in , , ,

Marka adı nasıl belirlenmeli?

Lovemarks’ın yaratıcısı Kevin Roberts sorularınızı yanıtlıyor.

marka-adi-nasil-belirlenmeli

Fotoğraf: Pixabay

Kevin Roberts

Şu sıralar iki şirket için yeniden markalaşma/yeniden isimlendirme üzerine çalışıyorum. Bunlardan biri bir startup, diğeri de iyi bilinen bir şirket ve şu anki adının günümüz iş dünyası için biraz alakasız kaldığını düşünüyor. Müşteri, yaratıcılık, hayal gücü ve hız istediği için bu projelerde tipik bir isimlendirme ajansının yerini aldım. Marka adı belirlemede şu noktalara göre çalışıyoruz:

  • Hem online olarak küçük bir alanda hem de fiziksel olarak büyük bir alanda dikkat çekebilecek kadar kısa ve küçük bir marka adı yaratma.
  • Unutulmaz, etkili, neşeli ve birçok ülke için telaffuz etmesi kolay bir marka adı.
  • Görsel olarak çekici ve grafik olarak sadeliğe katkıda bulunan bir isim.
  • Arama dünyasında alfabetik olarak önce çıkan bir isim. İdeal olarak, ürünle ve sunduğumuz tüketici çözümüyle duygusal açıdan olumlu bir şekilde bağ kuran bir kelime arıyoruz.

İsmi, grafikleri ve logoyu hedef kitle ile test ederek, sadece ne söylediklerine ve nasıl karşılık verdiklerine değil, daha önemlisi isim ve marka hakkında nasıl hissettiklerine odaklanacağız. Sonra da müşteriye içgüdülerini takip etmelerini, kendi iç seslerine kulak vermelerini ve inanmalarını önereceğiz.

DUYGUSAL BAĞ KURULAN MARKALAR

Son dönemde sıradan bir markadan duygusal bağ kurulan bir markaya evrilen birkaç örnek var. Katar Airways, Spotify ve Tommy Bahama markalarını bu dönüşüme örnek gösterebilirim. Bunların üçü de gizem, duygusallık ve yakınlık sunuyor ve üçü de mantığı aşan bir sadakat yaratıyor. Karşı konulamaz hale geldiler. Ve bir markadan daha büyükler. Bunların her biri artık bir hareketi temsil ediyor. Örneğin Tommy Bahama, tamamen Ada Hayatı yaşamakla ve sadece kıyafetlerle değil, ayrıca iç mekan tasarımı, konaklama sektörü, yeme-içmeyle de ilgili.

PAZARLAMA NEREYE EVRİLİYOR?

Yapay zeka pazarlama dünyasını değiştirmeye başladı bile. Pazarlamacıların yapay zekanın köleleri mi yoksa efendileri mi olacaklarına karar vermeleri lazım. (Başarmanın yolu ikinci seçenek.) Unutmayın, insanlar teknolojiden hoşlanır fakat insanları severler. Akıllı pazarlamacılar yapay zeka teknolojisi ve insan yaratıcılığından oluşan bir melezi nasıl geliştireceklerini anlayacaklar.

ÖYLESİNE BİR MARKA OLMAMAK İÇİN

  • Gizem
  • Duygusallık
  • Yakınlık
  • Mantığı aşan bir sadakat yaratmak
  • Ürünün ötesinde bir hareketi/dalgayı temsil etmek duygusal bağ kurulan ve karşı konulamaz olan markaların ortak özellikleri…

“Pazarlamacıların yapay zekanın köleleri mi yoksa efendileri mi olacaklarına karar vermeleri gerekiyor. Başarmanın yolu buna bağlı.”

Sorularınızı iletmek için: [email protected]

YAZARIN DİĞER YAZILARI:

Yazar: Fast Company Türkiye

©Fast Company Dergisi, Türkiye’de Fast Dergi Yayıncılık A.Ş. tarafından Türkiye Cumhuriyeti yasalarına uygun şekilde yayınlanmaktadır. Fast Company’nin isim hakkı ABD’de Mansueto Ventures’a, Türkiye’de Fast Dergi Yayıncılık A.Ş.’ye aittir. Dergide yayınlanan yazı, tablo, fotoğraf ve görsellerin her hakkı saklıdır. İzinsiz, kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Şimdi de “AI-washing” mi?

VUCA’dan-bizi-kim-çıkaracak-

VUCA’dan bizi kim çıkaracak?