RAHMİ SAY
DeFacto CPO
DeFacto’nun spor giyim sektöründeki yatırımları ne zaman başladı? Yatırım kararı alma sebebiniz neydi?
Spor giyim pazarı, son yıllarda büyük bir dönüşüm yaşadı. Artık tüketiciler yalnızca performans odaklı ürünler değil, aynı zamanda günlük hayatta da kullanabilecekleri konforlu ve şık parçalar arıyor. Bu değişimi yakından takip ederek 2020 yılında spor giyim alanına yatırım yapma kararı aldık ve DeFacto Fit markamızla piyasaya hızlı bir giriş yaptık.
Amacımız, moda ve teknolojiyi birleştirerek spor giyimi daha erişilebilir hale getirmek ve orta-alt fiyat segmentinde rakipsiz bir konuma ulaşmaktı. Bugün geldiğimiz noktada, DeFacto Fit koleksiyonu ciromuzun yüzde 8,5’ini oluşturuyor ve 2025 yılı için hedefimiz bu oranı yüzde 10’a çıkarmak.
Ayrıca, spor giyime yatırım kararımızın arkasında sporu demokratikleştirme vizyonumuz da yatıyor. Piyasada satılan teknolojik spor giyim ürünlerini, beşte bir fiyatına sunarak tüketicilerin bu ürünlere erişimini kolaylaştırıyoruz. Fiyat-performans dengesi, bizim için tüketiciye sağladığımız en büyük avantajlardan biri.
2020 yılından bu yana spor giyim alanında nasıl bir yol aldınız?
Başarıya ulaşmamızın en önemli faktörü, işe doğru analizle başlamamız oldu. Spor giyim sektöründeki değişimi ve tüketicilerin beklentilerini detaylı şekilde inceledik. Müşteri geri bildirimlerini dikkate alarak en çok talep edilen özellikleri belirledik. Teknolojik kumaşlar ve özel iplikler kullanarak ürünlerimizi daha fonksiyonel hale getirdik.
Hareket özgürlüğü sağlayan ergonomik kesimler geliştirdik. Nefes alabilen ve serin tutan kumaşlarla spor giyim deneyimini üst seviyeye taşıdık ve geri dönüştürülmüş malzemelerle çevre dostu koleksiyonlar oluşturduk. Başlangıçta yalnızca temel spor giyim ürünleriyle ilerlerken, bugün teknoloji ve inovasyonla donatılmış özel koleksiyonlara sahibiz.
DeFacto Fit’in global pazarda ne durumda? Spor giyim kategorisi için nasıl bir strateji izliyorsunuz?
Spor giyim sektörü tüm dünyada hızla büyüyor. Biz de bu büyümenin bir parçası olmak için yatırımlarımıza kararlılıkla devam ediyoruz. Özellikle, rekabetin daha az olduğu ve spor giyime talebin yüksek olduğu Mısır gibi pazarlara odaklanıyoruz. Bunun yanı sıra 35 farklı ülkede spor giyim koleksiyonumuzun pazar payını büyütmeyi hedefliyoruz. Global talepleri karşılamak için lojistik ve üretim süreçlerimizi optimize ediyoruz. Bölgesel ihtiyaçlara özel koleksiyonlar geliştiriyoruz. Spor giyim alanında globalde büyümeye devam ederken, markamızın ulaşılabilir fiyatlarla yüksek kalite sunma vizyonunu koruyarak farklı pazarlarda daha güçlü bir konum elde etmek istiyoruz.
TEKNOLOJİ VE YENİLİKLERLE FARK YARATIYORUZ
- MALZEME VE ÜRETİM FARKI DeFacto Fit, sadece tasarım açısından değil, kullanılan malzemeler ve üretim teknolojileri açısından da farklılaşıyor. Örneğin, akıllı kumaş teknolojileri ile vücut sıcaklığına duyarlı ürünler tasarlıyoruz, ısıtıcılı montlarla kendi sıcaklığınızı belirleme fırsatı sunuyoruz.
- FONKSİYONEL DENEYİM Bunları üretirken de geleneksel yöntemlere kıyasla özel kanallı iplik teknolojileri kullanılarak dört yönü esneyebilen nefes alabilir hareket kabiliyeti sağlayan ürünler üretiyoruz. Böylece tüketicilere yalnızca bir spor kıyafeti değil, günlük hayatlarını kolaylaştıran, fonksiyonel bir ürün deneyimi sunuyoruz. Bir yandan kalitemizden asla ödün vermezken diğer yandan tüketicilerimize yüksek fiyat segmentindeki ürünleri beşte bir fiyatına akıllı alışveriş deneyimi sunuyoruz.
- MAĞAZA DENEYİMİ Öte yandan teknolojiyi sadece ürünlerimize değil, mağaza deneyimimize de entegre ediyoruz. Mall of Istanbul’daki (MOI) konsept mağazamız, bu dönüşümün en somut örneklerinden biri. Bu mağazada akıllı aynalar ve dijital ekranlarla alışveriş deneyimini kişiselleştiriliyor, veri tabanlı öneri sistemleri kullanıyor ve offline ile online alışverişi bir arada sunuyoruz.
ADVERTORIAL