ÖZGÜR KARAÇAK
ARTISTS&COLLECTORS KURUCUSU
En temel yeniliklerimizi, sanat sektöründe farklı dikeylerde yatırım yapma ve iş yönetme anlayışımız oluşturuyor. Yaptığımız işi alışılagelmiş iş tanımlarıyla anlatması oldukça zor. Çünkü farklı sektörlerin farklı becerilerini entegre ettiğimiz bütünsel bir bakış açısıyla hareket ediyoruz.
İletişim profesyonellerinden medyacılara, turizm önderlerinden yatırım uzmanlarına, sanatçılardan akademisyenlere kadar çok geniş bir network desteğiyle adımlarımızı atıyoruz. Bu yapısıyla şimdiye kadar benzerini görmediğimiz, bu sebeple de birçok farklı paydaşta merak uyandıran bir yapı yarattık.
Özel yatırımla kurulmuş kolektif atölyeler ve bu atölyelerde üretim yapan sanatçıların tüm markalaşma süreçlerini biz yönetiyoruz. Bununla birlikte, markaların sanat alanındaki iletişim süreçlerini yönetme sorumluluğunu da biz alıyoruz. İkisi birleştiğinde faaliyet gösterdiğimiz alan için önemli bir “yenilik” ortaya çıkıyor.
2025 yılında, bu anlattığım yeniliklere dayalı, farklı ve uluslararası alanda katılımın da olacağı bir fuar hazırlığımız var. Belki de ‘fuar’ demek eksik olur. Oluşturduğumuz yapı, farklı medya disiplinlerini de içerisine alacak ve büyük kitlelere erişim sağlayacak medya grubu gibi de çalışacak. Bu fuara katılacak sanatçılar, “seçici kurulun” belirlenmesinde de oy sahibi olacaklar.
Ayrıca yine Kapadokya Ürgüp’te, açılışını 2025 yılının ortasında yapacağımız bir sanat merkezinin kurulumu da devam ediyor.
EVRAKA ANI VAR MI?
İşin “evraka” anı aslında yok, ama bolca “burada değişmesi gereken bir şeyler var ama nasıl yaparız” anları var. Çünkü, bu projeye daha ilk adımlarımızı atmadan önce fikirsel çalışmalar yaptık. Benim reklamcı olmam nedeniyle öncesinde çok sayıda pazar araştırması yaptık, ‘odak grup’ ziyaretleri gerçekleştirdik. Üstelik bu çalışmalara hâlâ devam ediyoruz.
Bizim için en önemli konu, dertleri ve ihtiyaçları anlayıp, bunlar için doğru çözümler sunan iş planları oluşturmak. Çünkü, doğru veriden ve doğru içgörüden daha kıymetli bir şey yok.
BÜYÜME STRATEJİSİ
Şu ana kadar atölyelerimizde çok sayıda eser üretildi, tüm süreçlerini bizim yönettiğimiz sanatçıların marka değerleri arttı. Oluşturduğumuz medya erişiminin de katkısıyla odaklandığımız yatırım alanlarında yaklaşık 1.6 milyon dolarlık bir değer yarattık. Bizim “üretim” başlığıyla segmente ettiğimiz bu alandaki çalışmalar, yatırılan bütçelere oranla 10 katına yakın değer artışı sağladı.
2025 yılında yeni iş kollarımızın da piyasada varlık göstermesiyle yatırımlarımız artacak ama değer çarpanımız yatırımlarımızdan çok daha büyük bir oranda büyüyecek.
Biz yola çıktığımızda bütçemizi 5 yıllık dönem için hazırladık. Çünkü, çok yenilikçi bir yapı oluşturuyorduk ve şimdiye kadar da bir iş kolu haline gelmemişti. Üstelik önümüzde örnek de yoktu. Bu nedenle daha uzun vadeli gelir-gider planlaması yaparken, “çevik” hareket edebilme stratejisini benimsedik.
Ancak, sanat eserleri ve buna bağlı üretimler açısından Türkiye’nin bugünkünden çok daha büyük bir ihracat geliri yaratma potansiyeline sahip olduğunu söyleyebilirim. Ülke olarak henüz becerilerimizi bu alan için bütünsel koordine edebilmiş değiliz. Bizim gibi yapıların sayısı arttıkça, bu alanda söz sahibi ülkeler arasına girme yolunda ilerleyeceğiz.
YATIRIMDA 3 ÖNEMLİ İLKE
- Yatırım almıyoruz, bir kısmı kendi finansmanımız bir kısmı da farklı dikeylerde kurduğumuz yatırım ortaklıkları şeklinde ilerliyoruz.
- Bu ortaklıklarda “değer yaratmak” ilkesiyle ilerliyoruz. Rakamlar önceliğimiz değil.
- Ortaklarımızı da bu sabra ve bakış açısına sahip kişilerden seçiyoruz.
EN ÖNEMLİ ZORLUĞUMUZ
- FARKINDALIK Farkındalık eksikliği, yılgınlık ve acelecilik, farklı alanlarda karşılaştığımız en büyük sorunlardı. Bunları da ‘iletişim’ kurarak aşmaya odaklandım.
- SÜREKLİ ANLATTIM Yaptığımız işi yorulmadan anlattık ve bir inanç inşa ettik. Bu sayede işimiz her gün kolaylaşıyor.
- ANLAŞILABİLİR İŞ İşimiz şimdi daha kolay, çünkü bugün artık masada hafıza egzersizi gibi duran birçok şey ete kemiğe büründü ve elle tutular hale geldi.