in , ,

“Kamion, ‘Yükveren Paneli’ ile lojistiği dijitalleştiriyor”

Kamion, lojistik sektörünü dönüştürmek amacıyla yola çıktı. Stratejisini ise “doğru kamyonu, doğru yükle bir araya getirmek” olarak oluşturdu. Şirketin Kurucusu Berkay Adlım, 2024’de büyümeye devam edeceklerini, önce Türkiye’deki lider konumlarını kuvvetlendireceklerini söylüyor ve ekliyor: “2024’ün ikinci yarısından itibaren ya uluslararası açılım ya da Türkiye’de farklı dikeylere açılıyor olacağız.”

Kamion,-‘Yükveren-Paneli’-ile-lojistiği-dijitalleştiriyor

BERKAY ADLIM
KAMION KURUCUSU

Öncelikle bize Kamion’dan, sektörde yarattığı farklardan söz eder misiniz?
Kamion olarak, lojistik sektörünün kritik ihtiyaçlarına cevap veren teknoloji odaklı çözümler sunuyoruz. Esas amacımız, doğru zamanda doğru kamyonu doğru yükle bir araya getirerek taşımacılık sürecini maksimum verimlilikle gerçekleştirmek. Bu bağlamda sektördeki en büyük avantajımız, rakiplerimizden sıyrılarak tamamen teknoloji ve veri merkezli bir yaklaşım benimsememiz diyebilirim.
Kamion’un web tabanlı bir platform olan ‘Yükveren Paneli’ni kullanan şirketler, kolayca taşıma taleplerini giriyorlar, taşıyıcılar ise Kamion mobil uygulamasından bu yükleri görüp seçerek taşıma sürecini başlatıyorlar.

Teslimat planlaması için sürücüler, mobil uygulamadan kendilerine uygun yükü seçtiklerinde, yük alma ve bırakma noktalarını görebiliyor, yük alış noktasına giderek tesisten yükü alıyor ve taşımaya başlayabiliyorlar. Sürücü dilerse sürüş öncesinde ve sırasında operasyon yöneticisi ile iletişime geçerek tedarik süresi boyunca da destek alabiliyor. Bunların yanı sıra, müşterilerimize aktif taşıma durumlarını yansıtıyoruz, bu sayede oldukça geleneksel yöntemlerle gerçekleşen takip eforlarını ortadan kaldırıyoruz. Ayrıca ‘Yükveren Paneli’ sayesinde, ödeme ve faturalarını tek ekrandan takip etmelerine imkan sağlıyoruz.

Kurulduğundan bu yana nasıl bir büyüme izlediniz, bugünkü ulaştığınız düzeyi paylaşır mısınız?
Kamion’u 2020 yılında faaliyete aldık ve 3 yıldır aktif olarak ciro üretiyoruz. 2022 senesinde ortalama 8 kat bir ciro büyümesi gerçekleştirdik, Mayıs 2022 gibi şirketimizin merkezini ABD’ye taşıdık, Y Combinator, Soma Capital, Cathexis Ventures gibi dünyanın önde gelen fonlarından yatırımlar aldık. Büyümemizi destekleyecek güçlü bir organizasyon oluşturduk ve 2023’te de bu büyüme eğrimiz devam etti. Bu sayede, bu yıl içerisinde müşteri sayımızı 2 kat, ciromuzu 3 katına çıkardık.

Nasıl bir büyüme stratejisi izliyorsunuz, hedefinizi de paylaşır mısınız?
Kamion’un kültürüne de çok önem veriyoruz. Kültürümüz her geçen gün bize doğru yolda olduğumuzu gösteriyor. Büyük düşünme cesaretine ve meraklı olmaya verdiğimiz önem çok büyük. Deney yapmaya, öğrenmeye, gelişmeye her zaman açığız. Bütün takım arkadaşlarımız attıkları her adımda bunun bilinci ve bu bilincin verdiği cesaret ile adım atıyor, devamlı olarak birbirleriyle yüksek sıklıkta ve şeffaflıkta iletişim kuruyorlar. Temel kültürel değerlerimizin de büyümemizde büyük etkisi olduğunu düşünüyoruz.

Bu büyüme çerçevesinde Kamion olarak ana hedefimiz, Türkiye pazarındaki lider pozisyonumuzu kuvvetlendirmek. Bunun için öncelikle aldığımız yatırımları çok disiplinli bir şekilde şirketimizin büyümesi için harcamaya devam ediyoruz. Disiplinli olmamız gerekiyor, çünkü çok zor bir ekonomik iklimde çok önemli yatırımlar aldık. Bunun farkında olarak, stratejik fayda sağlayacak şekilde finansal kaynaklarımızı harcamak istiyoruz. Bu doğrultuda, 2024’ün ikinci yarısından itibaren ya uluslararası açılım ya da Türkiye’de farklı dikeylere açılıyor olacağız. Ayrıca, ilerleyen dönemde uluslararası karayolu taşımacılığında yeni operasyon merkezleri kurmak ve teknolojinin daha ön planda olduğu, daha önceden Türkiye’de hayata geçirilmemiş dijital lojistik altyapılarını besleyen çözümlere odaklanmak istiyoruz.

Lojistik sektörünü nasıl değerlendiriyorsunuz? Sektörü dijitalleşme nasıl dönüştürüyor?
Lojistik sektöründeki verimsizlik, dijitalleşmenin getirdiği yenilikçi yazılımlar ile önemli bir gelişme gösterdi. Bizim de uygulamamıza dahil ettiğimiz bu yazılımlar, her aşamada gerçek zamanlı izleme imkanı sunmakla kalmıyor, aynı zamanda toplanan tüm verileri derinlemesine analiz ederek, yükverenlerin geleceği öngören ve stratejik kararlar almasına olanak tanıyor. Yükverenlerin sürecini büyük ölçüde otomatikleştirdiğimiz ve yüklerini taşıyabilecek uygun kamyonları bulmamıza olanak sağladığımız bu uygulama, hem iş süreçlerini hafifletiyor hem de maliyetleri azaltıyor. Ayrıca, yine dijitalleşme sayesinde taşıyıcılar ve sürücüler kolay bir şekilde kendisine uygun yükleri görebildiği için daha fazla gelir potansiyeli oluşuyor. Ayrıca, mobil uygulamasının sunduğu olanaklar sayesinde, sürüşü planlamak, yükü alış ve bırakma noktalarını belirlemek ve operasyon yöneticisi ile iletişim kurmak da çok kolay bir şekilde yapılabiliyor. Dolayısıyla, dijitalleşmenin sektörün her alanında büyük bir fayda sağladığını söyleyebiliriz.

“Sürdürülebilirlikte fark yaratıyoruz”

  • Her yıl yapılan taşımaların yüzde 32’si boş dönüyor ve bundan kaynaklı ciddi bir karbon emisyonu ortaya çıkıyor. Bu oran neredeyse her yıl 215 milyon ağacı kaybetmemize neden oluyor. Bunu dengelemek için her yıl 215 milyon yeni ağaç dikmek gerekiyor.
  • Biz topluma ve çevreye olan sorumluluğumuzun bilinciyle, sektördeki verimsizliklere ve çevresel sorunlara karşı çözümler geliştiriyoruz, en başta boş yolculukların önüne geçerek karbon emisyon oranlarını düşürmeye katkı sağlıyoruz.
  • Gereksiz yakıt tüketiminin önüne geçmek, sektördeki beklemeleri azaltmak, verimliliği artırarak sürdürülebilirliğe katkı sağlamak için geliştirdiğimiz ürünlerimiz sayesinde hem yük veren iş ortaklarımıza hem de taşıyıcı iş ortaklarımıza hızlı, pratik ve güvenilir çözümler sunuyoruz. Bu sayede sürdürülebilir ve verimli bir dünyanın kapılarını aralayarak hem ekonomimize katkıda bulunuyor, hem de doğaya verdiğimiz sözü tutuyoruz.

ADVERTORIAL

Yazar: Fast Company Türkiye

©Fast Company Dergisi, Türkiye’de Fast Dergi Yayıncılık A.Ş. tarafından Türkiye Cumhuriyeti yasalarına uygun şekilde yayınlanmaktadır. Fast Company’nin isim hakkı ABD’de Mansueto Ventures’a, Türkiye’de Fast Dergi Yayıncılık A.Ş.’ye aittir. Dergide yayınlanan yazı, tablo, fotoğraf ve görsellerin her hakkı saklıdır. İzinsiz, kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Eminevim-250-bininci-teslimatını-kutladı

Eminevim 250 bininci teslimatını kutladı

Siemens-Healthineers-Enis-Sonemel-(1)

Siemens Healthineers Türkiye 135 Yaşında: 135 yıldır sağlık alanındaki inovasyonları ülkemizle buluşturuyoruz