in , , ,

İş dünyasından haberler

Haber, yenilik, atama, lansman

is-dunyasindan-haberler

Serbest zamanlı çalışanlar burada!

Türkiye’de alanında ilk olan yeni nesil çalışma platformu Champs, hizmete açıldı. Bir girişimcilik ekosistemi olan ve fiziksel mekanın sınırlarına ve katı mesai saatlerine bağlı kalmadan iş süreçlerini dijital kanalları aracılığıyla yürütmeyi hedef alan Champs, firmalarla, kariyer uzmanlıkları çerçevesinde eğitimli marka elçilerini bir araya getiriyor. Telefonda ve/veya yazılı kanallar ile tüketici destek hizmetleri alanında uzmanlaşmış ve kariyer yapmak isteyen marka elçilerine serbest zamanlı çalışma olanağı sunarken, şirketlere ise yüksek verimlilik sağlamayı, daha az maliyetle kaliteli ve hızlı hizmet vermeyi amaçlıyor. Champs Kurucu Yönetici Mahir Tüzün, “Champs’i hayata geçirerek serbest zamanlı çalışmaya dayalı yeni nesil iş modelleri ve çalışma şekillerinin, Türkiye’de de önemli bir ekonomi yaratabileceğini göstermek istedik” dedi.

İhtiyaca yönelik hizmet

Hizmet verdiği sektörler arasında bankacılık, sigorta, finans, ilaç, teknoloji, lojistik, enerji, otomotiv, gıda ve perakende olan Iron Mountain, Portföyündeki şirketlerin tabi oldukları regülasyonları da göz önünde bulundurarak ihtiyaçlarını en etkin şekilde karşılamak için özel hizmetler sunuyor. 2021 yılında Türkiye’deki dijital yatırımlarını artırmaya karar veren şirket, yeni kurulan dijital çözüm ekibi, müşterilerin dijital ihtiyaçlarını hızla analiz edip beklentilerini tam anlamıyla karşılamak için çalışıyor.

İlk İnovasyon Merkezi’ni İstanbul’da açtı

Enerji yönetimi teknolojilerinde dünyanın önde gelen şirketlerinden Schneider Electric, Türkiye’nin ulusal enerji verimliliği stratejileri doğrultusunda sırasıyla 2023, 2030 ve 2050 hedeflerine ulaşmaya katkı sağlamak amacıyla, Türkiye’nin yanı sıra Ortadoğu ve Afrika coğrafyasına da hizmet verecek İstanbul İnovasyon Merkezi’ni hizmete soktu. Açılışa katılan Schneider Electric Global İnovasyon Başkanı Emmanuel Lagarrigue, “Ülkelerin enerji tedarik zincirlerini veri ekonomisi, yapay zekâ gibi geleceğin parametreleriyle yeniden tasarlamaları gerekiyor. Türkiye, coğrafi konumunun avantajıyla, enerji sistemleri inovasyonunda dünyaya model olabilir” dedi.

300 Milli sporcuya yüzde 100 burs

Gençlik ve Spor Bakanlığı’nın; gençlerin hem sporda hem de akademik olarak kendini geliştirmesi amacıyla başlattığı ‘ortaöğretim sporcu bursu’ çalışmasına Uğur Okulları destek verdi. Gençlik ve Spor Bakanı Dr. Mehmet Muharrem Kasapoğlu ile Bahçeşehir Uğur Eğitim Kurumları (BUEK) Başkanı Enver Yücel tarafından imzalanan mutabakatla 300 Milli sporcu 5 yıl boyunca Uğur Okulları’nda yüzde 100 burslu eğitim alacak.

Sürdürülebilir araç kiralama

Sektörün öncü sigorta kuruluşlarını ve önemli markalarını bir araya getirerek kurumsal ve bireysel müşterilerine her gün daha iyi hizmet vermek için çalışan sigortaladım.com, 2016 yılından bu yana hizmet verdiği operasyonel filo kiralama şirketi LeasePlan Türkiye ile anlaşmasını yeniledi. 50 yılı aşan deneyimi ve 30’dan fazla ülkedeki 1,9 milyon aracıyla dünyanın en büyük filo kiralama şirketlerinden biri olan LeasePlan’in Türkiye ofisi bünyesindeki araçların kasko ve zorunlu trafik sigortalarına ilave olarak oto dışı ve sağlık poliçeleri için de sigortaladım.com hizmet verecek.

81 ildeler!

Türkiye’nin yeni nesil online süpermarketi istegelsin’in kargoyla teslim özelliği yayında! İstanbul, Kocaeli, Ankara, Bodrum, Eskişehir, İzmir ve Manisa’nın bazı bölgelerinde online süpermarket olarak faaliyet gösteren istegelsin, diğer şehirlerdeki kullanıcılarının da sipariş verebilmesi için kargoyla teslim özelliğini uygulamaya koydu. Uçtan uca bir süpermarket olarak faaliyet gösteren istegelsin, taze ve soğuk zincir ürünleri hariç, kargoyla taşınabilen binlerce ürünü market fiyatına kullanıcılarına ulaştıracak. Türkiye’nin 81 ilindeki kullanıcılar verdikleri siparişi kargo aracılığıyla teslim alabilecekler. İster uygulamadan ister web sayfasından verilen ilk alışverişe ise 30 TL indirim kazanacaklar.

Sanofi’de Yeni Finans Direktörü

Sanofi Türkiye, İran ve Levant Finans Direktörü olarak Adil Lamrani göreve getirildi. Kariyerine 1998 yılında Deloitte’da Danışman olarak başlayan Adil Lamrani, Sanofi’ye Fransa merkez ofiste Finansal Sistem ve Süreçlerden sorumlu Proje Direktörü olarak 2002 yılında katılmıştı. Sanofi’deki kariyeri boyunca SAP Proje Liderliği, satın alma ve entegrasyon süreçlerinde proje yöneticiliği gibi farklı proje yönetim süreçlerinde ve büyük dönüşüm projelerinde görev alan Lamrani; sırasıyla Uluslararası Operasyonlar ve Global Koordinasyon organizasyonları altında olarak Sanofi Grup İç Denetim Direktörü olarak çalışmış ve 2015 yılında Ülke Satın alma Direktörü olarak Fas’a atanmıştı. Buradaki görevi esnasında eş zamanlı olarak SBS bünyesinde Afrika Satın alma Direktörü olarak da görev almıştı.

Kozmetikte yeni adım

Medikal Estetik alanında 15 seneden fazla çalışması bulunan Alp Mamak 26 Aralık’ta yeni kozmetik markası Crema Dea’nın ve yeni kremi Crema Dea The Mythical Cream’in online lansmanını gerçekleştirdi. 10 yıl süren araştırmalarının sonunda, mitolojiden esinlenerek yarattığı Crema Dea’nın bütünüyle bir oyun değiştirici olduğunu vurguladı. C Vitamini, imperatoria ve hyalüronik asit içeriğinden oluşan yoğun nemlendirme etkili krem; göz çevresinde, hassas ciltler dahil tüm cilt tiplerinde kullanılabiliyor.

MOOV, Kia ve DenizFilo güçlerini birleştirdi

400 Yeni Kia Picanto’yu, DenizFilo’nun finansal çözümleriyle filosuna dahil eden MOOV, toplamda 2 bin 500 adete yakın aracıyla İstanbul, İzmir ve Ankara’da MOOVER’lara diledikleri an, diledikleri süre kadar araç kiralama imkanı sağlayarak hizmet veriyor.

İlham veren koleksiyon

Beymen, 8 Mart Dünya Kadınlar Günü için özel bir projeye imza attı. Beymen ve Toplum Gönüllüleri Vakfı (TOG) işbirliğiyle gerçekleştirilen “Hayallerim Kadar Güçlüyüm” projesi, genç kadınlara her şeyin hayal etmekle başladığını hatırlatarak, içlerindeki güce ve hayallerine inanmaları için ilham veriyor. Veronico Etro, Angela Missoni, Sandra Choi, JJ Martin, Nicky Zimmermann, Giorgia Tordini ve Gilda Ambrosio gibi dünyaca ünlü kadın tasarımcıların yanı sıra Türkiye’de başarılarıyla alanlarında fark yaratmış tasarımcı, sanatçı, sporcu, doktor, avukat, gazeteci, iş insanı gibi farklı sektörlerden 33 kadın mesajları ile Beymen Collection tasarım ekibiyle bir araya geldi.

“İyi Bak Dünyana”

Kale Grubu, yeni bir dünya için ‘İyi Bak Dünyana’ hareketi başlattı. Daha eşit, daha adil ve daha yeşil bir dünya için herkesin üzerine sorumluluk düştüğünü savunan Kale Grubu, bu hareketle bilinçli bir farkındalık yaratmayı ve bundan ilhamla herkesin harekete geçmesini sağlamayı amaçlıyor. Kale Grubu Yönetim Kurulu Başkanı ve CEO’su Zeynep Bodur Okyay, “Hepimiz için yepyeni bir sürecin kapılarını açacak olan ‘İyi Bak Dünyana’ yaklaşımıyla kendi dünyalarımızda başlatacağımız küçük değişimlerin birleşerek, geleceği şekillendiren, dünyayı iyileştiren anlamlı bir dönüşüm haline geleceğine inanıyorum. Her bir bireyin önce kendisinden, kendi alışkanlıklarından, kendi evinden başlayarak, herkesin kendi etki alanında, iş yerinde, sokağında, mahallesinde, şehrinde, ülkesinde ve nihayetinde gezegende, elinin değdiği her mekanda özen duygusuyla fark yaratabileceğine inanıyorum’’ dedi.

BSH, REM bölgesi üretim süreçlerini tanıttı

BSH’nin Çerkezköy’de bulunan 5 fabrikasında yaklaşık 6 milyon adetlik üretim, tedarik ve ArGe bir arada gerçekleşiyor. Şirket, geçtiğimiz hafta basın mensuplarına, dünyanın %54’lük alanında yer alan ve 130 ülkeyi kapsayan REM (Gelişen Pazarlar) bölgesindeki üretim süreçlerini tanıttı. REM. BSH, tüketici ihtiyaçlarına yanıt vermek için dijital dönüşümü odağına alıyor ve akıllı teknolojileri ev aletlerine getiriyor. REM bölgesi, 2020 yılında yaklaşık 5,6 milyon adet ürün satışıyla 1,5 milyar euro ciro elde etti. 2021 yılında bunu yaklaşık 1,6 milyar euro’ya çıkarmayı hedefliyor.

Manibux kadınlarla büyüyor

Psikolojik Danışman Canan Akmanoğlu Bayrak tarafından kurulan, harçlık uygulaması ve kartı olan manibux, 2021’e ekibini güçlendirerek başladı. Türkiye’den çıkan ve dünya çocuklarının dijital harçlığı olmayı hedefleyen manibux’ın Genel Müdürlüğü’ne Türkiye’de ve globalde alanında deneyimli Tuğçe Akay getirildi. Ayrıca çoklu dil seçeneği ile altyapısını dünyaya açılma yönünde güncelleyen Manibux, uygulamasındaki özellikleri yenilenerek 2021 yılında globale açılmaya ve finansal okuryazarlığın dünyadaki çocuklara öğretilmesinde öncü rol oynamaya hazırlanıyor.

Global Lighthouse Network’ündeki ilk rafineri!

Dünyanın en dijital rafinerilerinden biri olma vizyonu ile daha kurulum aşamasında teknolojik donanımına 70 milyon doların üzerinde yatırım yapılan STAR Rafineri, Dünya Ekonomik Forumu’nun (WEF) endüstri 4.0 teknolojilerini üretimde en iyi kullanan tesisleri kabul ettiği, ‘Global Lighthouse Network’üne girdi. ‘Geleceğin Fabrikaları’ ligine bu yıl Türkiye’den seçilen tek şirket olan STAR Rafineri, dünyada bu ödülü alan ilk rafineri oldu.

Genç Anadolu Projesi hayata geçti

Anadolu Sigorta, gençlerin iş hayatına atılmalarına ve pandemi döneminin olumsuz etkilerinden sıyrılarak istihdama katılmalarına yardımcı olmak için yeni bir projeyi hayata geçirdi. “Genç Anadolu” adı verilen proje kapsamında yükseköğretim kurumlarının sigortacılık ile bankacılık ve sigortacılık, risk yönetimi ve aktüerya gibi ilgili bölümlerinden mezun veya yakın zamanda mezun olacak gençlere ve sigortacılık deneyimi olan ancak acenteliği bulunmayan 35 yaş altı kişilere acentelik imkanı verilecek. Başvurular arasından genel yetenek ve değerlendirme süreçleri sonucunda seçilecek adaylara eğitimler verilecek, acente kuruluş ve ofis giderlerine Anadolu Sigorta katkı sağlayacak.

Birinci takım: Rubi Games

Google Türkiye ve Girişimcilik Vakfı; Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu desteği ile Türk Hava Yolları, General Mobile ve İTÜ ARI Teknokent sponsorluğunda, gençlerin toplumsal sorunlara yenilikçi ve dijital çözümler geliştirmeleri hedefiyle hayata geçirilen Android Akademi kapsamında jüri değerlendirmesiyle 8 takım seçildi. Seçilen takımlar, 11 Mart’ta Demo Day’de proje paydaşlarından oluşan büyük jüri karşısında sunumlarını yaptılar. Eğitim, tarım, siber güvenlik, afet ve sağlık ana başlıkları altındaki sorunlara çözümler üretmeyi hedefleyen Android Akademi’de birinci seçilen takım Rubi Games, ikinci Codehome ve üçüncü Detbot oldu. Kazanan takımlar, hem San Francisco’ya gitmeye hak kazandı hem de İTÜ ARI Teknokent’te verilecek inkübasyon ödülünün sahibi oldu.

Dünyanın her yerinde harcayın!

Bireysel kullanıcılar ile küçük ve orta ölçekli işletmeleri finansal servislerle buluşturmak üzere yola çıkan Ozan Elektronik Para, Visa üyelik sürecini başarıyla tamamladı. Ozan Visa Kart kullanıcıları, dünyanın her yerinde güvenle harcama yapabilecek. Önümüzdeki günlerde Ozan SuperApp ile Türkiye pazarına iddialı bir giriş yapacaklarını belirten Ozan Elektronik Para CEO’su Ömer Suner: “Visa ile gerçekleştirdiğimiz işbirliği ile kullanıcılarımız Ozan SuperApp içerisinde Visa sanal kartlarını oluşturabilecekler. Böylece kullanıcılarımız nakit taşıma ağırlığından kurtulacaklar. Bunun yanı sıra, Ozan Ekibi olarak global bir marka olma yolunda, dünya genelinde, başta diğer fintech’ler olmak üzere marka, kurum ve kuruluş ile iş birliği hedefimiz var. Bu bağlamda Visa gibi stratejik iş birliklerimize de hız kesmeden devam edeceğiz” dedi.

Güçlenerek büyüyor

Türkiye’nin öncü bilgi ve iletişim teknolojileri şirketi Netaş ve ana hissedarı ZTE’nin Bilgi ve İletişim Teknolojileri Kurumu (BTK) ev sahipliğinde düzenlediği “Türkiye’de 5G Teknolojisi” etkinliğinde, 5G ile ilgili dünyadaki en yeni gelişmeler ve küresel çaptaki başarılı uygulamalar konuşuldu. Ulaştırma ve Altyapı Bakan Yardımcısı Dr. Ömer Fatih Sayan, etkinlikte gerçekleştirdiği konuşmada, iletişim teknolojilerinde yerlilik oranının artırılması için ciddi çaba sarf ettiklerini belirterek, “2016 yılında 4.5G’yi gerçekleştirdiğimizde yerlilik oranımız yüzde1’in altındaydı. Bugün yerlilik oranımızı yüzde 22’lere çıkardık” dedi ve ekledi: “Teknolojik altyapımızı daha da güçlendireceğiz ve siber vatanımızı kendi ürettiğimiz yazılımlarla korumaya devam edeceğiz. Netaş ile ülkemizde büyüteceğimize inanıyoruz.”

Ülker’den uluslararası başarı

Ülker, uluslararası derecelendirme kuruluşu S&P Global’in hazırladığı, 61 sektörden, 7 bin şirket içinde çevre, sosyal ve yönetişim parametrelerine göre performansları en iyi olanların bulunduğu “The Sustainability Yearbook 2021” listesinde ilk 631 şirket arasında yer aldı. Listenin gıda ürünleri kategorisindeki 20 global şirket arasında ilk ve tek Türk şirketi olarak bulunmaktan büyük mutluluk duyduklarını belirten Ülker CEO’su Mete Buyurgan: “Su ve enerji tasarrufu, atıkların azaltılması, gıdanın korunması, insan kaynağı, sürdürülebilir ham madde tedariki ve üretim kalitesi başta olmak üzere hedeflerimiz doğrultusunda projeler geliştiriyoruz. Birleşmiş Milletler’in 2030 Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları’nı temel alıyoruz. Faaliyetlerimizin her adımında kaynakları israf etmeden, sürdürülebilir büyüme hedefliyoruz” dedi.

Hedef ilk 10

Pandemi öncesinde yaptıkları dijitalleşme yatırımlarının etkisiyle yeni döneme yüzde 55 büyüme ile girdiklerini ifade eden Türkiye Finans Genel Müdür Vekili Murat Akşam, “Bankacılıkta kuralları değiştiren tüm gelişmelere ilk uyum sağlayan banka olarak uzaktan müşteri edinimiyle başlayacak yeni dönemde de insan odağından ayrılmadan sürdürülebilir büyümeyi önceliklendiriyor; dijitalleşme yatırımlarımızı artırarak Türkiye’nin en büyük ilk 10 bankası arasına girmeyi hedefliyoruz. Artık Türkiye Finanslı olmanın yeri ve zamanının olmayacağı yeni dönemle birlikte dijitalden edindiğimiz aktif yeni müşteri oranımızı yüzde 80 seviyelerine çıkaracağımızı öngörüyoruz” dedi.

Çalışanını geleceğe hazırlıyor

Sabancı Holding, 2021-2025 stratejisi kapsamında odaklandığı beş ana başlıktan biri olan ‘İşin Geleceğine Uyum’ konusuna 1.500 maddelik kapsamlı bir eylem planıyla hazırlanıyor. Sabancı Holding’in, Boston Consulting Group (BCG) Türkiye işbirliğiyle hazırlayarak uygulamaya geçirdiği planın detayları, Sabancı Holding CEO’su Cenk Alper, Sabancı Holding İnsan Kaynakları ve Sürdürülebilirlik Grup Başkanı Hakan Timur ve Boston Consulting Group (BCG) Kıdemli Yönetici Ortağı ve Ülke Direktörü Burak Tansan’ın basın buluşmasıyla kamuoyuna aktarıldı. Söz konusu plan, Topluluk bünyesindeki tüm şirketleri kapsayacak ve toplam 7 ana başlık altında uygulanacak ve her bir şirket için ayrı bir yol haritası oluşturulacak. Hazırlanan yol haritaları kapsamında iki yılda çalışanlara yönelik 200 milyon TL’nin üzerinde yatırımın hayata geçirilmesi planlanıyor.

Dünya standardı olmaya ilk adım

Otuz yılı aşkın tecrübeli kurucuları ile henüz birinci yaşını tamamlayan Türkiye’nin lider dijital dönüşüm danışmanlık şirketi Digitopia, “Dijital Olgunluk Endeksi” (DMI) hizmetini yurt dışına genişletmek ve dünya standardı haline getirmek için multi milyon dolarlık bir değerleme üzerinden ilk yatırımını aldı. Her büyüklükteki şirketin dijital olgunluk seviyesini tespit edebilen Digitopia, üstün endüstriyel ve sistemsel bakış açısını dijital bir platforma çevirerek danışmanlığın dijitalleşmesini gerçekleştirdi.

Türkiye gözlükte üretim üssü olmaya aday

İyi görme ve iyi görünmeyi herkese ulaştırma misyonu ile 13 yıldır çalışmalarına devam eden; Türkiye çapında 60 ildeki 286 mağazası ve güçlü e-ticaret altyapısı olan Atasun Optik, sektörünün ilk basın toplantısını gerçekleştirdi. Türkiye’nin içinde barındırdığı güçlü potansiyel ile bir üretim üssü olabileceğini belirten Atasun Optik CEO’su Nihat Aydın, “Türkiye’de gözlük pazarı dünya ile kıyaslandığında oldukça küçük. Güneş gözlüğü ve optik dahil toplamda 5 milyar liralık bir büyüklük söz konusu. Büyük bir potansiyel barındıran sektörümüz, önümüzdeki 5 yıllık süreçte doğru adımların atılmasıyla önemli bir büyüme oranını yakalayabilir” değerlendirmesinde bulundu. Nihat Aydın, Türkiye’de temel amaçlarının, her kesimden insanın kaliteli bir görüşe ulaşabilmesi olduğunu ve bu amaç doğrultusunda yerli üreticiyi desteklediklerini, ürünlerinin yüzde 50’sini Türkiye’deki yerli üreticilerden aldıklarını da ekledi.

Letgo, yeni hizmeti letgo oto+ ile ikinci el araba pazarında

Türkiye’nin en büyük ikinci el platformu letgo, araba alım satım sürecindeki tüm pürüzleri ortadan kaldırarak, araba alım satımını kolay ve güvenilir hale getiren yeni bir iş modeli hayata geçirdi.  letgo Genel Müdürü Onur Kavak, “Artık sadece alım satımın hızlı bir şekilde yapılabildiği bir pazaryeri olmak  yeterli değil. Araba alım-satım esnasında ve sonrasında yaşanabilecek sorunları ortadan kaldıran ve alışveriş deneyiminin tamamını sahiplenen bir çözüm ortağı olmak gerekiyor. Türkiye’de henüz çok yeni olan bu iş modeli sayesinde Türkiye’nin ikinci el araba denildiğinde akla en çok gelen ve tercih edilen çözüm ortağı olmak istiyoruz” dedi.

Qua Granite halka açılıyor!

Türkiye’nin en büyük teknik granit üreticilerinden biri olan Qua Granite son 3 yılda halka arz edilen şirketlerin en büyüğü olarak Borsa’ya geliyor. Son iki yılda cirosunu 2 kattan fazla artırarak 2020 sonu itibarıyla 702.7 milyon TL’ye, net karını ise 7.4 kat artışla 144.5 milyon liraya taşıyan Qua Granite’in halka arzı 5 – 6 Nisan 2021 tarihlerinde gerçekleşecek. Halka arz 16.46 TL fiyatla Borsa’da Satış yöntemiyle gerçekleştirilecek. Qua Granite Yönetim Kurulu Başkanı Ali Ercan, “Türkiye’nin yedi bölgesine yayılmış bayi ağıyla güçlü bir dağıtım kanalına sahibiz. Artan talep ihtiyacını karşılamak için 2020 yılı sonunda yıllık 22.5 milyon metrekare kapasiteli üç yeni üretim hattının yatırımına başladık. Bu yatırımı 2021 ve 2022 yıllarında kademeli olarak tamamlamayı planlıyoruz. Yani yatırıma başlamak için halka arzı beklemedik. Halka arzda yatırımcıları yatırımımıza ortak olmaya davet ediyoruz” diye konuştu.

Yazar: Fast Company Türkiye

©Fast Company Dergisi, Türkiye’de Fast Dergi Yayıncılık A.Ş. tarafından Türkiye Cumhuriyeti yasalarına uygun şekilde yayınlanmaktadır. Fast Company’nin isim hakkı ABD’de Mansueto Ventures’a, Türkiye’de Fast Dergi Yayıncılık A.Ş.’ye aittir. Dergide yayınlanan yazı, tablo, fotoğraf ve görsellerin her hakkı saklıdır. İzinsiz, kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

dijital-bankacilik-ve-fintech

Hüsnü Özyeğin: “Dijital Bankacılık ve Fintech, yeni cazip yatırım alanları”

dijital-marka-zirvesi

Dijital Marka Zirvesi