in ,

Neden tanıdığınız herkes Zoom’da?

COVID-19 çağında Zoom hem iş hem sosyal dünyamızın merkezine yerleşti. Peki neden?

YAZI MARK WILSON
3 DAKİKALIK OKUMA

Bugünlerde herkes Zoom ile happy hour’lar düzenliyor, oyun geceleri yapıyor ya da tiyatro performansları sergiliyor. Hatta bazı yerlerde Zoom barların bile yerini alıyor diyebiliriz. 2019 yılında yüzde 40 payı olan şirket, bu yıl olağanüstü bir büyüme yaşıyor. Geçtiğimiz aralık ayında 10 milyon günlük kullanıcı sayısı, insanların evlerinden çalışıp sosyalleşmeye başladığı 1 ay içinde ise 300 milyon günlük kullanıcı sayısına ulaştı. Fakat neden Zoom bu başarıya ulaşırken rakipleri ulaşamadı? Bu tamamen ürünün basit bir kullanıcı deneyimi sunmasından kaynaklanıyor.

Zoom, önemli konferansların sadece bir toplantı odasında gerçekleştirilebileceği fikrini ortadan kaldırarak bir anlamda telekonferans sektörünün sözleşmesini bozdu. Şirket 2011 yılında Eric Yuan tarafından kuruldu. Yuan, telekonferans şirketi WebEx’in çalışanıydı. WebEx 2007 yılında 3,2 milyar dolara Cisco’ya satıldı. Bir süre yeni oluşumda yer alan Yuan, daha sonra şirketin diğer çalışanlarını da işe alarak laptop dışında donanıma ihtiyaç duymadan çalışabilecek bulut odaklı bir ürün oluşturdu. O dönem telekonferans sistemleri çoğunlukla donanım odaklıydı. Bu da Zoom’un en büyük gücü oldu.

Fotoğraf: Zoom

Apple’ın FaceTime’ı bire bir diyaloglar için hayata geçirildi. iPhone için mükemmel çalışan bu uygulama, Android ve Windows cihazlar için uygun değil. Skype gibi uygulamalar da araçlar ve operasyonel sistemlere daha fazla esneklik sunuyor, ancak onlar da kişisel ve kurumsal müşteriler için iki farklı versiyona sahip. Skype ve Skype for Business iki ayrı uygulama.

Zoom’un CPO’su (Chief Product Officer) Oded Gal, Zoom’un arkasındaki fikri şöyle açıklıyor: “Zoom sadece uzaktan konferans görüşmeleri sunmuyor, aynı zamanda video odaklı tüm görüşmeleri mümkün kılıyor.” Yani kimle ya da hangi cihazda sohbet etmek isterseniz Zoom’un ara yüzünde ve yarattığı tasarımda bir araya gelebiliyorsunuz. Zoom kurumsal aboneliklerden gelir yaratırken kişisel hesaplar tümüyle ücretsiz.

Fotoğraf: Zoom

Ancak Zoom böyle bir platform olmak niyetinde değildi. Gal, “Biz Zoom’u tüketici dünyası için tasarlamadık. Farklı kültür ve yaş gruplarından birçok insan koşullar nedeniyle video üzerinden iletişim kurmak zorunda kaldığı için bu dünyaya girdi. Bir anlamda insanlar bu ürünü kullanmak zorunda kaldı” diyor.

Ayrıca Zoom tüm kullanıcılara kolay bir kullanım imkanı sunuyor. Bir hesap açmak zorunda değilsiniz. 30 dakikalık ücretsiz konuşma için 10 haneli bir şifreye sahip olmanız, kredi kartı bilgilerinizi girmeniz de gerekmiyor. Dolayısıyla bir linke tıklayarak bir toplantıya katılmanız mümkün oluyor. İşte farklı kültür ve yaş gruplarından herkesin neden Zoom’da olduğunun yanıtı da burada…


YAZAR HAKKINDA
Mark Wilson, Fast Company’de kıdemli yazardır. Yaklaşık 15 yıldır tasarım, teknoloji ve kültür alanlarında içerik üreten Wilson’ın çalışmaları Gizmodo, Kotaku, PopMech, PopSci, Esquire, American Photo ve Lucky Peach gibi mecralarda yayımlanmıştır.

 

Yazar: Fast Company Türkiye

©Fast Company Dergisi, Türkiye’de Fast Dergi Yayıncılık A.Ş. tarafından Türkiye Cumhuriyeti yasalarına uygun şekilde yayınlanmaktadır. Fast Company’nin isim hakkı ABD’de Mansueto Ventures’a, Türkiye’de Fast Dergi Yayıncılık A.Ş.’ye aittir. Dergide yayınlanan yazı, tablo, fotoğraf ve görsellerin her hakkı saklıdır. İzinsiz, kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Organize perakende sektöründe maskeli balo

CXO Forum Dijitalleşme ve Müşteri Deneyimi