in , ,

vivo, Türkiye’de büyümeyi sürdürecek

2023 yılında genişleyen ürün yelpazesi, yeni deneyim alanı, reklam ve pazarlama çalışmalarıyla ülkemizde bilinirliğini daha da artıran vivo, 2024’te çok daha geniş kitlelere ulaşmayı hedefliyor.

vivo,-Türkiye’de-büyümeyi-sürdürecek

ERTAN ŞENSOY
vivo Türkiye CMO’su

Akıllı telefon dünyasında önümüzdeki birkaç yılda tasarım ve kullanımı tamamen değiştirebilecek devrim niteliğinde yeniliklerin olması bekleniyor. Deloitte 2023 akıllı telefon pazarı raporu, kullanıcı deneyimine önem veren markaların yeni inovasyonlarla, deneyim ve faydayı artıran akıllı telefonlarla fark yaratacağını vurguluyor. Bu noktada dünyanın en ince akıllı telefonu, ilk ekran altı parmak izi okuyucu, ilk açılır kapanır pop-up kamera gibi teknoloji dünyasına yön veren inovasyonlarıyla tanınan vivo’yu da önümüzdeki dönemde parlak bir gelecek bekliyor.

MOBİSAD’ın Eylül ayında açıkladığı Mobil İletişim Sektör Raporu’na göre dünya çapında 6 milyar 925 bin kişi, yani dünya nüfusunun yaklaşık yüzde 86’sı akıllı telefon kullanıyor. Raporda en gelişmiş ilk 10 ülkenin nüfusunun yüzde 73,47’sinin akıllı telefon sahibi olduğu, Türkiye’de de 81 milyon 68 bin adet akıllı telefon kullanıldığı belirtiliyor. Rapora göre 2026 yılına kadar dünya çapında akıllı telefon sahibi kişilerin sayısının 7,52 milyara ulaşması bekleniyor.

Counterpoint Research de iki yılı aşkın bir süredir süren düşüşün ardından Ekim 2023’te yüzde 5 artan satış hacmi ile ilk kez yeniden büyüme gösteren küresel akıllı telefon pazarının 2023’ün dördüncü çeyreğinde de yıllık bazda büyüyeceğini ve önümüzdeki çeyreklerde kademeli toparlanma yoluna gireceğini öngörüyor.

TÜRKİYE’DE YOĞUN İLGİ

vivo Türkiye yenilikçi yaklaşımı, gelişmiş teknoloji ve yüksek performansa sahip akıllı telefonları ve marka bilinirliğine yönelik çalışmaları ile 2023 yılında Türkiye’de büyümesini hızlandırdı. Türkiye’de tüketicilere sundukları modellerin sayısını hızla artırdıklarını anlatan vivo Türkiye CMO’su Ertan Şensoy, özellikle orta segment akıllı telefonlarda bir ilk olan kavisli ekranı ile şık tasarımı güçlü kamera performansıyla buluşturan V29 Serisi’nin tüketicilerin yoğun ilgisi ile karşılandığını söyledi.

Hükümetin Kasım ayında uygulamaya koyduğu, üniversite öğrencilerine bir kereye mahsus vergisiz cep telefonu ve bilgisayar alma olanağı tanıyan uygulamanın yıl sonunda giriş ve orta segment akıllı telefon pazarına canlılık getirdiğini kaydeden Şensoy, vivo’nun Gebze’de bulunan Türkiye fabrikasında üretilen uygun bütçeli Y serisi modellerinin de bu kapsamda gençlerden yoğun ilgi gördüğünü ifade etti ve şunları ekledi:

“Geçtiğimiz aylarda Marmara Park İstanbul Alışveriş Merkezi’nde bulunan Mediamarkt mağazasında açtığımız ilk vivo deneyim alanı ile tüketicilere ürün ve teknolojilerimizi yakından tanıtmak ve deneyimletmek için de önemli bir adım attık. Kullanıcılar burada dünya çapında büyük beğeni gören X 90 Pro+, X Fold 2 ve X Flip gibi inovatif modellerimizi; vivo Pad, vivo Watch ve TWS kulaklıklarımızı yakından inceleme; özel olarak tasarlanmış fotoğraf köşesinde çektikleri fotoğraf ve videolarla yeni modelimiz V29 5G’nin kamera ve Star Işığı Portresi özelliklerini deneyimleme olanağı buluyorlar. 2023, tüm bu çalışmalarımızla vivo’nun Türkiye yolculuğunda önemli bir yıl oldu. Bugün vivo Türkiye’de tüketicilerin çok daha yakından tanıdığı bir marka.”

DAHA ÇOK TÜKETİCİ HEDEFLİYORUZ

vivo Türkiye CMO’su Ertan Şensoy, “vivo Türkiye olarak 2024 yılında da ürün yelpazemizi genişletmeye devam etmeyi, her segmentte sunduğumuz kaliteli akıllı telefonlarla daha çok tüketiciye ulaşmayı hedefliyoruz” diye konuşuyor ve hedeflerini şöyle paylaşıyor:

“Amiral gemisi modellerimizi ülkemizde kullanıcılara sunmak da önemli hedefimiz. Artan talebi karşılamak için üretim tesisimizde 4. üretim hattımızı devreye almayı planlıyoruz. Ayrıca 14 Haziran – 14 Temmuz 2024 tarihleri arasında Almanya’da düzenlenecek olan UEFA EURO 2024TM’ün Resmi Ortağı olarak dünyada olduğu gibi Türkiye’de de gerçekleştireceğimiz etkinliklerle markamızın ve akıllı telefonlarımızın kamuoyunda bilinirliğini daha da artıracağız.”

ADVERTORIAL

Yazar: Fast Company Türkiye

©Fast Company Dergisi, Türkiye’de Fast Dergi Yayıncılık A.Ş. tarafından Türkiye Cumhuriyeti yasalarına uygun şekilde yayınlanmaktadır. Fast Company’nin isim hakkı ABD’de Mansueto Ventures’a, Türkiye’de Fast Dergi Yayıncılık A.Ş.’ye aittir. Dergide yayınlanan yazı, tablo, fotoğraf ve görsellerin her hakkı saklıdır. İzinsiz, kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Perakendeye-yeni-soluk-getirdik

“Perakendeye yeni soluk getirdik”

is-dunyasindan-haberler

İş dünyasından haberler