in , ,

Sigortanın Kritik Oranı

Bir yanda bütün şirketlerin takip ettiği ciro, kâr gibi rakamlar, diğer yanda da sektöre/şirkete özel rakamlar/oranlar var. Sigorta sektörünün önde gelen CEO ve patronlarına sorunca, hepsi farklı göstergelere dikkat çekti. İşte sektörün hayati verileri…

MEHMET ŞENCAN – Anadolu Sigorta CEO

%3
Brüt primlerin milli gelire oranı, aynı gelire sahip ülkelere göre Türkiye’de düşük kalıyor.

Türkiye’nin genç nüfus oranı ve nüfus artış hızı, sigorta talebinin artışı açısından ümit vaat ediyor. Hayat dışı, hayat ve emeklilik brüt primlerinde oran şu anda yüzde 2 düzeyinde.

Bu oranın yüzde 3’lere ulaşabileceğini düşünüyoruz. Risklere karşı korunma ihtiyacını karşılamak açısından sektörün katetmesi gereken çok yol var.

 

YAVUZ ÖLKEN – Axa Türkiye CEO

%1.3
Sigortacılıkta ülke olarak gidecek yolumuz olduğunu düşünüyoruz.

Penetrasyon, kişi başına düşen sigorta primi tutarı ve toplam primlerin milli gelire oranına baktığımızda, dünya ve Avrupa’nın, hatta gelişmekte olan ülkelerin gerisinde olduğumuzu görüyoruz.

Örneğin, penetrasyon oranını kritik olarak değerlendiriyoruz. Türkiye’de yüzde 1.3 olan bu oran, AB’de yüzde 7, ABD’de yüzde 11.3 ve OECD ülkelerinde ise yüzde 8.9 düzeyinde.

 

AHMET SERTEM DEMİR – Unico Sigorta GM

%10
Önümüzdeki dönemde prim tahsilatı ve poliçe iptalleri önemli olacak. Bu anlamda yüzde 10 oranına dikkat çekmek istiyorum. Eğer 2020 yılı sonunda poliçe adetlerinde yüzde 10’dan daha az kayıp olursa sıkıntıyı önemli ölçüde atlatmış oluruz.

Yine esas faaliyet kaynaklı şüpheli alacak oranı da çok kritik. Bunun da yüzde 10’dan az gerçekleşmesini beklemek lazım. Sektör bu anlamda gerekli refleksleri veriyor; kampanya ve indirimlerle kaybın önüne geçmek istiyor.

 

ATİLLA BENLİ – Güneş Sigorta GM

%20
2019 yılında 2.27 milyar TL prim üretimi ve 152.8 milyon TL teknik kârlılık tutarı yakaladık. Kârlılık ve aktif büyümenin olumlu etkileri bilançomuzda da görülüyor.

Aktif toplamımız bir önceki yıla göre yüzde 40 artarak 2019 yılında 3.7 milyar TL’ye ulaştı. 2020 yılında da sürdürülebilir kârlılık stratejimiz doğrultusunda aktif büyüklüğümüzü 4.7 milyar TL’ye, teknik kârlılığımızı 185.5 milyon TL’ye ve prim üretim büyüklüğümüzü 3.3 milyar TL’ye çıkarmayı hedefliyoruz. Şirketimiz için önemli olan, tüm rasyolarda yüzde 20’nin üstünde büyüme sağlamak.

 

FIRAT KURUCA – AvivaSA CEO

%18.8
Bizim faaliyet gösterdiğimiz bireysel emeklilik (BES) ve hayat sigortası sektöründe en önemli unsurlardan biri fon büyüklüğüdür.

Hem sektör hem de katılımcılar için asıl değeri yaratan BES fon büyüklüğü, sermaye piyasalarının derinleşmesi açısından da kritik role sahiptir. Şirketimizin verilerine baktığımızda, 2015 yılında yakaladığımız fon büyüklüğü bazında sektör liderliğini yüzde 18.8 payla aralıksız sürdürüyoruz.

EGM verilerine göre 2019 yılı sonunda BES fon büyüklüğümüz, 2018 yılına göre yüzde 33 artış göstererek 22.4 milyar TL’ye ulaştı.

GÖKHAN GÜRCAN – Bupa Acıbadem Sigorta CEO

75 Puan
Şirket olarak vizyonumuzu, sigortacılığın da ötesine taşıyarak “Sağlıklı ve mutlu yaşam” danışmanı olarak belirledik.

Bu vizyonun hayata geçirilebilmesi için de, müşterilerimize olan tutkumuzu “hedefimiz” olarak seçtik. Önümüzdeki 2 yıl, ürün ve hizmetlerimizi çeşitlendirmeyi, değer önermelerimizi farklılaştırmayı planlıyoruz.

Bu kapsamda yoğun şekilde “Müşteri odaklı deneyim yönetimi” yapacağız. Net Tavsiye Skorumuzun da en az 75 puan düzeyinde olmasını hedefleyeceğiz.

BURAK ALİ GÖÇER – Garanti Emeklilik GM

%60
BES sektörünün eriştiği kitle 13 milyona yaklaştı. Sistemin 17’nci yılına girmesiyle birlikte birikimler büyüdü, fon getirilerinin önemi arttı.

Fonlarını takip etmeye başlayan yüz binlerce müşterimiz var, herkesi tek tek arayarak bilgilendirme şansımız yok. Bu yüzden bizim için kritik gösterge bu alanda dijital kanallarımızın aldığı pay.

Hedefimiz, self servis kanallarımızın payını yüzde 60‘ın üstüne çıkarmak.”

 

CEMAL ERERDİ – Ethica Sigorta GM

%60
Bugünlerde sigorta sektörü için en önemli rakamın “yenileme oranı” olduğunu düşünüyorum. Yani geçen sene sigortalanan müşterilerin yüzde kaçının poliçelerini yenileyeceklerine çok önem veriyoruz. Bildiğiniz gibi içinde bulunduğumuz bugünlerde işsizlik, durgunluk ve moral gibi nedenlerden dolayı vazgeçmeler yaşanabiliyor.

Sektörün ve bizim bu oranı en aza indirgemesi, prim üretimi açısından en önemli konudur. Şu sıralar çok bilinmeyen bir dönemden geçiyoruz. İlk kez test edeceğimiz bir durumu yaşıyoruz. O nedenle her branş için farklı bir oran yaşayacağız.

Ancak, “Zorunlu trafik” branşına bakarsak, yüzde 60’ın üstünü yakalamak bu dönem için başarıdır diye tahmin ediyorum.

CEMAL KİŞMİR – BNP Paribas Cardif GM

%23
Değişen müşteri davranışları ve ihtiyaçlarını öngörerek 2019 yılı içerisinde hızlı bir dijital transformasyon süreci başlattık.

Ancak özellikle bu salgın dönemi bir kez daha gösterdi ki sadece ürün ve hizmetlerin dijital transformasyonu değil aynı zamanda dijital yeni iş modellerinin kurgulanması da (digitized) en önemli ajanda konularından biri olacak. Biz de BNP Paribas Cardif olarak hızla toplam prim üretimimiz içerisindeki dijital kanal payımızı artırmaya çalışıyoruz.

Bu alanda takip ettiğimiz “dijital kanal prim rasyosu” geçtiğimiz yıldan bu yana % 10 seviyesinden yükselerek %23’e ulaştı. Önümüzdeki dönem çalışmalarımızla da bu payı artırmayı hedefliyoruz.

TOLGA GÜRKAN – Allianz Türkiye CEO

%100
Sigorta sektöründe teknik kârlılık, hem şirketlerin doğru fiyatlama ve risk seçimi gibi teknik sigortacılık yetkinliğini, hem de verimliliklerini göstermesi nedeniyle en fazla takip edilen ölçütlerden biri. Yatırım gelirleri öncesi teknik kârlılığı ölçen en iyi gösterge ise bileşik rasyodur.

Toplam hasarla birlikte genel giderlerin toplam kazanılmış prim gelirleri ile mukayesesi sonucu teknik olarak kâr elde edilip edilmediğini gösterir. Diğer bir deyişle, bileşik oran “1 liralık prim geliri için kaç liralık gider yapıldığını” gösterir. Teorik olarak bu oran yüzde 100’ün altında olursa yatırım geliri öncesi teknik kâr ediliyor demektir.

Yazar: Fast Company Türkiye

©Fast Company Dergisi, Türkiye’de Fast Dergi Yayıncılık A.Ş. tarafından Türkiye Cumhuriyeti yasalarına uygun şekilde yayınlanmaktadır. Fast Company’nin isim hakkı ABD’de Mansueto Ventures’a, Türkiye’de Fast Dergi Yayıncılık A.Ş.’ye aittir. Dergide yayınlanan yazı, tablo, fotoğraf ve görsellerin her hakkı saklıdır. İzinsiz, kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

İşin sırrı iyi yönetim

Giyim sektörünü döngüsel ekonomiye kazandırma formülleri