in , ,

3 kişiden 2’sinin gelir kaybı endişesi var

BNP Paribas Cardif, Ocak-Şubat aylarında 21 ülkeden 21 bin katılımcıyla gerçekleştirdiği “Protect & Project Oneself” (Kendini Koruma ve Planlama) Araştırması’nın sonuçlarına göre Türkiye’de yaşayan katılımcıların en çok kaygılandıkları konular; yüzde 87 ile doğal afetler, yüzde 86 ile kritik hastalıklar ve yüzde 84 ile kazalar oldu.

3-kişiden-2’sinin-gelir-kaybı-endişesi-var

Sigorta sektörünün öncü markaları arasında yer alan BNP Paribas Cardif, Türkiye’de değişen sigorta algısı ve trendlerine ilişkin sonuçların da yer aldığı küresel “Protect & Project Oneself” (Kendini Koruma ve Planlama) Araştırması’nın sonuçlarını açıkladı. Ocak-Şubat aylarında 21 ülkeden 21 bin katılımcıyla çevrim içi olarak gerçekleştirilen araştırmada, Türkiye’den ankete katılan her 3 kişiden 2’si gelirini kaybetmekten endişe duyduğunu söyledi.

KISA VE ORTA VADEYE DİKKAT!

Maddi kaygılarla ilgili olarak, katılımcıların yarısı ölüm, hastalık veya işsizlik gibi istenmeyen olaylar karşısında kendilerinin veya ailelerinin maddi yük altında kalacaklarını belirtti. Araştırmada, Türkiye’deki potansiyel sigorta müşterilerinin yüzde 87’si doğal afetlerden, yüzde 86’sı kritik hastalıklardan ve yüzde 84’ü ise kazalardan endişe duyduklarını aktardı. Ülkemizden araştırmaya katılanların yüzde 67 gibi büyük bir kısmı ise kısa veya orta vadede gelirlerini kaybetmekten endişe duyduklarını açıkladı.

KREDİ HAYAT SİGORTASINA YÜKSEK İLGİ

Araştırma, değişen sigorta algısı ve eğilimler hakkındaki sonuçlarıyla da dikkat çekti. Beklenmedik yaşam olaylarının olması halinde mevcut yaşam standartlarını koruyamayacaklarını düşünen katılımcıların, özellikle kredi hayat sigortalarına yönelik pozitif bakış açılarının arttığı gözlemlendi.

Katılımcıların yüzde 71 gibi büyük bir kısmı, 2020 yılındaki pandeminin etkisiyle sağlık sigortalarına olan ilgilerinin büyük oranda arttığını ifade etti. Katılımcılar, hayat sigortaları ile beklenmedik olaylara ya da kaza riskine karşı koruma altında olduklarını düşündüklerini aktardı.

Bu bağlamda sigorta müşterilerinin yüzde 66’sının, sigortacılarından; sağlık uzmanlarıyla görüşme fırsatı, koçluk seansları teminatı, kişiselleştirilmiş kapsamlı destek programları, online bilgi ve tavsiye ile kişiselleştirilmiş dijital uygulamaya erişim gibi taleplerde bulundukları da belirlendi. Bu oran, Şubat 2023’te yaşanan deprem felaketinin etkisiyle Türkiye’de sigorta bilincinin giderek geliştiğinin bir göstergesi olarak yorumlandı.

SİGORTA ÇÖZÜMÜNE ERİŞİM SIKINTISI

Sigorta çözümlerine erişim konusuna incelendiğinde ise Avrupa’daki sigorta müşterilerinin yaklaşık yüzde 70’i çözümlere sahip olma sürecinde zorluklar yaşadıklarını belirtirken, bu oran Türkiye’de yüzde 80’in üzerinde seyretti. Sonuç olarak, araştırmaya katılan tüketicilerin neredeyse yarısı, sigorta çözümü almaktan vazgeçtiğini söyledi. Türkiye’deki tüketiciler; sigorta çözümlerinin içerikleri, çözümlerdeki istisnalar ve çözümlere sahip olma koşulları konularında daha çok netlik beklediklerini ifade etti.

BNP PARIBAS CARDIF TÜRKİYE SİGORTAYI ULAŞILABİLİR KILIYOR

  • BNP Paribas Cardif Türkiye Genel Müdürü Cemal Kişmir, “Protect and Project Oneself” araştırmasından Türkiye için önemli veriler çıktığını belirterek, “Bu araştırma, yıllardır üzerinde durduğumuz müşteri odaklı yaklaşım, dijitalleşme, erişilebilir olma ve yalın süreç geliştirmenin önemini bir kez daha ortaya koydu” diye konuştu. BNP Paribas Cardif Türkiye olarak, ‘Sigortayı daha ulaşılabilir kılmak için güçlü müşteri içgörüsüyle, sigortacılık sektöründe 16 yıldır hizmet verdiklerini hatırlatan Cemal Kişmir, şöyle devam etti:

“BNP Paribas Grubu altında faaliyet gösteren BNP Paribas Cardif, 2008’den bu yana Türk sigortacılık sektörünün yenilikçi markaları arasında yerini alıyor. Hayat, İşsizlik, Kritik Hastalıklar, Ferdi Kaza ve Koruma sigortalarının yanı sıra Bireysel Emeklilik Planları ile faaliyet gösterdiğimiz sektörler baz alındığında, sektörümüzün en geniş kapsamlı sigorta platformuyuz. BNP Paribas Cardif Türkiye olarak, kendi sektöründe lider konumdaki iş ortaklarımızla gerçekleştirdiğimiz iş birlikleri ile de otomotiv, perakende, bankacılık, tüketici finansman şirketleri, dayanıklı tüketim ve telekomünikasyon sektörlerine yönelik değer yaratan sigorta çözümleri sunmaktayız.”

ADVERTORIAL

Yazar: Fast Company Türkiye

©Fast Company Dergisi, Türkiye’de Fast Dergi Yayıncılık A.Ş. tarafından Türkiye Cumhuriyeti yasalarına uygun şekilde yayınlanmaktadır. Fast Company’nin isim hakkı ABD’de Mansueto Ventures’a, Türkiye’de Fast Dergi Yayıncılık A.Ş.’ye aittir. Dergide yayınlanan yazı, tablo, fotoğraf ve görsellerin her hakkı saklıdır. İzinsiz, kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

32. İnsan Odağında Yönetim Kongresi için GERİ SAYIM BAŞLADI

Pluxee-ile-maliyetler-düşerken-çalışan-mutluluğu-artıyor-Sinem-Hekimoğlu

Pluxee ile maliyetler düşerken çalışan mutluluğu artıyor