in , ,

Ticari kredide öne çıkan rakamlar

Finans sektöründe rekabetin en keskin olduğu alanlardan bir tanesi de ‘ticari bankacılık’. Bankalar, geri dönüşlerinden endişe etmeyecekleri, itibarı yüksek şirketlere kredi desteği sağlamaya çalışırken, şirketler de yükselen enflasyon karşısında sürekli artan fon ihtiyacını karşılamak için uygun faizli kredi bulma hedefinde… ‘Ticari bankacılık’ liderleri, alanları için ‘kritik oranı’ paylaştı…

ticari-kredi

Fotoğraf: Pixabay

CEMAL ONARAN
Garanti BBVA GMY

1. “Ticari bankacılık için kritik olarak değerlendirebileceğimiz çok sayıda faktör vardır. Örneğin, bizim için müşterinin itibarı ile yönetim ile teknik ekibin kalitesi önemlidir. Ardından bilançosuna, yarattığı değere bakarız. Pazar payı her banka için kritiktir. Fakat, bu oranı büyütme ve korumanın ne pahasına yapıldığı daha da önemlidir. Bunu da dengeli bir bilanço yönetimiyle yaparız. Zaten işin sırrı da buradadır. Ticari bankacılık olarak bizim için en kritik oran, müşteri memnuniyetidir, yani ‘net memnuniyet’ skorudur. Müşteriyi merkeze koyar ve birinci banka olmak isteriz. Döneme göre yüzde 60 ile 70’lerde değişen bu skordaki rakamlara bakarız. Ancak, bu oranlar açısından 4 büyük özel banka içerisinde her zaman birinci olmayı
hedefleriz.”

 

ÇETİN DÜZ
Akbank GMY

540 MİLYAR TL: “Güçlü finansal kaynaklarımızı piyasa ihtiyaçlarına en uygun çözümleri üretmek için etkin şekilde kullanıyor, firmaların hedeflerine uygun ürün ve hizmetlerimizi sunarak reel sektörü destekliyoruz. Aktif kalitesini de gözeterek reel sektörün büyümesi ve gelişmesine destek olmayı yaklaşık 120 bin farklı firmaya verdiğimiz 540 milyar TL karşılığı nakit kredi ile sürdürüyoruz. Ayrıca 110 bin müşterimize de 220 milyar TL karşılığı gayri nakit kredi kullandırdık. Firmalarımızın yüzde 81’ine dijital kanallarımız üzerinden hizmet veriyoruz. Güçlü öz kaynak yapımız nedeniyle özel sektöre destek vermeye devam edeceğiz.”

 

CANER IŞLAK
HSBC Türkiye GMY

%3: “TÜİK’in açıkladığı 2022 yılsonu yüksek teknoloji ürünlerinin imalat sanayi ürünleri ihracatı içindeki payı yüzde 3 civarında. Biz ticari kredilere, bu oranı daha da yukarılara çıkaracak, ülkemizin global pazarlarda rekabet gücünü yukarı taşıyacak şekilde yaklaşıyoruz. Reel sektörün hedeflediği atılımlar için firmalara kredi desteği sağlıyoruz. İhracatımızın yüksek teknoloji payını yukarı çeken firmalar ve projelere ayrı bir önem veriyoruz. Türkiye ihracatının yüksek teknoloji payı yüzde 3 seviyesinde. Güney Kore ve Çin’de ise bu oran yüzde 30-35’ler civarında. Bu oranı yukarı çekmek için destek sağladığımız ölçüde Türkiye’nin rekabet gücü artacak.

 

ÖCAL AĞAR
ING Türkiye Tüzel Bankacılık GMY

%58: “Ticari ve KOBİ bankacılığında müşterilerimizi yenilikçi çözümlerle ve avantajlı finansman fırsatlarıyla ihtiyaç duydukları her noktada desteklemeyi hedefliyoruz. Bu kapsamda, sektörde yüzde 24’lük bir büyüme yaşanırken, ING Türkiye olarak Tüzel TL kredi hacmimizi yılın ilk 6 ayında yüzde 58 oranında büyütmekten dolayı mutluyuz.  Önümüzdeki dönemlerde de Ticari ve KOBİ bankacılığı alanında müşterilerimize desteğimiz artarak devam edecek.”

Yazar: Fast Company Türkiye

©Fast Company Dergisi, Türkiye’de Fast Dergi Yayıncılık A.Ş. tarafından Türkiye Cumhuriyeti yasalarına uygun şekilde yayınlanmaktadır. Fast Company’nin isim hakkı ABD’de Mansueto Ventures’a, Türkiye’de Fast Dergi Yayıncılık A.Ş.’ye aittir. Dergide yayınlanan yazı, tablo, fotoğraf ve görsellerin her hakkı saklıdır. İzinsiz, kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

kar-elde-etmeden-uzun-sure-gitmek-zor

Kâr elde etmeden uzun süre gitmek zor

canan-ozsoy

Benim İşletim Sistemim: Bağımsız Yönetim Kurulu Üyesi Canan Özsoy