in , ,

Bir Z kuşağı röportajı!

Fast Company Türkiye’nin 28’nci sayısıyla birlikteyiz.

fast-company-agustos-eylül-edito
M. RAUF ATEŞ
Fast Company Türkiye Kurucusu [email protected]

Fast Company dergisi bünyesindeki Gen Z Danışma Kurulu’nu, “dostlar alışverişte görsün” diye hayata geçirmedik. CEO, CMO, Young Owners (Aile şirketi genç bireyleri) ve girişimcileri ne kadar dergiye dahil ediyorsak, aynı özeni geleceğin liderleri için de gösteriyoruz. Ayvalık ve Bodrum’daki etkinliklerin yanı sıra İstanbul’daki buluşmalarda moderatör/konuşmacı olarak konumlandırdık. Her sayı için görüşlerini alıyor, bizzat röportaj yapmalarını destekliyoruz. Bu sayıdaki Koç Holding Onursal Başkanı Rahmi Koç ile röportaj da böyle hayat buldu.

GenZ Danışma Kurulu’ndan sevgili Alanur Özokur ile birlikte bu fikri oluşturduk. Sağ olsun Rahmi Bey’in yardımcısına email attığımızda, ışık hızıyla yanıt ve randevu verdiler. Bu, son 10 yılda 3 defa röportaj yaptığım Rahmi Bey’in nezaketi ve mütevazılığından kaynaklanır. Alanur’a ve bana zaman ayırdı, hazırlandı, yanıtları gözden geçirdi, fotoğraf için destek oldu. (Bunu genç liderlere örnek olsun diye yazıyorum). Ve beni en çok hafızası etkiledi. Lise ve üniversite yıllarına ait anlattığı detaylar, benim için müthiş idi. Ortaya çıkan röportajı beğeneceğinizi umuyorum. Buraya bir “nazar boncuğu” bırakıyor, zamanı için teşekkür ediyorum.

AKBANK’IN YENİ LİDERİ

Sevgili Kaan Gür’ü çok eski yıllardan beri tanırız. Eski bankasında KOBİ bankacılığından sorumlu idi. Yayın yönetmenimiz sevgili Talat ile birlikte girişimcilik, kadın girişimciliği gibi konularda hâlâ devam eden önemli projeleri hayata geçirdik. Sonra Akbank’a geldi, ardından Alternatifbank’a geçti. Genel müdür yardımcısı olarak ayrıldığı Akbank’a genel müdür olarak döndü. Birkaç ay önce birlikte sohbet ettiğimizde heyecanına tanıklık etmiştik. O gün verdiği söz doğrultusunda Talat’a ilk röportajını verdi. İlerleyen sayfalarda okuyacaksınız. Talat’a bu özel çalışması için teşekkür ederim.

YENİ PROJELERİMİZ HAZIR

1990’larda American Demographics adıyla güzel bir dergi vardı. Adı üstünde nüfus, gelir, kuşaklar gibi konularla birlikte iş dünyasına yönelik bazı araştırmalara yer verirdi. Sanıyorum o dergide “Ajandaya Dayalı” planlama/iş yürütme konulu bir araştırma vardı. Uzun bir yazı ama mesajı çok basitti. Yılı, önceden, 365 gün içindeki önemli olayları da dikkate alarak planlamanın önemine dikkat çekiyordu. Özellikle etkinlikler ve kampanyalar için gerçekten önemli bir yaklaşım. Ben de yıllardır bu konuya özen gösteririm. Şimdi ekip olarak dergide de bu yoldan gidiyoruz. CEO Council, Young Owners Forum, Startup100 gibi oluşumlara, şimdi sevgili Sani Şener’in başkanlığında Talent Council ve sevgili Ayşegül İldeniz’in liderliğinde Marketing Council’ı ekledik. Bunlarla birlikte sonbahar, ardından da 2025’in takvimini oluşturduk. 360 derece bütün iş insanlarını kapsayan çalışmalar yapacak, iş ortaklarımız ve okurlarımızla iletişimi güçlü kılacağız.

Yeni sayıda, yeni haberlerde buluşmak üzere.

Yazar: Fast Company Türkiye

©Fast Company Dergisi, Türkiye’de Fast Dergi Yayıncılık A.Ş. tarafından Türkiye Cumhuriyeti yasalarına uygun şekilde yayınlanmaktadır. Fast Company’nin isim hakkı ABD’de Mansueto Ventures’a, Türkiye’de Fast Dergi Yayıncılık A.Ş.’ye aittir. Dergide yayınlanan yazı, tablo, fotoğraf ve görsellerin her hakkı saklıdır. İzinsiz, kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

perakendenin-kritik-orani

Perakendenin dijital yol haritası

Bu-ayın-önerileri

Bu ayın önerileri