in , , ,

Gerileme döneminde ayakta kalmanın yolları

Lovemarks’ın yaratıcısı Kevin Roberts sorularınızı yanıtlıyor.

gerileme-doneminde-ayakta-kalmanın-yolu

Fotoğraf: Pixabay

Kevin Roberts

Büyük iflaslardan, ekonomik durgunluklardan, piyasa değerinde düşüşlerden; internet sitesi çökmelerinden, 9/11’den, Küresel Ekonomik Krizden ve Covid-19’dan sağ salim çıktık. Şimdiyse bir başka krizin, yani “Pandemi Sonrası Gerileme” diye adlandırabileceğimiz bir krizin ortasındayız. Dizginlenemeyen enflasyon, zayıflayan tüketici güveni, artan tedarik zinciri güçlükleri, giderek gerginleşen sosyal farklılıklar, politik öngörüsüzlük, savaş ve yetenek eksiklikleri, pek çok işletme için en az üç zorlu yıla bir tuğla daha ekleyecek. Birçok işletme ayakta kalamayacak; ayakta kalacak olanlarsa, aşağıdaki doğrultuda hızla eyleme geçmeyi düşünerek, hayata dönmeye ve işleri yoluna koymaya daha hazırlıklı olurlar.

  1. Hemen öngörüleri yenileyin
    Bütçeyi unutun, geçen yılı, Covid’i unutun. Dünyaya eskiden olduğu gibi ya da olmasını istediğiniz gibi değil, şimdiki haliyle bakın.
    Talepkâr ve hunharca dürüst olun. Gerileme dönemlerinde her şey daha uzun sürer, daha yavaş ilerler ve iyileşmeden önce daha da kötüleşir. Öngörülerinizi buna göre yapın. Dezavantajları önünüze koyun ve sonra olabilecek en kötü senaryoyu düşünün. Bu seçenekleri etkin ve gerçekçi biçimde tartışın. Bunun üstüne iyimserliği ve güveni ekleyin.
  2. Her şey netleşene kadar her ay öngörülerinizi yenileyin
    Hızla temel faktörlere (ücret ödemeleri, hammadde/işletme maliyetleri, fiyatlandırma) uyarlanabilen hızlı ve anlık 30 günlük bir öngörü yenileme süreci geliştirin, böylece eylemlere çabuk bir şekilde karar verebilirsiniz.
  3. Varlık tabanınızı ve borcunuzu düşürün
    Finansman/bankacılık taahhütlerinizi yeniden gözden geçirerek düzeltin, faiz harçlarını düşürün, kredi açanlara bağlılığı azaltın, zor kararlar alın ve faizi/borcu azaltmak için bazı varlıkları satın.
  4. Temel olan ‘müşteri etmenlerine’ yatırım yapın
    Müşteriler için belirleyici güç, fiyat ve değer olacaktır. Değer denklemine muhteşem deneyim vasıtasıyla sevgi, empati ve hoşluk eklerseniz, başarıya ulaşırsınız. Müşterilerin hislerini anlayın, ayakta kalmalarına nasıl yardım edebileceğinizi gösterin, onları dinleyin, artan sadakati ödüllendirin ve hiçbir hizmet kalemini daimi olarak uzaklaştırmayın.
  5. Müşteri katılımını artırmak için teknolojiden yararlanın
    Mevcut sadakat araçlarını güçlendirmenin, gerçek bir topluluk duygusu oluşturmak için müşterilerinizle dijital bağlantıları iyileştirmenin ve teknoloji yoluyla samimiyet kurmanın zamanı geldi.
  6. Eleyin, eleyin, eleyin
    ‘Blue Ocean’ indirgemesi iyi, ama yeterince iyi değil. Gerçek sürdürülebilir etki eleme yoluyla elde edilir. Kapanma, iş yapmayı bırakma ve işi durdurmanın her zaman kalıcı olması gerekmez. 60 günlüğüne işleri durdurun. Gözden ırak olun. Sonra mecbursanız, tekrar başlayın. Bakın bakalım kim özledi, kim hatırlıyor? Tam şu anda bir şeyi durdurun!

ASLINDA HER ŞEY SİZİN ELİNİZDE

Birinci Ligde Man City Liverpool’un 1 puan önündeyken ve oynanacak aynı sayıda maç kalmışken, Pep Guardiola’ya takımının karşı karşıya kaldığı baskıyı sormuşlardı. O ise, “Her şey bizim ellerimizde” diye yanıtlamış ve baskıya karşı sağlam durmuştu. Bu sene neyin ellerimizde olduğunu çözün ve o baskıya, o karara karşı sağlam durun ve bir şey yapın.
Kendinize güvenin. İnanın. Liderlik edin. Kazanmak için oynayın. Ve aptalca bir şey yapmayın!

Sorularınızı iletmek için: [email protected]

YAZARIN DİĞER YAZILARI:

Yazar: Fast Company Türkiye

©Fast Company Dergisi, Türkiye’de Fast Dergi Yayıncılık A.Ş. tarafından Türkiye Cumhuriyeti yasalarına uygun şekilde yayınlanmaktadır. Fast Company’nin isim hakkı ABD’de Mansueto Ventures’a, Türkiye’de Fast Dergi Yayıncılık A.Ş.’ye aittir. Dergide yayınlanan yazı, tablo, fotoğraf ve görsellerin her hakkı saklıdır. İzinsiz, kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

insanca-bir-yasam-icin-surdurulebilirlik

İnsanca bir yaşam için sürdürülebilirlik

ben-simdiden-gelecekte-yasamaya-calisiyorum

Ben şimdiden gelecekte yaşamaya çalışıyorum