in , , ,

CMO’lar 3 konuyu aklından çıkarmamalı

Lovemarks’ın yaratıcısı Kevin Roberts sorularınızı yanıtlıyor.

CMO-LAR-3-KONU
Kevin Roberts

Her yıl gibi 2024 de iş dünyasına yenilikler, farklı zorluklar getirecek. Ben 2024 yılı için pazarlama liderlerine (CMO) 3 önemli konuyu hatırlatmak isterim. Bunları akıllarından hiç çıkarmasınlar:

  • Markanız için bir sayfalık bir ‘amaç’ oluşturun. İnandıklarınızı, karakterinizi, tabiatınızı, hayalinizi ve odak noktanızı bu bir sayfalık dokümanda açıkça dile getirin. Tabii, bunların hepsini tüm paydaşlarla da paylaşmanızı öneririm.
    Tüketiciler, her zaman bir markadan fazlasını arar. Bir amaç için yola çıkmış harekete, markaya katılmak isterler.
  • Araştırmacı olun. Bir aslanın nasıl avlandığını öğrenmek istiyorsanız, “balta girmemiş ormana” gidin, hayvanat bahçesine değil!
    Tüketicilerinizi anlamak istiyorsanız, sahaya inip onları gözlemleyin ve ekranınızdan uzaklaşın. Haftanın en az bir gününü tüketicilerinizin hayatlarını gözlemlemeye ve yönünüzü buna göre belirlemeye ayırın. Klasik araştırmaları unutun, “Antropolog” olun. Gözlemleyin ve yönünüzü buna göre belirleyin.
    Muhteşem pazarlamacı, şüphesiz ki, tüketicilerin ne söylediğini ve yaptığını bilir. Daha da önemlisi, tüketicilerin (bir şey yapmadan önce) nasıl hissettiklerini bilir. Asla tüketiciye istediklerini vermez. Onlara asla mümkün olmadığını düşündükleri şeyleri verir.
  • Teknolojinin kölesi olmak yerine efendisi olduğunuza emin olun. Yapay zeka, pazarlamacılar için hızlı bir yardımcı haline gelebilir. Yeter ki insani ilişkinin, insanlara dokunmanın önemini unutmayalım.
    2024’teki görevimiz, günümüzün ideal pazarlamasının sadece mantığa değil, duygulara da odaklandığını aklımızdan çıkarmayarak, insan yaratıcılığını yapay zekayla harmanlamak olacak. Bu, sadece yapay ve zeka değil, aynı zamanda gerçek ve duygusaldır da.

YENİ CEO NASIL ATANMALI?

CEO’nun bir müdür değil, bir ‘lider’ olması gerekir. İşleri yaptıran değil, işleri olduran kişi olmalıdır. Müdürler işleri doğru yapar. CEO, doğru işler yapmalıdır. Müdürler, takipçiler oluşturur. Liderler, diğer liderleri oluşturur. CEO, ilgili, talepkâr ve meraklı olmalı, karar verici olmaktan haz duymalıdır. Hayırsever bir diktatör olmalı, şirketin amaçlarıyla uyumluluğu gözetmelidir.

Büyük liderler, ekiplerinde çeşitlilikten ve farklı düşüncelerden zevk alır. Gerçi, en nihayetinde, karar verici olmak ve herkesi buna uymaya ikna etmek zorundadırlar. CEO kararını verdiğinde, herkesin o karara saygı duyması gerekir.

PHILIP KOTLER’İN 4P’Sİ HÂLÂ GEÇERLİ Mİ?

Pazarlamanın dört P’si, artık dikiz aynasında görülen geçmişte kalmış bir görüntü. Edward de Bono der ki: “Yanlış konuda harika olmanın alemi yok”. Pazarlamacılar için, patron artık markanın kendisi değil. Patron tüketicilerdir. Tüketiciler dört aşamadan geçer: “Bunu görür. Bunun araştırır. Bunu satın alır. Bunu paylaşır.”
2024 yılında da başarılı pazarlamanın odak noktası bu olacak.

CEO’NUN PAZARLAMAYA KATILIMI

CEO’nun pazarlama stratejisindeki rolü, nihai onaylayıcı olmaktır. Şirketin tüketicileri ve markalarından daha önemli ne olabilir? Brifingi ve işi pazarlama ekibi ve ajansa bırakmalı ve sonra nihai stratejiyi gözden geçirip en nihayetinde onaylamalıdır.

Sorularınızı iletmek için: [email protected]

YAZARIN DİĞER YAZILARI:

Yazar: Fast Company Türkiye

©Fast Company Dergisi, Türkiye’de Fast Dergi Yayıncılık A.Ş. tarafından Türkiye Cumhuriyeti yasalarına uygun şekilde yayınlanmaktadır. Fast Company’nin isim hakkı ABD’de Mansueto Ventures’a, Türkiye’de Fast Dergi Yayıncılık A.Ş.’ye aittir. Dergide yayınlanan yazı, tablo, fotoğraf ve görsellerin her hakkı saklıdır. İzinsiz, kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

cmo-council

CMO Council Buluşması “Dijitale Yön Verenler” 2023

‘sri’-yatırımları-yükselen-yeni-değer

‘SRI’ yatırımları yükselen yeni değer