in , ,

Algoritma çağında duygusal bağ kurmak

Lovemarks’ın yaratıcısı Kevin Roberts sorularınızı yanıtlıyor.

algoritma-çağı
Kevin Roberts

YZ DUYGUSAL BAĞLARI ZAYIFLATIR MI?

Yapay zeka, saygı ve güven inşa etme konusunda şirketlere yardımcı olur. Bu, başarılı bir markanın temelinde yer alan unsurdur. Sonrasında pazarlamanın görevi ise, pazarlama karmasına gizem, duyusallık ve mahremiyet eklemektir. Bunlar, yapay zekanın yapamayacağı şeylerdir. Bu üç sır eklendiğinde ve başarılı şekilde icra edeldiğinde, ortaya karşı konulamaz bir Aşk Markası (Lovemark) çıkar.

“Yapay zeka saygı ve güven inşa eder; markaları vazgeçilmez kılan ise gizem, duyusallık ve mahremiyettir.”

Z KUŞAĞI “SEVGİ” DEĞİL, DURUŞ MU BEKLİYOR?

Z Kuşağı, markaların önemli bir duruşu olmasını ve amaç odaklı hareket etmesini bekliyor. Yapılan araştırmalar da bunu açıkça ortaya koyuyor. Giderek daha fazla oranda genç, çalışacağı şirketlerde bu konuyu özellikle arıyorlar. Ancak, bbununla birlikte hâlâ sevebilecekleri markaları tercih ediyorlar. Yani bu bir “ya/ya” değil, bir “hem/hem” meselesi. “Amaç mı, Sevgi mi?” değil; Amaç ve Sevgi. Herhangi bir gençle konuşun; bazı influencer’lara, bazı dizilere ve bazı markalara olan sevgilerini açıkça ifade ederler. İnsanlar hâlâ Mac rujlarını seviyor. Hâlâ Tommy Bahama tişörtlerini seviyor. Ve ben hâlâ Pepsi Max’i seviyorum.

“Yeni kuşaklar için marka sevgisi bitmedi—amaç ve değerlerle birleştiğinde daha da güçlendi.”

VERİ GİZLİLİĞİ SKANDALLARI GÜVENİ ETKİLİYOR

İlkesizlik, skandallar ve yapay kurgular marka güvenini yok eder. Ve günümüz ortamında bunu hem anında hem de geniş çapta yapar. Çünkü, içinde yaşadığımız dönemde sosyal medya ve dijital kanallar, ortaya çıkan sorunların hızla yayılmasına neden olabiliyor. Bir marka ortaya çıkan sorunlar nedeniyle neredeyse bir gecede yok olabilir. Bud Light’ın başına gelenleri hatırlayalım. Bir gecede çok büyük sıkıntı yaşayacak hale gelmişti.

DENEYİMDEN “DUYGU EKONOMİSİNE” GEÇİŞ

Aslında ben ‘Duygu temelli’ bir ekonomiye geçişi 25 yıl önce öngörmüştüm. Bu konuda uyarılar yapmış, önerilerde de bulunmuştum. Şimdi bunun hayata geçtiğine, giderek etkisini artırdığına tanık oluyoruz. Sevgi ve fikirler her şeyi fetheder. Hep böyle olmuştur, hep böyle olacaktır.

KRİZ ZAMANLARINDA ‘LOVEMARK’ OLMAK

Lovemarks, “mantığın ötesinde”, fiyatın ötesinde bir sadakat yaratır. Tüketicinin yaşam biçiminin ayrılmaz bir parçası hâline gelirler ve ona ihtiyaç duyduğu her anda yanındadırlar. Tüketicinin günlük hikâyesinin bir parçasıdırlar. Mahremiyet (intimacy), Lovemark’ın temel unsurlarından biridir. Tüketiciyi bilgilendirmez veya ona talimat vermez; onları etkiler ve ilham verir.
Sorularınızı iletmek için: [email protected]

YAZARIN DİĞER YAZILARI:

Yazar: Fast Company Türkiye

©Fast Company Dergisi, Türkiye’de Fast Dergi Yayıncılık A.Ş. tarafından Türkiye Cumhuriyeti yasalarına uygun şekilde yayınlanmaktadır. Fast Company’nin isim hakkı ABD’de Mansueto Ventures’a, Türkiye’de Fast Dergi Yayıncılık A.Ş.’ye aittir. Dergide yayınlanan yazı, tablo, fotoğraf ve görsellerin her hakkı saklıdır. İzinsiz, kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Zora-giren-şirketler-nerede-hata-yapıyor-1

Zora giren şirketler nerede hata yapıyor?

yapay-zeka-yılı

Yapay zeka yılı kaç takvim yılı?