in , ,

İnsani dokunuşu geliştiren markalar kazanacak

Lovemarks’ın yaratıcısı Kevin Roberts sorularınızı yanıtlıyor.

insani-dokunusu-gelistiren-markalar

Fotoğraf: Pixabay

Kevin Roberts

Uzun yıllardır Bilgi Çağı’ndan geçtiğimizi ve Dahil Olma Çağı’na doğru hareket ettiğimizi söylüyorum. Veriler ve bilgiler arasında boğuluyoruz ve herkes temel olarak aynı şeylere bakıyor. Hızlı ve alakalı bilgi analizi minimum gereklilik haline geldi, fakat olduğu şey de sadece bu. Bir başlangıç noktası.
İpucu isimde saklı; YZ. Yapay için Y ve zeka için Z.
Bir marka için verilerin üstüne duygusal empati, alakalı olma ve gerçeklik gibi eşsiz özellikleri ekleyebilen markalar ve yöneticiler rekabet açısından bir avantaj elde edecekler. Hızlı bir şekilde başlayabilmek ve zekadan samimiyete doğru kendilerine bir sıçrama tahtası sağlamak için yapay zekayı kullanan markalar rekabet açısından bir avantaj elde edecekler.

Liderleri içgörülerle yetinmeyip, gerçek ve bulması zor keşifleri arayan markalar rekabet açısından bir avantaj elde edecekler. Bruce Springsteen’in de ima ettiği gibi, kazanan markalar İnsani Dokunuşu geliştirenler olacak. Yapay olarak zeki dokunuşu değil.

HİKAYE PAYLAŞMA ZAMANI

Markaların tüketicileri aktif olarak dinlemesi ve hikaye ‘anlatıcılığından’ hikaye ‘paylaşımcılığına’ geçmesi gerekiyor. Tüketicileri yolun her adımında onlarla birlikte olduklarına ikna etmeleri lazım. Tüketicileriyle adım adım, yan yanalar.

Pazarlamacıların araştırmacıdan çok antropolog olmasına inanıyorum. Aktif olarak dinlemeleri, okumaları ve tüketicilerin sadece ne söyleyip yapacağını değil, nasıl hissettiğini de tahmin etmeleri gerekiyor.
Tüketicilerin sadece hareketlerini gözlemlemeleri değil, ayrıca onların yaşam ve duygularının ritmini hissetmelerine yardımcı olacak araçlar geliştirmeleri de gerekiyor. Sadece gözlem yapmaları değil, kendilerini yönlendirmeleri de gerekiyor.

YENİ YETENEK FORMÜLÜM

Hayatım boyunca sadece bir denklem yazdım: (IQ+EQ+TQ+BQ), hepsini destekleyen ise CQ.
IQ – Zeka katsayısı, EQ – Duygu katsayısı, TQ – Teknoloji katsayısı, BQ – Çok hızlı olma katsayısı ve CQ – Yaratıcılık katsayısı. EQ ve CQ konusunda fevkalade güçlü olan pazarlamacıları işe almamız lazım.

Ayrıca süper meraklı ve süper dinleyiciler olan pazarlamacıları; mükemmel gözlemciler olan pazarlamacıları arayın… Sorular soran ve cevapları sorulandıran pazarlamacı liderleriyle çalışmaya odaklanın, ekibin geri kalanından farklı düşünen ve hisseden pazarlamacıları odaklanın. Gerçek çeşitlilik ve tüketicilerin aslında içinde yaşadığı dünya budur.

BENİM YENİ AŞK MARKALARIM

2024 yılının en iyi ‘Aşk markalarını’ (LoveMarks) sizler için seçtim. Hepsi şu 3 başarı sırrına sahip: “Gizem, duygusallık ve yakınlık.”

  1. RAFFLES AT OWO, LONDRA Evimden uzakta evim gibi hissederim.
  2. PELOTON Yıl boyunca formda ve sağlıklı kalmamı sağladı. 3 sırrın yanı sıra eğitmenleri adeta günlük hayatımın parçası oldu, ilham verdiler.
  3. THE ATHLETIC NON-ALCOHOLIC BEER ABD’de en hızlı büyüyen içecek, alkolsüz bir 2024 geçirirken sosyalliğimi korumamda önemli bir etken.
  4. NETFLIX Beni çok iyi tanıyorlar. 5 kıtaya yaptığım uçuşlardaki en iyi arkadaşım. Delirmeden metal bir tüpte 17 saat geçirmenin bildiğim en iyi yolu.
  5. ERYFOTONA Barselona’da Isdin tarafından üretilen cilt kanserine karşı koruma sağlayan parlak, uygulanması kolay bir cilt koruma sıvısı… Kel kafamda gördüğü cilt kanserlerini temizlemek için CEO’su Juan Naya tarafından önerildi ve çok işe yaradı. Her sabah ve şimdi her gece kullanıyorum.
  6. SPOTIFY Ben Spotify’ı dünya çapında en çok dinleyen yüzde 1 içindeyim. Bütün evim dahil her yerde benimle birlikte… Kendimi çok şanslı hissediyorum.
  7. EDEN PARK Benim aşk markalarımdan biri… Stadyum adı gibi geliyor ama Fransız moda markası… Onların gömleklerini, kazaklarını, ceketlerini ve paltolarını giyiyorum. Hepsi de o küçük pembe papyon motifiyle süsleniyor.
  8. PEPSİ MAX Yaklaşık 30 yıl önce yaratılmasına ben de yardımcı olmuştum. Kafein, şeker veya kalori içermiyor. Ama tadı harika ve hâlâ günde 6 kutu içiyorum.
  9. BOOTHS İngiltere’deki yiyecek ve içecek konusunda olan en iyi şey. Büyürken olduğu gibi şimdi de benim ‘aşk markam’ olduğunu söyleyebilirim.
  10. MAYO CLINIC/ARİZONA 10 yıldır beni rahatsız eden sol bacağımdaki selülit, aşırı şişlik ve dolaşım problemlerini iyileştirdiler. Bulaşıcı hastalıklar, dermatoloji ve dolaşım uzmanları birlikte çalıştılar, semptomların üstesinden geldiler ve temel nedeni belirlediler.

Sorularınızı iletmek için: [email protected]

YAZARIN DİĞER YAZILARI:

Yazar: Fast Company Türkiye

©Fast Company Dergisi, Türkiye’de Fast Dergi Yayıncılık A.Ş. tarafından Türkiye Cumhuriyeti yasalarına uygun şekilde yayınlanmaktadır. Fast Company’nin isim hakkı ABD’de Mansueto Ventures’a, Türkiye’de Fast Dergi Yayıncılık A.Ş.’ye aittir. Dergide yayınlanan yazı, tablo, fotoğraf ve görsellerin her hakkı saklıdır. İzinsiz, kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

marketing-council-in-ilk-bulusmasi

Marketing Council’ın ilk buluşması

fintech-dunyasi-bu-zirvede-bulustu

‘Fintech’ dünyası bu zirvede buluştu