in , ,

İş dünyasından haberler

Haber, yenilik, atama, lansman

GARANTİ BBVA’DAN YENİ ÖNLEMLER
Garanti BBVA, koronavirüs salgını sebebiyle ülkemizin içinde bulunduğu olağanüstü dönemde gerek toplum sağlığını korumak gerekse olası ekonomik sorunların üstesinden gelebilmek üzere yeni tedbirler geliştirdi. Bu kapsamda müşterilerine sunduğu desteklerden bazıları:
• Müşterilerin ihtiyacına göre, kredi anapara, faiz ve taksit ödemelerini, herhangi bir ek koşul aranmaksızın, 30 Haziran 2020 tarihine kadar öteleme imkânı,
• Ticari kredilerde mevcut kredilerin anapara ödemeleri 6 aya kadar uzatılabilme; sonrasında ise firmaların nakit akışına göre yeniden yapılandırma,
• KOBİ’ler ile mikro ölçekli işletmeleri ihtiyaç durumunda proaktif limit çalışmalarıyla destekleme ve KOBİ’lerin nakit akışına destek olmak amacıyla tedarikçi finansman limitlerinde esneklik,
• Bireysel müşterilere tüketici kredileri ve ek hesap ödemelerini 3 ay süreyle ertelemenin yanı sıra kredi kartı borcu ödemelerinde de destek sağlanması,
• Koronivirüs salgınından ağırlıklı etkilenen sektörler başta olmak üzere, ekonomik destek ihtiyacı duyan tüm kurum, şirket ve işletmelere, sektörüne uygun olarak ödemesiz dönem seçeneği de dikkate alınarak gerekli desteğin sağlanması…

ALAPALA TURQUALITY’DE
1954 yılında Çorum’da kurulan, dört kıtada 120’den fazla ülkede çok sayıda fabrika kuran ve üretiminin yüzde 95’ini ihraç eden Alapala Grup, “Türk ürünlerinin yurt dışında markalaşması, Türk Malı imajının yerleştirilmesi” amacıyla oluşturulmuş Turquality Marka Destek Programı’na kabul edildi. Alapala Grup CEO’su Görkem Alapala, bu programa kabul edilmekten gurur duyduklarını ve ülke ekonomisi için büyük katkılar sağlayacaklarına inandıklarını söylüyor.

 

YETENEKLER BU FUARDA BULUŞUYOR
Kariyer platformu toptalent.co, 10 Nisan-8 Mayıs 2020 tarihleri arasında Dijital Kariyer Fuarı düzenliyor. Eti, HSBC, Koton, Nobel, Tadım ve PwC gibi önemli firmaların da içinde yer aldığı, genç yeteneklere şirketleri daha yakından tanıma fırsatı sunan Fuar, şirketlerin de doğru yetenekleri bulmalarını sağlamayı amaçlıyor.

 

GENÇLERİN TERCİHİ DİJİTAL BANKACILIK
Gelişen teknolojilerle birlikte perakende bankacılık, müşterilerini finansal teknoloji şirketlerine ve finansal hizmetlerin tek bir alanında uzmanlaşan oyunculara kaptırıyor. Bain&Company tarafından hazırlanan bir rapor, bankaların bu süreci durdurmalarının mümkün olduğunu ortaya koydu. Dynata tarafından 22 ülkede 131 binden fazla tüketiciyle yapılan araştırmanın sonuçlarına göre, tüketiciler banka ürünlerini satın almak için ilk olarak dijital kanalları tercih ediyorlar. Bu ülkelerde dijital kanallardan alınan bankacılık ürünlerinin payı 2017’den bu yana yüzde 2-16 arasında artış gösterdi. Dijital kanallardan yapılan toplam alımlar ise yüzde 18-60 arasında değişti. Özellikle genç müşteriler, rakip bankalardan kredi kartı gibi ürünleri alırken çoğunlukla dijital kanalları kullanıyorlar. Bain&Company Türkiye Finansal Kurumlar Lideri Emre Demircan, “Bankalar, müşteri deneyimini ve geri plandaki destek operasyonlarını önemli ölçülerde iyileştirmediği ve dijitalize etmediği, maliyetleri düşürmediği sürece müşteri kaybı daha da kötüye gidecek. Müşterinin ihtiyacını ilk aşamada gideren, onu telefon açmak veya şubeye gitmek zorunda bırakmayan kusursuz bir dijital deneyim sunabilmek, bu kayıpları önlemek isteyen bankalar için kilit önem taşıyor” diyor.

SAMSUNG’A YENİ PAZARLAMA İLETİŞİMİ LİDERİ
Samsung Electronics Türkiye’nin Kurumsal İletişim ve Pazarlama İletişimi Lideri Sibel Hür oldu. Profesyonel iş hayatına 2005 yılında Siemens’te başlayan Hür, 2011-2014 yılları arasında Yıldız Holding’de görev aldı. 2014 yılında Samsung Electronics Türkiye’ye İç İletişim Müdürü olarak katılan, 2016 yılından bu yana da Kurumsal İletişim Müdürü olarak görev yapan Hür, 2020 yılının Mart ayından itibaren artık Kurumsal İletişim ve Pazarlama iletişimi lideri olarak görevine devam edecek.

KORONAVİRÜSE KARŞI CORONATHON
48 saatte organize edilen Coronathon 1400’ün üzerinde bireysel başvuru aldı ve 150’ye yakın fikir çıkardı!
Ülkemizde ilk Covid-19 vakalarının çıkmasıyla beraber virüsün yarattığı sorunlara yaratıcı çözümler arama misyonuyla ve “Çözümün Bir Parçası Ol” sloganıyla yola çıkan Coronathon Türkiye, Covid-19’un yarattığı sosyal, lojistik ve altyapısal sorunlara fikirler buldu. Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı ile beraber Türkiye Bilişim Vakfı, Başlangıç Noktası, İTÜ, Boğaziçi Üniversitesi, ODTÜ, İstanbul Üniversitesi, Habitat Derneği, TüBİTAK, TOBB, Eczacıbaşı Holding, Facebook, Reengen, Hello Tomorrow, Girişimcilik Vakfı, Ashoka gibi 50’nin üstünde girişim, kurumsal şirket, kamu, sivil toplum kurumu, yatırımcı, üniversite ortak akıl çerçevesinde buluştu ve ortaya 1.400 civarında başvuru, 150’ye yakın somut fikir, 100 bin liranın üzerinde finansman desteği çıktı. Coronathon Türkiye İnisiyatifi Sözcülerinden Boğaziçi Üniversitesi Girişimcilik Merkezi Direktörü Dr. Oğuzhan Aygören, Coronathon’un en önemli özelliğinin çok geniş bir paydaş ağı tarafından sahiplenilmesi olduğunu belirtirken, Coronathon Türkiye İnisiyatifi Sözcülerinden ve Başlangıç Noktası Lideri Cem Leon Menase ise, ağ yapılarının önemini, merkeziyetsiz, şeffaf ve sosyal etki odaklı projelerin yeni iş yapış biçimlerinin kalıcı olduğunu belirtti.

ZİRAAT BANKASI’NDAN KORONAVİRÜS ÖNLEMLERİ
Ziraat Bankası da COVID-19 salgınının ekonomik yaşama ilişkin olası hasarlarını en aza indirme hedefiyle yeni önlem alanlardan. “Ekonomik istikrar Kalkanı” hamlesi doğrultusunda yaptığı düzenlemelerden bazıları:
1. 31.03.2020 tarihinde ödenmesi gereken dönem sonu taksit, faiz ve anaparasını ödeyemeyen rma ve bireysel müşterilerin talepleri üzerine söz konusu ödemelerin ötelenmesine imkân verildi.
2. Nakit akışı bozulduğu için ödeme sorunu yaşayan müşterilerin mevcut kredilerinin 6 aya kadar ödemesiz dönem olmak üzere, turizm gibi dönemsel faaliyeti olan sektörlerde ise 12 aya kadar ilave süre tanınmak suretiyle, uygun vadeli yapılandırma uygulamaları geliştirildi.

TAV HİSSE GERİ ALIMINA BAŞLIYOR
TAV Havalimanları, koronavirüs salgını nedeniyle piyasalarda yaşanan ani değişikliklerin etkisini azaltmak amacıyla hisse geri alımı gerçekleştiriyor. TAV Havalimanları icra Kurulu Başkanı Sani şener, “Koronavirüs salgını ve buna bağlı alınan önlemler nedeniyle, tüm dünyada işlettiğimiz havalimanlarında yolcu trafiğinde bir düşüş yaşanıyor. Turizm açısından düşük sezonda olmamızdan dolayı, yolcu trafiğindeki bu düşüşün şu ana kadar nansal performansımız üzerindeki etkisi kısıtlı oldu” diye konuştu. Sani Şener, aldıkları önlemleri şöyle anlattı: “Salgının küresel ölçekte turizm ve havacılık sektörünü ciddi şekilde etkilemesi nedeniyle hisse fiyatımızda düşüş yaşanmaktadır. Hissemizin ve şirketimizin arkasında olduğumuzu göstermek için yönetim kurulumuzda 200 milyon TL’ye kadar hisse geri alımı yapmaya karar verdik. ülkemizde ve tüm dünyada alınan önlemlerle salgının önümüzdeki haftalarda kontrol altına alınacağına ve geçmiş örneklerden de bildiğimiz üzere, havacılık sektöründe hızlı bir toparlanma yaşayacağımıza inanıyoruz.”

BORUSAN, “CİNSİYET GÖZLÜĞÜ” PROGRAMINI HAYATA GEÇİRDİ
Toplumsal cinsiyet eşitliğini destekleyen Borusan, 8 Mart Dünya Kadın Emekçiler Günü kapsamında özel bir toplantı düzenledi. Borusan Müzik Evi’nde düzenlenen etkinliğe Borusan Kocabıyık Vakfı Başkanı Zeynep Hamedi, Borusan Holding CEO’su Erkan Kafadar, Borusan şirketlerinin genel müdürleri, sivil toplum kuruluşları temsilcileri ve basın mensupları katıldı. Lansman kapsamında “Borusan Eşittir Taahhütnamesi” imzalanırken, bu alanda somut adımlar ve hede er belirleyen Cinsiyet Gözlüğü programı da tanıtıldı. Erkan Kafadar, Borusan’ın temel sorumluluk alanlarından birinin toplumsal cinsiyet eşitliğinin sağlanması olduğunu hatırlatarak, “Türkiye’nin sürdürülebilir bir şekilde kalkınması, refaha kavuşması ve bütün yaşam standartlarıyla gelişmiş ülkelerin safına katılmasının yolu toplumsal cinsiyet eşitliğini sağlamaktan geçiyor. Borusan olarak bunun uzun mesafeli bir koşu olduğunu ve zaman alacağını biliyoruz. Ama bu yolda ilerlemeye, eşitliği kendi grubumuzda hakim kılmaya kararlıyız. Bugün yolculuğumuzda yeni bir sayfa açtık” diye konuştu.

MİGROS’TAN KORONAVİRÜS’E KARŞI OLAĞANÜSTÜ ÖNLEMLER
Migros, tüm dünyayı etkisi altına alan Koronavirüs’e (Covid-19) karşı çalışanlarını ve müşterilerini korumak için önlemlerini en üst seviyeye taşırken, online gıda platformu Sanal Market’ten alışveriş yapan 60 yaş ve üstü kişilerin evden çıkmamaları için siparişlerini ücretsiz olarak evlerine götürüyor. Sağlık Bakanlığı, Tarım Bakanlığı ve Ticaret Bakanlığı koordinasyonuyla çalışmalarını sürdüren Migros, toplumun olağan yaşamını kolaylaştırabilmek adına birçok uygulamayı devreye koyarak, tüm mağazalarında sıradaki müşteri ve kasayla mesafeyi ölçen şeritleri uyguladı, “1,5 metre sosyal mesafe hepimizi korur” uyarısıyla düzenlemeyi bütün mağazalarında yaygınlaştırdı. Ayrıca, aldığı hijyen tedbirlerini en üst düzeye çıkararak tüm çalışanlarında siperlik ve maske kullanımına başladı.

VODAFONE’DAN YENİLİK
Evden çalışma sisteminin yaygınlaşmasıyla artan bağlantı ve güvenlik talebi için çözümler sunan Vodafone Business, işletmelerin verimliliğini uzaktan takip imkânı da sağlıyor; işletmelerin yurt içinde ve dışında yer alan merkezlerini ve operasyonel lokasyonlarını metro-ethernet ile yüksek hızda, sınırsız ve güvenli olarak bağlayarak çeviklik kazandırıyor. Ayrıca, ek fiziksel yatırım ve teknik personel maliyeti olmadan operasyonları buluta taşıyor.

EN BAŞARILI STARTUP B2METRIC OLDU
BNP Paribas Cardif ’in Türkiye’nin girişimcilik ekosisteminin paydaşlarından Hackquarters ekibi işbirliğiyle hayata geçirdiği BNP Paribas Cardif InsurTech İnovasyon Challenge Programı’nın kazananları belirlendi. Ürün ve servislerde sigortanın geleceği, nesnelerin interneti ve giyilebilir teknolojiler, mobilite, müşteri kazanımı, satış sonrası hizmetler ve iş ortaklıkları konularında en başarılı on projeyi değerlendiren jüri; B2Metric, Uservision ve MuseBirds’ü ilk 3 startup olarak belirlerken, Pabbler adlı startup’ı da Jüri özel ödülü’ne layık gördü. Ödül alan startup’lara BNP Paribas Cardif global inovasyon programına katılma şansının yanı sıra BNP Paribas Cardif Türkiye ekipleri ile iş ortaklığı yapma fırsatı sunuluyor.

MULTIGIFT, RAMAZAN KOLİLERİNİN YERİNİ ALIYOR
Ramazan ayı yaklaşırken şirketlerin çalışanlarına sunduğu Ramazan yardımı hazırlıkları hız kazanmaya başlıyor. Multinet Up’ın çalışanların ve firmaların ihtiyacına göre özelleştirilebilir kurumsal hediye kartı MultiGift, Ramazan ayında geleneksel olarak çalışanlara verilen koli yardımlarına bir alternatif sunuyor. MultiGift ile çalışanlara 20.000’e yakın market ve perakende noktasında harcayabilecekleri Ramazan yardım bakiyesi tanımlanabiliyor.

YAPI KREDİ, BİLİM GÖÇÜ İLE DAHA FAZLA ÇOCUĞA ULAŞIYOR
Yapı Kredi, topluma sürdürülebilir değer katma amacıyla, Young Guru Academy (YGA) işbirliğiyle başlattığı “Anadolu’ya Bilim Göçü” projesinin ikinci etabını başlattı. YGA gönüllüleri ve Yapı Kredi Gönüllüleri’nin katıldığı proje, 3 yılda 130 bin çocuğa ulaştı. Projenin ikinci etabında Türkiye’nin dört bir yanından rol model öğretmenler projeye dahil edildi. Projenin bu yeni etabında, ilk olarak öğretmen eğitimi gerçekleştirilecek. Proje kapsamında eğitim verilen rol model öğretmenler, YGA Mezunu tarafından hazırlanan bilim setlerini, bulundukları okullardaki öğrencilerle buluşturacak. YGA’nın ücretsiz online platformunda bulunan 600 öğretmen, YGA tarafından hazırlanan eğitimlerden ve birbirleriyle paylaştıkları iyi örneklerden besleniyor. Tüm yıl boyunca düzenlenecek Bilim Şenlikleri’nde ise çocuklar, kendilerine verilen bilim setleriyle projeler gerçekleştirecek ve bu projeleri sergileyecek. Tüm bu süreç boyunca, Türkiye’nin her yerindeki Yapı Kredi Gönüllüleri de aktif olarak projeye destek verecek.

PAKETLER DEZENFEKTE EDİLİYOR
Web sitesi üzerinden “Moda Kapıda” uygulamasıyla müşterilerine mağazaya gitmeden alışveriş imkânı sunan Hemington, bugünlerde koronavirüse karşı güvenli alışveriş önlemleri aldı. Tüm ürünler satışa sunulmadan önce T.C. Sağlık Bakanlığı’nın önerilerine uygun olarak 130 derece buhar püskürtülerek sterilize ediliyor ve kargoya verilmeden önce dezenfekte edilerek paketleniyor. Akabinde ürünün bulunduğu kutu, el değmemiş tek kullanımlık poşete dışarı ile temas etmeyecek şekilde konuluyor. Bu uygulama ile, ürün dezenfekte edildikten sonra, ürün kutusu da dahil olmak üzere kimsenin eli değmeden müşterilere ulaştırılıyor. E-ticaret sitesi üzerinden gelen iadeler ise tekrar satışa sunulmadan önce aynı işlemden geçirilerek dezenfekte ediliyor.

İSTEYİN GELSİN
2019’da kullanıcılarına hizmet vermeye başlayan, şu anda 1,5 milyondan fazla indirme ve 700 binden fazla aktif müşteriye sahip olan İstegelsin, market alışverişinin zaman kaybetmeden, kolayca yapılmasını sağlıyor. İstanbul, Kocaeli ve Ankara’da hizmet veren yeni nesil süpermarket İstegelsin’de meyve ve sebzeden ete, atıştırmalıklardan temizlik ürünlerine, kozmetikten anne çocuk malzemelerine kadar pek çok ürün bulmak mümkün.

NETCAD’DEN KORONA TAKİBİ!
Yazılım firmalarından Netcad, dünyayı kasıp kavuran COVID-19 Corona virüsü için global bir takip izleme uygulaması yazdı. Netcad, kendi geliştirdiği web bazlı yazılım geliştirme platformu Netigma ile Corona virüsünün dünya üzerindeki dağılımını gösteren interaktif bir harita oluşturdu. Şimdiye kadar dünyanın her bölgesinden binlerce kişi tarafından ziyaret edilen site virüsün anlık ve zaman içerisindeki yayılımını detaylı verilerle paylaşıyor. Dünyamızı tehdit eden bu virüse karşı dünyanın her yerindeki bireyleri bilgilendirmek için bu uygulamayı hem İngilizce hem de Türkçe olarak geliştiren Netcad ekipleri bir yandan da haritayı sürekli geliştirmeye devam ediyor.

VİDEO İLE MÜLAKAT BAŞLIYOR
Kariyer.net, koronavirüse karşı önlem almaya çalışan işverenler için önemli bir adım atarak; iş görüşmelerini dijital ortama taşıyor, HR Venue uygulamasını 1 ay boyunca Kariyer.net üyesi olsun ya da olmasın tüm şirketlerin hizmetine ücretsiz olarak sunuyor. Video mülakat, online mülakat ve gözetimli online test imkânlarını şirketlerle buluşturan HR Venue, insan kaynakları profesyonellerinin zamanını daha iyi yönetmesini sağlarken işe alım sürecini de hızlandırıyor. HR Venue ile adaylar, mobil uygulama ya da web tarayıcılar üzerinden görüşmelere pratik bir şekilde katılabiliyor.

SAHİBİNDEN.COM YENİ HİZMETİNİ TANITTI
sahibinden.com, yeni hizmeti Oto360 ile otomobil alımsatım sürecinde ihtiyaç duyulan servislere tek bir platform üzerinden erişim imkânı sunuyor. Kullanıcılar; araç değerlemeden ekspertize, hasar sorgulamadan kredi tekli erine, araç alım-satım rehberine ve sıfır araçlarla ilgili bilgilere Oto360 platformu üzerinden kolay bir şekilde ulaşabiliyor. Oto360 platformuna sahibinden.com mobil uygulaması, masaüstü ve mobil web sitesi üzerinden erişilebiliyor.

EKONOMİYE DESTEK PAKETİ
Türkiye İş Bankası, koronavirüs salgını nedeniyle devreye aldığı ekonomiye destek paketini açıkladı. Bankanın açıkladığı destek paketinden öne çıkanlardan bazıları:
• Müşterilerin 30 Nisan’a kadar ihtiyaç duyması halinde; anapara/faiz/taksit ödemelerinin ilave bir koşul aranmaksızın 30 Haziran’a kadar ötelenmesine imkan veriliyor.
• Turizm, lojistik, AVM, perakende sektörleri olmak üzere sektör ayrımı olmaksızın her bir ihtiyaç, vaka bazında değerlendirilerek ödemesiz dönem dahil gerekli tüm destek veriliyor.
• KOBİ’lerin ve mikro işletmelerin, tabana yaygın yararlanmasını teminen, salgın öncesi girdiği ticari yükümlülüklerinin yerine getirilebilmesi amacıyla mevcut limitlerle desteklenmesi ve gerekirse ilave limit için de azami çaba gösteriliyor.
• Dijital kanallar üzerinden yapılacak EFT/havale işlemlerinden 30 Nisan’a kadar (karttan karta havale dahil) hiçbir Banka müşterisinden ücret alınmıyor. POS ve ÖKC ücretleri 3 ay boyunca öteleniyor.

YILDIZ HOLGİNG’E YENİ SOLUK
Yıldız Holding’de Kurumsal İletişim Grup Direktörlüğü görevine Tuğçe Altınsoy getirildi. Basın ve iletişim dünyasının yakından tanıdığı bir isim olan Tuğçe Altınsoy, Yıldız Holding’in tüm iletişim stratejilerinin oluşturulmasına ve uygulanmasına liderlik edecek. 2010 yılında Columbia Üniversitesi’nin Citi Group işbirliğiyle dünya çapında ekonomi gazetecileri için açtığı “Citi Journalistic Excellence Award” yarışmasında Türkiye’den birinci seçilerek New York’ta bulunan Columbia Üniversitesi Gazetecilik Yüksekokulu’nda eğitim hakkı kazanan Altınsoy, Yıldız Holding’e katılmadan önce Siemens Türkiye’de Kurumsal iletişim Müdürü olarak görev yapıyordu.

KADIN LİDERLERİN SAYISI ARTIYOR
BASF, 2021 itibarıyla kadınların liderlik pozisyonlarındaki oranını yüzde 22 ila 24 artırma hedefini 2019 sonu itibarıyla, yani belirlenen tarihten önce başardı. Yeni hedefi ise 2030 yılı itibarıyla liderlik pozisyonlarındaki kadınların oranını dünya genelinde yüzde 30’a çıkarmak. Liderlik ekibinde daha iyi bir cinsiyet dengesi, dünya genelinde BASF Group’ta ve tüm liderlik seviyelerinde geçerli olacak. Böylelikle liderliğin gelişimine yönelik global bir yaklaşım yansıtılacak. BASF’ye göre bu seviyedeki liderler, çeşitlilik içeren bir kurumsal kültürün daha da fazla geliştirilmesine önemli bir katkıda bulunabiliyor.

HADEF: GELENEKSEL LEZZETLER
Gıdanın, Türkiye’de ve dünya genelinde sürekli gelişen bir sektör olduğuna dikkat çeken Pek Food kurucu ortağı Elif Dila Konukoğlu, börek ve mantı başta olmak üzere geleneksel ürünleri dünya pazarına taşıyabilmeyi hede iyor. Hammaddeleri özenle seçen, koruyucu madde kullanmayan ve Ar-Ge çalışmaları sayesinde dondurulmuş ürünlerin yapısının bozulmasını amaçlayan Pek Food, özellikle et konusunda iddialı bir tutum sergiliyor.

İSTİKRARLI BÜYÜME
Türkiye’nin önde gelen faktoring şirketlerinden Tam Faktoring, mikro KOBi’ler, küçük işletmeler, esnaf ve serbest meslek sahiplerine odaklı çalışıyor. 2019 yılını alacak büyüklüğünde yüzde 38 büyüme ile tamamlayan Tam Faktoring, bu yılki büyüme hedefini de yüzde 50 olarak açıkladı. Tam Faktoring CEO’su Hakan Karamanlı, yaptığı açıklamada, 2020 yılı için de yüzde 50 büyüme oranı hede ediklerini, 5 şube daha açarak artı 150 kişi daha istihdam etmek istediklerini belirtti. Ayrıca Karmanlı, şube sayısını 41’e, çalışan sayısını 750’ye ulaştıran bu büyüme ile ülkenin istihdamına katkı yapmaya devam edeceklerini söylüyor.

ASYA’DA İKİNCİ LİMAN
Kruvaziyer liman işletmecisi Global Ports Holding, Asya’da en çok ziyaret edilen 5 ülkeden biri olan Vietnam’daki Ha Long Uluslararası Kruvaziyer Limanı’nın 15 yıl işletilmesine yönelik anlaşma imzaladı. GPH’ın Singapur’dan sonra Asya’daki ikinci noktası olacak liman, 2019 yılında 75 bin yolcu ağırlarken, dünyanın en önemli destinasyonlarından biri haline geliyor. Global Yatırım Holding ve Global Ports Holding Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Kutman, liman ağlarını bütün kıtalarda kruvaziyer turizminin yoğun olduğu destinasyonlara genişletmeyi istediklerini söyleyerek, “Akdeniz’de kaçırdığımız bir gemiyi Uzakdoğu’da, orada kaçırdığımız gemiyi Amerika’da yakalayacak yapıyı kuruyoruz” diyor.

1 EV EŞİTTİR 25 EV
Nef müşterileri, Nef+ mobil aplikasyonu ile “Foldcity” konseptinine geçiyor. Böylece Nef’teki evinizin anahtarı, İstanbul’un 25 farklı noktasındaki Nef projesinin de kapılarını açabiliyor. Örneğin “Foldcity” ile siz şehrin neresindeyseniz, oraya yakın bir spor salonunuz, misafir eviniz, müzik stüdyonuz veya toplantı odanız gibi onlarca alan sizin oluyor. Yani bir Nef’te toplantınızı yapıp, diğerinin sinema salonunda filminizi izleyebiliyor, başka bir Nef’in misafir evinde kalabiliyorsunuz.

YÖNETEN KADINA GÜÇ KATAN PAKET
Alternatif Bank, geçtiğimiz aylarda yurt dışı fonlama programı kapsamında IFC’den kadın girişimcilerin hissedarlığında faaliyet gösteren veya kadın profesyoneller tarafından yönetilen teşebbüslerin desteklenmesi amacıyla 100 milyon dolar kaynak sağladı. Temin ettiği bu kaynaktan yola çıkarak Yöneten Kadına Güç Katan Paket’i hazırlayan Bankanın paketinden IFC KOBi tanımına uyan, yüzde 51 ve üzeri kadın ortaklığı bulunan veya CEO, COO, başkan veya başkan yardımcısı pozisyonlarında en az bir kadın ile yüzde 20 ve üzeri kadın ortaklığı olan kurumlar yararlanabiliyor. Alternatif Bank Satış ve Pazarlamadan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Yeşim şimşek, “Kadınlarımızın girişimci ruhları, yönetim yetkinlikleri, zorluklar karşısındaki direnç ve çalışkanlıklarıyla ülke ekonomisinin kalkınmasında çok önemli bir yeri olduğuna inanıyor, sağladığımız kaynaklarla onları desteklemeye özen gösteriyoruz” diyor.

Yazar: Fast Company Türkiye

©Fast Company Dergisi, Türkiye’de Fast Dergi Yayıncılık A.Ş. tarafından Türkiye Cumhuriyeti yasalarına uygun şekilde yayınlanmaktadır. Fast Company’nin isim hakkı ABD’de Mansueto Ventures’a, Türkiye’de Fast Dergi Yayıncılık A.Ş.’ye aittir. Dergide yayınlanan yazı, tablo, fotoğraf ve görsellerin her hakkı saklıdır. İzinsiz, kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Emre Tekinalp: Değişmeyen rutinim

Namık Ülke: Beğendiğim 4 alışkanlığım