in , ,

“Perakendeye yeni soluk getirdik”

Ulaşılabilir fiyatları ve ürün çeşitliliğiyle içeri girdiğinizde terapi etkisi yaratan, hediye alıp vermenin mutluluğunu sahiplenen marka Ecrou, 2024’te 20 mağaza daha açıyor. “Pinterest gibi mağaza” Ecrou’nun hikayesini CEO Şahin Demir anlattı.

Perakendeye-yeni-soluk-getirdik

ŞAHİN DEMİR
ECROU CEO’su

Öncelikle Ecrou’nun kuruluş hikayesini, bugünkü düzeyine gelinceye kadar olan dönemi paylaşır mısınız?
Perakende sektörü hızla evrim geçiriyor; bu hızı yakalamak için kurucuları arasında yer aldığım DeFacto tecrübemle birlikte geleceğin perakende modeli arayışına girdim. İnsanları iyi hissettirmek hedefiyle yola çıktık ve bu konseptin başarıyla uygulandığı Güney Kore ve Uzakdoğu’daki farklı iş modellerini inceledik. Pandemi dönemini çok verimli kullandık, evlerimizde kapalı kaldığımız dönemde çok çalıştık ve Ecrou’nun markalaşma sürecini bu dönemde tamamladık. Perakendeye inancım ve tutkum var. Üniversite yıllarımda tezgâhtarlık yaptım, bu bana stratejide çok yardımcı oldu. Ecrou hızlı bir şekilde önemli bir büyüme hacmine ulaştı. İşin duygusal boyutu kadar, üretim ve tedarik stratejimiz de kritik bir unsur. İş ortaklarımızı, sadece işin bir parçası değil, gerçek bir ortak ve paydaş olarak görerek, koleksiyonlarımızın oluşturulması ve ürün geliştirme süreçlerinde önemli başarılar elde ettik. Oluşturduğumuz ekosistemle birlikte, müşterilere sürekli olarak yenilikçi ürünler sunabilme kapasitemizi de arttırıyor, ürünlerimizin yüzde 70’ini Türkiye’de üretiyoruz.

Ecrou, ürün skalasında nasıl bir fark yaratıyor, hangi kitleye ağırlıklı sesleniyorsunuz?
Odak noktamız kadınlara yönelik geniş bir ürün yelpazesi sunmak. Bu, ulaşılabilir hedefimizle birleşerek güncel trendleri takip etmemizi sağlıyor. Güzellik, sağlık, giyim, ev-yaşam, moda, tekstil, aksesuar, hobi, kırtasiye, dijital aksesuarlar gibi çeşitli kategorilerde yer alan ürünlerimiz, sürekli yenilenen ve zenginleşen bir seçenek sunuyor. Ürün skalamız, 10 binden fazla çeşitli ürünü içeriyor. Müşterilerimizin tanımıyla ‘Pinterest gibi mağaza’ olmayı sürdürerek, çeşitlilik ve trendlere uygunluğu bir arada sunmayı hedefliyoruz.

Markanız için 2024 ve ötesindeki hedefleriniz nedir?
Her yıl için belirlediğimiz iki kat büyüme hedefi, 2023’te 500 milyon TL ciro elde ederek başarıyla tamamlandı. 2024 hedefimiz ise bu başarıyı ikiye katlayarak 1 milyar TL ciroya ulaşmak. Bu büyüme planlarımızı desteklemek adına 2024’te ortalama 150 milyon TL’lik bir yatırım gerçekleştirmeyi planlıyoruz. Kuzey Irak’ta başlattığımız yurtdışı operasyonlarımıza iki mağaza açarak başladık ve şu an itibariyle üç ayrı ülkede daha faaliyet göstermeyi hedefliyoruz. Bu yıl içinde açılacak 25 mağazanın 10’unu yurtdışında kurarak, Türkiye genelinde beş yılda 100 mağazaya ve yurtdışında bin noktaya ulaşma hedefimiz doğrultusunda adımlar atmaya devam ediyoruz.

Yapay zekayı da operasyonlarımıza entegre ettik. Yapay zeka şirketimizin Hedef ve Sonuç Anahtarları’ndan (OKR) önemli bir tanesi, üretken yapay zeka sayesinde hızımızın artması ve tüm birimlerimize geliştirme sağlamasıdır. 2024 yılında önemli ve öncelikli gündemlerimizden birisi bu olacak. Üretken yapay zekayı şimdiye kadar tasarım süreçlerimizde kullanmaya başladık hatta yeni kuracağımız bir diğer markamızın isminin belirlenmesinden birçok marka alt yapısına ilişkin konuda üretken yapay zekadan faydalandık.

Dijitalleşme bir diğer önemli gündem maddelerimizden bir tanesi. Burada müşterilerimize çok kanallı bir hizmet stratejisi ile tüm kanallarda aynı deneyimi yaşatmayı hedefliyoruz; online platformlar ile mağazalarımızın müşterilerimize aynı deneyimi sunması önemli bir gündemimiz. Buna ek olarak mağazalarımızda müşteri deneyimini artırmak adına online mobil ödeme hizmetleri ile dijital imkânları sonuna kadar müşterilerimizin hizmetine sunmak için çalışıyoruz.

HEDİYE ALIP VERMENİN MUTLULUĞU

“Hediye alıp verme mutluluğu” konusunu öne çıkarıyorsunuz. Neden böyle bir konuyu sahipleniyorsunuz?
Müşterilere sunduğumuz vaat, onları iyi hissettirmek. Hediye kavramını vurgulayarak, müşterilere hem almak hem de vermekten kaynaklanan mutluluğu yaşatan bir marka olmayı hedefliyoruz. Ecrou topluluğunun, hayatın güzelliklerini ve küçük mutlulukları benimseyen, özel günleri, durumları, küçük büyük tüm başarıları paylaşan, bardağın dolu tarafını görebilen, umut ve enerji vermeyi niyet edinen insanlardan oluşmasını istiyoruz.

ADVERTORIAL

Yazar: Fast Company Türkiye

©Fast Company Dergisi, Türkiye’de Fast Dergi Yayıncılık A.Ş. tarafından Türkiye Cumhuriyeti yasalarına uygun şekilde yayınlanmaktadır. Fast Company’nin isim hakkı ABD’de Mansueto Ventures’a, Türkiye’de Fast Dergi Yayıncılık A.Ş.’ye aittir. Dergide yayınlanan yazı, tablo, fotoğraf ve görsellerin her hakkı saklıdır. İzinsiz, kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Ozon’dan-Rusya-pazarına-giriş-fırsatı

Ozon’dan Rusya pazarına giriş fırsatı

vivo,-Türkiye’de-büyümeyi-sürdürecek

vivo, Türkiye’de büyümeyi sürdürecek