in , ,

Filo kiralamanın kritik oranı

Covid ile birlikte ‘Tedarik Zinciri’ndeki kopuş birçok sektörü olumsuz etkiledi. Otomotiv; bu sektörlerin başında geliyor. Üretim kaynaklı sıkıntılar, bireysel otomobil tercihlerini etkilediği gibi, kurumsal yapıya hizmet veren filo kiralama sektörünü de etkiliyor. Sektörün lider kuruluşlarının ceo’ları, sektörün kritik oranını paylaştı…

filo-kiralamanın-kritik-orani

Fotoğraf: Pixabay

AYŞEGÜL GÜLGÖR

%9.3
“2022 sonu itibarıyla aktif büyüklüğümüz toplam 7,6 milyar TL’ye ulaştı. Bu özelliğimizle en güçlü finansman olanağına sahip şirketlerden biriyiz.
Bizim için en öncelikli konu, hızla büyüyen aktifimizi karlı bir şekilde yöneterek pazar payımızı artırmak. Sürdürülebilir ve kârlı büyüme stratejimizle 2022 yıl sonundan itibaren araç sayısında pazar payımızı yüzde 8,4’den yüzde 9,3’e ulaştırdık. Müşteri adedinde ise aynı dönem içerisinde payımızı yüzde 9,5’den, yüzde 11,2’ye taşıdık. İnternet şube kullanım oranımız  2022 yılında yüzde 92‘ye ulaştı.Garanti BBVA markasının gücü, değerlerimiz ve müşterilerimizin bize duyduğu güvenle sektörümüzde emin adımlarla ilerlemeye devam ediyoruz.”
AYŞEGÜL GÜLGÖR
Garanti BBVA Filo Yönetimi

 

KAĞAN YAŞA

10 BİN ARAÇ
“Operasyonel kiralama sektöründe, verimlilik sağlamak için filo büyüklüğünün kritik bir öneme sahiptir. 10 bin adet araçlık büyüklüğümüzü, sürdürülebilir bir iş modelinin önemli unsuru olarak görüyoruz. Bu da piyasa payı olarak yüzde 5’e denk geliyor.
10 bin araç ve yüzde 5’lik piyasa payı, birbiriyle oldukça uyumludur.  Bu altyapı üzerine farklı ürünlerin inşası ve özellikle mobilite çözümlerinin sunulmasıyla rekabet avantajı yakalanacaktır.”
KAĞAN YAŞA
TEB Arval Genel Müdürü

 

NORA KARAKAŞ

9 YIL
“Biz Escar olarak sektörde farklı bir bakış acısıyla çalışıyoruz. Bizim için en kritik konu müşteri sürekliliğidir. Bunu besleyecek iki önemli konuyu da ‘satıs sonrası ekibi’ ve şirketin ‘borçlanma oranı’ oluşturuyor. Her bir müşterimizi en az 3 sözleşme dönemi ( En az 9 yıl) yenileyebilen bir yapıya sahibiz. Bu özelliğimizle sektörde ayrışıyoruz. Toplam istihdamın yüzde 55’inin satış sonrası ekipten oluşması, müşterilerimize kullanıcı bazında anlık ve yerinde hizmet verebilme olanağı sunuyor.  Borsa İstanbul’da Yıldız Pazar’da işlem gören bir şirket olarak sürekliliğin devamındaki finansal gücüne çok önem veriyoruz. Bunun bir göstergesi olarak Net borç/FAVÖK oranı çok kritik. Bu oran 1.0 x düzeyinde ve sağlıklı borç yapımızı da gösteriyor.
NORA KARAKAŞ
Escar Genel Müdürü

 

MURAT TİMUR

250 BİN
“BorLease olarak 2022’de yaklaşık 200 bin kiralama talebini kurumsal ve bireysel olarak karşıladık. Araç kiralama sektörü, uzun ve kısa dönem, hatta günlük/saatlik kiralamalarla farklı bir segmentasyonları barındırıyor. Bu segmentasyonların tamamında hizmet verebiliyor olmak, sağladığı esneklik nedeniyle çok önemli. Biz de bu sebeple uzun ve kısa dönem parklarımızda bazı dengeleri hedefliyoruz. Belirli bir araç parkı büyüklüğüne kadar kısa dönemde yüzde 60, uzun dönemde yüzde 40 oranını kendimize düstur ediniyoruz. Bu kapsamda kurumsal ve bireyselde yıl sonunda 250 bin adet kiralamayı hedefliyoruz.
MURAT TİMUR
Bor Holding Otomotiv Grubu Başkanı

 

ÖNDER ERDEM

8.93
“Hedef Filo olarak müşterilerimizin memnuniyetini, Müşteri Memnuniyet Endeksi üzerinden ölçümlüyoruz. Bu endeks, filo yöneticileri arasında yapılan anketten gelen skor ile kullanıcılara verdiğimiz hizmetin memnuniyetini ölçümlediğimiz skorun harmanlanmasından oluşuyor. Bu ankette genel memnuniyetin yanı sıra operasyon, muhasebe ve dijital kanallardan kaynaklı memnuniyeti ölçüyoruz. Bu yaklaşımla, verdiğimiz hizmetleri sürekli gözlemleyebiliyor ve gerekli noktalarda iyileştirmeler yapabiliyoruz. Müşterilerimizi odağa koyarak taleplerini daha net anlamak ve aksiyon planlarını buna göre kurgulamak da memnuniyetin artışında önemli bir rol oynuyor. Memnuniyet endeksi için geçen yıl koyduğumuz hedef 8.86 idi. Ancak, gerçekleşme 8.91 düzeyine ulaştı. 2023 yılı için de kendimize 8.93 hedefi koyduk.”
ÖNDER ERDEM
Hedef Filo Genel Müdürü

 

ÖZARSLAN TANGÜN

%45
“Bizce önümüzdeki dönemde misafirlerimizin karbon ayak izinin ölçülmesi ve azaltılarak dengelenmesi çok kritik olacak. Otomobil sektörü de bu hızlı ve yeşil dönüşümden etkileniyor. Bu nedenle filodaki hibrit ve elektrikli araçların oranının çok önemli olduğunu ve bunun önümüzdeki dönemde daha kritik hale geleceğini düşünüyoruz.
Enterprise Türkiye olarak filomuzun yüzde 45’i hibrit ve elektrikli araçlardan oluşuyor. Ayrıca çok yakın zamanda canlıya alacağımız projemizle misafirlerimizin bizim aracılığımızla karbon ayak izini ölçme ve dengelemelerine imkan sunacağız.”
ÖZARSLAN TANGÜN
Enterprise Genel Müdürü

 

ŞAFAK SAVCI

%35
Türkiye’de son 3 yılda operasyonel kiralama hizmeti alan tekil müşteri sayısı yüzde 35 azaldı. Bu orana rağmen özellikle daha büyük araç parkına sahip müşteri gruplarının ‘Filo Yönetimi’ hizmeti aldığını ve bu hizmetin ‘Filo Kiralama’ işinin ayrılmaz bir parçası olduğunu unutmamak lazım. Çok önemli bir büyüme potansiyeli bulunan bu pazarda, çevresel faktörlerdeki sert dalgalanmalar sebebi ile sürekli değişen ve çeşitlenen müşteri ihtiyaçları ile karşı karşıyayız.
Bu ihtiyaçlara çözüm üretmek ve yeni ürünler geliştirmek, kiralama firmalarının birinci önceliği olacak. Geleneksel araç kiralama işi, ihtiyaç sahibi firmalar için, bir ‘çözüm ortağı’ olma yönünde değişime uğradı ve bu değişim trendi, tüm hızıyla devam edecek.”
ŞAFAK SAVCI
Garenta&ikinciyeni.com Genel Müdürü

 

İNAN EKİCİ

%16
Yaklaşık 108 bin adetlik araç kiralama parkına, uzun dönem için 38 bin adetlik araç filosuna ve yüzde 16’lık pazar payına sahibiz. Kısa dönem araç kiralamada da liderliğimiz bizim için kritik bir hedef. Sürdürülebilir büyüme kapsamında birden fazla göstergeyi izliyoruz. Pazar payı, enflasyondan arındırılmış ciro büyümesi ve kar marjı kritik oranlarımız içinde izleniyor. Kiralamada net finansal borç/ebitda ve araç kullanım kapasitesi kritik öneme sahip… NPS tavsiye skorlarımız bu yılın ilk çeyreğinde Avis’te 79, Budget’ta 83,5 olarak ölçümlendi. Bu açıdan EMEA Bölgesi’nde birinciyiz. İnovasyon girişimlerinin ciromuz içinde payı çok önemli… Buradan gelen ciromuz, 2023 yılının ilk 3 ayında, önceki yılın aynı dönemine göre 5 kat arttı. Böylece 3 yılda bu 65 milyon TL’ye ulaştı. İnovasyon girişimleriyle kazandığımız yeni müşteri sayısında ise 4 bin 100 rakamına ulaştık.
İNAN EKİCİ
Otokoç Otomotiv Lideri

 

TÜRKAY OKTAY

%30’un üzeri
“Bizim için kritik iki kritik oran var. Birincisinin ‘Tavsiye/Bağlılık Skoru olduğunu söyleyebilirim. Şirket olarak bunu müşterilerimiz, araç kullanıcılarımız ve çalışanlarımız için ayrı ayrı takip ediyoruz. Sektör ve müşteri grubuna göre değişmekle beraber 30’un üzeri bir skor genel olarak bağlılığın, memnuniyetin ve tavsiye edilmenin yüksek olduğunu gösteriyor. İkincisi gösterge ise ‘Maliye/Gelir Oranı olarak öne çıkıyor. Yine sektör ve müşteri grubuna göre değişmekle beraber genelde bu oranda yüzde 50’in altını hedefliyoruz.
TÜRKAY OKTAY
LeasePlan Türkiye Genel Müdürü

Yazar: Fast Company Türkiye

©Fast Company Dergisi, Türkiye’de Fast Dergi Yayıncılık A.Ş. tarafından Türkiye Cumhuriyeti yasalarına uygun şekilde yayınlanmaktadır. Fast Company’nin isim hakkı ABD’de Mansueto Ventures’a, Türkiye’de Fast Dergi Yayıncılık A.Ş.’ye aittir. Dergide yayınlanan yazı, tablo, fotoğraf ve görsellerin her hakkı saklıdır. İzinsiz, kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

ceo-council

CEO Council Türkiye

Dünyanın ilk %100 biyo bazlı plastik mutfak seti Philips’ten