in , , ,

İş dünyasından haberler

Haber, yenilik, atama, lansman

is-dunyasindan-haberler

Fotoğraf: Pixabay

‘DAHA İYİ BİR GELECEK İÇİN’

Enerjisa Enerji, geçtiğimiz temmuz ayında duyurduğu ve Türkiye’nin ekonomik verimliliğine katkı sağlamak için hayata geçirdiği ‘Daha İyi Bir Gelecek’ platformu ile bu kez deprem bölgesine destek sağlıyor. Platformun ilk somut çıktısı olarak ortaya çıkan Türkiye Verim Araştırması’nın sonuçları kapsamında çalışmalarına ara vermeden devam eden Enerjisa Enerji’nin, Türkiye’deki verimlilik sorununa yönelik olarak geliştirdiği ilk somut çözüm projesi için UNDP Türkiye, İhtiyaç Haritası, Adana Ticaret Odası ve Gaziantep Ticaret Odası ile bir araya geliyor. Bölgesel Yeniden Yapılanma ve Kalkınma Merkezi (RRDC) ismi ile hazırlanan proje sayesinde; deprem bölgesindeki ekonomik, sosyal, kültürel ve sivil toplumun yeniden yapılanması ve kalkınmasına katkı sağlanacak. Bölgedeki işletme ve kurumları hibe, çalışma alanı, eğitim, iş birliği ve uygun finansmana erişim gibi konularda destekleyecek olan merkezler, Adana ve Gaziantep’te kurularak depremden etkilenen 11 ilin tamamına katkı sağlayacak.

 

BSH TÜRKİYE’YE YENİ CEO

BSH Türkiye’nin İcra Kurulu Başkanlığı pozisyonuna, şirket içinde üst kademelerde uzun yıllar görev yapan ve kritik tecrübeler kazanan Alper Şengül getirildi. Ağustos 2018’den bu yana BSH Ev Aletleri Grubu’nda Güney Afrika CEO’luğu görevini yürüten Şengül, yeni görevine resmi olarak 1 Ocak 2024 tarihinden itibaren başladı. Alper Şengül, yeni görevini 1 Mayıs 2023’te Gelişen Pazarlar Bölgesi (REM) CEO’su olarak atanan ve o günden bu yana aynı zamanda BSH Türkiye İcra Kurulu Başkanlığı’nı da yürüten Gökhan Sığın’dan devraldı.

 

“INSPERA BODRUM” AÇILDI

Bodrum’un yeni sanat merkezi Inspera Bodrum, “Bir zamanlar denizin olduğu yer” çağdaş sanat sergisiyle kapılarını açtı. Bodrum Ortakent’te açılan kültür ve sanat merkezinde farklı kapasitelerde üç ayrı sahne, bir sanat galerisi, atölyeler, çalışma ve toplantı alanlarıyla restoran ve bistro kafe bulunuyor. Festival, sinema, tiyatro, kültür ve sanat etkinlikleri, müzik, resim ve dans gibi sanatın pek çok alanında geniş bir yelpazede hizmet verecek olan Inspera Bodrum, herkesin sanatla buluşabileceği bir merkez olmayı hedefliyor.

 

ELEKTRİKLİ ŞARJ ÜNİTELERİ ÜRETECEK

Türkiye’nin en büyük projelerinin elektrik taahhüt işlemlerini gerçekleştiren Orge Elektrik, 2024’te elektrikli şarj ünitelerinin üretimine başlayacak. Şirketin CEO’su Nevhan Gündüz, “Bu pazarda üretici olarak yer alma arzusundayız. Böylece şirket olarak ilk defa üretim alanında yatırımcı konumda olacağız. Bu yatırıma ve devam eden projelerimiz ile yeni aldığımız işlere bağlı yeni istihdam yaratma imkânı da bulacağız” dedi.

 

PORSCHE’DEN ELEKTRİKLİ SUV

Porsche, ilk kez 2014’te piyasaya sunulan Macan modelini tamamen elektrikliye dönüştürdü. Şirketten yapılan açıklamada, Yeni Macan 4’ün, 270 kW’a kadar yüksek hızlı şarj kapasitesine sahip bataryasıyla şehir içinde 784 km’ye kadar menzil sunduğu belirtildi.

 

B SEGMENTİNİN LİDERİ RENAILT OLDU

Otomotiv markalarının 2023 performansına ilişkin açıklamalardan biri de Renault’tan geldi. Mais’ten yapılan açıklamaya göre, Renault, B segmentinde en çok model satan marka oldu. Clio ve Megane Sedan ile binek otomobil pazarında en çok model satan marka olan Renault’un Megane E-Tech yüzde 100 elektrikli modeli de, segmentinin en çok satan model olarak öne çıktı. Mais Genel Müdürü Dr. Berk Çağdaş, “Mais olarak yeni model atağına kalktığımız 2023’ü başarıyla tamamladık. Elektrikli modellerimiz de büyük ilgiyle karşılandı. 2024’te en önemli hedeflerimizden biri elektrikli araç pazarında öncü olmak. Önümüzdeki dönemde tamamı E-Tech hibrit olacak 4 yeni SUV modelimizi müşterilerimizle buluşturmayı hedefliyoruz” dedi.

 

“MAVİ ÇİLEĞİN SIRRI” İLE MARKANIZI YARATIN

“Mavi Çileğin Sırrı” ile markanızı yaratın! Kırmızı çileklerle dolu bir dünyada, mavi çileğin sırrını çözmeye hazır mısınız? Usta İletişimci Doret Habib’in kaleme aldığı “Mavi Çileğin Sırrı”, benzersiz markanızı yaratmanıza ve rekabette öne çıkmanıza yardımcı oluyor. İçinizde keşfedilmeyi bekleyen değerleri görmeniz ve farklılıklarınızı güce dönüştürmeniz için interaktif bir rehber olan kitap, pazarlama dünyasına yeni bir bakış açısı kazandırıyor.

 

PARA TRANSFERİNDE KOLAY ADRES DÖNEMİ

United Payment ile OYAK Portföy Yönetimi ortaklığıyla kurulan ve kullanıcılarına birçok ayrıcalık sunan dijital cüzdan Poca, ürün çeşitliliğini artırmaya devam ediyor. Farklı finansal ihtiyaçlara, hızlı, kolay ve güvenli bir şekilde çözüm sunmak amacıyla çalışmalarını sürdüren Poca, para transferinde yepyeni bir deneyimi kullanıcılarla buluşturuyor. Kolay Adres Tanımlama Uygulaması KOLAS, ilk kez Poca ile dijital cüzdan kullanıcılarına sunuluyor.

 

SABANCI HATAY KULUÇKA MERKEZİ 1.250 GİRİŞİMCİYE ULAŞTI

Türkiye’nin en geniş katılımlı sosyal sorumluluk hareketi Sabancı Cumhuriyet Seferberliği kapsamında 25 Ekim’de Habitat Derneği ile Sabancı Topluluğu şirketleri Brisa, Kordsa, Temsa ve Teknosa’nın iş birliğiyle hayata geçirilen Sabancı Hatay Kuluçka Merkezi, verdiği eğitimlerle bin 250 kişiye ulaştı.Bölgede bulunan girişimcilerin Türkiye ve dünya girişimcilik ekosistemine entegre edilmesinin amaçlandığı proje kapsamında, bir ‘Demo Günü’ etkinliği gerçekleştirildi. 60 kişinin katıldığı etkinlikte en başarılı üç fikrin sahibi takım toplam 120 bin TL değerinde ödül kazandı.

 

TÜRKİYE KALKINMA ve YATIRIM BANKASI’NA ‘GREEN 4’ KREDİSİ

Yenilenebilir enerji ve enerji verimliliği projelerine olan desteğini artıran Türkiye Kalkınma ve Yatırım Bankası (TKYB), Japon Uluslararası İşbirliği Bankası (JBIC) ile 200 milyon dolarlık “Green 4” temalı kredi anlaşması imzaladı. Toplam 12 yıl vadeli olan kredi, Türkiye’deki yenilenebilir enerji ve enerji verimliliği projelerinin finansmanında kullanılacak. TKYB Genel Müdürü İbrahim Öztop, “Enerji sektörünün dışa bağımlılığını azaltma hedeflerimizi destekleyecek olan bu kredi aynı zaman iklim değişikliğiyle mücadelede yeni yatırımların önünü açacak” dedi.

 

HAYDİ GENÇLER TARIMA!

55 yıllık geçmişiyle bir bira şirketinin ötesinde kendini bir tarım şirketi olarak da gören Anadolu Efes, sürdürülebilir tarım odağında yürüttüğü AR-GE ve inovasyon çalışmalarına devam ederken, gençleri tarıma kazandırmak amacıyla “Sürdürülebilir Tarım ve Etki Girişimciliği” programını başlatıyor. Sürdürülebilirlik Akademisi iş birliğiyle hayata geçirilen ücretsiz ve online eğitim programı ile üniversite öğrencilerine ve Anadolu Efes’in paydaşı çiftçilerin ailelerine sürdürülebilir tarım konusunda bilgi, farkındalık ve yetkinlik kazandırılması hedefleniyor.

 

ENERJİ KULLANIMINDA HEDEF BÜYÜTTÜ

Turkcell Genel Müdürü Dr. Ali Taha Koç, son yıllarda güçlü şekilde hissedilen iklim krizine dikkat çekerek “Sanayi devriminin iklim krizini ‘Teknoloji Devrimi’ ile yeneceğiz” dedi. Koç, “2024’te enerji verimliliğimizde yüzde 5 artış bekliyoruz. 2026’da ise toplam enerji ihtiyacımızın yüzde 65’ini güneş ve rüzgar enerjisinden karşılamayı planlıyoruz” diye konuştu. 2030’a kadar elektrik tüketimini yüzde 100 yenilenebilir kaynaklarından karşılamayı ve 2050’ye kadar net sıfır şirket olmayı amaçlayan Turkcell, sürdürülebilirlik hedefleri doğrultusunda İzmir Çeşme’de 18 MW gücünde rüzgar enerjisi santrali satın aldı. Ayrıca 2022 yılında proje geliştirmeleri başlayan 300 MW arazi tipi güneş enerjisi santrali yatırımları son hızıyla devam ediyor.

 

L’ORÉAL TÜRKİYE GELECEĞİN GÜZELLİĞİNİ YENİDEN TASARLIYOR

L’Oréal, yüzyılı aşkın bilgi birikimi ile güzelliğin geleceğini kapsayıcı bir şekilde ele almaya, bu geleceği, teknolojinin yardımıyla herkes için erişebilir hale getirerek dünyayı harekete geçiren güzelliği yaratmaya devam ediyor. Sektörde çığır açan uygulamalarını sergilediği ve katılımcıların deneyimlediği “L’Oréal Tekno-Güzellik” etkinliğinde, açılış konuşmasını gerçekleştiren L’Oréal Türkiye Genel Müdürü Sinem Sandıkçı Gökçen: “Tek işi güzellik olan bir teknoloji şirketi olarak Grup çatısı altında 800’den fazla dijital güzellik servisi uygulamamız bugüne kadar 40 milyondan fazla kişi tarafından deneyimlendi. Küresel çapta yıllık 1 milyar avroluk araştırma-geliştirme yatırımımızın yanı sıra 4 bin kişilik bilim insanı ile yolumuza güçlü bir şekilde devam ediyoruz. Sürdürülebilir ürün tasarımını destekleyen kişiselleştirilmiş dijital servislerimiz, sanal uygulamalarımız ve cihazlarımız ile geleceğin güzelliğini tasarlamak bizim işimiz” dedi.

 

TÜRKİYE 4’ÜNCÜ BÜYÜK PAZAR

Türkiye’de geçen yıl otomobil satışlarının yeni rekorlar kırması, markaların dünyadaki sıralamasını da etkiledi. 2023’te Türkiye’de, yıllık yüzde 141 artışla 78 bin 632 adetlik toplam satışı tamamlayan Peugeot, Türkiye’de 5’inci sıraya yükseldi. Peugeot Türkiye Genel Müdürü Gülin Reyhanoğlu, “Markanın Türkiye’deki yükselişi globalde de ilgiyle izleniyor. Rekor seviyedeki satışımızla İspanya’yı geride bırakmayı başardık. Türkiye, 147 ülke arasında; Fransa, İtalya ve İngiltere’nin ardından en fazla Peugeot satışı yapılan 4’üncü ülke konumuna yükseldi” dedi.

 

BARBAROS ÖZBUĞUTU’DAN 30 MİLYON DOLARLIK FON

Fintek dünyasının önde gelen girişimcilerinden Barbaros Özbuğutu’nun DeBa Ventures şirketi 30 milyon dolarlık yeni fonunu duyurdu. DeBa Ventures, önümüzdeki dört yıl içinde yerli ve yabancı erken aşama girişimlere yatırım yapmayı hedefliyor. Girişimci kökenli fon sayısının artması gerektiğini söyleyen Barbaros Özbuğutu, “Girişimcileri odak noktamıza alıp, finansal destek sağlamanın ötesinde, liderlik, strateji, uygulama ve zihinsel sağlık konularında kurucuların yanında olmayı hedefliyoruz” dedi. Bu arada, DeBa Ventures’ın General Partner pozisyonu, 1 Mart 2024 tarihi itibariyle, Startup Wise Guys’da yaklaşık beş yıldır görev yapan ve 2022’den beri 130’dan fazla yerli ve yabancı erken aşama girişime yatırım yapan Günce Önür’e emanet edilecek.

 

RE-PIE PORTFÖY’DE ATAMA

Re-Pie Portföy’ün pazarlama ve kurumsal iletişimden sorumlu genel müdür yardımcısı Aslı Öztürk oldu. Öztürk, Re-Pie Portföy’ün büyüme yolculuğunda pazarlama ve iletişim stratejilerinin belirlenip uygulanmasına liderlik edecek. Aslı Öztürk, Re-Pie Portföy’e katılmadan önce Türkiye’de iletişim sektörünün en güçlü oyuncularından İz İletişim’de Türkiye’de lider şirketlere 8 yıl boyunca danışmanlık yaptı.

 

EN HIZLI BÜYÜYEN TEKNOLOJİ ŞİRKETİ

MechSoft’un ana merkezi Amerika’da, Ar-Ge birimleri Türkiye’de, diğer merkezleri ise Almanya ve Singapur’da bulunan ve yatırımcısı olduğu CloudOffix, Deloitte Technology Fast 50 ödülleri kapsamında, 2023 yılında Türkiye’nin en hızlı büyüyen teknoloji şirketleri listesine girerek ödül almaya hak kazandı.CloudOffix son üç yılda elde ettiği yüzde 1283’lük büyüme hızıyla, en hızlı büyüyen 10 teknoloji şirketi arasında yer aldı. CloudOffix CEO’su Gökhan Erdoğdu: “Sunduğumuz dijital dönüşüm ve benzersiz toplam deneyim hizmetiyle sektörümüzde fark yaratıyoruz. Bu farkın yansıması olarak son üç yılda yüzde 1283’lük bir büyüme oranı yakaladık” dedi.

 

H&M GROUP’A YENİ CEO

Hennes & Mauritz (H&M) AB’nin yönetim kurulu, H&M markasından sorumlu Daniel Ervér’i, grubun yeni Başkanı ve CEO’su olarak atadı. Daniel Ervér, H&M grubunda 18 yıl boyunca şirketin farklı bölümlerinde çeşitli rollerde çalıştı ve son olarak H&M’in başkanlığını yaptı. Daniel Erver, H&M’den operasyonel olarak sorumlu olmaya devam edecek. Yeni görevinin açıklanmasının ardından, “Yönetim kurulunun güveni beni onurlandırdı” diyen Daniel Erver, şunları ekledi: “Bu görev beni motive etti ve gururlandırdı. Kendini adamış tüm meslektaşlarımızla birlikte, müşterilerimiz için değer yaratmaya ve kârlı büyümeye devam edeceğiz. Odak noktamız, müşterilerimize en iyiyi sunmak olacak. Müşterilerimiz için moda, kalite, fiyat sürdürülebilirliği, çekici bir alışveriş ortamında sunacağız.

 

ROMATEM MOVE, İSTANBUL’DA AÇILIYOR

Türkiye’nin fizik tedavi ve rehabilitasyon alanında zincir markası Romatem, İstanbul’un Anadolu Yakası’nda; global sağlık turizmini hedefleyen, yeni nesil Hotel& Klinik konseptinde Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Merkezini açmaya hazırlanıyor. 10 bin metrekare kapalı alanda hizmet verecek olan Romatem Move; multidisipliner bir yaklaşımla tedavi hizmeti veren uzman kadrosu, dünyayla paralel teknolojik donanımı ve engellilere özel konaklamalı 48 özel odasıyla dünyanın her yerinden hasta ağırlamayı hedefliyor.

 

İŞ BANKASI VE İTÜ’DEN DEPREM ARAŞTIRMA MERKEZİ

Türkiye İş Bankası’nın desteğiyle İstanbul Teknik Üniversitesi bünyesinde, başta Marmara Bölgesi olmak üzere ülkemizdeki aktif fayların oluşturduğu tehlike ve risklere dair veri üretecek ve detaylı bilimsel çalışmalar yürütecek bir merkez kuruldu. İTÜ Türkiye İş Bankası Marmara Aktif Fay Tehlike ve Risk Uygulama ve Araştırma Merkezi, İş Bankası Genel Müdürü Hakan Aran, İTÜ Rektörü Prof. Dr. İsmail Koyuncu ile akademisyenlerin katıldığı toplantıyla tanıtıldı. Merkezin açılışında konuşan İş Bankası Genel Müdürü Hakan Aran, 6 Şubat sabahı yaşanan büyük deprem felaketinin ardından benzer bir felaket yaşandığında can kayıplarının önüne geçilebileceği inancıyla bu iş birliğini hayata geçirdiklerini söyledi.

 

YATIRIMCIYA ÖZEL BİLGİ AĞI

Sermaye piyasasında yatırımcılara sunduğu yenilikçi araçlarla öne çıkan Colendi Menkul Değerler, yatırım deneyimini dönüştürecek yeni bir hamleye imza attı. Finansal piyasalara erişimi demokratikleştirmeyi hedefleyen şirket, bireysel yatırımcılara yönelik sunduğu entegre finansal yatırım araçlarının yanı sıra, dinamik haber akışı, derinlemesine analizler, finans profesyonelleri ile gündem değerlendirmeleri ve eğitici içeriklerle, yatırımcıları kapsamlı içgörülerle donatıyor.

 

PLUXEE, İŞ DÜNYASI İLE BULUŞTU

Sodexo Avantaj’ın yeni hedefleri doğrultusunda yoluna devam edeceği yeni markası Pluxee, iş dünyasının katıldığı bir lansman etkinliğiyle tanıtıldı. Pluxee’nin yenilikçi, dijital, pozitif ve renkli dünyasını harmanlayarak yan haklar ve çalışan bağlılığı alanında fark yaratacaklarını söyleyen Pluxee Türkiye CEO’su Eda Uluca Özcan; “Pluxee ile çalışan deneyimi ve yan haklar dünyasına yepyeni bir bakış açısı getirmek amacıyla, yemek kartı markasından çalışan deneyimine odaklanan bir HR-tech markasına dönüşüyoruz. Markamızın yeni kimliğini anlatırken iş dünyası için çok önemli çıktıları olan Future Bright ile gerçekleştirdiğimiz araştırmamızın bizi çok heyecanlandıran bir yönü de var. Çalışan beklentilerinin ne yönde değiştiğine ışık tutan bu araştırmayı sıra dışı bir yöntemle iş dünyasına sunduk. Araştırmaya katılanların konuyla ilgili duygu ve düşüncelerinin yansımaları ve iç görülerinden oluşan görsel kolajlar genç sanatçılar tarafından dijital bir esere dönüştürüldü” dedi.

 

İLK STRATEJİK YATIRIM

Girişimlerin pazarlama ihtiyaçlarına odaklanarak her dikeyde en iyi hikayeleri yazmak için yola çıkan Manivela Ventures, ilk stratejik yatırımını Turna.com’a yaptı. Söz konusu yatırım ile Manivela Ventures, Turna.com’un uçak bileti alanındaki bilinirliğini otobüs bileti, otel ve araç kiralama alanlarında da genişleterek kullanıcılarının tüm seyahat ihtiyaçlarını tek noktadan zahmetsizce karşılamasını sağlayacak.

 

ZORLU HOLDİNG’TE CEO DEĞİŞİMİ

Zorlu Grubu’nda 27 yıldır görev yapan ve son 10 yıldır grubun CEO’luğunu üstlenen Ömer Yüngül, görevini Bekir Cem Köksal’a devrediyor. Gruptan yapılan açıklamada, emeklilik kararı alan Yüngül’ün görevini 21 Haziran’da, 22 yıldır grup CFO’su olarak görev yapan Cem Köksal’a devredeceği belirtildi. Köksal’dan boşalan CFO’luk görevine ise grup şirketlerinden Vestel’in CFO’su Alp Dayı getirildi.

 

MERCK’TE GELECEĞİN DOKTORLARINA BURS

Dünyanın önde gelen ilaç kuruluşlarından Merck, Türkiye’deki 25’inci yılında 25 depremzede tıp fakültesi öğrencisine eğitimleri boyunca burs olanağı sağlayacak. Türk Eğitim Vakfı ile birlikte oluşturulan ‘Merck Türkiye 25. Yıl Burs Fonu’na ek olarak, ülkemizin önde gelen üniversiteleri ile de işbirliği yapan Merck, 25 lisans düzeyinde depremzede öğrenciye daha eğitim bursu sağladı. Böylece Merck Türkiye, TEV ve üniversite işbirlikleriyle bu yıl toplamda 50 depremzede üniversiteli gencin eğitim yolculuklarına destek oldu. Merck Türkiye Genel Müdürü Şehram Zayer, “Deprem bölgesine daha uzun vadeli destek vermek, öğrenim hayatları kesintiye uğrama riski taşıyan depremzede gençlerimizin yanında olabilmek istedik. Bizler ülkemizde topluma katkı sağlamaya ve gençlerin eğitimine destek olmaya devam edeceğiz” dedi.

 

AWS OUTPOSTS, KULLANIMA SUNULDU

Bir Amazon.com şirketi olan Amazon Web Services (AWS), gerçek bir hibrit bulut deneyimi sağlayan AWS Outposts’un artık Türkiye’deki veri merkezlerine ve kurum içi ortamlara gönderilip kurulabileceğini duyurdu. AWS Outposts, Türkiye’deki tüm AWS müşterilerine ve ortaklarına; AWS altyapısına, AWS servislerine, API’larına ve araçlarına neredeyse tüm veri merkezlerinde, ortak yerleşim alanlarında ve kurum içi tesislerde erişim olanağı sağlıyor ve böylece gerçek ve tutarlı bir hibrit bulut deneyimi yaşamalarına imkan tanıyor.

 

TEAMSEC, INOVASYON LİSANSI ALDI

Türkiye ve Orta Doğu’da yapay zeka destekli ve bulut tabanlı hizmet olarak menkul kıymetleştirme hizmetini sunan finansal teknoloji şirketi TeamSec, dijital varlık ve seküritizasyon alanlarını bütünleştiren yenilikçi vizyonu ile Dubai Uluslararası Finans Merkezi’nden (DIFC) İnovasyon Lisansı aldı. TeamSec’in Kurucu CEO’su Esad Erkam Köroğlu, konu hakkında şunları söyledi: “Biz, dijital varlık ve seküritizasyonun kesişiminde mevcut olan boşluğu dolduran çığır açıcı bir çözümü nihayetlendirerek finans dünyası için devrim niteliğinde bir yenilik sunuyor olacağız.”

Yazar: Fast Company Türkiye

©Fast Company Dergisi, Türkiye’de Fast Dergi Yayıncılık A.Ş. tarafından Türkiye Cumhuriyeti yasalarına uygun şekilde yayınlanmaktadır. Fast Company’nin isim hakkı ABD’de Mansueto Ventures’a, Türkiye’de Fast Dergi Yayıncılık A.Ş.’ye aittir. Dergide yayınlanan yazı, tablo, fotoğraf ve görsellerin her hakkı saklıdır. İzinsiz, kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

vivo,-Türkiye’de-büyümeyi-sürdürecek

vivo, Türkiye’de büyümeyi sürdürecek

Eminevim-250-bininci-teslimatını-kutladı

Eminevim 250 bininci teslimatını kutladı