adlı tarif aplikasyonumuzu gösterebilirim. İstegelsin’le uçtan uca bir süpermarket olarak faaliyet gösteriyoruz. 200 farklı şirketten tedarik ettiğimiz ürünleri kendi depolarımızda saklayarak soğuk zincir bozulmadan müşterinin kapısına kadar teslim ediyor; İstanbul’un yüzde 99’una dağıtım yapıyoruz. Bir yılda 1 milyondan fazla indirilme sayısına ulaştık. Satış şirketlerimizle ürünlerimizi her gün milyonlarca tüketiciye ulaştırırken, e-star şirketimizle e-ticaret kanalında tüketicilerimizle buluşuyoruz.

“Bir yılda 1 milyondan fazla indirilme sayısına ulaştık.”

Ecehan Kurdoğlu
Ecehan Kurdoğlu

Ecehan Kurdoğlu – Escada Türkiye
ÜNİVERSİTE Boston University

MBA/MASTER Pazarlama ve Isletme

AİLE DIŞI DENEYİMİ
Ttec Consulting

AİLEDE İLK İŞİ Reklam Üssü, 2018

ESCADA İŞE BAŞLAMA Kasım 2019

GÜNCEL İŞ Escada Brand Developer

İŞ FELSEFEM
Grubumuzun kurucusu olan dedem Ertuğrul Kurdoğlu’nun vizyonunu da en iyi anlatan felsefesi su cümlede gizli: “Hayaller öğrenilerek kazanılamaz, ama korkularımızdan dolayı kaybedilebilir. O nedenle hayallerimizden vazgeçmeden cesaretle pesinden gitmemiz gerekir…” Benim felsefem de budur.

YENİ KUŞAĞIN GÖREVİ Ata Grubu’nda ailenin 3’üncü kuşağını temsil ediyorum. Bence üçüncü kuşak olmak hem çok keyifli hem de bir o kadar zorlayıcı olabiliyor. Dünyanın içinde bulunduğu dijital dönüşümün yarattığı yıkıcı ortamı en iyi anlayan kuşağın siz olmanız bekleniyor. Bir yandan da, oturmuş bir düzenin içine geldiğiniz için arkanızda büyük bir destek hissediyorsunuz ve ortaya koymak istediğiniz vizyonun geçekleşmesi için bizden bir önceki kuşağa kıyasla kaynağa ulaşımımız daha hızlı oluyor. Ancak, oturmuş bir düzende değişiklik yapmak da bir o kadar zor olabiliyor. Her kuşağın farklı zorlukları ve avantajları var. Kendim için en büyük zorluk, bugün için radikal gibi gözüken bazı projelere paydaşlarımızı inandırmak. Tabii burada, operasyonlarını sadece ülkemizle sınırlı tutmayıp, Çin gibi bir coğrafyada bile kısa sürede büyük başarı yakalamış bir yönetim vizyonuna sahip bir ailenin üyesi olmak ve onların deneyimlerinden faydalanabilmek en büyük sansım oluyor. Bu sayede çok uzun bir yolu, kısa sürede katedebileceğimi hissediyorum.

ODAK VE FARK Ben grubumuzun şirketlerinden Donna Giyim’de çalışıyorum. Escade markasını 1990 yılından beri Türkiye’ye biz getiriyoruz. Benim bu şirkete ve markaya dahil olmam aslında çok doğal bir şekilde gerçekleşti. Kendimi bildim bileli Escada markasını etrafımda görüyorum. Küçük bir kız çocuğu iken bile bu markayı giyiniyordum. Hatta çocukken markanın defilesine bile çıkmıştım. Su anda markanın her alanı ile ilgileniyorum. Ekibim, satış danışmanları ve halamın görüşlerini alarak ilerliyorum. Birlikte marka algısını gençleştirmek üzerine çalışıyoruz. Benim amacım da markayı dijitalleştirmek ve çok daha aktif bir marka haline gelmek.

“Dünyanın içinde bulunduğu dijital dönüşümün yarattığı yıkıcı ortamı en iyi anlayan kuşağın siz olmanız bekleniyor.”

FOTOĞRAF: ASLI GİRGİN

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Büyük beklenti

Sonsuz oyun zamanı