Fotoğraf: Pixabay

%7-8
Küçük ev aletleri sektöründe ‘Vergi öncesi kâr’ çok önem kazandı. Faiz oranları çok yüksek olduğundan, yüksek oranda EBITDA artık anlamlı kalmıyor. Şirketler faiz giderinden zarara girdiler. Bu yıl ‘dip’ kârlılık çok öne çıktı, çıkmaya devam edecek. Vergi öncesi kâr oranı, şirketten şirkete göre değişir ama en az yüzde 7-8 düzeyinde olmalı. Bu kârdan bir de yüzde 25 Kurumlar Vergisi kesildiğini de dikkate almak gerekiyor. Bu arada herkes İnovasyon ve Ar-Ge konuşuyor. Ancak, bence şirketlerin yıl içinde aldığı ‘patent’ ve ‘tasarım’ hakları sayısına bakmalıyız. Biz buna odaklanıyoruz.
MURAT KOLBAŞI
Arzum YKB

%25
E-ticaret ciromuzun, toplam ciromuz içinde çok önemli bir payı olduğunu söyleyebilirim. Alışveriş trendlerini ve Schafer’ın dijital kanallara yaptığı yatırımı göz önüne aldığımızda, bu rakamların giderek artacağını tahmin ediyoruz. Dijital dünyadaki gelişmeleri dikkatle izliyoruz. Önümüzdeki birkaç ay içinde online ciromuzun en az yüzde 25’ini e- ticaret sitemizden bekliyoruz.
MUSTAFA ASLAN
Schafer Türkiye CEO

%53
Hane penetrasyonu, Karaca için en kritik göstergelerden birini oluşturuyor. Geçen yılın saha araştırmalarına göre Karaca, elektrikli küçük ev aletleri denildiğinde ilk akla gelen marka konumunda… Ürünleriyle de Türkiye’deki hanelerin yüzde 53’üne girmiş ve bu hanelerin yüzde 46’sında kalıcı olmuş bir marka. Yani neredeyse Türkiye’nin yarısında elektrikli ev aletleri aktif olarak kullanılıyor. Bu kategoride öne çıkan ürünlerimizden olan Çaysever Robotea çay makinemiz, uzaktan kontrol, otomatik çay demleme ve zamanlama özellikleriyle kullanıcıların hayatını kolaylaştırıyor. Bu ürünümüzün bu özelliği sadece İstanbul’da 5 bin hane tarafından aktif olarak kullanıldı. Bu veriler, Robotea’nın geniş bir kullanıcı kitlesine ulaştığını ve teknolojimizle müşteri deneyimini geliştirmeye devam ettiğimizi ortaya koyuyor.
FATİH KARACA
Karaca YKB

150 MİLYON TL
Bizim için kritik oran, ‘yeni ürün üretimi’ için yaptığımız yatırımdır. 2024’te yeni ürün yatırımlarımız 100 milyon liraydı. 2025’te 150 milyon liralık üretim yatırımı yapmayı hedefliyoruz.Yurt içinin yanı sıra yurt dışında da satış ağımızı genişletiyoruz. Beş kıtada 40’a yakın ülkede onbinlerce eve markamızla giriyoruz.Sektörümüzün önem verdiği noktaların yanı sıra yüzde 100 müşteri memnuniyeti deneyimini sağlamak, müşteri başına satın alınan ürünleri artırmak üzerine strateji geliştiriyoruz. İstihdamda toplumsal cinsiyet eşitliği bizim için büyük önem taşıyor. Çalışanlarımızın yüzde 70’i kadın. Eşitliğe giden yolda kadınların güçlenmesi için desteklerimiz sürecek.
SENUR AKIN BİÇER
Arnica YKB

100 MİLYON EURO
Groupe SEB Türkiye, saha da dahil 500’den fazla çalışanı, 120 Tefal mağazası ve 500’ü aşkın satış noktasıyla küçük ev aletleri sektörünün en önemli oyuncularından birisi. Yaklaşık 100 milyon Euro ciroyla bağlı bulunduğu bölgedeki 15 ülke arasında Groupe SEB Türkiye kârlılıkta ikinci sırada. Dünyada ise grup içindeki ilk 10 ülke arasında yer alıyor. Sadece Türkiye’de değil, Hindistan, Orta Doğu, Afrika ve Güney Amerika gibi bulunduğumuz gelişmekte olan pazarlarda da 2025 yılında ciro büyüklüğüyle birinci sırada olmayı hedefliyoruz. Ciro büyüklüğümüze bağlı olarak artan reklam ve saha yatırımlarımızla bu yıl hedeflediğimiz pazar payı büyüklüğüne ulaşmak istiyoruz. Bu konuda özellikle e-ticaret kanalımıza yatırımlarımızı, özel ürün ve kampanya önerilerimizi artırarak devam ettireceğiz.
EGE PEKKINRAN
SEB Türkiye Genel Müdürü

%25
Versuni olarak, evleri yuvaya dönüştürme misyonuyla doğru inovasyon ve çözümlemeleri tüketicilerimizle buluşturmaya ve hayatlarını güzelleştirmeye çalışıyoruz. Bu sebeple, her sene ürünlerimizi kaç haneye ulaştırdığımız bizim için çok önemli. Bu doğrultuda satış adedi ve pazar payı bizim yakından takip ettiğimiz iki kritik oran. Bu yıl Türkiye küçük ev aletleri pazarı adette yüzde 4 büyürken, biz Versuni olarak Philips markalı ürünlerimiz ile pazarın büyümesine en büyük katkıyı sağlayan marka olduk ve liderliğimizi güçlendirerek yılı yüzde 25 pazar payı ile kapattık.
ESİN KARADEDE
Versuni Türkiye Genel Müdürü

%50
2025 yılına güçlü bir büyüme stratejisiyle girdik. Bu yıl, büyüme trendinin devam ettiği espresso makineleri, otomatik Türk kahvesi makineleri, şarjlı dik süpürge ve robot süpürge kategorilerinde hem ürün geliştirme hem de iletişim yatırımlarımıza hız kesmeden devam ediyoruz. Yenilikçi yaklaşımlarımızla, bu büyüyen kategorilerin toplam küçük ev aletleri satışlarımızdaki cirosal ağırlığını yüzde 50’nin üzerine taşımayı ve sürdürülebilir kârlı büyüme sağlamayı hedefliyoruz.Kahve makineleri pazarındaki liderliğimizi korumaktan da gurur duyuyoruz. Kahve kültürünün her geçen gün daha fazla evde hayat bulduğu bu dönemde hem Türk kahvesi hem de espresso makineleriyle tüketicilere en iyi deneyimi sunmayı amaçlıyoruz. Tüketicilerimize yenilikçi teknolojiler sunarak bu pazardaki liderliğimizi sürdüreceğiz.
CAN DİNÇER
Arçelik Genel Müdürü

%25
Dijital dönüşüm ve otomasyon alanlarındaki yatırımlarımız bu yıl da devam edecek. Verimliliğin birçok kurum için en önemli konu olduğu yeni bir döneme girdik. Dijital dönüşüm projelerimizle hem şirketimizin verimliliğini yukarı taşıyacak hem de yapay zekayı en etkin şekilde kullanacağız. Şirketimiz için kritik en önemli rakam, vergi öncesi kârlılık oranıdır. Bu yıl, bu oranı geçmiş yıllara göre artırmayı hedefliyoruz. Bir diğer kritik rakam yıllık olarak ürettiğimiz ürün adedi. Bunu da 2025’te yüzde 25 artırmayı planlıyoruz. Sektör ve şirketimiz için bir diğer kritik oran ise ihracatın genel ciro içindeki payı. Bunu da bu yıl en az yüzde 30 artırmayı hedeflemekteyiz.
EMRE GÜRSEL
Erna Maş YKB