in , ,

Siber güvenliğin hayati verileri

Hindistan, Rusya, Amerika, Çin ve Hollanda kaynaklı siber saldırılar, büyük, küçük fark ekmeksizin şirketlere her yıl milyarlarca dolarlık zarar veriyor. Dünyada 450 milyar dolarlık büyüklüğe ulaşan siber güvenlik sektörünün Türkiye’deki lider oyuncuları, şirketlere ‘Tam Güvenlik’ sağlama konusunda iddialı hedeflere sahip…

siber-guvenliğin-kritik-oranı

Fotoğraf: Pixabay

ERDAL ÖZKAYA

450 MİLYAR DOLAR

“Siber güvenlik sektörünün yıllık maliyeti 450 milyar doları aştı ama şirketler bir şekilde hack’lenmeye devam ediyor. Bu da bize sektörün yanlış yaptığını gösteriyor. Ama Xcitium olarak gururla söyleyebiliriz ki, müşterilerimizin hack’lenme oranı ‘sıfır’ düzeyinde. Çünkü, biz müşterilerimizi ön plana alıyoruz ve bizim için kritik oran müşterilerimizin en güvenli şekilde işlerine devam edebilmesidir. Araştırmalara göre, 1 virüsün şirketlere maliyeti dakikada 5 doları bulabiliyor. Bu da bu konudaki ürünlerin iş dünyasına ne kadar büyük katkı yaptığını gösteriyor.”
ERDAL ÖZKAYA
Xcitium Türkiye YKB

 

ÖZGÜR GÜLERYÜZ

%70

“Global siber atakların yaklaşık yüzde 70’i fidye yazılımı saldırılarından oluşuyor. Müşterilerimize yönelik saldırılarda ise ilk sırayı yüzde 22 oranla, ‘Zero Day Exploits’ kategorisinde, açık kaynak kütüphanelerde ortaya çıkan zaafiyetlerin sömürülmesi yoluyla sızma girişimleri alıyor. Dünyanın farklı yerlerinde kurduğumuz sensörlerimizden elde edilen son 1 yıllık veriler, Hindistan’ın yüzde 21 ile ‘saldırı kaynağı’ ülke sıralamasında 1’inci olduğunu gösteriyor. Ardından Rusya ve ABD yüzde 15 ile geliyor. Çin ise yüzde 10 ile onları izliyor.”
ÖZGÜR GÜLERYÜZ
STM Genel Müdürü

 

ALIAN SORİA

%90

“Ciromuzun önemli bölümü kurumsal müşterilerimizden geliyor. Kurumsal içindeki büyük kurum ciromuzu yüzde 25’in üzerine çıkarmayı hedefliyoruz. 2 yıl içerisinde kurumsal ciromuzun yüzde 75’inin bulut tabanlı ürünler ile gerçekleşmesini bekliyoruz. Kategorimizde pazar lideri olmanın getirdiği sorumlulukla en önemsediğimiz konular arasında müşteri memnuniyetimizi koruyarak daha da yukarıya çıkarmak başta geliyor. ESET Türkiye özelinde kritik oranımız müşteri memnuniyetini yüzde 90’ın üzerine çıkarmak.”
ALIAN SORİA
ESET Türkiye CEO

 

HASAN GÜLTEKİN

2’DEN AZ

“Trend Micro, Japonya merkezli bir şirket… Bu nedenle şirket kültür ve hedeflerinin odağında ürün mükemmeliyeti ve müşteri memnuniyeti bulunuyor. Bu da çalışan, lokal organizasyon ve global kurum seviyesindeki ölçüm kriterlerini etkiliyor. Bizim kritik oran diyebileceğimiz kritere şu örneği verebilirim: 1000 kullanıcı ve üstüne denk gelen kurumsal müşteri segmentimizde 100 müşteri bazında açılan ‘kritik çağrı sayısı’ (müşteri operasyonunu etkileyen problem statüsü) 1 ay içinde 2 ve 2’den az olmalıdır.”
HASAN GÜLTEKİN
Trend Micro Genel Müdür

 

İLKEM ÖZAR

%100

“Çözümlerimizin koruma kalitesi, Kaspersky için son derece önemli. Bunun için düzenli olarak bağımsız testlere katılıyoruz. Sonuçların düzenli analizi, gerçek iyileştirme alanlarını keşfetmemize olanak tanıyor ve gerçek siber tehditlere karşı koruma seviyesini bağımsız olarak doğruluyor. 2022 yılında, Kaspersky portföyü, TOP3 metrik bağımsız testlerin ve incelemelerin yüzde 80’ini kazanarak teknolojik mükemmelliğini kanıtladı. Ayrıca, son SE Labs testine göre, Kaspersky ürünlerinin kötü amaçlı yazılımlara karşı yüzde 100 etkili olduğu ispatlandı. Bir süre önce AV-TEST, üç Kaspersky ürününün fidye yazılımlarına karşı yüzde 100 etkili olduğunu da doğruladı.”
İLKEM ÖZAR
Kaspersky Türkiye Genel Müdürü

 

CEM KOTANOĞLU

%22

“2022’deki siber saldırılarda, en sık karşılaştığımız tekniklerden biri ‘phishing’ (oltalama) oldu. Siber saldırıların ortalama yüzde 22’si bu yöntemle gerçekleştirildi. Bu oran, 2021’e görü yüzde 12 gibi önemli bir artış anlamına geliyor. Dolayısıyla bu saldırı tipinin siber saldırganlar için anahtar araç haline geldiğini de gösteriyor. Bu sorunu sadece teknoloji tabanlı çözümlerle ortadan kaldırmak mümkün değil.  Aynı zamanda eğitim ve farkındalıkla da mücadele etmek zorundayız. Dolayısıyla, bilinmeyen kaynaklardan gelen şüpheli e-posta eklerini açmaktan kaçınmak ve güvenli olmayan bağlantılara tıklamamak gibi basit, ancak etkili önlemler, her bireyin siber güvenliğini artırmak için atabileceği ilk adımlardır.”
CEM KOTANOĞLU
Secure Future CEO

 

VEDAT TÜFEKÇİ

10 SANİYE / 1 DAKİKA

“Kurumların siber risk yönetimine destek olmak için sunduğumuz ‘Sıfır Güven Temelli Siber Güvenlik’ platformumuz ile hem AI/ML temelli, daha entegre, daha basit ve kolay yönetilebilen çözümler sunuyoruz hem de daha düşük TCO avantajı sağlıyoruz. Dünyadaki büyük veri ambarlarımız üzerinden, her gün ortalama 3,5 milyar yeni ve tek siber olayı analiz edip, yaklaşık 5 milyar atağı önlüyoruz. Kritik sayı olarak hedef ise bu otomasyonumuz sayesinde, 10 saniyede atakları yakalayıp, 1 dakika içinde müdahale edebilmek.”
VEDAT TÜFEKÇİ
Palo Alto Networks Türkiye, Rusya ve Türki Cumhuriyetler Direktörü

 

ARET KILLIOĞLU

%50

“Cyberwise ölçeğindeki siber güvenlik şirketlerinin sürdürülebilir büyümeyi sağlayabilmesi ve rekabetçiliğini koruyabilmesi çok önemli… Bunun için de en çok müşterilerimize yarattığımız katma değere odaklanıyoruz. Bu kapsamda da gelirlerimizin en az yüzde 50’sinin kendi hizmet paketlerimiz ve ürünlerimiz üzerinden oluşması bizim için önemli bir oranı oluşturuyor. Sözünü ettiğim orana ulaşabilmek için de hizmet gelirlerimizin yine en az yüzde 50’sinin yönetilebilir hizmet paketlerinden oluşmasını hedefliyoruz. Ayrıca her 2 yılda bir kendi Ar-Ge ekibimiz ile yeni 1 ürünü pazara sunmayı amaçlıyoruz.”
ARET KILLIOĞLU
Cyberwise Genel Müdürü

Yazar: Fast Company Türkiye

©Fast Company Dergisi, Türkiye’de Fast Dergi Yayıncılık A.Ş. tarafından Türkiye Cumhuriyeti yasalarına uygun şekilde yayınlanmaktadır. Fast Company’nin isim hakkı ABD’de Mansueto Ventures’a, Türkiye’de Fast Dergi Yayıncılık A.Ş.’ye aittir. Dergide yayınlanan yazı, tablo, fotoğraf ve görsellerin her hakkı saklıdır. İzinsiz, kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

universite-degil-yetenek

Üniversite değil yetenek!

Perakendede-oyun-değiş̇-iẏ-or

Perakendede oyun değişiyor