Fotoğraf: Pixabay
%35
M. BÜLENT KUTACUN
Pazarama Genel Müdürü
“3 yıllık kısa bir zaman zarfında 5 farklı online kanala ve 2 fiziksel mağazaya ulaşarak büyük bir yenilikçi online alışveriş platformu yarattık. Çok kanallı yapımız sayesinde tüketicilerimize birçok farklı kanaldan ulaşarak bağ kuruyoruz. Kısa zaman içindeki başarılarımız arasında kritik olarak nitelendirdiğimiz parametre ise ‘günlük yeni müşteri kazanma oranı. Eylül ayında günlük yeni müşteri kazanımı oranımız yüzde 35’e ulaşırken, yeni müşterilerimizin yüzde 73’ü mobil uygulama üzerinden alışverişlerini yaptı. Kazandığımız yeni müşterilerimizin yüzde 58’i ise yine çok önem verdiğimiz kadınlardan oluşuyor.”
3.2 MİLYAR TL
MERT BAKİ
Yemeksepeti.com CEO’su
“Türkiye’nin mevcut ekonomik koşullarında, tüketicilerin avantajlı alışverişe olan ilgisi hiç olmadığı kadar arttı. Yemeksepeti olarak, 2024 Kasım itibarıyla siparişlerimizin yüzde 51’inin indirimli ya da kampanyalı olduğunu görüyoruz. 2023 yılında ise kampanya ve indirimlerimizle kullanıcılarımıza 3.2 milyar TL’yi aşan bir ekonomik değer sağladık. Tüketicilerimizi ve iş ortaklarımızı destekleyen bu yapıyla hem bütçelere nefes aldırmaya hem de sektörde öncü olmaya devam ediyoruz.”
%5
KADİR KIRMIZI
Turna.com CEO’su
“Seyahat dikeyindeki e-ticaret işlemlerinde en önemli rakamların başında ‘dönüşüm oranı’ geliyor. Ziyaretçileri müşteriye dönüştürme oranınız sürekli artıyorsa, doğru yolda ilerliyorsunuz demektir. Ziyaret edenlerden bazıları ürünlerinizi merak edip özelliklerini ve fiyatlarını inceleyecek ve bu aşamada çeşitli nedenlerle sitenizi terk edecektir. Devam edenler, kişisel bilgilerini sizinle paylaşacak ve ödeme adımına gelecektir. Nihai olarak ürünleri satın almaya karar verip, hizmetiniz için ödeme yapanlar bu sürecin son adımına kadar gelmiş ve müşteri olmuşlardır. Bu süreçle bir satın alma hunisini tarif etmiş olduk. Bu hunide ziyaretçilerinizin yüzde 5’ini müşteriye dönüştürebildiyseniz başarılı bir iş çıkarmış olursunuz.”
%82.5
ORKUN SAİTOĞLU
iyzico CEO’su
“Kullanıcıların ödeme süreçlerinde kolay, güvenli ve hızlı bir deneyim yaşamasını sağlamak başarıya doğrudan etki ediyor. iyzico olarak bu alandaki performansımızdan örnek vermem gerekirse; yılın ilk 9 ayında iyzico ile ödeme süreci başlatılan yüzde 82.5’i başarıyla tamamlandı. Bunun yanı sıra, e-ticaret için kullanıcıların alışveriş yapma sıklığı (frekans) ve ortalama harcama tutarları da önemli veriler sunuyor. Örneğin, aynı dönemde iyzico’da kullanıcılarımız ortalama 4.32 kez alışveriş yaparken, en yüksek harcama yapan yüzde 10’luk dilimde bu sayı 8’i aştı. Bu oranları yalnızca şirket performansı olarak değil, tüm sektöre katkımızı gösteren stratejik bir başarı göstergesi olarak da değerlendiriyoruz.”
72 PUAN
NİLHAN ONAL GÖKÇETEKİN
Hepsiburada.com CEO’su
“E-ticaret alanında kârlılık, ciro, büyüme ve hacimsel artış gibi oranlar elbette çok önemli… Ancak, bizim için her çalışmanın ana odağını müşteri memnuniyeti oluşturuyor. Müşteri memnuniyetini en üst düzeyde tutmak üzere tüm operasyonlarımızı ve servislerimizi tasarlıyoruz. Bu da yapılan ölçümleme sonuçlarına yansıyor. Future Bright tarafından yapılan araştırma, Hepsiburada’nın Net Tavsiye Skorunda 72 puanla liderliğe sahip olduğunu gösteriyor. 50 üzeri NPS ‘iyi’, 70 üzeri NPS ise ‘olağanüstü’ olarak kabul ediliyor. Müşteri memnuniyetini ölçmek için iyi bir gösterge olduğuna inanıyoruz. Bu yüzden, kritik oran bizim için NPS’de yatıyor. Hedefimiz gelecekte de müşteri memnuniyeti odaklı çalışmalarımızla NPS skorumuzu daha yükseklere çıkarmak.”
%18
CAN KARADENİZ
e-bebek Genel Müdürü
“Ebebek e-ticaretten doğmuş ve sonra offline’a geçmiş bütünleşik kanal deneyiminin Türkiye’deki öncülerindendir. Online ve offline kardeşliğine olan güçlü inanışımızın rakamsallaştırılmış göstergesi, bütünleşik şekilde alışveriş davranışı sergileyen ‘bebeveyn’ oranımıza yansımaktadır. Bu oran, şu an için yüzde 18 olarak ölçülmekle birlikte, bunu daha yukarılara taşımak için mevcut deneyimlerin çoğaltılmasına kadar pek çok uygulama yürürlükte. Bu sayede her yıl mağazalarımızı ziyaret eden 40 milyonu aşkın bebeveynimizin ve 1.2 milyon uygulama kullanıcımızın satış öncesi ve satış sonrası bütünleşik alışveriş deneyimini iyileştirmek için çabalarımız devam edecek.”
%20
ORÇUN ONAT
MigrosOne Genel Müdürü
“Sepet büyüklüğü ve müşterilerin alışveriş başına harcadığı tutar, MigrosOne’ın güçlü potansiyelini ortaya koyan önemli bir gösterge. Sipariş sayısı ve frekansı, platformumuzun ne kadar geniş bir kitleye ulaştığını ve büyüme hızımızı gösteriyor. Mükemmel sipariş oranı ise işin gizli kahramanı; operasyonel mükemmeliyetin ve müşteri memnuniyetinin en güçlü yansıması. Bu üç metrik, bir araya geldiğinde Migros One’ın gelirini artırma, müşteri sadakatini güçlendirme ve hizmet kalitesinde farklılaşma stratejilerini tamamlar.Migros’un operasyonlarının içinde online’ın payı tütün alkol hariç yaklaşık yüzde 20’ye ulaştı. Migros One ilk 9 ayda 63.3 milyon adet sipariş teslim etti. 2024 yılının ilk 9 ayında geçen senenin aynı dönemine göre sipariş sayısı yüzde 36, müşteri sayısı da yaklaşık yüzde 30 arttı.”
+10 puan
BURAK ERTAŞ
sahibinden.com CEO’su
“sahibinden.com 2000 yılında kurulurken hem e-ticareti hem de ilancılığı bir araya getirerek sektörde kendi iş modelini oluşturdu. Bugün 10 kategoride kullanıcılarımıza ulaşırken vasıta ve gayrimenkul sektörlerinde ilancılık, alışveriş kategorilerinde ise kredi kartı ile satın almanın da yapılabildiği bir e-ticaret modeli ile hizmet sunuyoruz. E-ticaret alanında bizim takip ettiğimiz iki parametre bulunuyor; bunlar işlem adedindeki ve işlem hacmindeki büyüme. Kritik oran göstergemiz ise işlem hacmindeki büyüme. Buradaki performansımızı işlem hacminin yıllık enflasyonun en az 10 puan üzerinde olması kriteri ile takip ediyoruz. Türkiye’nin sahibinden’i olarak aylık 64 milyonu aşan kullanıcı sayımızı da başarı unsurumuz olarak görüyoruz.”